Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hondakuski
profiilit
hondakuski
hondakuski
Vapaa kuvaus
Konnichiwa 🙏
Aloituksia
13
Kommenttia
289
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Koskaan+ei+voi+tietää,+oli+siinä+jalometallikuormassa+aiemmin+kesällä+myös+joitain+moottoreita+joissa+oli+juurikin+reikä+lohkossa,+ja+sisukaluja+tullut+ulos+kovassa+vauhdissa+😂+En+tosin+ole+kuullut,+että+vuosituhannen+alun+VW:n+perinteisissä+vaparikoneissa+olisi+sinänsä+mitään+tyyppivikaa+tai+isoa+riskiä+moiseen.+TSI:t+onkin+oma+lukunsa.++
Jakohihna+VW:ssä+ei+sentään+ihan+heti+ole+ajankohtainen+kilsojen+tai+ajankohdan+puolesta,+ja+vaikka+olisikin+niin+mun+4000km+vuositahdilla+ottaisin+joka+tapauksessa+pienen+riskin,+kuten+joidenkin+aiempien+autojeni+kanssa+aikoinaan+😅+
Tuli+eilen+illalla+käytyä+ajelemassa+pieni+testilenkki+ihan+ajatuksella+ja+enemmän+fiiliksiin+kuin+teknisiin+juttuihin+paneutuen.+Äänimaailmaltaan+toi+on+yllättäen+jopa+lähes+niiden+Mersujeni+tasoa,+eli+ei+pahemmin+ole+rengasmelua,+tuulensuhinaa+tai+sepelinrapinaa.+Tähänastisen+autoni+kytkinpolkimen+liikerata+on+aika+lyhyt,+ja+tuntuma+napakka.+Samoin+ohjauksen+keskialuetuntuma+on+tähän+asti+ollut+jokseenkin+dynaaminen+jos+näin+voisi+sanoa.+VW+taas+ei+oikein+muistuta+suoraan+juuri+mitään+aiempaa+autoa,+mutta+ehkä+juuri+siksi+kun+en+ole+konsernin+tuotteilla+juurikaan+ajellut.+🙄+Tossa+on+todella+pehmeä+kytkin+ja+se+ottaa+aika+ylhäältä+kiinni,+mutta+ei+luista.+Oikeastaan+ominaisuus,+jonka+tiesin+Volkkareista+ja+Skodista.+Samaten+ohjaus+on+samanaikaisesti+jotenkin+mukavan+tarkka+ja+pehmeä.+Mersut+isoine+ratteineen+nyt+oli+sellaisia+hehtaaripyssyjä,+Jaguar+jollain+järjettömillä+18"+matalilla+renkailla+suorastaan+huono+ajettava,+Rellun+alustasta+tunnistin+itse+kyllä+ongelmia+mutta+yllättäen+siitä+ei+löytynyt+viimevuotisessa+hylkykatsastuksessa+mitään+moitittavaa,+ja+pakut+sekä+ohjaustehostimettomat+pikkuautot+sikseen.+Koko+ja+Power+tossa+rajoittavimpia+tekijöitä+on,+eikä+nekään+oikeastaan+normaalissa+ajossa,+mutta+pitää+kuitenkin+vähän+miettiä+minkäpainoista+kärryä+kiskoo+jne.+😃
Heppoja+tossa+1,6+koneessa+on+101,+verrattuna+tähänastisen+autoni+2.0+koneen+noin+140hp+tehoihin,+mutta+on+tuossa+toisaalta+jonkin+verran+pienempi+omamassakin.+Käytännön+tasolla+ei+isoa+merkitystä,+kun+ei+nyt+missään+autobahnilla+ajella.+😅
31.07.2022 08:17
Juu,+mä+olen+joskus+ennenkin+maininnut+palstalla+että+Lavigne+on+yksi+mun+pitkäaikaisia+suosikkiartisteja,+ja+joskus+saanut+siitä+vähän+naureskelua+osakseni+aikuisena+miehenä+😅
Eikä+noita+sanoja+nyt+ihan+kirjaimellisesti+kannata+ottaa,+mutta+kun+en+yksityiskohtaisesti+näistä+asioista+kerro,+niin+on+tossa+omanlaista+symboliikkaa.+Kun+työni+ei+näyttäydy+kaikille+"oikeana+työnä"+ja+on+pientä+säröilyä+huomattavasti+parempiosaisten+kanssa+esim.+rokotteisiin,+politiikkaan+ja+vastuulliseen+liikennekäyttäytymiseen+liittyen,+niin+hyvissä+ajoin+jätetty+avoin+kysymys+TIG-koneeseen+liittyen+roikkui+pelkkänä+lukukuittauksena+pitkään.+Kuluvalla+viikolla+piti+mennä+suoraan+asiaan,+ja+vaihtoehdoiksi+jäi+tosiaan+kokeilla+tuuria,+herätellä+henkiin+täytelanka-miggiä,+taikka+vaihtaa+autoa.+Yllätyin,+että+ystäväpiiristä+löytyi+henkilö+joka+ymmärsi+yskän+ja+myi+VW:n+kolminumeroisella+summalla+ja+käytännössä+nollakatteella.+Ja+yllätyin+myöhemmin+myös+toisesta+ystävästä+ja+hänen+ymmärtäväisyydestään+kun+juteltiin+puhelimessa+kuluvan+viikon+tapahtumista.+Sen+verran+kylmä+suihku+tuli+niskaan+ja+mentiin+henkilökohtaisuuksiin+jonkun+vanhan+autonrähjän+suhteen,+johon+olisi+riittänyt+tekosyyksi+vaikka+pelkkä+kiire,+että+tuli+itsekin+mietittyä+joitain+omia+sammakoita+ja+kartoitettua+vähän+ystäviä.+🙄+Erikoinen+viikko+ollut+kaikkinensa.
