Pikkukakkosen MA-blogi

Tässäpä olisi pikkukakkoselle ihan oma ketju käytettäväksi MA-teorian todisteluun, niin ei tarvii kulkea kansan parissa (normaaleissa keskusteluketjuissa) vääntämässä keskusteluja pukeutumisesta, lomasuunnitelmista tai lemmikinhoitamisesta MA-teoriaan.

Jos blogi saa riittävästi suosiota, sen voisi jossain vaiheessa siirtää myöhemmin perustettavalle MA-palstalle.

116

1126

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska Perttiä ei ole valittu palstan puheenjohtajaksi, niin otan vapauden osallistua tähän blogiin.

Status ja pukeutuminen. Ennen vanhoina hyvinä aikoina oli tapana että miehen sääty, asema, varallisuus näkyi asussa. Vaikeampaa on nykyisin. On kymppitonnin rannekellot, tiiviit vaikka Mariaanien haudassa ja jos lapsenlapselle perinnöksi jättää niin ajassa ovat sekunnilleen. Mutta kuka oikeasti erottaa kalliin halvasta kopiosta nopealla vilkaisulla. Vaatteilla erottuminen vielä vaikeampaa. Ei erota mestaria hanslankarista puvusta. Sosiaalinen asema näkyy korkeintaan ehjinä hampaina, ei kultahampaina. Kultaa jos on, niin kaulassa sitä pitää roikottaa ja turhamaista korostusta on sekin niinkuin urheiluauto normaaliin ajoon. Statuksen voi osoittaa vain sosiaalisessa kontekstissa. Siinä näkyy kuka on johtaja ja kuka seuraaja.

• Sergeille kiitokset hyvästä alustuspuheenvuorosta ja totean tähän että aihe ei kuulu osaamisalueeseeni joten tulen pysyttelemään keskustelusta syrjässä.

• ToivotaanParasta

Loistava ajatus! Pieni ykskakkonen tosin hokee MA:a autismia hipoen. MA on hänelle universumin ainoa totuus, joka ei siedä edes poikkeamia. Ihmisillä alkaa todellakin olla reaktiot käytetty. Turhautuneisuus on ilmeistä, kun kaikki hengitysilmaa myöten on todistavinaan MA:a.

Olisi todellakin upeaa, jos hänen ajatukseton MA-hoenta saataisiin lokeroitua tähän ketjuun.

• ToivotaanParasta kirjoitti:

Loistava ajatus! Pieni ykskakkonen tosin hokee MA:a autismia hipoen. MA on hänelle universumin ainoa totuus, joka ei siedä edes poikkeamia. Ihmisillä alkaa todellakin olla reaktiot käytetty. Turhautuneisuus on ilmeistä, kun kaikki hengitysilmaa myöten on todistavinaan MA:a.

Olisi todellakin upeaa, jos hänen ajatukseton MA-hoenta saataisiin lokeroitua tähän ketjuun.

Tarkoitushan ei olisi sulkea häntä tähän ketjuun, vaan saada kaikki oleellinen tieto haettavaksi yhdestä ja samasta lähteestä.

Nykyisellään tieto on liian hajallaan jotta siitä voisi muodostaa selkeää kokonaisuutta.

• 6565765
        ToivotaanParasta kirjoitti:

Myös minut pitäisi hiljentää lopullisesti! (Olen siis tuo ykskakkosen naispuolinen vastine. Ikävä kyllä biojäteosastoa.) Olen tainnut hänelle pariinkin otteeseen ehdottaa ystävyyttä jahnaamisen tiimoilta. :) En kuulu hänen kohderyhmäänsä, joten ystävyys on hänen kannaltaan turhaa.

Toki tämä kaikki on helvetin ärsyttävää! Eikä kuulu sinkkupalstalle ainakaan tässä mittakaavassa. Yksi ketju riittäisi minullekin.

• 6565765 kirjoitti:

Myös minut pitäisi hiljentää lopullisesti! (Olen siis tuo ykskakkosen naispuolinen vastine. Ikävä kyllä biojäteosastoa.) Olen tainnut hänelle pariinkin otteeseen ehdottaa ystävyyttä jahnaamisen tiimoilta. :) En kuulu hänen kohderyhmäänsä, joten ystävyys on hänen kannaltaan turhaa.

Toki tämä kaikki on helvetin ärsyttävää! Eikä kuulu sinkkupalstalle ainakaan tässä mittakaavassa. Yksi ketju riittäisi minullekin.

Te voisitte yhdessä kirjoitella täällä, jakaisitte kokemuksia ja ajatuksia...

Sinkkupojat heittäisivät välillä kinkkisiä kysymyksiä ja vastailisitte yhdessä niihin....tää voisi olla kaikille paras tapa jakaa ja saada tietoa.

• 5435435
        Pertti-setä kirjoitti:

Te voisitte yhdessä kirjoitella täällä, jakaisitte kokemuksia ja ajatuksia...

Sinkkupojat heittäisivät välillä kinkkisiä kysymyksiä ja vastailisitte yhdessä niihin....tää voisi olla kaikille paras tapa jakaa ja saada tietoa.

No sanos muuta! Sopii.. :)

"Uskontokuntahan" tämä on.. (Yhtä ärsyttävää olisi toitottaa jumalan sanaa joka paikkaan..)

• 5435333
        ToivotaanParasta kirjoitti:

80% ihmistä ei tarvitse noita oppeja yhtään mihinkään, eikä niistä tarvitse tietää. Onneksi.

• 5435333 kirjoitti:

80% ihmistä ei tarvitse noita oppeja yhtään mihinkään, eikä niistä tarvitse tietää. Onneksi.

Tämä ketju voisi toimia tietolähteenä niille joita MA-teoria kiinnostaa.

Luulen että tästä ketjusta tulisi helposti sellainen iki-ketju jos pikkukakkonen haluaisi.

• 4324324
        Pertti-setä kirjoitti:

Sergeille kiitokset hyvästä alustuspuheenvuorosta ja totean tähän että aihe ei kuulu osaamisalueeseeni joten tulen pysyttelemään keskustelusta syrjässä.

Ei vai. :) Olet ytm, ja pelimiesluokassakin täysin omalla tasolla. Sinun just kuuluisi olla äänessä.

• 4324324 kirjoitti:

Ei vai. :) Olet ytm, ja pelimiesluokassakin täysin omalla tasolla. Sinun just kuuluisi olla äänessä.

Minä en tunne teorioita aiheesta kyetäkseni keskustelemaan siitä, pikkukakkosella on aiheesta tunnustusta jopa isä-Laasaselta.

• 6546546
        Pertti-setä kirjoitti:

Minä en tunne teorioita aiheesta kyetäkseni keskustelemaan siitä, pikkukakkosella on aiheesta tunnustusta jopa isä-Laasaselta.

Onko? En tiennytkään.. Millaista?

• 6546546 kirjoitti:

Pikkukakkosen puheiden mukaan isä-Laasanen on sisällyttänyt johonkin blogiinsa otteita hänen kirjoituksestaan tällä palstalla.

Meillä on seurassamme suurmies jonka luontainen vaatimattomuus hämää tuntemattomia.

• 4543543
        6546546 kirjoitti:

Jaa.. Olen minäkin samaa "tunnustusta" Laasaselta saanut. Käytännössä Laasanen on siis analysoinut blogissaan OMIA ajatuksiaan. :) Tunnustuksesta kaukana ikävä kyllä. (Tai minä olen oikeastaan joutunut myös niitä vähän soveltamaan, lähtökohtana omat kokemukset. Metsään on taatusti mennyt usein..)

• 4543543 kirjoitti:

Jaa.. Olen minäkin samaa "tunnustusta" Laasaselta saanut. Käytännössä Laasanen on siis analysoinut blogissaan OMIA ajatuksiaan. :) Tunnustuksesta kaukana ikävä kyllä. (Tai minä olen oikeastaan joutunut myös niitä vähän soveltamaan, lähtökohtana omat kokemukset. Metsään on taatusti mennyt usein..)

