pirjo.kudjoi
Olen dekkareita lukeva, käsitöitä ja liikuntaa harrastava viisvitonen.
Toivoisin maailmaan enemmän suvaitsevaisuutta. Ja että ihmiset oikeasti välittäisivät toisistaan.
"Iloitse tästä päivästä sillä se on elämä itse"
Eläkäämme elämämme niin että jokainen eilenen olisi ihana muisto ja jokainen huominen uusi toivo!
Mutta tärkeintä on tämä päivä, juuri tämä päivä!
Suosikkibändit/artistit: Yö, Popeda;Leevi, and, the, Leewinks
Suosikkileffat: Badding, Kymmenen, pientä, neekeripoikaa
Lempikirjat: Dekkarit
Vapaa-aikanani: Teen, teen, pihatöitä, käsitäitä
Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Virrat, Koli, Imatra
Katson tv:stä mieluiten: Salkkarit, kotikatu, emmerdale, urheilua
En pidä: kiireestä
Ruoka & juoma: kaalikääryleet, makaroonilaatikko, maito
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: Varattu
Lapset: Olen ylpeä vanhempi
- Herkistyin kun katsoin tuon hautajaisvideon.
Se oli kaunis mutta surullinen.
Isä Mitro siunasi Kirkan. Raskas tehtävä Hänelle, olivat hyviä ystäviä.
Veikkaan että nuo ensimmäiset tosiaan olivat Kirkan pojat.
Vaikka Kirka on poissa niin onneksi hänen musiikkinsa elää ikuisesti! - ja helppo:
1 lasi sokeria
1 lasi munia
1 lasi vehnäjauhoja
halutessasi laitat puolet vehnäjauhoja
ja puolet perunajauhoja
sekoitat niiden joukkoon 2 tl leivin-
jauhetta
Munat ja sokeri vaahdoksi.
Lisää joukkoon keskenään sekoitetut
kuivat aineet.
Älä enää vatkaa vaan sekoita varovasti.
Pitäisi kyllä onnistua. Samalla ohjeella teen myös kääretorttupohjan. Siihen laitan aina sitä perunajauhoa mukaan.
En osaa sanoa mistä kysymäsi viat johtuvat. Ehkä pohja ei ole ollut keskeltä kypsä jos se kerran lätsähti.
Ei muuta kuin leipomisen iloa kaikille! - mutta pitää paikkansa miun kohdalla. Olen just tuollainen kuin tuossa sanotaan.
Olen leijona ja leijonasta on olemassa ihan samanlainen kuvaus.
Niin että ei tuo tullut yllärinä. - rikas, muuttaisin pois. Vaikka olis rahaa en jäisi tänne. En kertakaikkiiaan halua asua tällaisessa maassa. Mutta nyt on pakko.
Lottoan että pääsen pois, ja pian! - mies meidän duunissa on pahempi juoruakka kuin kukaan muu.
Kun oliskin niinkuin miehet mutta kun kulettaa kaiken pomon korviin. Aina puhumassa selän takana p..kaa! - juoruilee enemmän.
Miehet ei yleensä, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta! Mutta sille suunnitellaankin hameen ostamista! - Nyt otat ja lähdet tiehesi!
Jätät sen äijän makaamaan siihen sohvalle!
Vain sinä itse pystyt auttamaan itseäsi. Siihen on turha odottaa apua muualta.
Elämä on sinun, ajattele lapsiasi. Olet vastuussa myös heistä.
Vanessan tasolle tuskin monikaan yltää eikä tarvitsekaan mutta paremman elämän ansaitset kuin se jota nyt elät! - Ei tule onnistumaan.
Ennen vanhaan kun ihmisillä ei ollut edes sotua
eikä tarvinnut asua virallisesti missään niin silloin saattoi onnistua muttei enää.
Tai voithan yrittää mutta mistäs saat rahaa???
Millä olet ajatellut elää ja missä??? - väärin. On täällä hyvä rikkaana elellä mutta kun minä en tahdo tällaseen paikkaan jäädä jos on mahikset päästä täältä pois!
- Minullakin on, ei nyt omakohtaista, mut läheltä liippaavaa kokemusta tuosta kun joutuu nuorena työkyvyttömyys eläkkeelle. Mutta paras vastata pahan suopiin juttuihin että ei lääkäri terveelle eläkepapereita anna! Ja totta se on. Ei eläkkeelle pääse jos on terve ihminen.
Paksunahkaiseksi on pakko tulla, selkään puukottajia on paljon.
Ja itsekin olen monesti pahoittanut mieleni kun olen tänne kirjoitellut, sanonut oman mielipiteeni. Ja joku on alkanut nimitellä. Kerran jo päätin että en enää vastaile tänne yhtään mitään mutta niin taas vaan kirjoittelen.