30.07.2022 18:45
Kyllä,+musta+on+tehty+paljon+B-lausuntoja+eri+suuntiin+vuosien+varrella,+ja+mulla+on+ollut+säännöllinen+lääkitys+yli+6+vuotta+joka+pitää+mut+osapuilleen+toimintakykyisenä.+Ja+siksi+ymmärrän+myös+muita,+joilla+on+ollut+haasteita+mt-asioissa.+
Muiden+diagnooseista+tai+terveydentilasta+en+toki+osaa+sanoa+paljoakaan,+enkä+sen+takia+lähde+arvuuttelemaan+mitään+tai+nimittelemään+ketään+latvakakkoseksi.+
Niin+ja+öyhöyh+ja+hehheh...+Vm.92+Fiesta+neljä+vuotta+sitten+🙃
30.07.2022 16:27
Ok,+mielenkiintoista+👍+Mulla+on+ollut+Clio+94,+Lancer+90,+Suzuki+paku+89,+Samara+95,+Carisma+98,+Felicia+98,+pari+W202+Mersua+95&94,+Almera+97,+Jaguar+99,+Fiesta+92,+Vito+08,+Hiase+00,+Ransitti+00,+Laguna+04,+Kutonen+03+ja+nyt+tosiaan+tää+Volkkari+😃
Äiti+osti+aikoinaan+vuonna+1973+uutena+KE20-koppaisen+Corollan+ja+ajoi+sillä+29+vuotta.+Alkoi+tällä+vuosituhannella+pellit+ruostumaan+tekniikan+ympäriltä,+ja+se+oli+mulla+peltoautona+jonkin+aikaa+sittemmin.+Opettelin+mäkilähtöjä+sekä+peruuttamista+11-vuotiaana+🤠
Toyotaa+merkkinä+arvostan+sinänsä+ja+näkyyhän+se+käytettyjen+hinnoissakin.+Vanha+Yaris+voi+olla+kalliimpi+kuin+saman+vuosimallin+S-sarjan+Mersu+😅+Samaten+työni+kautta+en+ole+ollut+juurikaan+tekemisissä+Toyotien+kanssa,+kun+niissä+on+aina+se+oma+export-arvonsa,+olivat+missä+kunnossa+hyvänsä.
30.07.2022 16:19
Mulla+tulee+mieleen+oikeastaan+neljä+nimimerkkiä,+mutta+en+nyt+tiedä+kuinka+syvistä+tunteista+on+kyse.+Mutta+eniten+ja+mielenkiintoisimpia+keskusteluja+heidän+kanssaan+olen+käynyt.+
Teemu+nyt+on+palstan+goat,+ei+kahta+kysymystäkään+😅+Vähän+samanlainen+loose+cannon+kuin+mä,+kun+ilmeisesti+tuntuu+ajautuvan+konflikteihin+aika+helposti+ja+koettelee+kanssaihmisten+sietämistä+jatkuvasti+😂
Mies86+oli+hyvä+tyyppi,+juteltiin+välillä+ihan+asioista+ja+välillä+täysin+kieli+poskella+silloin+kun+hän+oli+vielä+aktiivinen+palstalla.
L+on+mukavan+oloinen+nainen,+vaikka+en+tätä+palstaa+sinänsä+seuranhakualustana+pidäkään.+Monesti+ollaan+suunnilleen+samalla+kiertoradalla,+jos+keskustelu+ajautuu+mt-juttuihin+tai+lääkärin+määräämiin+reseptilääkkeisiin.+😃+Toki+varmaan+ideologisia+eroja+löytyy+monesta+muusta+asiasta,+mutta+harvemmin+politiikasta+tms.+ollaan+kirjoiteltu.
Darkkis+on/oli+jännä+tapaus+😃+Periaatteessa+hän+oli+jonkin+aikaa+melkeinpä+aktiivisin+"kaverini"+vaikka+mulla+ei+ole+mitään+tietoa+nimimerkin+henkilöllisyydestä,+hänen+kirjoittamien+juttujen+paikkansapitävyydestä,+eikä+siitä+miten+tosissaan+tai+kieli+poskella+itse+kirjoitteli+palstalle.+Samaten+Darkkiksen+kanssa+muutaman+muun+turkulaisnikin+kirjoitukset+oli+paljon+interaktiivisempia,+eikä+niinkään+yksinpuhelua+jostain+Daytonasta+tai+mun+autojen+komppaamista+😄+Hämmentävä+tapaus,+ja+toivottavasti+jossain+vaiheessa+keksii+kiertää+banneja,+jos+siitä+on+ollut+kyse.