Tuo kertoo silti teorian sisäistämisestä, siitähän on kyse.

• 5435334
        Pertti-setä kirjoitti:

Tuo kertoo silti teorian sisäistämisestä, siitähän on kyse.

SEN olen kyllä tehnyt! Silti epävarmuus kalvaa.. Olen saattanut sisäistää jotain väärin. (Biojäteosastoa ei kuitenkaan paljon huomioida, koska meitä ei oikeastaan edes ole olemassa..)

• 765757
        5435334 kirjoitti:

SEN olen kyllä tehnyt! Silti epävarmuus kalvaa.. Olen saattanut sisäistää jotain väärin. (Biojäteosastoa ei kuitenkaan paljon huomioida, koska meitä ei oikeastaan edes ole olemassa..)

Naisille en kyllä voi antaa oikein mitään vinkkejä. He närkästyisivät niistä liikaa.. :)

• 765757 kirjoitti:

Naisille en kyllä voi antaa oikein mitään vinkkejä. He närkästyisivät niistä liikaa.. :)

Naisille sanoisin yleispätevänä neuvona että maatkaa kaikkien halukkaiden miesten kanssa, sillä se taso selviää.

• 8768768768

Hyvinä aikoina? Jos olit syntynyt väärään säätyyn, et olisi sieltä mitenkään noussut. Nykyajan keinot ovat sinullakin helposti käytettävissä.

Myös se kaikkien himoitsema YLIOPPILASLAKKI (siis se, jota ilman ei menty edes perunapellolle), on nykyään kenen tahansa hankittavissa.

• 8768768768 kirjoitti:

Hyvinä aikoina? Jos olit syntynyt väärään säätyyn, et olisi sieltä mitenkään noussut. Nykyajan keinot ovat sinullakin helposti käytettävissä.

Myös se kaikkien himoitsema YLIOPPILASLAKKI (siis se, jota ilman ei menty edes perunapellolle), on nykyään kenen tahansa hankittavissa.

En tarkoittanut "mahdollisuuksien tasa-arvoa" vaan pelkästään statuksen ulkoisia merkkejä. YO-Lakin saa toki kaupasta, mutta sivistys ja tiedot jota sen pitäisi kuvata ei tule kaupantekijäisiksi.

• scrg kirjoitti:

En tarkoittanut "mahdollisuuksien tasa-arvoa" vaan pelkästään statuksen ulkoisia merkkejä. YO-Lakin saa toki kaupasta, mutta sivistys ja tiedot jota sen pitäisi kuvata ei tule kaupantekijäisiksi.

Oletko Luokkayhteiskunnan kannattaja/haikailija?.. Kun hieman sellaisen käsityksen nyt noista Sun jutuista jostain syystä saa.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Oletko Luokkayhteiskunnan kannattaja/haikailija?.. Kun hieman sellaisen käsityksen nyt noista Sun jutuista jostain syystä saa.. ;P

Mä mitään haikaile. Statuksen ulkoisia merkkejä ja ilmenemismuotoja vähän kyselin.

• scrg kirjoitti:

Mä mitään haikaile. Statuksen ulkoisia merkkejä ja ilmenemismuotoja vähän kyselin.

"....Ennen vanhoina hyvinä aikoina oli tapana että miehen sääty, asema, varallisuus näkyi asussa. Vaikeampaa on nykyisin.......Ei erota mestaria hanslankarista puvusta....... Siinä näkyy kuka on johtaja ja kuka seuraaja."

"YO-Lakin saa toki kaupasta, mutta sivistys ja tiedot jota sen pitäisi kuvata"

Noh, ehkä mä tajusin väärin, mutta jotenkin nyt vain sen kuvan, että näin voisi olla.. Ainakin alitajuntaisesti, jos ei muuta.. ;P

• epäloogista

Blogissa voisi selittää ensimmäiseksi ristiriidan naisten käytöksessä. Johtajien pitäisi siis kiinnostaa naisia, mutta kun mies reilusti kertoo naiselle varakkuudestaan, nainen häipyy samantien miehen seurasta.

• Varakkuuden mainostaminen on tietenkin moukkamaista. Miehen tulee suhtautua siihen kuin se olisi täysin merkityksetön seikka miehen ja naisen väliselle suhteelle. Kannattaa lainata tarinaa, jota naisetkin aina käyttävät. Miehen ei pidä olla rikas, vaan tulla toimeen omillaan. Ja niinpä jos miehellä on vitusti rahaa, niin sen on suotavaa kertoa että on ylpeä siitä että tulee omillaan toimeen ja voi tehdä ja harrastaa sellaista mihin on intohimoa.

• scrg kirjoitti:

Varakkuuden mainostaminen on tietenkin moukkamaista. Miehen tulee suhtautua siihen kuin se olisi täysin merkityksetön seikka miehen ja naisen väliselle suhteelle. Kannattaa lainata tarinaa, jota naisetkin aina käyttävät. Miehen ei pidä olla rikas, vaan tulla toimeen omillaan. Ja niinpä jos miehellä on vitusti rahaa, niin sen on suotavaa kertoa että on ylpeä siitä että tulee omillaan toimeen ja voi tehdä ja harrastaa sellaista mihin on intohimoa.

Palstalle kirjoittava PRM kirjoittelee usein vain levennelläkseen rahoillaan, voisiko tuo retostelu olla naisettomuuden perussyy?

• 878868
        Pertti-setä kirjoitti:

Palstalle kirjoittava PRM kirjoittelee usein vain levennelläkseen rahoillaan, voisiko tuo retostelu olla naisettomuuden perussyy?

No on! Ja todella inhottava luonne! Naisen saa myös thaikuista, jos rahaa riittää. Ei yksin tarvitse olla.

• epäloogista
        scrg kirjoitti:

Varakkuuden mainostaminen on tietenkin moukkamaista. Miehen tulee suhtautua siihen kuin se olisi täysin merkityksetön seikka miehen ja naisen väliselle suhteelle. Kannattaa lainata tarinaa, jota naisetkin aina käyttävät. Miehen ei pidä olla rikas, vaan tulla toimeen omillaan. Ja niinpä jos miehellä on vitusti rahaa, niin sen on suotavaa kertoa että on ylpeä siitä että tulee omillaan toimeen ja voi tehdä ja harrastaa sellaista mihin on intohimoa.

"Tulee toimeen omillaan ja voi tehdä ja harrastaa sellaista mihin on intohimoa"

Kuulostaa sellaiselta mitä joku varakas julkimo saattaisi sanoa naistenlehden artikkelissa istuessaan kakkoskotinsa terassilla merinäköalaa tuijotellen luksuspaatin keinahdellessa hiljaa laiturin vieressä. Oksettaisi mokoman artikkelin lukeminen jo, saati sitten, että joutuisi oikeasti kuulemaan kun joku kertoo jotain tuollaista muka-vaatimatonta roskaa vieressä.

• iuyiyuiuyi

• Hellä.alapää
        epäloogista kirjoitti:

Kuulostaa sellaiselta mitä joku varakas julkimo saattaisi sanoa naistenlehden artikkelissa istuessaan kakkoskotinsa terassilla merinäköalaa tuijotellen luksuspaatin keinahdellessa hiljaa laiturin vieressä. Oksettaisi mokoman artikkelin lukeminen jo, saati sitten, että joutuisi oikeasti kuulemaan kun joku kertoo jotain tuollaista muka-vaatimatonta roskaa vieressä.

Kyllä tuollainen elämä kostuttaisi minun kiimavittuni.

• epäloogista kirjoitti:

Tuossa se moukkamaisuus ylittyy jo siinä, että antaa tehdä jutun itsestään naistenlehteen. Ihan eri juttu jos kahdestaan olette mato-ongella miehen kanssa yleisellä laiturilla. Olisihan se luksuspaattikin olemassa, mutta kun ahvenia tulee kivasti siitä rannastakin.

