Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jerzunposti
profiilit
jerzunposti
jerzunposti
Vapaa kuvaus
It-tradenomi vuosimallia 2017.
Aloituksia
165
Kommenttia
283
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo 920 on 200 euroa kalliimpi, kuin 720, ja häviää reilusti virta -ominaisuuksillaan 720:lle. Lisäksi se painaa paljon verrattain 520, ja 720 -malleihin. Kuitenkin hankin puhelimen ihan ydintarkoituksena puhelut,sekä soitto, että vastaanotto, ja olisi mukavaa, jos akku kestäisi pidempään, ja vielä kun puhelimen paino on alhainen, käyttömukavuutta se voisi lisätä, joten Nokia Lumia 720 voisi olla seuraava puhelimeni?
03.11.2013 19:16
Tiedonsiirron pätkimiseen, esimerkiksi Spotifyn pätkimiseen auttaa mielestäni nopeamman nettiyhteyden hankinta? Eikö se ole siitä nettiyhteys- lliittymästä kiinni, eikä itsessään puhelimesta? Mitä katselin DNA:n liittymätarjontaa, ja liittymävalitsinta, 9,90 eurolla kuussa saa hitaamman yhteyden, jolla ei välttämättä esittelytekstin mukaan vielä voi kuunella musiikkia, mutta kun pulittaa vitosen enemmän, saa 21 megan linjan käyttöön... sellainen se olla pitäisi. Ja ei kannata unohtaa mobiili - turvaa, joka on halpa alle parin euron henkivakuutus mobiilissa.
03.11.2013 17:15
Periaatteessa suosisin mahdollisimman halpaa, sillä 520 on käsittääkseni hinta / laatu - suhteeltaan ihan hyvä luuri, mutta olen valmis investoimaan vähistä rahoistani puhelimeen enemmän, sellaiseen, joka kestää taas mahdollisesti pitkään. Puhelinta nimittäin ihminen tarvitsee.
Oma nykyinen käytössä oleva Nokiani on niin vanha, että jos menisin antamaan sitä vaihdossa, minut naurettaisiin liikkeestä ulos, ja joutuisin maksamaan niille, että liike ottaisi vastaan puhelimen ja pistäisi kierrätykseen.
03.11.2013 15:30
520 ja 720 on perusominaisuuksiltaan yhtä tehokkaita, mutta 720:ssa on kestävämpi akku, tehokkaampi kamera, ja näyttösuojus Gorilla Glass 2, mitä 520:ssa ei ole. Hintaakin on 720:ssa puolet enemmän, mitä 520:ssa.
Menen hakemaan kännykän kaupasta, joten voi olla, että päädyn 720:een, jos tavaratalossa on hyllyssä tai varastossa kyseisiä malleja.
03.11.2013 15:27
Tein tutkimustyötä, ja ennen tuon linkin takaa oppaan lukemista päädyin siihen lopputulokseen, että joko kannattaisi hankkia 520 tai 720, en ole vielä päättänyt, kumpaan päätyisin.
03.11.2013 11:07
Ohjelma osaa mielestäni mitata vähintään kohtalaisesti salasanan voimakuuden. Netissä osoitteessa http://bluesmood.omasivu.fi on tarkemmat yhteydenotto -sekä esittelysivut ohjelmasta kiinnostuneille.
31.10.2013 19:11
"salasana" on vissiin Suomen yleisin käytössä oleva salasana. Muistan, kuinka lukiossa kaikkien ATK -ryhmien salasana oli salasana. Tämä oli vuonna 2000-2001...
Voisin kirjoittaa Javalla luotettavan ohjelman, joka tarkistaa annetun salasanan hyvyyden tai vahvuuden ilman tietoturvariskiä, että salasana tallennettaisiin ulkopuolisen toimesta. Olisiko ketään halukas käyttämään tälläista ohjelmaa? voi lähettää yksityisviestin tai sähköpostin.