30.07.2022 15:11
Mun+eka+käyttöautoni+2009-2010+oli+vm.1994+Clio+ja+se+oli+ihan+ok+auto.+Tosin+vähän+laiska+kiskomaan+karting-autoa+isossa+peräkärryssä,+mutta+kuten+äitivainaa+sanoi,+niin+se+tuli+hänen+mielestään+pirteämmin+kotiinpäin+kun+tultiin+"alamäkeä"+pohjoisesta+etelään+päin+🤣+Olin+joskus+niin+poikki+niistä+noin+120+kierroksen+kisakokonaisuuksista+Roa-kuurin+keskellä,+että+hän+ajoi+Rellun+pippanaa+välillä+kotiinpäin+ja+elämänsä+ekaa+kertaa+peräkärry+takana+😃+Melkoisia+kokemuksia+yli+kuusikymppisenä,+ja+jännästi+muutama+vuosi+ennen+sitä+vakavaa+sairastumista+ja+poismenoa.+
Samoin+silloin+kun+Vito+seisoi+useamman+kerran+päivä-+tai+jopa+viikkotolkulla+pajalla,+niin+mulla+oli+sijaisautona+korjaamon+III-koppainen+Clio.+Varsin+mukava+sekin+kokoisekseen,+mutta+olisi+omiin+tarpeisiin+liian+pieni+jos+Clion+ostamista+ajattelisi.+Eikä+Lagunastakaan+sinänsä+ole+pahaa+sanottavaa,+varmaan+yksi+mukavemmista+omistamistani+autoista,+mutta+ei+viime+vuonna+kannattanut+ryhtyä+korjaamaan+yli+auton+arvon+verran.+Joku+9-10kk+mulla+se+oli,+ja+arvonalenema+siltä+ajalta+muistaakseni+160€+😃
30.07.2022 13:30
Korealaiset+on+ihan+hyviä,+ja+jos+uutena+tai+uudehkona+ostaa,+niin+niissä+on+usein+7+vuoden+takuu.+Muutama+vuosi+sitten+eräs+tapailemani+nainen+oli+aikoinaan+ostanut+uuden+korealaisen,+ja+puoli+vuotta+ennen+takuun+päättymistä+tuli+eteen+isohko+mooottoriremontti+joka+meni+takuun+piikkiin.+Kävi+tuuri+hänellä+😃
30.07.2022 13:00
Mä+en+ole+jokkista+itse+koskaan+ajanut,+mutta+kylläkin+myynyt+palikoita+Jorman+jokkisautoon+joskus+10+vuotta+sitten.+Ruosteisia+lokasuojia+yms.+mitä+hän+pistehitsaamalla+heppaili+kiinni+Starlettiin+jotenkuten+😃
Hauska+yhteensattuma+on+myös+se,+että+Dirt+Rallyn+rallycross-autoista+mulla+on+juurikin+VW+Poloon+tallennettu+parhaimmaksi+testattuja+setuppeja+ja+käytän+sitä+yleensä+eniten+verkkopeleissä.+Ja+aina+vaan+paranee,+sillä+pelin+eri+luokituksen+rallycross-autoista+mulla+on+Ford+Fiestaan+tallennettu+parhaimmat+setupit+eri+radoille+😂+
Ja+paras+kaverini+Bicky+Royal+mies+on+yleensä+tiimiradion+päässä+spotterina+antamassa+tietoa+aikaeroista+takanaoleviin,+tai+ehdotuksia+jokerilenkkien+ajankohtiin+yms.+Rauhoittaa+tällaista+Latvalan+hermoilla+varustettua+virtuaalikuskia,+kun+tuttu+luotettava+ääni+on+tiimiradion+päässä+ja+voiton+päivinä+sanoo+jopa+"that's+a+win,+well+done!"+😊😊😊+Melkein+kuin+Colton+Hertan+ja+isänsä+Bryan+Hertan+tiimiradioviestintä,+jossa+välillä+ääni+korottuu,+taikka+itketään/nauretaan+yhdessä.
30.07.2022 12:58
Toi+oli+jo+paha+😂+
Mersuista+ja+Jaguarista+ensin+paskoihin+pakuihin,+niistä+pariin+harmaansävyiseen+farmariin,+ja+nyt+ihan+Volkkarin+ratin+taakse.+Ennemmin+vaikka+Dacia+tulevaisuudessa,+antaa+hintojen+vielä+vähän+aikaa+pudota++😃
30.07.2022 12:29
Mulla+tulee+mieleen+Avril+Lavignen+Sk8r+boy+https://www.youtube.com/watch?v=TIy3n2b7V9k+Kannattaa+kuunnella+sanat+tai+laittaa+Youtuben+tekstitys+päälle+😃
Enkä+voi+yksityiskohtiin+mennä,+mutta+juurikin+tuosta+keskiluokan+niuhottamisesta+tuli+mieleen,+että+siitähän+mä+pitkin+vuotta+olen+palstalla+jankannut+ja+milloin+mistäkin+aihepiiristä.+Kysyin+jo+hyvissä+ajoin+kesällä+_mahdollista_+apua+TIG-koneen+kanssa,+kun+omalla+täytelanka-migillä+ei+ihmeitä+tehdä+jos+tarve+tulisi.+Mutta+tässä+kohtaa+mun+piti+pärjätä+omillani,+eikä+siinä+mitään,+vahvisti+vain+omia+käsityksiäni+asioista.+Eikä+edes+alettu+puhumaan+tuntiliksasta,+vaan+suoraan+no+help.+
Enkä+mene+yksityiskohtiin+siinäkään,+mikä+oli+nykyisen+autoni+lähtöhinta+ja+kauppahinta,+mutta+itse+yllätyin+tahosta+joka+ymmärsi+tähänastisen+autoni+lähestyvän+katsastuksen,+sähkölaskut,+El+Planin+pienen+tyhjiövaiheen+ja+oli+valmis+lähestulkoon+nollakatteen+kauppoihin+osaltaan.+
"He+was+a+punk,+she+did+ballet,+what+more+can+I+say..."+🙄🎵
30.07.2022 12:26
Onpa+melkoinen+paradoksi+sun+lausekokonaisuus+😂