• epäloogista
        scrg kirjoitti:

Tuossa se moukkamaisuus ylittyy jo siinä, että antaa tehdä jutun itsestään naistenlehteen. Ihan eri juttu jos kahdestaan olette mato-ongella miehen kanssa yleisellä laiturilla. Olisihan se luksuspaattikin olemassa, mutta kun ahvenia tulee kivasti siitä rannastakin.

No mihin sitä luksuspaattia edes tarvitaan kun niitä ahvenia kerran saa kivasti siitä rannastakin?

• 4343243

• epäloogista kirjoitti:

No mihin sitä luksuspaattia edes tarvitaan kun niitä ahvenia kerran saa kivasti siitä rannastakin?

No jos joskus ahventa ei saa rannasta. Niin sitten paatille.

• Alustukseksi loppusanoja eräästä artikkelista.

"Sex is a precious good for which demand generally exceeds supply and so it would be surprising if marketplace dynamics and economic principles were utterly
      absent. We do not seek to replace all other theories of sexual behavior with this economic one, and indeed we have noted that the economic analysis does not apply equally well to all sexual behavior. We propose only that the economic analysis deserves to be included as one important dimension of sexual activity and one useful approach for understanding the interpersonal and collective aspects of sexuality—especially the large-scale, cultural organization of sex. "

Ja sitten lomasuunnitelmiin: Kyllä ei lisää miehen markkina-arvoa sellainen, että matkustaa lomalla paikkaan jossa seksi vaihtuu resursseihin paljon alhaisemmalla kurssilla kun kotimaassa.

• Tavan.Taavi

Mistä miehen kannattaa ostaa seksiä nostaakseen markkina-arvoaan?

• MA-teoria on joiltain osin jopa mielenkiintoinen aihe.

Itseäni kiinnostaa eniten miehen arvonmäärittyminen ja siinä lähinnä tekijät joihin voimme itse vaikuttaa ja tekijät jotka ovat meidän hallitsemattomissa.

Aiheesta lukisin mielelläni mestarin itsensä kertomana.

• 543543564

Sitä se tosiaan on!

• teoriaapalstaltaseurannu

Itse näkisin nämä teorisoinnit siten, että joillekkin ne sopii, ja joillekkin ei. Jotkut tulee hirttäneeksi itsensä kummallisiin kaavoihin, koska olettavat näiden teorioiden kautta tulevan tasonnousun nostavan omaa tyytyväisyyttään elämäänsä. Ultimaattisena palkintona nähdään nainen. Ja joillekkin teoriat toimivat vastuun pakoiluna, vähän niin kuin ylipainoiselle joka syyttää geenejään jokaisesta syömästään hillomunkista. Näissä tapauksissa syyllisiksi vain naulitaan useimmiten naiset. Nuo itse perkeleen keksinnöt, joista suurin osa tekee elämässä täysin vääriä valintoja. Teoreetikon itsensä mielestä...

Eli vähän liikaa vedetään lokaa toisen sukupuolen ja joidenkin mystisten jännämiesten niskaan. Mutta kai noiden teorioiden avulla itseään voi kehittääkkin. Jos osaa niitä käyttää.

scrg:ltä ja pertiltä ihan hyviä pointteja mielestäni.

• TotuusSattuu

"Itse näkisin nämä teorisoinnit siten, että joillekkin ne sopii, ja joillekkin ei"

Kuten tuossa vähän ylempänä olevassa englanninkielisessä lainauksessakin sanottiin markkinateoria soveltuu käytettäväksi YHTENÄ tapana tarkastella seksikäyttäytymistä varsinkin LAAJOJA JOUKKOJA koskevana. Ongelmia tulee kuin tietyt henkilöt käyttävät sitä AINOANA tapana tarkastella asioita YKSILÖTASOLLA. Ja näyttää erityisesti siltä että he nimenomaan haluvat käyttää sitä sellaisena koska se antaa silloin sellaisia vastauksia joista he pitävät.

• Teoriaapalstalta
        TotuusSattuu kirjoitti:

"Itse näkisin nämä teorisoinnit siten, että joillekkin ne sopii, ja joillekkin ei"

Kuten tuossa vähän ylempänä olevassa englanninkielisessä lainauksessakin sanottiin markkinateoria soveltuu käytettäväksi YHTENÄ tapana tarkastella seksikäyttäytymistä varsinkin LAAJOJA JOUKKOJA koskevana. Ongelmia tulee kuin tietyt henkilöt käyttävät sitä AINOANA tapana tarkastella asioita YKSILÖTASOLLA. Ja näyttää erityisesti siltä että he nimenomaan haluvat käyttää sitä sellaisena koska se antaa silloin sellaisia vastauksia joista he pitävät.

Näinpä. Oma kupla. Paras kupla.

• sfbdfhdty
        TotuusSattuu kirjoitti:

Minusta voisit ihan hyvin kehittää erityisen MA-teorian kuvaamaan yksilötasoa. Näin voisit paikata yleisen teorian aiheuttamaa vääristymää tulkinnassa.

• "Tärkeimmät asiat miehen ulkonäössä:

- pituus
      - hartioiden muoto
      - koko: onko isot kädet jne
      - lauan muoto, jykevä = paras
      - kasvojen piirteet
      - hiusten ja ihon värien kontrasti"

Pikkukakkosen MA-teorian keskeisin perusväittämä, mies jonka markkina-arvo on kaikkein korkein....puhetaidosta riippumatta tällainen mies....

• LMS = Looks, money, status.. ;P

Statukseen käsittääkseni kuuluu myös "sosiaaliset taidot" yms.. ;P

LMS = Looks, money, status.. ;P

Statukseen käsittääkseni kuuluu myös "sosiaaliset taidot" yms.. ;P

En tunne teoriaa kovinkaan hyvin, mutta olet kaiketi oikeassa...

• Pertti-setä kirjoitti:

Noh, en itsekään ole mikään expertti, mutta moni asia on ihan itsekin pääteltävissä, kun yhdistää kokemukset ja havainnot joka puolelta yhteen nippuun.. ;P

Eikä "LMS" ole mun mielestä MA-Uskonnon keksimä juttu.. Se nyt on vain yleinen termi joka esiintyy joka paikassa, missä näitä pariutumis juttuja yms. käsitellään.. ;P

• 45356453
        Pertti-setä kirjoitti:

Ota myös huomioon, että tarkoitus on herättää maksimaalinen suosio parikymppisten ytnien keskuudessa. Sinä olet ne jo nähnyt sataan kertaan. Etsit myös viittä vailla viisikymppisenä parisuhdetta.

• 45356453 kirjoitti:

Ota myös huomioon, että tarkoitus on herättää maksimaalinen suosio parikymppisten ytnien keskuudessa. Sinä olet ne jo nähnyt sataan kertaan. Etsit myös viittä vailla viisikymppisenä parisuhdetta.

Minä kelpuuttaisin 19v seksiblondin panoseuraksi, mutta parisuhteeseen lähes ikäiseni kypsän naisen.

• 45356453 kirjoitti:

Itse näkisin asian niin, ettei asia ole ihan noin yksinkertainen.. Kyllä ne samat vaikuttimet näkyvät monissa naisissa iästä riippumatta.. Tosin painotukset ja tietyn asian sisältämä sisältö voi vaihdella eri ikäisenä enemmän tai vähemmän jopa samalla naisella.. ;P

Se on minusta ihan luonnollista, että toiseen ihastumiseen tarvitaan SeJokin, eli kokonaisuus, joka muodostuu fyysisestä kuoresta (sisältäen eleet, ilmeet, tuoksut jne) ja persoonan/luonteen, arvojen ja ajatusmaailman sekoituksesta, mutta sitten jotkut muut asiat laittavat arveluttamaan enemmän tai vähemmän, että mitä ollaan oikeasti hakemassa ja miksi.. ;P

• Ikis..M

"Tässäpä olisi pikkukakkoselle ihan oma ketju käytettäväksi MA-teorian todisteluun, niin ei tarvii kulkea kansan parissa (normaaleissa keskusteluketjuissa) vääntämässä keskusteluja pukeutumisesta, lomasuunnitelmista tai lemmikinhoitamisesta MA-teoriaan."