Tsemppiä kaikille! - Huonoista huonoin on ehdottamasti Toni Nieminen!
Mäkihyppy lähetykset meni ihan poskelleen kun se sönköttäjä tuli mukaan. Mutta ei yhtään parempi ollut A-P Nikkolakaan. - niin näet että seitsemänkymmentä luvulla kaikki oli vielä toisin. Mutta kun oikeisto pääsi valtaan niin tottakai ne pitää omiensa puolta. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ei rikkaat välitä miten köyhillä menee.
Pois olis päästävä muuten hukka perii. Oottelen että voittaisin lotossa! Muuttaisin jonnekin kauas, tosi kauas!!! - Jotenkin minua ärsyttää kun kaikkien pitää kulkea muotikuteissa sopii ne tai ei. Kun katsoo nykyistä huosu- ja paitamuotia niin suorastaan kuvottaa! Viiskymppiset tunkee päälleen liian matalat farkut ja napapaidan! Sama koskee minihameita. Miltäs meistä olis tuntunut kuuskyt luvulla jos meidän mummot olis pitäneet samoja vaatteita kuin me!?!
Ollan me 50 naiset vaan tyylikkäitä ja pintamuodista veisaamme viis, se on nuorison juttu! - tiesi aina pahaa.
Jos lintu lensi sisään oli se varma kuoleman viesti.
Jos metsän eläimiä tuli pihaan tiesi sekin pahaa.
Lapsena ei saanut koskaan leikkiä lääkäriä koska se ennusti sairautta.
Paperilla ei saanut pyyhkiä pöytää koska se tiesi talon köyhtymistä. - Sisko hyvä! Meikkaa, osta uusia vaatteita ja huolehdi itsestäsi! Ei ukkosi vaan itsesi vuoksi ja iloksi!
Mustasukkaisuus on sairaus, jonnekin hoitoon on mentävä. Hän myrkyttää elämänsä mutta älä anna myrkyttää omaasi.
Ei se kaveri siinä vieressä nuorru, molemmat vanhenette samaa tahtia! Tämä on fakta! - En tiedä mihin perustuu mutta näin on.
- Tuli mitta täyteen!
Voipi mennä aikaa ennenkun minä tänne kommentteja kirjoitan!
Olen melko uusi kirjoittelija ja luulin että tää on ihan reilua ja kivaa mutta eipäs näköjään ole!
Niin että KIITTI ja MOI!!!!!!!!!!!!!!! - En ole ikinä vastannut omiin kirjoituksiini!
Jos luulet tuntevasi minut niin taatusti erehdyt!
Eikös tämä keskustelu palsta ole tarkoitettu kaikille, myös minulle! Saan vastata kenelle hakuan ja kertoa miltä MINUSTA tuntuu!
Joka kerta kun vastaan niin vastaan tällä nimimerkillä. Minulla on vain tämä yksi ainoa. Ilman nimimerkkiä en vastaa KOSKAAN!
Ei minun tarvitse hävetä mutta ymmärrä SINÄ hävetä! Tuollainen kirjoitus loukkasi kuule tosi pahasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Soitin sosiaalijohtajalle ja tämä sanoi että voi voi! Ei kuulema osaa sanoa tuohon oikein mitään!
Käski lähettää kirjallisen kyselyn kaupungin sosiaali ja terveyslautakunnalle!
Kotipalvelun raja kulkee kolmessa kilometrissä! Sen kauemmaksi ei apu kulje.
Tässä meillä on nyt vielä sellanen tilanne että asun itse 230 km päässä vanhemmistani. Kaikki asiat pitää hoitaa puhelimella.
Äiti on ollut melkein kolme kuukautta sairaalassa ja hänet nakataan huomenna kotiin. Alkuviikosta sain puhelimeen hänen oman hoitajansa joka vakuutteli ettei äitiä kotiuteta jos ei kotiin apua saada. No ei ole vielä asiat järjestyksessä mutta äiti laitetaan huomenna kotiin.
Kerroin tämän sosiaalijohtajalle ja kysyin että eikö tämä ole suorastaan heittelle jättö. Sanoi että ei kuulosta hyvältä mutta hän ei voi mitään.
En aijo vieläkään luovuttaa. Vielä pitää yrittää.
Kallista apua on pakko ostaa koska kaupunki ei pysty oikein mitään tarjoamaan.
Mutta kiitos Sinulle Pirre* kiinnostuksesta ja kannustuksesta! Suomalaisella sisulla ettenpäin! - Olen tästä aivan samaa mieltä!