Vaan+eipä+siinä,+ihan+hyviä+autoja+Primerat+on,+paitsi+joissain+tietyissä+malleissa+on+jakoketjuongelmia+tyyppivikana+ja+toisissa+vaihdelaatikko+heikko+kohta,+jos+vedättää+vitosella+liikaa.+Nissanien+moottorit+ei+ole+niinkään+kierroskoneita,+vaan+aika+pitkäiskuisia,+jolloin+niissä+on+vääntöä+yllättävänkin+hyvin,+mutta+vaihdelaatikon+roiskevoitelu+jää+puutteelliseksi+jos+ajelee+vitosella+tyyliin+60-70+km/h.+
Samaten+itse+jotenkin+tunnen+vahingoniloa+ja+pientä+itseironiaa,+että+vaihdoin+juurikin+vanhempaan,+joka+kertoo+kaiken+oleellisen+Suomen+autoverotuksesta,+uudehkojen+käytettyjen+hintatasosta+ja+ylläpitokuluista,+ja+siitä+kuinka+paljon+polttoaineet+maksaa+tällä+hetkellä.++Ja+auton+värin+suhteen+tämä+on+nyt+kirjaimellisesti+osa+vihreää+siirtymää+tieliikenteessä+😂
30.07.2022 11:47
kiltit+ja+kunnolliset+miehet
-+Mä+en+tiedä.+Kertokaa+te+🙄+Kyllä+kai.
työttömät
-+Tarvittaessa
lyhyet
-Onneksi+ei+sentään+(184cm)
ylipainoiset
-Ei+tätäkään+(noin+70-75kg)
videopelejä/sarjakuvia/tieteiselokuvia/tietokoneita/animea+yms+harrastavat
-Check
huonopalkkaiset
-Check
autottomat
-Thank+god+no
kunnianhimottomat
-Ehkä+vähän
epäsiistit
-Välillä,+mutta+ei+yleensä+väärissä+tilanteissa
passiiviset
-Jokseenkin
seikkailunhaluttomat
-Jokseenkin
köyhät
-Pienituloisen+määritelmän+täytän
kaverittomat
-Onhan+mun+paras+kaverini,+spotterini+ja+kartanlukijani+itse+tatuoitukaluinen+penetraattori+Bicky+Royal+mies+kenellä+on+keuliva+musta+Chevy+Silverado,+jonka+tuplaturbo-V8-dieseliä+on+terästetty+oikein+ilokaasujärjestelmällä+ja+ultralyhyellä+perällä+😊😊😊+Bicky+kun+runttaa+liikennevaloissa+kaasun+pohjaan,+niin+siinä+näkyy+hetken+aikaa+lokkeja+taivaalla,+vetokoukku+raapii+maata,+ja+kun+keula+tömähtää+maahan+niin+äijien+kesken+usein+lyödään+toisiamme+nyrkillä+olkapäähän+ja+nauretaan+paskaisesti+ohitettuamme+jonkun+316d+velkabemarin+tai+sähköauton+😊😊😊+Ja+olihan+se+mulle+kunnia-asia+toimittaa+komponentteja+heidän+Daytona-ratakilpuriinsa,+jolla+he+ottivat+LMP2+luokkavoiton+talvella+2021+mukanaan+mm.+Make+ja+Micah+ketkä+ovat+myös+hyviä+kavereitani+Bickyn+kautta+😊😊😊
25.07.2022 16:04
Mä+en+ole,+tai+ole+ollut+huolissani+asiasta+niinkään,+mutta+monesti+olen+kyllä+kertonut+palstalla+mitä+ihmiset+musta+aikuisena+miehenä,+isäntänä,+yrittäjänä+jne.+ovat+ajatelleet,+eikä+ne+ole+tosiaankaan+olleet+aina+mitenkään+kauniita,+kannustavia+tai+luottamusta/uskoa+osoittavia+sanoja.+Mutta+on+siinä+"hullun+miehen+taktiikassa"+se+hyvä+puoli,+että+noissa+asioissa+itselläni+on+suorastaan+kunnia-asia+pitää+pokkani+ja+servata+lakonisesti+muita+omilla+argumenteillani,+moni+varmasti+on+ajatellut+jotenkin+että+"pysyypähän+poissa+pahanteosta"+kun+milloin+missäkin+asiassa+olen+tarvinnut+talkoohengessä+apukäsiä,+tai+ihmiset+eivät+ole+halunneet+ajautua+sanaharkkaan+kanssani+jos/kun+ovat+olleet+tietoisia+ulkopuolisille+sinänsä+ihan+harmittomista+mt-ongelmistani,+mutta+mitäpä+niistä+kukaan+sen+yksityiskohtaisemmin+ymmärtää+kun+eivät+mun+tavoin+ole+itse+valinneet+sairastua+tai+syntyä+as-henkilöksi.+
Tosin+en+yhtään+ihmettelisi+sitäkään,+että+kuluvan+alkuvuoden+aikana+saamani+suhteettoman+suuri+määrä+kaikkia+perättömiä+kysymyksiä,+epäilyjä+jne.+liittyisi+jotenkin+siihen+incidenttiin+kun+joulukuussa+se+vapaa+metsästyskoira+uhkasi+henkeäni/terveyttäni+keskellä+ei+mitään,+varmaan+suomen+kielen+kaikki+kirosanat+kuului+Tampereelle+asti,+ja+pitelin+lopulta+sitä+kiveä+kädessäni+jonka+lopulta+pudotin+taakseni+ennen+lyyhistymistä+itkemään.+Enkä+oikein+tiedä+itsekään+kumpaa+yritin+saada+siinä+aisoihin+sillä+kivellä,+koiraa+vaiko+välinpitämätöntä+omistajaa+joka+kaiken+lisäksi+näytti+jotenkin+tutulta+mutta+ton+kasvosokeuteni+ja+metsässä+tietenkin+autottomuuden+vuoksi+en+osaa+sanoa+kukahan+se+mahtoi+olla+😬😂
Sissimarkkinointia+parhaimmillaan+😂
25.07.2022 12:41