Näin suvaitsevaisena palstalaisena jonka mielestä jokaisella on oikeus kirjoittaa ihan mihin ketjuun vain huvittaa en kyllä sulata ollenkaan tuota ajatusta. Luulenpa ettei pikkukakkonenkaan fiksuna miehenä hyväksy noin ahdasmielistä näkemystä rajoittua pelkästään yhteen ketjuun jota kaikki eivät välttämättä edes näe.

Ollaan vaarallisella tiellä jos jollekin aletaan sanelemaan että sinä saat kirjoittaa tänne mutta et tuonne, alkaa muistuttaa natsisaksan tai tämän päivän "suvaitsevaisten" meininkiä eikä missään tapauksessa sinkut-palsta saisi muuttua ilmentymäksi niistä.

Haluan uskoa että Pertti oli kännissä tai muuten harkitsemattomasti laittoi avauksen. Kuitenkin me palstalaiset, pikkukakkonenkin, ollaan otettu Pertti aika suvaitsevasti ja ymmärtäväisesti vastaan niin toivoisi sitä samaa myös Pertiltä ja vaikka ymmärrän hienoisen halun valkoritaroitua naisten suosion vuoksi kannattaa joskus vähän harkitakin jos se halu alkaa ylittää hyvän käytöksen rajoja palstalla.

ugh, olen puhunut.

• Kyse ei ole erityisesti naisten suosion kalastelusta vaan tapa kertoa pikkukakkoselle että MA-teoriaa on tullut sotkettua kyllästymiseen asti likipitäen joka ketjuun.

Avaus oli hyvin harkittu, selväpäisenä laadittu, ja saamani palaute vahvisti näkemykseni siitä että MA-teoria alkaan riittämään isolle osalle palstalaisista.

"ollaan otettu Pertti aika suvaitsevasti ja ymmärtäväisesti vastaan niin toivoisi sitä samaa myös Pertiltä".....tuohon Ikiksen kommenttiin kätkeytyy ajatus siitä että kauemmin palstalla perseilleet päättävät kuinka tulokkaisiin suhtaudutaan ja mitä heiltä odotetaan....tää ei ole Ikikseltä hirveän fiksusti ajateltu.

• 8768787687
        Pertti-setä kirjoitti:

Kyse ei ole erityisesti naisten suosion kalastelusta vaan tapa kertoa pikkukakkoselle että MA-teoriaa on tullut sotkettua kyllästymiseen asti likipitäen joka ketjuun.

Avaus oli hyvin harkittu, selväpäisenä laadittu, ja saamani palaute vahvisti näkemykseni siitä että MA-teoria alkaan riittämään isolle osalle palstalaisista.

"ollaan otettu Pertti aika suvaitsevasti ja ymmärtäväisesti vastaan niin toivoisi sitä samaa myös Pertiltä".....tuohon Ikiksen kommenttiin kätkeytyy ajatus siitä että kauemmin palstalla perseilleet päättävät kuinka tulokkaisiin suhtaudutaan ja mitä heiltä odotetaan....tää ei ole Ikikseltä hirveän fiksusti ajateltu.

Olet tuonut kyllä väriä palstalle!! :) Naiset eivät ainakaan halua, että lähdet!

• 8768787687 kirjoitti:

Olet tuonut kyllä väriä palstalle!! :) Naiset eivät ainakaan halua, että lähdet!

Olen viihtynyt.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Kyse ei ole erityisesti naisten suosion kalastelusta vaan tapa kertoa pikkukakkoselle että MA-teoriaa on tullut sotkettua kyllästymiseen asti likipitäen joka ketjuun.

""ollaan otettu Pertti aika suvaitsevasti ja ymmärtäväisesti vastaan niin toivoisi sitä samaa myös Pertiltä".....tuohon Ikiksen kommenttiin kätkeytyy ajatus siitä että kauemmin palstalla perseilleet päättävät kuinka tulokkaisiin suhtaudutaan ja mitä heiltä odotetaan....tää ei ole Ikikseltä hirveän fiksusti ajateltu."

Ei vaan siihen sisältyi se ajatus että kun saavuit itse perseilit aikalailla ihan kokemattomuuttasi, minä ainakin silloin yritin suhtautua ymmärtäväisesti koska olit uusi palstalla. Pari kertaa pidättäydyin ja jätin vittuilematta, oikeastaan jopa pidin sun puolia, vaikka olisi ollut aiheentynkääkin kun aloit "sotimaan" pidempään palstalla olleiden kanssa aika kiihkeästikin. Ja ihan tosiaan siksi ettei pidempään "palstalla perseilleet" vahingossa ajaisi hyvää kirjoittajaa pois. Juuri tuon vuoksi odottaisin ettet sinäkään alkaisi sitten perseilemään nyt kun olet jonkinlaisen alfa-statuksen saavuttanut.

• Ikis..M kirjoitti:

""ollaan otettu Pertti aika suvaitsevasti ja ymmärtäväisesti vastaan niin toivoisi sitä samaa myös Pertiltä".....tuohon Ikiksen kommenttiin kätkeytyy ajatus siitä että kauemmin palstalla perseilleet päättävät kuinka tulokkaisiin suhtaudutaan ja mitä heiltä odotetaan....tää ei ole Ikikseltä hirveän fiksusti ajateltu."

Ei vaan siihen sisältyi se ajatus että kun saavuit itse perseilit aikalailla ihan kokemattomuuttasi, minä ainakin silloin yritin suhtautua ymmärtäväisesti koska olit uusi palstalla. Pari kertaa pidättäydyin ja jätin vittuilematta, oikeastaan jopa pidin sun puolia, vaikka olisi ollut aiheentynkääkin kun aloit "sotimaan" pidempään palstalla olleiden kanssa aika kiihkeästikin. Ja ihan tosiaan siksi ettei pidempään "palstalla perseilleet" vahingossa ajaisi hyvää kirjoittajaa pois. Juuri tuon vuoksi odottaisin ettet sinäkään alkaisi sitten perseilemään nyt kun olet jonkinlaisen alfa-statuksen saavuttanut.

Tämäkin ketju osoittaa että osa palstalaisista toivoisi vähemmän MA-teoriaa, se on liian hallitsevassa osassa.

Enemmän keskustelua ja vähemmän jargonia.

• NoShitSherlock
        Pertti-setä kirjoitti:

Tämäkin ketju osoittaa että osa palstalaisista toivoisi vähemmän MA-teoriaa, se on liian hallitsevassa osassa.

No itsehän avasit ketjun MA-teoriasta ja väitit vielä ettei tavoitteena ollut sulkea pikkukakkosta yhteen ketjuun pois säälittävien vonkausyrityksiesi tieltä.

• NoShitSherlock kirjoitti:

No itsehän avasit ketjun MA-teoriasta ja väitit vielä ettei tavoitteena ollut sulkea pikkukakkosta yhteen ketjuun pois säälittävien vonkausyrityksiesi tieltä.

Tarkoitus oli lähinnä kertoa mielipiteeni MA-teoriasta.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki voi kaikkia miellyttää, siitähän ne juurikin keskustelut syntyy. Jos lähdettäisiin rajaamaan jokaiseen ketjuun vain kivat ja kaikkia tai edes ketjun avaajaa miellyttävät jutut ne ketjut kuolisi aika äkkiä ja sitä myötä tämä palstakin. Moni sinunkin ketju häviäisi alta aikayksikön etusivulta jos siihen ylivaltiaana voisit rajata ettei MA-jargonia tähän kiitos, no sitten ei olisi koko ketjua kohta ja sinua itseä harmittaisi kun ei kukaan vastannut.

MA-jargon on sinun puolella eikä sinua vastaan ainakin sitä kautta että se pitää sinunkin avaamia ketjuja hengissä eikä niihin osuuksiin ole pakko ottaa kantaa tai edes lukea jos ei itseä kiiinnosta.

