2023kesä7 https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/118241 Ehdotus lakivalmisteluun ryhtymiseksi Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella Aloitteen sisältö Luodaan lainsäädäntö nykyisen lastensuojelulai…
https://www.youtube.com/watch?v=E0BG-YWywB0 Viranomaiset eivät pettäneet Suomen lapsia vaan kannattajansa, jotka odottavat sosiaalityöntekijöiden estävän lapsen pahoinpitelyn. Sitä taas ei voi estää, jos tuki pelkistetä…
@adleande Yliopistojen opiskeluun on luotu pullonkaula 2025. Moodle-tentit korvattiin Examilla. Itsenäinen, kotoa käsin tehtävä osallistuminen korvattiin valvotulla kopilla kunnissa, joissa ei saa käyttää muistiinpanoja…
Lastensuojelun työntekijä ei sano meidän vahingoittavan lastamme vaan että olemme sairaita. Niin hän voi huostata lapsemme vetoamalla huoleen, todistamatta mitään haittaa AVI puuttuu lapsen tapaamisen olemattomuuteen va…
@Jakke Jaturainen Vanhempien jääräpäisyyden vuoksi lapsi satutti itsensä! Huostaanotto oli paikallaan! Minä seisoin portaiden yläpäässä metrin päässä Toivosta. Sanoin äidille "ota Toivo". Toivo kaatui ja löi leukansa. M…
Näen tapaamiset Toivon kanssa sortona meitä vastaan. Valvojat sanovat tapaamisten päätteeksi "sinä toimit HYVIN tänään" ilman, että minua olisi koskaan ollut syytä valvoa. Lastensuojelu saa valvojan muistiinpanot ja käy…
https://youtube.com/watch?v=kBCe6hSemGQ&feature=sharec Sosiaalityöntekijä valehtelee perheestäni, koska estin sosiaalityöntekijää tekemästä asiaa miten halusi. Itse asiassa on johdonmukaista ajatella, että mentalisaatio…
Miksi Suomen kommunistisen puolueen puhelinnumero soi, mutta ei vastaa? Miksi sähköposteihin ei vastata? Miksi jäsenhakemuksiin ei vastata? Miksi Facebookin sivulla ei hyväksytä kommentteja eikä vastata kyselyihin? Pitä…
-lecture 5 29.10. -Witking, R.W. (2003) Theodor Adorno on Popular Culture. London: Routledge. pp. 39-49 -monopolistisessa vaiheessa kulttuurituotanto on yhteydessä muuhun tuotantoon ja kuluttajat ovat fetistejä -pääoman…
Jos laitan raa'an lohifileen vohvelipannuun, niin kypsyykö se? Nestettä ja rasvaahan siitä tulee koko ajan paistuessaan. Google ei anna tähän vastausta. Sieltä tulee vain ne viiden ruokavinkin artikkelit, joissa kyhäill…
Emilia Männynvälin (Ku-lehti) julkaisussa oletetaan taas väärin, että 1. Lastensuojeluasiakkailla on jotain todellista ongelmaa 2. Sijoitukset johtuvat peruspalvelujen puutteesta/heikkoudesta 3. Vanhempien ongelmat jäte…
Omani oli Mensan testissä 123, mutta pidin aina koiria, lintuja ja isompia eläimiä kyvyttöminä. Vain eläiminä. Liian vieraina ymmärtääkseni niiden ele- ja äännekieltä. Sitten katsoin The and El Dodo kanavia Youtubesta, …
Se on niin kuin lapsipoliittinen voimannäyte, millä keinolla, tekosyillä ja hinnalla hyvänsä ja muiden tahtoa vastaan. Virkavallan etusija. Tuhotaan tahallaan tai varmistetaan tätä hetkeä koskevan teorian hoito ja palau…
Poliisille riipaiseva vetoomus: "Mä en halua että sisaruksia erotetaan ja multa otetaan sisarukset pous , sanoi 12 v Valitettavasti Suomen sossu tekee sen enstöikseen. Kiva jakaa työkseen lapsia sinne ja tänne." Mikä id…
Työelämän autoritaarisuuden muutos Parikymppisenä odotin työpaikoilta sallivuutta yksilöä kohtaan. Ihminen saa olla yksilöllinen, ilmaista itseään ja olla aito. Vain tehtävän hoitaminen on työnantajalle kiinnostavaa. Pa…
Valtion tehtävät eli funktiot lastensuojelussa 1950- ja 1960 -lukujen rakennefunktionalismi kuvaa hallintoa siitä näkökulmasta, että tietyt toiminnot toteuttavat tarpeita, joita ilman yhteiskunta ei voisi toimia. Rakenn…
-akatemian inhimillinen puoli -tieteellisessä tekstissä pelataan taktista peliä varmuusasteita ja suhtautumisasteiden sävyeroja säätelemällä -tieteelliset löydökset eivät ole pysyviä, ja siksi tieteentekijän on vältettä…
1. päiväkoti väittää, että en osaa pitää erillään aikuisen, vanhemman ja lapsen roolia. Se näyttää siltä,koska ymmärrän lapsia. 2. kotipsykoterapeutti väitti avohuollon sossulle, että sekoitan omat tunteeni ja ajatuksen…
Aluehallintovirasto AVI estää lastensuojelun valvonnan Sovimme 2-vuotisneuvolan lastenlääkärin lääkärin kanssa antavamme öljylisää ja syöttämään useammin, terveellinen ruokavalioni saa jatkua ja tasainen -2 SD ei ole al…
Minä olen puuha-Teemu, jolla on pitkään jatkuneita mielenterveyshuolia, ikätason vastaisia pahoja puheita, mentalisaatiohäiriö, kyvyttömyys itsereflektioon, kyvyttömyys näyttää yhteiskunnassa toimimisen mallia, kyvyttöm…