Mussa+omasta+mielestäni+jopa+on,+ihan+sen+perusteella+kuinka+monta+kertaa+tai+kuinka+paljon+aikaisemminkin+olisi+ollut+mahdollisuuksia+karistaa+poikuus,+sen+perusteella+että+jos+naiset+kommentoivat+ulkonäköäni+niin+yleensä+positiiviseen+sävyyn,+ja+ihan+oman+"onnistumisprosenttini"+perusteella+silloin+kun+halusin+oikein+kunnolla+testata+markkina-arvoani+ja+ottaa+pienen+takamatkan+kiinni.+
Mutta+lähestulkoon+kaikissa+suhteissa,+tapailuissa+yms.+se+vetovoima+on+yleensä+vähitellen+jotenkin+murentunut+toisen+silmissä,+varmaan+paremman+tutustumisen+myötä+ja+siksi+että+vaatiihan+se+molemminpuolista+tunnetta+eikä+pelkkää+sulkien+laskemista+päässä+omalta+osaltani+🙄+Toki+olen+mä+joskus+ihan+ollut+mukanakin,+ja+kerran-pari+rakastunut+kunnolla+jolloin+toisenkin+ihmisen+näkee+muuna+kuin+pelkkänä+numerona,+mutta+on+mussa+aseksuaalisuuden+piirteitä+niin+paljon,+että+se+siinä+pidemmän+päälle+on+aina+aiheuttanut+ristiriitoja,+yhdistettynä+monien+naisten+hieman+esineellistävään+kohteluun+miestä+kohtaan.+Pitäisi+olla+aina+valmis,+kiinnostunut,+ennakkoluuloton+aikuisten+lelukaupan+sairaita+tuotteita+kohtaan,+avarakatseinen+polyjuttujen+eri+muotoja+kohtaan+jne.+Ja+vielä+kun+itse+onnistuin+aina+keräämään+älyttömästi+paineita+pääkoppaani+aihepiirin+tiimoilta,+niin+silloin+mikään+ei+takuuvarmasti+onnistunut.+Parhaimmin+onnistuneet+ensitreffini+on+aina+kulkeneet+lähtökohtaisesti+ihan+neutraalin+tutustumisen+ja+tapaamisen+myötä+omalla+painollaan+jos+sikseen+on+ollut,+eikä+mitään+läähättämistä+viesteissä+viikon+verran+tai+peruttujen+treffien+kuittaamista+töksäytyksellä+"mul+ny+on+muutenki+menkat"+jolloin+on+tullut+aika+selväksi+missä+valossa+mut+on+toisinaan+nähty.
25.07.2022 12:24
Tarkemmin+ajatellen+Teemulla+on+mielestäni+jotenkin+huono+tilannetaju+siinä+systeemi-+ja+viholliskuvavastaisuudessaan+yms.+että+ei+ruokkivaa+kättä+kannata+purra,+ja+polttaa+siltojaan+suotta+joka+suuntaan+omalla+käytöksellään.+Paljon+lastensuojelusta+kirjoitetaan+negatiivista+enkä+henkilökohtaisesti+tiedä+aihepiiristä+pahemmin,+mutta+noin+yleisesti+ottaen+kyllä+kaikenlaista+tukea+yms.+varmaan+on+tarjolla+ja+helpommin+saatavissa+pienellä+tekohymyllä.+Esimerkiksi+itse+jos+olen+asioinut+verohallinnon,+kelan,+katsastuskonttorien+yms.+kanssa+niin+kyllä+mä+yleensä+osaan+jättää+suurimmat+päänaukomiset+väliin,+eikä+äkkiseltään+tule+edes+mieleen+tilanteita+että+olisin+ollut+kasvotusten+tai+puhelimitse+jotenkin+sanallisessa+konfliktissa+ammattilaisten+kanssa.+Ei+ole+ollut+mitään+syytä+🙄
Ja+juuri+tätä+tarkoitin,+että+jos+lasta+kasvatetaan+pienestä+pitäen+viranomaisvastaiseksi,+as-kirjonhenkilön+lapsella+on+kohonneempi+riski+esim.+adhd:lle,+ja+hän+tuskin+varttuu+maaseudulla+kuten+itse,+niin+hyvähän+siinä+jonkun+"normaalin"+ihmisen+esimerkkiäkin+olisi+olla+mukana+kasvussa+yhteiskuntakelpoiseksi.+Esimerkiksi+itseä+oikeasti+hävettää+se,+että+alkoholismini+ollessa+pahimmillaan,+olin+lähestulkoon+päivittäin+ratissa+niin+ettei+promillet+olleet+vielä+tai+enää+nollissa.+Ei+niinkään+naureskelua+etten+jäänyt+kiinni,+tai+mitään+acab-asennetta+silloin+kun+lähti+kortti+siitä+kameratolpan+välähdyksestä.+Itse+asiassa+siinäkin+alkujaan+muistaakseni+6-8vk+ajokielto+lyheni+4+viikkoon+oman+selvitykseni+ja+virheettömän+historian+perusteella,+mutta+tiedän+tuttavapiiristä+myös+tapauksen+joka+onnistui+pidentämään+tienposkessa+määrättyä+6vk+ajokieltoa+6kk+pituiseksi+omalla+käytöksellään+virkavaltaa+kohtaan.+
Se+että+onko+jonkun+shitboxin+ruostevauriot+korjattu+lasikuidulla,+miten+rytmitän+reseptilääkkeeni+vapaapäivinä,+huijasinko+aikoinaan+kartingissa+painorajojen+tai+takarattaan+kanssa+yms.+ei+pahemmin+kolkuttele+omaatuntoani+kun+en+nyt+kuitenkaan+ole+ollut+häiriöksi+tai+riskiksi+kenellekään+🙄+Enkä+jäänyt+kiinni+noin+144kg+yhteispainosta+kun+auton+ja+kuskin+yhteispainon+piti+olla+160kg+🤭+Pitää+valita+erät+oikein.