• Ikis..M kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki voi kaikkia miellyttää, siitähän ne juurikin keskustelut syntyy. Jos lähdettäisiin rajaamaan jokaiseen ketjuun vain kivat ja kaikkia tai edes ketjun avaajaa miellyttävät jutut ne ketjut kuolisi aika äkkiä ja sitä myötä tämä palstakin. Moni sinunkin ketju häviäisi alta aikayksikön etusivulta jos siihen ylivaltiaana voisit rajata ettei MA-jargonia tähän kiitos, no sitten ei olisi koko ketjua kohta ja sinua itseä harmittaisi kun ei kukaan vastannut.

MA-jargon on sinun puolella eikä sinua vastaan ainakin sitä kautta että se pitää sinunkin avaamia ketjuja hengissä eikä niihin osuuksiin ole pakko ottaa kantaa tai edes lukea jos ei itseä kiiinnosta.

Mä ihmettelin alkuun miksi tällä palstalla on vähän vakionikkejä ja paljon aakkos- ja numeronikkailijoita. Vastaukseksi tuli että täällä vainotaan nikkejä jotka ovat erimieltä kuin mitä palstan hegemoniaan kuuluu.

Tämä palstan hegemonia jota sinä ja pikkukakkonen sekä jotkut puskista huutelijat edustatte, on osaltaan tuhonnut ilmapiirin jossa ihmiset haluaisivat sanoa sanottavansa ilman pelkoa vainoamisesta.

Palsta on oikeasti surkea esitys keskustelusta.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Mä ihmettelin alkuun miksi tällä palstalla on vähän vakionikkejä ja paljon aakkos- ja numeronikkailijoita. Vastaukseksi tuli että täällä vainotaan nikkejä jotka ovat erimieltä kuin mitä palstan hegemoniaan kuuluu.

Tämä palstan hegemonia jota sinä ja pikkukakkonen sekä jotkut puskista huutelijat edustatte, on osaltaan tuhonnut ilmapiirin jossa ihmiset haluaisivat sanoa sanottavansa ilman pelkoa vainoamisesta.

Palsta on oikeasti surkea esitys keskustelusta.

Vainotaan ja vainotaan, jos sen niin haluaa nähdä niin kyllä kai allekirjoittanutkin voisi sanoa olevansa vainottu, enimmäkseen juurikin aakkos- ja numeronikkailijoiden toimesta. Kyllä minustakin olisi parempi jos kaikki käyttäisi vakionikkiä mutta jos ei halua niin ei kai se pakko ole.

Nimenomaan minä haluan puolustaa sitä itsekunkin sananvapautta sanoa sanottavansa ja siksi en tykännyt tuosta avauksesta.

Palsta on oikeasti top 10 palstoja täällä suomi 24:ssa, jos et usko niin ainahan voit kokeilla jotain muuta mutta veikkaan että hiljaisempaa on melkein missä tahansa eikä keskusteluja synny ollenkaan siihen malliin kuin täällä.

• Ikis..M kirjoitti:

Vainotaan ja vainotaan, jos sen niin haluaa nähdä niin kyllä kai allekirjoittanutkin voisi sanoa olevansa vainottu, enimmäkseen juurikin aakkos- ja numeronikkailijoiden toimesta. Kyllä minustakin olisi parempi jos kaikki käyttäisi vakionikkiä mutta jos ei halua niin ei kai se pakko ole.

Nimenomaan minä haluan puolustaa sitä itsekunkin sananvapautta sanoa sanottavansa ja siksi en tykännyt tuosta avauksesta.

Palsta on oikeasti top 10 palstoja täällä suomi 24:ssa, jos et usko niin ainahan voit kokeilla jotain muuta mutta veikkaan että hiljaisempaa on melkein missä tahansa eikä keskusteluja synny ollenkaan siihen malliin kuin täällä.

Ei mulla ole periaatteessa syytä haukkua ketään palstalaista, mä saan olla täällä ihan rauhassa.

Mä haluan kuitenkin osaltani tuoda esille sitä että tällä palstalla olisi mahdollista käydä paljon hedelmällisempääkin keskustelua jos täällä annettaisiin enemmän tilaa sellaiselle. Jatkuva MA-teoria lässytys on liian hallitsevaa.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Ei mulla ole periaatteessa syytä haukkua ketään palstalaista, mä saan olla täällä ihan rauhassa.

Mä haluan kuitenkin osaltani tuoda esille sitä että tällä palstalla olisi mahdollista käydä paljon hedelmällisempääkin keskustelua jos täällä annettaisiin enemmän tilaa sellaiselle. Jatkuva MA-teoria lässytys on liian hallitsevaa.

Joo varmaan olisi muttei se onnistu. Arvaa vaan montako kertaa olen pyytänyt palstan naisia tekemään heitä kiinnostavia avauksia? Tai semmoisia jotka moittii aiheita ja muuta? Rehellisesti sanoen en tiedä itsekään mutta monta kertaa, tosi monta. Yleensä vaan käy sitten niin ettei niitä tule yhtään enempää eikä varsinkaan niiltä palstan tason arvostelijoilta, ne osaa valittaa muttei niistä itsestään ole tekemään palstaa yhtään tasokkaammaksi, se on nähty monta kertaa. Sinä sentään olet aktiivinen, siitä iso plussa.

• Ikis..M kirjoitti:

Joo varmaan olisi muttei se onnistu. Arvaa vaan montako kertaa olen pyytänyt palstan naisia tekemään heitä kiinnostavia avauksia? Tai semmoisia jotka moittii aiheita ja muuta? Rehellisesti sanoen en tiedä itsekään mutta monta kertaa, tosi monta. Yleensä vaan käy sitten niin ettei niitä tule yhtään enempää eikä varsinkaan niiltä palstan tason arvostelijoilta, ne osaa valittaa muttei niistä itsestään ole tekemään palstaa yhtään tasokkaammaksi, se on nähty monta kertaa. Sinä sentään olet aktiivinen, siitä iso plussa.

Sä olet palstan asiallisimpia kommentoijia, sulla on hienotunteisuutta ymmärtää milloin mennään kielletylle vyöhykkeelle. Suurin osa ätmeistä ei hallitse tätä ulottuvuutta.

Se vaan menee kaikkialla oikeasti niin että me suupaltit "joudutaan" kantamaan suuremman vastuun metelistä kuin muut, mutta mulle se on ok koska mä olen tehnyt sitä aina.

En mä halua rajoittaa kenenkään oikeutta sanoa asiallista asiaansa, kiusaamisesta mä en vain pidä. Mä puolustan sekä miesten että naisten oikeutta olla erimieltä asioista kuin mitä palstalla vallitseva MA-teoriaan orientoitunut hegemonia esittää.

• Tuttavapariskunnan 18-vuotias tytär on ajautunut miesongelmiin, hänellä on ollut yhtä aikaa 3 miestä kierroksessa mutta nyt tuttavapariskunta on vaatinut tytärtään lopettamaan irstailun ja valitsemaan yhden miehistä ja hylkäämään 2 muuta ylkää.

Tytär on kaunis ja kuuma urheilijatyttönen, lähes 170cm pitkä isotissinen brunette (äiti 166cm isotissinen blondi 46v ja tosi pantava pimatsu).

Nuorin panoista on saman salibandyseuran A-nuorten edustusjoukkueen maalivahti, tumma, komea, matalaääninen ja jykeväleukainen mutta köyhä poika jonka opinnot laahaavat perässä.

Toinen panoista on n. 30v. kirjanpitäjämies joka on ilmiselvä ATM, lyhyt, suippohartiainen, vaalea, leuaton ja kimakkaääninen luuseri. Keskipalkkainen.

Kolmas panoista on paikkakunnan rikkaimpia miehiä, rakennuslautakunnan puheenjohtaja ja maansiirtoalan yrittäjä. Ikää jantterilla 52v, pyylevä ja ns. sasikalju. Pituus 181 cm ja paino 112kg.