31.10.2013 17:23
oho... silmukasta eteenpäin katkesi... no se jatkuu siitä niin, että silmukkan lopetusehtona on arvottuLuku -muuttujan arvo, ja silmukassa kutsutaan arvoSana() -metodia System.out.print:n sisällä... tämä saa aikaan sen, että satunnaisesti ruutuun tulostuu totta tai tarua sana arvotun lukumäärän verran. Selkisikö?
30.10.2013 17:08
Tein aikani kulluksi sinulle koodin, ja julkaisen sen tässä seuraavaksi. Toivottavasti koko koodi tulee oikein näkösälle...
import java.util.Random;
public class Tottatarua {
private static Random arpo = new Random();
//Metodi palauttaa satunnaisesti "totta", tai "tarua".
public static String arvoSana() {
int arvottu = arpo.nextInt(2);
String[] tottatarua = {"tarua", "totta" };
return (tottatarua[arvottu]);
}
//Päämetodi
public static void main(String[] args) {
int arvottuLuku = arpo.nextInt(5)+1; //arpoo luvun väliltä 1-5;
for (int x=0;x
30.10.2013 17:05
Juu, no olen tuolla tori - palstallakin ilmoittanut tarjoavani Java -osaamistani koulutuksen, koodauksen ja konsultoinnin merkeissä parhaan osaamiseni mukaan. Minkälaista tarvitsisit? Voin ottaa harkintaan ehkä, ja hinnoista kyllä varmaan päästään sopimukseen.
29.10.2013 19:45
Oma itse tekemäni monitorointityökaluni on seuraava: Liikkuvan datan määrän näkee halutulta portilta reaali - ajassa. On olemassa joitain kriittisiä portteja, joita vakoiluohjelmat käyttää, joten voi seurata epäillyttäviä kanavia... datahan liikkuu verkossa paketeissa, pitäisi päästä paketin tietoihin käsiksi, sekä saada selville lähtevän koneen tiedot, että vastaanottavan koneen tiedot. Ei mitenkään mullistavaa, mutta aikani kuluksi olen tälläisen suunnitellut.
29.10.2013 13:37
Kiinnostuin itse asiassa aiheesta enemmän, kun sanoit, että ei ole mahdollista... :) Tuossa tulikin ihan hyvä lista, mitä voi tehdä oman turvallisuuden parantamiseksi.
29.10.2013 13:31
Pääsääntönä voinee pitää, mikä tässäkin nyt tullut jo ilmi, että ei kannata kuljettaa paljon rahaa kerralla mukana, tai ei ainakaan kaikkia rahoja samassa jemmassa.
Ja kannattaa pitää mielessä, että kontakti kotimaassakin voi olla ihan hyvä idea, kenen luona pitää rahaa jemmassa sen varalta, että matkalla sattuu jotain ja rahat katoaa jostain syystä?
Ja muitakin arvopapereita, kuin rahaa kannattaa säilyttää huolella ja harkitusti, esimerkiksi passia: Valokopioiden ottaminen passista voi olla ihan hyvä idea ennen matkaan lähtöä jo kotimaassa.
Näillä vinkeillä ei muuta kuin sitten kohti valoja ja läpivedoksi, Happy trails!
27.10.2013 21:09
Itse käytän 3g -reititinta, johon mokkula asennettu, ja sitten Nintendolla haettu ja asetettu verkko oikein, niin johan pelittää huippunopeudella! Kannattaa valita suojaukseksi WPA2 -suojaus, älkää unohtako suojata verkkoanne!
27.10.2013 15:05
Itse käytän mokkulan kanssa Ninendo 3ds:ää netissä. Ratkaisu on reititin, jonka hinta on jokusen kympin edullisimmillaan. Itselläni on 3g -reititin, johon olen liittänyt mokkulan, ja sitten olen laittanut Nintendon nettiasetukset oikein, niin johan toimii. Älkää unohtako suojata salasanalla verkkoyhteyttänne.