24.07.2022 14:18
Jotkut+jutut+kiinnostaa+ja+monien+rekisteröityneiden+sekä+muutamien+anonyymien+kanssa+olen+käynyt+paljon+ihan+mielenkiintoisia+ja+hyvin+argumentoituja+keskusteluja,+vaikkakin+kyllä+aika+usein+jostain+aiheesta+mistä+itse+olen+lähtenyt+kirjoittamaan+ja+toki+joissain+muissakin+ketjuissa.+Jotenkin+perhe-elämään,+eroihin+yms.+liittyvät+keskustelut+on+sellaisia+mihin+mulla+ei+ole+kauheasti+annettavaa,+niin+sitten+on+aina+aika+ajoin+jotain+mun+omia+mammuttiketjuja+missä+ylianalysoin+asioita+tai+kirjoitan+kilpa-autoilusta+😁
Aiemmin+täällä+oli+tosiaan+ikä/sukupuoli/sinkkuus+jakauma+hieman+eri+tavalla+painottunut+kuin+nykyisin,+ja+viestit+oli+usein+pidempiä+kun+pöytäkoneella+silloin+enemmän+kirjoiteltiin+ja+mä+teen+niin+vieläkin.+Ja+välis,+viinamies,+valmisruokamies+sekä+ketjut+joissa+on+turinaa+200+viestin+verran+200+merkkiä/viesti+loistivat+poissaolollaan+😂+Enkä+tiedä+onko+mulla+tässä+asiassa+oma+lehmä+jotenkin+ojassa,+kun+Darkkiksen+kanssa+oltiin+"kavereita"+ja+ikäänkuin+samassa+kuppikunnassa+ennen+hänen+bannejaan+tai+palstan+jättämistä,+mutta+jotenkin+palsta+on+ollut+paljon+tylsempi+ja+lässähtäneempi+sen+jälkeen,+eikä+esim.+Bickyn,+Jorman,+Maken+yms.+turkulaisnikkien+kirjoitukset+ole+olleet+läheskään+niin+interaktiivisia+kenenkään+muun+palstalaisen+kanssa+vaan+vähän+yksinpuhelua+tai+mun+autojuttujen+komppaamista+😂+Saihan+Darkkis+kyllä+niin+törkeitä+kommentteja,+että+varmasti+ylläpidolla+oli+täysi+työ+moderoida+niitä,+mutta+en+nyt+tiedä+kuinka+oikein+oli+antaa+pitkät+bannit+kiusatulle+osapuolelle+muutaman+harkitsemattoman+H-+ja+N-sanan+takia+🙄
Enkä+mä+tiedä+tuntuuko+musta+vain+siltä,+vai+onko+mulla+tän+yli+10+vuoden+uran+perusteella+aihettakin+olettaa+niin,+mutta+luulen+että+varmaan+aika+moni+on+juurikin+"profiloinut"+mua+(ja+toki+muitakin)+juttujeni+perusteella+kun+olen+aika+avoimesti+kertonut+monista+omista+asioistani,+vaikka+eivät+suoranaisesti+sinkkuuteen+liittyisikään.+😅+En+tiedä+onko+näin,+mutta+hyvinkin+todennäköisesti+on+olemassa+ventovieraita+palstalaisia+ketkä+ovat+yli+10+vuoden+ajan+seuranneet+elämääni+kuin+jotain+Big+Brotheria.+Tavallaan+aika+creepyä+ja+kiehtovaa+samaan+aikaan+😂+
Mun+jutut+on+monesti+vähän+off-topicia+ihan+siksi,+että+oikeassa+elämässä+ei+tosiaan+niin+kauheasti+ole+sosiaalisia+kontakteja+ja+on+oma+pelisilmäkin+toki+kehittynyt+siinä+mitkä+asiat+kiinnostaa+muita+ihmisiä+jne.+Täällä+saa+vastata+tai+olla+vastaamatta+mun+Hiase-,+Lyrica-+tai+Indycar-höpinöihin+liittyen,+ilman+että+joutuu+peittelemään+pitkästymistään+tai+kokee+olonsa+vaivaantuneeksi.+Ne+ketjut+on+halutessaan+helppo+skipata+jos+siltä+tuntuu+🤷♂️
24.07.2022 12:16
Mä+toivoisin+tämän+lapsen+kannalta+myös+sitä,+ettei+isänsä+kasvattaisi+häntä+pienestä+pitäen+siihen+että+yhteiskunta+ja+systeemit+on+aina+paha+ja+jonkinlainen+viholliskuva.+Kyllä+moni+siihen+oikeissa+olosuhteissa+sopeutuu+ja+löytää+paikkansa,+varsinkin+jos+ei+ole+mitään+kirjoa+noin+lähtökohtaisesti.+