Mitä mieltä pikkukakkonen, kenet tytär valitsee MA-teorian perusteella?

• sanonpahan.vaan

Satua.

• sanonpahan.vaan kirjoitti:

Satua.

Onko joku tällä palstalla satua?

• 7657657657

Entä jos tyttö haluaa lääkikseen, ja kirjanpitäjämies onkin lääkäri?

Rakennuslautakunnan pj. on maailmankuulu verisuonikirurgi?

Nyt miehet ovat samalla viivalla, vaikka nuorin toki voittaa.

• 7657657657 kirjoitti:

Entä jos tyttö haluaa lääkikseen, ja kirjanpitäjämies onkin lääkäri?

Rakennuslautakunnan pj. on maailmankuulu verisuonikirurgi?

Nyt miehet ovat samalla viivalla, vaikka nuorin toki voittaa.

Kirjanpitäjämies on kirjanpitäjä, maanrakennusalan yrittäjä sitä itseään, ja tyttö haluaa oikikseen.

• Pertti-setä kirjoitti:

Kirjanpitäjämies on kirjanpitäjä, maanrakennusalan yrittäjä sitä itseään, ja tyttö haluaa oikikseen.

Onko tytär kovinkin heikkolahjainen?

• scrg kirjoitti:

Onko tytär kovinkin heikkolahjainen?

Älynlahjoiltaan isänsä perua kympin tyttö ja vartalon kauniit kurvit äitinsä puolelta kympin tasoa.

• Pertti-setä kirjoitti:

Älynlahjoiltaan isänsä perua kympin tyttö ja vartalon kauniit kurvit äitinsä puolelta kympin tasoa.

Ahaa. Ja tässä sadussa ainoat miehet maailmassa on sähly-Jonne, tase-Timo ja kaivuri-Eki, joten niiden kaikkien kanssahan se on kuksittava.

• scrg kirjoitti:

Ahaa. Ja tässä sadussa ainoat miehet maailmassa on sähly-Jonne, tase-Timo ja kaivuri-Eki, joten niiden kaikkien kanssahan se on kuksittava.

Vanhempiaan pelottaa että poikaystäviä (panoja) ilmaantuu enemmänkin, mutta tyttä vakuuttaa että satiaiset ei ole voinut tulla muualta.

• Ikis..M

Tämä on helppo. Kakkonen ei tule kysymykseenkään, miten se on muka edes panoksi päätynyt? Tyttö ottaa ilman muuta kolmosen elättäjäksi ja jatkaa paneskeua ykkösen kanssa kun sillä avioelättäjällä on kuitenkin niin paljon yhteiskunnallisia ja yrityskiireitä ettei se ehdi tyydyttää nuorta ja kiihkeää vaimoa.

• 787878
        Pertti-setä kirjoitti:

Vanhempiaan pelottaa että poikaystäviä (panoja) ilmaantuu enemmänkin, mutta tyttä vakuuttaa että satiaiset ei ole voinut tulla muualta.

Montako ykskakkosen viestejä näet tässä ketjussa? Sinun pätemistä kyllä riittää kymmenien viestien edestä. Sitäpaitsi kuka vittu sinä luulet olevasi? Tulet uutena palstalle ja alat heti laatimaan sääntöjä miten kukakin saa kirjoittaa ja minne. Vitun paskiainen.
        Sanon nyt kaikkien palstalaisten puolesta: ole hyvä ja suksi helvettiin täältä.

• 787878 kirjoitti:

Montako ykskakkosen viestejä näet tässä ketjussa? Sinun pätemistä kyllä riittää kymmenien viestien edestä. Sitäpaitsi kuka vittu sinä luulet olevasi? Tulet uutena palstalle ja alat heti laatimaan sääntöjä miten kukakin saa kirjoittaa ja minne. Vitun paskiainen.

Kuinka monta vuotta te runkkarit olette jauhaneet näitä MA-teorioitanne?

Kyllä se teille riittää selitykseksi neitsyydellenne, mutta ei sitä tarvisisi tuoda joka ketjuun.

• trumpeteer
        787878 kirjoitti:

komppaan.

totta kai ykskakkonen tietää että pelipertti haluaa sen pois selittämästä MAT:ta ja pelimieskikkoja naisille, niin pertti itse saa päteä rauhassa :D

• trumpeteer kirjoitti:

komppaan.

totta kai ykskakkonen tietää että pelipertti haluaa sen pois selittämästä MAT:ta ja pelimieskikkoja naisille, niin pertti itse saa päteä rauhassa :D

Mä luulen että palstalle tulvisi ihania naisia jos nuo MA-jutut saataisiin järjellisiin mittasuhteisiin.

Puolet palstan miesnikeistä jauhaa naisille sitä kuinka he ovat rumia ja kilttejä eikä siksi löytäneet nuorena kunnon naista. Päälle haukkuvat naiset spermaviemäreiksi.

Oikeassa elämässä tuollaiset luuserit ei pääse edes koskettamaan naista, se on fakta.

• 098090
        trumpeteer kirjoitti:

komppaan.

Itse veikkaan, että ykskakkoselle tarjoutuu nyt mielenkiintoinen tilaisuus nähdä, miten ytm/ pelimies luovii eri tilanteet... ?? En tiedä...

• 787878
        Pertti-setä kirjoitti:

Kuinka monta vuotta te runkkarit olette jauhaneet näitä MA-teorioitanne?

Kyllä se teille riittää selitykseksi neitsyydellenne, mutta ei sitä tarvisisi tuoda joka ketjuun.

Sinäkö se vitun kyrpä päätät mitä täällä saa kirjoittaa? Leuat kyllä liikkuu mutta mitään sanottavaa ei ole, epätoivoista pillun vonkaamista kylläkin. Ja sitähän sinä et täältä tule saamaan, jos nyt yleensä mistäkään :D

• trumpeteer
        Pertti-setä kirjoitti:

Mä luulen että palstalle tulvisi ihania naisia jos nuo MA-jutut saataisiin järjellisiin mittasuhteisiin.

Puolet palstan miesnikeistä jauhaa naisille sitä kuinka he ovat rumia ja kilttejä eikä siksi löytäneet nuorena kunnon naista. Päälle haukkuvat naiset spermaviemäreiksi.

Oikeassa elämässä tuollaiset luuserit ei pääse edes koskettamaan naista, se on fakta.

MAT-jututhan on reaktio naisten jatkuviin valheisiin. jos ne loppuisi, ihanat naiset olisi kaiki muutaman KOMEAN palstamiehen kimpussa ja loput miehet saisi "olisit hyvä jollekin naiselle"-paskaa loputtomiin.

sitten MAT-jutut palaisi.

• 098090 kirjoitti:

Itse veikkaan, että ykskakkoselle tarjoutuu nyt mielenkiintoinen tilaisuus nähdä, miten ytm/ pelimies luovii eri tilanteet... ?? En tiedä...

Tää on pikkukakkoselle mahdollisuus kehittyä keskustelijana, nyt ei voi sanoa ettei olisi saanut palautetta.

• 787878 kirjoitti:

Sinäkö se vitun kyrpä päätät mitä täällä saa kirjoittaa? Leuat kyllä liikkuu mutta mitään sanottavaa ei ole, epätoivoista pillun vonkaamista kylläkin. Ja sitähän sinä et täältä tule saamaan, jos nyt yleensä mistäkään :D

Oletko nähnyt pillun?

• trumpeteer kirjoitti:

MAT-jututhan on reaktio naisten jatkuviin valheisiin. jos ne loppuisi, ihanat naiset olisi kaiki muutaman KOMEAN palstamiehen kimpussa ja loput miehet saisi "olisit hyvä jollekin naiselle"-paskaa loputtomiin.

sitten MAT-jutut palaisi.

Hohhooh, tämäkö on teidän pikkurunkkareiden tapa yrittää päästä tavoitteeseenne?

Jankutatte MA-teoriaa kunnes naiset alkaa uskomaan selibaattiin....