27.10.2013 15:03
No mikäs siinä? Mitä olen seurannut, vanhan XBOX:in pelejä on kirpparit väärällään, ja koneitakin on saatavilla. Uutuuksia tosin ei oikein tahdo enää olla saatavilla. Itsekin pelaan XBOX:in lisäksi vanhalla pleikkari kakkosella vielä, ja ostan pelejä käytettynä kirpparilta ja pelikaupasta edullisesti, jos sattuu joku hyvän oloinen eteen.
27.10.2013 14:57
Itse olen seurannut Idolsia lähinnä aina silloin, kun olen omilta bänditreeneiltäni ennättänyt television ääreen. Mielestäni tuomaristolla on laaja näkemys ja pitkänkin linjan kokemus musabisneksen eri puolista, ja jokainen tuo näkemyksensä sen pohjalta, miten parhaaksi näkee ja osaa ottaen huomioon sen, että he tietävät, mikä tulevia Idols -tähtiä odottaa kilpailun jälkeen musabisneksen arjessa. Tuomariston jäsenillä on tarpeeksi kokemusta ja näkemystä arvioida sitä puolta, ketä tulee mahdollisesti selviämään ja ketä ei ja sen mukaan antaa tuomioita kilpailijoille.
Mitä tulee Kristaan Voice of the Finland Kidsissä, olen katsonut kyseistä ohjelmaa pari jaksoa, ja mielestäni hän sopii lasten laulukilpailun tuomariksi ihan hyvin. Lasten laulukilpailussa, kun tuomarilla on vähän erilaiset kriteerit, kuin esimerkiksi Idolsissa.
27.10.2013 03:49
Itselläni on kokemusta yksityisellä käynnistä. Voin suositella yksityisellä käyntiä! Tilanteeni oli se, että minulla oli hammas kipeä, enkä saanut kunnalliselta puolelta edes akuuttia aikaa: Olisin joutunut jonottamaan vajaan vuoden hammaslääkäriin kuntani hammaslääkäriin kipeän hampaani kanssa.
Siitä sitten menin yksityiselle vastaanotolle, ja hoitokäyntejä tuli kesän mittaan aika monia, ja kaikista tuli tottakai lasku, mutta poistatin lopulta toisen viisaudenhampaistanikin samassa firmassa, mutta ainakin sain hammaskipuni lakkaamaan ja olin lopulta tyytyväinen saamaani palveluun, vaikka hintoihin se lopulta tuli, kun itse piti kaikki maksaa.
24.10.2013 16:19
En lukenut aiempia vastauksia, mutta otan kantaa tähän, koska itse etsin parhaillaan ohjelmointi - työtehtåviå.
Ohjelmointi on lopulta yksi niistä järkevimmistä toiminnoista, joita voi tietokoneella tehdä edellyttäen tietenkin, että homman osaa. Itse olen opiskellut ohjelmointia ensin AMK:ssa ja sitten yliopistossa, ja mielestäni se tarjoaa ihan mielenkiintoisen maailman tutkittavaksi.
Oma harmin aiheeni on se, että en ole ainakaan toistaiseksi löytänyt alan töitä. Huiput voi tienata alalla ihan hyvin, ts. saada hyvää palkkaa. Joskus AMK:ssa joku ohjaaja sanoi, että Helsingissä huiput tienaa liki kymppitonnia kuussa, en sitten tiedä, paljonko siinä oli innostuksen heittoa ja todellisuuspohjaa, mutta kyllähän ohjelmointi on ammatti siinä missä muutkin. Ja itse olisin valmis alkamaan ihan vaikka töihin, jos joku suostuu palkan maksamaan.
Ja se, että ketjun aloittaja ilmoitti olevansa Vantaalta, ei ole este missään nimessä opiskelujen aloittamiselle :) Helsingissäkin on monta tasokasta oppilaitosta, joissa voi opiskella tietokoneistusta.
23.10.2013 14:44
Tietääkö joku, toimiiko Viaplay Visa Electronilla?
20.10.2013 17:43
11 / 15