Omalla+kohdalla+kaikki+Putin-+ja+Trump-myönteiset+höpinät,+joskus+vähän+joustava+moraali+jossain+pikkuasioissa+kuten+omien+käyttöautojen+leimaamisessa,+miten+valitsee+sanansa+lääkäreille+sun+muille,+jonkin+viholliskuvan+maalaaminen+päässäni+naisista+ja+keskiluokasta+äitini+tekemien+huonojen+taloudellisten+valintojen+ja+omien+epäonnistuneiden+suhteiden+takia+jne.+ovat+enemmänkin+kai+reagointia+siihen+mitä+olen+joutunut+kokemaan+omien+perheenjäsenten+tapauksessa,+koulussa,+ja+aikuisiällä+ihmissuhteissa.+Ja+samaan+aikaan+medioissa+on+vouhkattu+rokotuspakosta,+koronapassista,+sähköautoista+sekä+suhteettoman+paljon+kaikkien+muiden+vähemmistöjen+paitsi+autisminkirjonhenkilöiden+oikeuksista,+niin+siitä+tämä+mun+oma+systeemivastaisuus+on+kehittynyt+aikojen+saatossa.+Mutta+vanhoilla+roolipelitermeillä+mä+olen+kuitenkin+jonkinlainen+"good+evil"+tai+"chaotic+good"+eli+kuten+olen+sanonut,+niin+mulle+riittää+pelkkä+vahingoniloinen+naureskelu+lännen+kyykkäämisestä+vaikka+en+siinä+itsekään+mitenkään+voittaja+ole,+kukapa+tässä+olisi.+Ja+omalla+kohdallani+inflaatioon+on+paljon+helpompi+suhtautua,+kun+tietää+että+äiti+jätti+paskan+taaksensa+ja+Putin+käynnisti+tuulettimen,+kuin+se+että+kaikki+olisi+joidenkin+sähköauto-+tai+tuulivoimahössöttäjien+aikaansaannoksia.+Eikä+mua+lapsuudessa+tosiaankaan+kasvatettu+mitenkään+systeemiä+vastaan,+päinvastoin+elin+oudossa+vanhusten+ympäröimässä+kultalusikkapiirissä,+kunnes+asiat+meni+miten+meni.+Mutta+kun+eri+ihmisten+temperamenttia+taaperoiän+jälkeen,+kasvuympäristöä/asuinaluetta,+tulevien+vuosien+koulukulttuuria+yms.+ei+pysty+kauheasti+ennustamaan,+niin+mä+en+näkisi+kovinkaan+hyvänä+ajatuksena+että+lapsi+pienestä+pitäen+kasvaa+tai+kasvatetaan+täysin+yhteiskuntajärjestelmää+vastaan.+En+tiedä+hahmottaako+kasvuiässä+oleva+kuinka+hyvin+sosiaalipoliittisia+juttuja+pelkkinä+puheina,+tai+miten+ne+näkyy+esim.+käytöksessä+koulussa+🤨
24.07.2022 11:38
Sanos+muuta.+Mutta+mä+muistan,+ja+olen+ilokseni+päässyt+vaihtamaan+hänen+kanssaan+ajatuksia+täällä+joskus+2012-2014+😃+Tultiin+yllättävänkin+hyvin+juttuun,+vaikka+ei+läheskään+kaikesta+oltu+samaa+mieltä+ja+mä+olin+silloin+vielä+huomattavasti+ärsyttävämpi+kukkoilija+"saksalaisen+premium-autoni"+ja+toimitusjohtajan+ammattinimikkeen+kanssa.+Pienoinen+ihme+sinänsä,+ettei+kaikista+palstalaisista+tai+netin+miehistä+juuri+mä+ja+Teemu+saatu+täyttä+rähinää+aikaiseksi+eikä+keskustelu+mennyt+rumaksi+tms.+😂+Voi+olla+että+as-tyyppi+ymmärtää+toisen+argumentointityyliä,+"sosiaalisia+kokeita",+inhorealististen+totuuksien+laukomista+yms.+paremmin+kuin+ei-kirjoon+kuuluva.+En+tiedä.+
Enkä+mä+siis+häntä+ihmisenä+pidä+sen+ihmeellisempänä+kuin+palstalaisia+muutenkaan,+mutta+Teemun+jätettyä+palstan,+varmaan+aika+moni+mun+jankkaama+asia+ja+oman+persoonan+peliin+heittäminen+on+tavallaan+täyttänyt+sen+tyhjiön+mikä+palstalle+jäi.+Ja+hauska+sattuma+sinänsä,+että+ilmeisesti+kummallakin+eka+kerta+kävi+aasialaisneitokaisen+kanssa,+vaikka+en+nyt+100%+varmuudella+muista+oliko+se+Teemun+eka+kerta+vaiko+eka+suhde,+kun+omalla+kohdallani+tosiaan+"liberal+muslim"+ryösti+poikuuteni,+mutta+kuitenkin.+😃+
Noita+viimeaikaisia+käänteitä+lapsiperhearjesta+yms.+en+ole+seurannut,+en+tiedä+millä+alustoilla+hän+kirjoittaa+nykyään,+mutta+ihan+mielenkiintoista+olisi+lukea+mitähän+settiä+siellä+on.+😅+En+mäkään+häntä+huonoksi+tai+vastuuttomaksi+vanhemmaksi+usko,+mutta+voin+vain+kuvitella+kuinka+paljon+tulee+erilaisia+väärinymmärrystilanteita,+sellaisten+termien+käyttöä+mikä+menee+neuvolan+lähihoitsujen+hiusrajan+yli+ihan+huithait,+ja+varmaan+lapsen+kannalta+sitä+parempi+mitä+enemmän+kasvuvaiheessa+näkisi+ja+olisi+tekemisissä+erilaisten+ihmisten+kuin+isänsä+kanssa,+ja+että+kasvatusvastuu+jotenkin+jakautuisi.+
Esim.+itsellä+koulun+aloittaminen+ei+ollut+todellakaan+vaikeaa+osaamisen+suhteen,+vaan+sosiaalisten+taitojen+puutteen+takia+kun+olin+ollut+lähinnä+tekemisissä+äitini,+isoäitini,+kerrostalon+talkkarin+ja+tämän+vaimon+kanssa,+sekä+monien+muiden+vanhuksien+kanssa.+Ja+diagnosoimaton+asperger+oli+siinä+sekoittamassa+pakkaa+joka+tapauksessa.+Siinä+syntyi+lapsuudessa+mulle+varmaankin+jonkinlainen+lahjakkuusharha+tms.+mikä+sitten+kostautui+alaluokilla+"liiallisena+osaamisena"+mikä+johti+kiusaamiseen,+ja+esim.+18-vuotiaana+sen+5vk+ajan+AMK:ssa+ehkä+vähän+huonoon+asenteeseen+opiskelua+kohtaan+kun+en+enää+pärjännyt+lahjoilla,+lunttaamalla,+manipuloimalla+ja+tuurilla+kuten+siihen+asti.+Mutta+on+musta+sen+jälkeen+niin+monet+B-lausunnot+kirjoitettu+milloin+mihinkin+suuntaan,+että+en+mä+siitä+opiskelusta+saati+työelämästä+olisi+suoriutunut,+mutta+anyway.+Samaten+kovin+yksipuolisen+ihmiskuvan+ja+mulle+syötetyn+sosioekonomisen+paikan+takia+ihmettelin+alaluokilla+joskus+ääneen+miksi+muiden+vanhemmat+käy+töissä,+miksi+jotkut+ihmiset+joutuu+opettajiksi,+miksi+joidenkin+viikkorahat+on+tasasummia+yms.+hyvinkin+awkwardia.+Toivotaan+että+Teemun+lapsella+on+paremmat+valmiudet+eskaria,+koulua+yms.+varten.+👍
23.07.2022 07:55
Ja+oikeastaan+jatkoa+tuohon+viimeiseen+lauseeseen,+että+eniten+siinä+oikeasti+vtutti/ttaa+se+että+asiasta+ei+ole+saanut+juuri+minkäänlaista+positiivista+palautetta,+mutta+kiva+toki+ettei+tavarat+kastu.+Äiti+piti+asiaa+lähinnä+hullun+hommana+perustuen+toki+omaan+näkökulmaansa,+kun+elämä+oli+sen+reilun+4+vuoden+ajan+aina+6kk+välein+"katkolla"+(mri-kuvausten+väli)+ja+kaiken+maailman+Ned+Flandersit+käänsivät+vielä+puukkoa+haavassa,+kun+en+sitten+oikaissutkaan+katossa+olevaa+notkoa/painaumaa+eli+toisinsanoen+lähtenyt+ominpäin+uusimaan+katkennutta+paksua+parrua+räystään+lähistöltä,+vaan+tein+lautakehikon+sen+painauman+päälle/peltikaton+alle.+Enkä+sitten+ostanutkaan+Makita-+tai+Milwaukee+kokoelmaa+sitä+paria+metriä+varten+ja+pientä+sivellintä+koneiden+pölyjenpyyhintää+varten+(sarkasmia),+vaan+Bilteman+koneen.+Naisten+silmissä+asialla+ei+ole+ollut+pienintäkään+merkitystä,+statuksennousua,+tosimiehenä+näkemistä+tms.+vaan+ehkä+he+ajattelivat+että+moni+muukin+tekee+ihan+työkseen+raksahommia,+so+what.+Mutta+on+siellä+raksatyömaalla+käsipareja,+telineet,+nosturit,+oikean+mittaiset+pellit,+you+name+it...+eikä+tollasta+yksin+ähertämistä+suunnilleen+sadan+vuoden+takaisilla+työmenetelmillä+🙄
23.07.2022 07:19
Oon+kyllä+sitä+mieltä,+että+jos+nyt+joisin+alkoholia+niin+saisin+välittömästi+naisseuraa+mutta+en+ehtisi+seurustella+kovin+montaa+viikkoa.
23.07.2022 06:57
10 / 15