• 787878
        Pertti-setä kirjoitti:

Oletko nähnyt pillun?

En koskaan mutta juttuja olen kuullut. Ok, tuli kyrpäiltyä itsekin mutta tällaiset avaukset saa näkemään punaista. Pari vuotta olen seurannut palstaa eikä täällä ennen ole tuolla tavalla yritetty ketään nurkkaan ajaa....

• 787878 kirjoitti:

En koskaan mutta juttuja olen kuullut. Ok, tuli kyrpäiltyä itsekin mutta tällaiset avaukset saa näkemään punaista. Pari vuotta olen seurannut palstaa eikä täällä ennen ole tuolla tavalla yritetty ketään nurkkaan ajaa....

Jos käytät järkeäsi niin tajuat että kritisoin MA-teorian tarpeetonta jankkaamista, kritiikin kärki kohdistuu luonnollisesti kaveriin jolta ei synny riviäkään tekstiä ilman sitä teoriaansa.

Se että näkee punaista, on hyvä merkki. Siihen pyrinkin.

• oiuoi53gfhgfh
        787878 kirjoitti:

"Aika monta" naista on kyllä ajettu pois..

• oiuoi53gfhgfh kirjoitti:

"Aika monta" naista on kyllä ajettu pois..

Tähän olen ennenkin törmännyt, muutama neitsytsetä vetää MA-teorialuentoja palstalla kunnes naiset katoaa..

• vässykät
        Pertti-setä kirjoitti:

Tähän olen ennenkin törmännyt, muutama neitsytsetä vetää MA-teorialuentoja palstalla kunnes naiset katoaa..

Jos tänne tulee joku nainen, koko ätmiarmeija järjestäytyy. Vittuillaan ja haukutaan huoraksi niin kauan, että tajuaa häipyä.. Nyt kohteena on Musta leski.

• vässykät kirjoitti:

Jos tänne tulee joku nainen, koko ätmiarmeija järjestäytyy. Vittuillaan ja haukutaan huoraksi niin kauan, että tajuaa häipyä.. Nyt kohteena on Musta leski.

Olen itsekin suhtautunut häneen vähän epäillen, täytyy skarpata.

• ulkonäköratkaisee

Tuossa ylhäällä totuus.

"MAT-jankkaus" on vastareaktio naisten vuosikausia jatkuneeseen paskanpuhumiseen siitä mikä heidät miehessä sytyttää ja siitä etteikö MAT muka ainakin useimmissa tapauksissa olisi totta.

Miehet on kurkkuaan myöten täynnä naisten valehtelua.

Hyvä vaan että joku jaksaa kärsivällisesti puristaa totuuden naisista ulos. Nautin ykskakkosen jutuista joissa nainen ensin väittää että kiltteyteen rakastui mutta sitten 1212 tenttaa ja tenttaa kunnes nainen joutuu tunnustamaan että olihan se mies tasokas. Näitä on ilo lukea.

• Mä olen elänyt liian kauan normaalia perhe-elämää ja nähnyt päiväkotien ja koulujen puitteissa näitä päiväkotilasten ja koululaisten vanhempia allekirjoittaakseni sen että me olisimme jotakin jännämiehiä jotka pilasimme teidän elämänne.

Perheitä perustavat tavalliset ihmiset ja he myös eroavat jos yhteiselo ahdistaa. Epäsosiaalisimmat eivät etene avioon vaan päätyvät ruikuttamaan tänne.

• oikeassa.olet

Näin on. 1212 on puhuttanut monet naiset pussiin. Häpeissään ovat sitten poistuneet palstalta kun ovat tajunneet mitä oikeasti ovat.

• vässykät
        oikeassa.olet kirjoitti:

Näin on. 1212 on puhuttanut monet naiset pussiin. Häpeissään ovat sitten poistuneet palstalta kun ovat tajunneet mitä oikeasti ovat.

Ei se siitä johdu, koska ätmeillä ei ole statusta. Ei ätmi saa ketään naista häpeämään.

• vässykät kirjoitti:

Ei se siitä johdu, koska ätmeillä ei ole statusta. Ei ätmi saa ketään naista häpeämään.

Tuo on totta, fiksu nainen lähtee palstalta pois ihmetellen mikä vitun aasi häntä ryhtyi tenttaamaan.

• vässykät
        Pertti-setä kirjoitti:

Tuo on totta, fiksu nainen lähtee palstalta pois ihmetellen mikä vitun aasi häntä ryhtyi tenttaamaan.

Siis aasit.

• vässykät kirjoitti:

Siis aasit.

Näinpä.

• MrHedgehog

Lapsena ei halua tietää jokaista yksityiskohtaa siitä kuinka pakettiröykkiö ilmestyy kuusen alle. Totuus ei aina ole fantasian veroinen. Joskus kannattaa säilyttää mysteeri, nauttia eikä analysoida.

Mutta jos useampana jouluna peräkkäin nuori HerraSiili olisi turhaan odottanut ikkunan alla joulupukkia, kuullen aina että varmaan se pukki erehtyi osoitteesta...tai että kannattaa olla kiltimpi, entäpä sitten?

Erilaisten ja erilaisessa tilanteessa olevien ihmisten ymmärtäminen ei aina ole helppoa.

• AlemmanTasonNaissiili

Hyvä vertaus.

• TotuusSattuu

"Mutta jos useampana jouluna peräkkäin nuori HerraSiili olisi turhaan odottanut ikkunan alla joulupukkia, kuullen aina että varmaan se pukki erehtyi osoitteesta...tai että kannattaa olla kiltimpi, entäpä sitten?"

Tämän palstan kokemusten perusteella hän luultavasti alkaisi kohta syyttää joulupukkia siitä että hän tuo lahjoja vain ja ainoastaan rikkaisiin perheisiin eikä koskaan tavallisille ihmisille. Tämä siitä huolimatta että suuressa osassa heidän naapurustonsa tavallisista perheistä pukki vierailee joka vuosi. Mutta siltä on helppo sulkea silmänsä niin maailma on paljon selkeämpi.

• lahjatonätmi
        TotuusSattuu kirjoitti:

"Mutta jos useampana jouluna peräkkäin nuori HerraSiili olisi turhaan odottanut ikkunan alla joulupukkia, kuullen aina että varmaan se pukki erehtyi osoitteesta...tai että kannattaa olla kiltimpi, entäpä sitten?"

Tämän palstan kokemusten perusteella hän luultavasti alkaisi kohta syyttää joulupukkia siitä että hän tuo lahjoja vain ja ainoastaan rikkaisiin perheisiin eikä koskaan tavallisille ihmisille. Tämä siitä huolimatta että suuressa osassa heidän naapurustonsa tavallisista perheistä pukki vierailee joka vuosi. Mutta siltä on helppo sulkea silmänsä niin maailma on paljon selkeämpi.

Ehkä, mutta ei se köyhän perheen lasta lohduta jos keskituloisten lapsetkin saa lahjoja.

Eikä se muuta joulupukkitarinaa todeksi, vaan kyllä sen lapsen sitten kannattaa opetella ymmärtämään missä mennään.

• TotuusSattuu
        lahjatonätmi kirjoitti:

Ehkä, mutta ei se köyhän perheen lasta lohduta jos keskituloisten lapsetkin saa lahjoja.

Eikä se muuta joulupukkitarinaa todeksi, vaan kyllä sen lapsen sitten kannattaa opetella ymmärtämään missä mennään.

"Ehkä, mutta ei se köyhän perheen lasta lohduta jos keskituloisten lapsetkin saa lahjoja."

Ei niin mutta ei silti tarvitse kuvitella että ne keskituloiset eivät saisi.

"Eikä se muuta joulupukkitarinaa todeksi, vaan kyllä sen lapsen sitten kannattaa opetella ymmärtämään missä mennään."

Kyllä, sitä todellakin suosittelen. Voi aloittaa ymmärtämällä että suuri osa tavallisista miehistä saa naisen. Tämä toki voi saada ätmin mielen vielä entistäkin mustemmaksi mutta valitettavasti maailman todellisuus ei muokkaudu sen mukaan mikä kenenkin päivää piristäisi.

