Vietätkö Vappua ja miksi? Onko Vappu mielestäsi työläisten, ylioppilaiden vaiko vain kevään juhla? Itselleni Vappu on aina ollut aatteellinen juhla. Mielestäni se on ja kuuluu olla työn juhla. Työläiset saavat silloin m…
Kävin viikonloppuna rotinoilla. Miten moni tietää mitkä rotinat on? En tiedä miten laajalti tämä sanana on levinnyt. Mitä rotinoille viedään? Ennenvanhaan kotipuolesa vietiin aina karjalanpiirakat, pullakranssi ja täyte…
Vierailin eilen vanhainkodin ns. kroonikko-osastolla. Siellä oli ainoastaan erittäin huonokontoisia vanhuksia, osa jo melkein rajan tuolle puolen siirtyneitä. Järkytti, itketti. Ei meinannut illalla uni tulla. Jos itse …
Työpaikkamme uusin työtoveri, nuorin meidän porukasta, saa kiukkuni kiehumaan! Tämä nuori rouva yrittää teettää töitään meillä muilla. Milloin mihinkin syyhyn vedoten yrittää sälyttää hommansa muille. Meillä on vallinnu…
Uusin pieni lapsenlapsi tuli laitokselta kotiin tiistaina. Kävimme eilen rotinoilla. Olen kysellyt rotinoista ennenkkin mutta palaan asiaan taas. Paistoin tällä kertaa rotina piirakat. Tiesin että tyttäreni arvostaa tät…
Näin yhtenä yönä unta nuoruuteni ensiraakaudesta, pitkätukkaisesta Jukkiksesta joka asui mummolan naapurissa. Häneen rakastuin ja hän minuun. Hän oli eka poika joka minua suuteli. Olimme kirjeenvaihdossa, siihen aikaan …
Oletteko kuulleet sanontaa: jos Matin-päivänä sataa lunta, on vielä seitsemän hattua kannon päässä? ja tarkoittaa sitä että seitsemän lumipyryä on vielä tulossa. Mutta jos Mattina paistoi aurinko niin silloin Matin silm…
Kauhulla tässä olen seurannut miten "lama" kehittyy. Ja miten se vaikuttaa minun työpaikkaani. Olen töissä kunta-alalla ja nyt kuuntelin Vanhasen puhetta. Pelottaa, kun hän sanoi että kuntiin pitää saada maltillinen pal…
Tai oliko teillä nuoruudessa haave moottoripyörästä? Ja nyt kun on rahaa ja ollaan vielä olevinaan siinä kunnossa että pyörällä voisi ajaa, herää päässä hieno idea: nyt se pyörä on hankittava! Näin nimittäin kävi parhai…
Mulla on ollut silmälasit melkein viiskyt vuotta, joka päivä aamusta iltaan. Taas silmälääkäriasemat kauppaa ihmisille näön korjaavaa laser-leikkausta. Oletko harkinnut sellaiseen menemistä vakavasti? Tai oletko sellais…
Kuka katsoi? JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Mitä kaikkea pahaa ja sairasta tänne nettiin pesiytyykään!
Huomenta kaikile! Seurasitteko teeveestä K-70 projektia? Mitä piditte? Minusta se oli aivan mahtava! Siis kertakaikkiaan mykistävä! Se into ja energia, aitous joka jok` ikisestä pursusi oli jotain mykistävää! Ideana se …
Virpi Hämeen-Anttilan kirjaa SOKKOPELI? Sain sen joululahjaksi ja se nielaisi minut! En ole aiemmin lukenut Hämeen-Anttilan kirjoja mutta nyt tiedän mitä seuraavaksi etsin kirjastosta! Muutama vuosi minulle tapahtui iha…
Huomenta kaikki! En tiedä oletteko keskustelleet tästä aiheesta mutta kysyn nyt kuitenkin kuinka moni pitää päiväkirjaa? Itse merkitsen kalenteriin jokaiselle päivälle tapahtumia, säätietoja ja myös tuntemuksiani. Ei mo…
Hei kaikki tutut ja tuntemattomat! Arvatkaa mitä? Vuorottelu vapaa alkaa ihan pian! Nyt haluaisinkin kuulla oletteko te olleet vuorottelu vapaalla? Mitä teitte vai teittekö mitään? Aloititteko uuden harrastuksen, matkus…
Kumpi parempi? Kannattaako ensin lukea kirja ja sitten katsoa elokuva vai toisinpäin? Vai kannattaako lukea kirja ja jättää elokuva katsomatta? Kun lukee Mankellin kirjoja niin elokuva on jotenkin pliisu. Ainakin itsell…
Hei kaikki! Luin tässä muutama kuukausi sitten lehdestä kolmekymppisestä miehestä joka kertoi miksi seurustelee mueluummin aikuisen naisen kanssa kuin nuoren. Nuoret naiset nipottaa ihan olemattomista asioista, kun mies…
Vai mistä johtuu kun ei oikein kunnon kirjoituksia ole tullut. Ei ainakaan minua kiinnostavia. Mutta eipä hätiä mitiä, jään nähkääs lomalle! En varmaan roiku täällä lomani aikana, olen matkoilla jossain päin Suomea... S…
Tilasin lehden mukamas määräaikaistilauksena ja nyt se on TAAS muutettu kestotilaukseksi. No mutta sain minä sen sitten poikki mutta puhelinsoitto siihen tarvittiin. Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Mitä lehtiä teill…
Onko kukaan leiponut pullaa gluteenittomista jauhoista? Mikä ero siinä on tavalliseen jauhoon verrattuna? Onko helppo saada onnistumaan? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tietää tai ottaa huomioon kun leipoo? Näitäpä k…