antti_kantola

![]()
s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Aloituksia
1311
Kommenttia
18023
Adventistien MIELETÖN helvetti-oppi !
[][][] Sirkka-Iita 17.1.2010 17:30 Mutta asia ei onneksi ole niin, mitä jumalattomat "kristityt" väittävät Jumalasta,31318Pelastus tarjolla 10 eurolla
Olen pannut merkille, että radio Deissä tarjotaan sekä maksutonta että makssullista rukouspalvelua. Niinpä niin. Jotkut20316Vuoret väistyy - kukkulat horjuu
Jes 54:10 Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliitton2316Tutkittu ja taattu juttu - ARMOVOIMA
"Evankeliumi on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi; juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle".18315PYHÄKKÖOPPIA veli/sisko Herrassa
Pyhäkköoppia ei tarvitse tähdistä ennustaa eikä se ole kaukana tähtien takana, taivaassa. Vastoin 6. pv:n Adventtikirkon20314Kaipaatko armolahjoja ?
Armolahjat on ihan kiva juttu - vaikka ei niistä itse hyödy. Mutta ehkä muutamaa vihamiestä saa sellaisten kautta siunat8313"Loukkaavat" viestit hyödyllisiä !
Minunkin aloitteeni ovat aivan turhia - kuten eräs totesi. Jos ne viestit eivät edes yhtä lukijaa loukkaa. Jos ne mielly4313Seitsemäs sapattisaarna
EI KATOA PIENINKÄÄN PIIRTO MARTTI LUTHER kirjoittaa "Mannaa Jumalan lapsille", tälle pv:lle, la 22.7.07 seuraavasti. -18313Sapattisaarna5
VAIN JEESUS TÄYTTÄÄ LUPAUKSENSA Koskapa tällä foorumilla alati taitetaan peistä parin - kristillisyyden kannalta erittä15312Piteletkö sapattia vai sapatti sinua?
Alman Akkaan ei sapatin Herra sapatia sitonut, tietynnimiseen viikonpäivään, almanakassa. Vaan joka 7. auringonlasku saa20312Paljon melua tyhjästä, alex!
TÄÄLLÄ RATKAISULAAKSOSSA MELUTAAN IHAN TYHJÄSTÄ ## Omassa uskossani Kirjoittanut: alex-kasi 19.2.2007 klo 03.18 olen sa7312Paljon melua tyhjästä !
TÄÄLLÄ RATKAISULAAKSOSSA MELUTAAN IHAN TYHJÄSTÄ ... ## Omassa uskossani Kirjoittanut: alex-kasi 19.2.2007 klo 03.1819311Armo teille ja rauha !
Usko on jo tehnyt hyviä tekoja, siinä vaiheessa, kun lakiin katsova vasta kysyy, onko ihan välttämätöntä tehdä hyviä tek20311Karismaatikot alistettu Pääkonferenssille!
SUOMEN VAPAIDEN KRISTITTYJEN NEUVOSTO Yhteystiedot Suomen vapaakristillinen neuvosto SVKN ry Noljakantie 25 A 8 801405310Miksi kristinusko ei riittäisi?
Adventismi tahtoo välttämättä leimata omansa eroon kristinuskosta (sapattisinetti otssaan) ja silti olla kaikissa mahdol18309Neljäs luomispäivä tärkeä
Vasta kolmantena luomispäivänähän toteutui meidän 24 h vrk systeemi. Ts. neljännestä päivästä lähtien aurinko ja kuu aut34309Älä pelkää - se on jo voimassa!
Olen itsekin hämmentynyt, mutta vahvistunut Herrassa. Vaikka kolme-enkeliä ei ottanut vastaan haastetta - "tuomitkoon Ju14308La + su = vapaapäivät
"" SUNNUNTAI ON PEDON MERKKI !!"" -- ylifariseus_1 Eräät tuntemani adventtikirkon työntekijät luonnehtivat tuollaisia e29307Jeesus äpärä ja kuitenkin Jumala ihmisruumiissa
Hyvä että on adventtiaika, joulun odotus. Sillä paljon on pohtimista Messiaan syntymiseen liittyen. Joka adventti oppii23306Mikä kokototuus tässä ilmenee ?
Minkä kokototuuden Herran Sana pitää sisällään mm. näiden jakeiden myötä? Meidän profeettamme Danielin lausumana: Dan.126306