• lahjatonätmi
        TotuusSattuu kirjoitti:

"Ehkä, mutta ei se köyhän perheen lasta lohduta jos keskituloisten lapsetkin saa lahjoja."

Ei niin mutta ei silti tarvitse kuvitella että ne keskituloiset eivät saisi.

"Eikä se muuta joulupukkitarinaa todeksi, vaan kyllä sen lapsen sitten kannattaa opetella ymmärtämään missä mennään."

Kyllä, sitä todellakin suosittelen. Voi aloittaa ymmärtämällä että suuri osa tavallisista miehistä saa naisen. Tämä toki voi saada ätmin mielen vielä entistäkin mustemmaksi mutta valitettavasti maailman todellisuus ei muokkaudu sen mukaan mikä kenenkin päivää piristäisi.

Yhäkään ei aukea miten se pelastaa ätmin joulun, jos joku muu saa lahjoja.

Ätmihän ei ole tavallinen mies, vaan tavallista alempi tasoinen mies.

• TotuusSattuu
        lahjatonätmi kirjoitti:

Yhäkään ei aukea miten se pelastaa ätmin joulun, jos joku muu saa lahjoja.

Ätmihän ei ole tavallinen mies, vaan tavallista alempi tasoinen mies.

"Yhäkään ei aukea miten se pelastaa ätmin joulun, jos joku muu saa lahjoja."

Miksi sen pitäisikään se pelastaa? Kysehän oli vain tosiasioiden tunnustamisesta, eli siitä että suuri osa saa lahjoja/naisia vaikka ätmi ei saa. Väittämällä että vain harvat ja valitut niitä saavat ei muuteta sen enempää mitään mutta kielletään todellisuus.

"Ätmihän ei ole tavallinen mies, vaan tavallista alempi tasoinen mies."

Tästä ei liene epäselvyyttä.

• lahjatonätmi
        TotuusSattuu kirjoitti:

Miksi sen pitäisikään se pelastaa? Kysehän oli vain tosiasioiden tunnustamisesta, eli siitä että suuri osa saa lahjoja/naisia vaikka ätmi ei saa. Väittämällä että vain harvat ja valitut niitä saavat ei muuteta sen enempää mitään mutta kielletään todellisuus.

Olet ihan törppö.

Eihän tuossa siitä puhuta kuinka moni saa lahjoja.

Tärkeintä on miksi joku saa ja toinen ei. Lapsi se luulee että se on sattumasta kiinni. Tai siitä että on kiltti. Aikuinen tietää että se on rahasta eli markkina-arvosta kiinni.

• TotuusSattuu kirjoitti:

Katkeransuloinen lahja saattaa hyvin olla tietoisuus siitä, että monet naisetkin jää ilman lahjoja. Vaikka miten olisi ollut kiltti, niin tutkimattomat ovat joulupukin tiet.

• TotuusSattuu
        lahjatonätmi kirjoitti:

Olet ihan törppö.

Eihän tuossa siitä puhuta kuinka moni saa lahjoja.

Tärkeintä on miksi joku saa ja toinen ei. Lapsi se luulee että se on sattumasta kiinni. Tai siitä että on kiltti. Aikuinen tietää että se on rahasta eli markkina-arvosta kiinni.

"Eihän tuossa siitä puhuta kuinka moni saa lahjoja."

Ei mutta minä yhdistinkin kaksi asiaa yhteen. Tuon joulupukkivertauksen ja täällä "palstatotuutena" levitetyn ajatuksen jonka mukaan vain pieni vähemmistö miehistä saa naisen.

"Tärkeintä on miksi joku saa ja toinen ei. Lapsi se luulee että se on sattumasta kiinni. Tai siitä että on kiltti. Aikuinen tietää että se on rahasta eli markkina-arvosta kiinni."

Niin eli kannattaisiko ätminkin ryhtyä aikuiseksi? Ja huomata että jo vähän häntä suuremmalla markkina-arvolla voi naisen saada joten sitä kannattaisi ehkä kehittää eikä vain uskoa pukkiin?

• gstsryrd
        TotuusSattuu kirjoitti:

"Eihän tuossa siitä puhuta kuinka moni saa lahjoja."

Ei mutta minä yhdistinkin kaksi asiaa yhteen. Tuon joulupukkivertauksen ja täällä "palstatotuutena" levitetyn ajatuksen jonka mukaan vain pieni vähemmistö miehistä saa naisen.

"Tärkeintä on miksi joku saa ja toinen ei. Lapsi se luulee että se on sattumasta kiinni. Tai siitä että on kiltti. Aikuinen tietää että se on rahasta eli markkina-arvosta kiinni."

Niin eli kannattaisiko ätminkin ryhtyä aikuiseksi? Ja huomata että jo vähän häntä suuremmalla markkina-arvolla voi naisen saada joten sitä kannattaisi ehkä kehittää eikä vain uskoa pukkiin?

Tiedät itsekin, ettei ätmin markkina-arvo nouse millään määrällä itsensä kehittämistä.

• gstsryrd kirjoitti:

Tiedät itsekin, ettei ätmin markkina-arvo nouse millään määrällä itsensä kehittämistä.

Joitain asioita voi kehittää ja joitain ei. Jotkut kehittyy jopa huomaamatta ja itsestään. Isompi kysymys on mielestäni, onko naiset sen arvoisia että haluaa nähdä vaivaa niiden vuoksi.

• Miesten pukeutumista käsiteltiin eilen ja tänään pureudumme blogissa naisen pukeutumisen vaikutukseen hänen markkina-arvoonsa.

Vähemmän on enemmän.

• Markkinoilla on kysyntää ja nainen on tuote. Toisilla markkinoilla ollaan ostamassa irtopainoksia ja toisilla markkinoilla kestotilauksia.

Pukeutuminen on naisen keino tuoda itsensä tarjolle oikeille markkinoille.

• scrg kirjoitti:

Markkinoilla on kysyntää ja nainen on tuote. Toisilla markkinoilla ollaan ostamassa irtopainoksia ja toisilla markkinoilla kestotilauksia.

Irtopainokset menee aina pukeutumisesta riippumatta. Jotkut kalliimmalla a ja toisia pannaan halvalla.

• "Vähemmän on enemmän."

Riippuu täysin miehestä.. Eli hänen persoonasta/luonteesta, arvoista ja ajatusmaailmasta, sekä siitä mitä on hakemassa ja etsimässä.. ;P

Eli sanoisin, että tuo on vain Yksi mielipide muiden joukossa.. ;P

Vähemmän on toki enemmän joskus ja jossain tilanteissa.. Vaikka silloinkin voi tietty sensualli vaatetus olla "enemmän", kuin alastomuus.. ;P

"Vähemmän on enemmän."

Riippuu täysin miehestä.. Eli hänen persoonasta/luonteesta, arvoista ja ajatusmaailmasta, sekä siitä mitä on hakemassa ja etsimässä.. ;P

Eli sanoisin, että tuo on vain Yksi mielipide muiden joukossa.. ;P

Vähemmän on toki enemmän joskus ja jossain tilanteissa.. Vaikka silloinkin voi tietty sensualli vaatetus olla "enemmän", kuin alastomuus.. ;P

.. Noh, nuo sun "korjaukset" tekstiin toi hieman lisää uskottavuutta tähän asiaan.. ;P

• scrg kirjoitti:

Markkinoilla on kysyntää ja nainen on tuote. Toisilla markkinoilla ollaan ostamassa irtopainoksia ja toisilla markkinoilla kestotilauksia.

Vaikuttaako pukeutuminen siihen joutuuko irtopainoksena hyllyyn vai saako kestotilauksen?

• hsryshsf

Kas, ratikkakuski se jatkaa koulukiusauslinjalla. Hyvin näyttää sujuvan, on ilmeisesti vuosikymmenien kokemus aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2844
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2395
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2216
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2053
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe