Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
reijokp
profiilit
reijokp
reijokp
Vapaa kuvaus
Hahaa!
Aloituksia
152
Kommenttia
403
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihminen on vihannut Jumalaa syntiinlankeemuksesta saakka.
"Joka sanoo rakastavansa Herraa, mutta vihaa veljeään, on valehtelija..."
Joka päivä teemme veljiämme vastaan pahoja tekoja ja ajattelemme heistä pahoja ajatuksia.
Jumala on rakastava ja pyhä. Pyhyys tuntuu julmalta, mutta on välttämätön. Meille on annettu myös rakkaus, joka on pyhyyttäkin suurempi, mutta ei ristiriidassa sen kanssa, koska se on itse asiassa sama asia: Jumala.
"Laki tuli maailmaan jotta rangaistus tulisi suuremmaksi. Mutta missä rangaistus on tullut suureksi, siellä armo on tullut ylenpalttiseksi."
Se että viaton (Jeesus, maailmankaikkeuden luoja) kärsi rangaistuksen meidän puolestamme oli teko, joka vapautti meidät tuosta kauheasta Jumala vihasta (joka olisi täysin oikeutettua). "Se on täytetty." sanoi Herramme Kristus.
Tajuatko myös symboliikan, kun ihmisten piti valita kumpi tuomitaan: vaarallinen murhaaja (Barabbas) vai rakkauden lähettiläs (Jeesus, Jumalan poika, joka myös itse on Jumala). Syntinen (murhaaja) sai vapautuksen ja Jeesus ristiinnaulittiin.
Kristuksen pelastuksen vastaanottamalla saat TÄYDEN VAPAUTUKSEN kaikista synneistä, niin nykyisen, entisen, kuin tulevankin.
"Ei ole olemassa mitään kadotustuomiota niille, jotka Herraan uskovat"
Saatana vääristelee Raamatun sanomaa sokaisemalla ihmisen -> näkemään sen mikä tuntuu ankaralta ja vähättelemään sitä mikä tuo vapautuksen
Totuus on, että Jeesus voi olla paras ystäväsi tai kauhistuttavin tuomarisi - sinä valitset kumpi
Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kanssanne.
14.10.2005 14:02
Ihan sama. Mikseri.net ei ole varmaankaan maailman pomo. Jos perustaisin oman sivuni, niin uskoisitko kaikki mitä siellä sanotaan.
Love metal ei ole HIM:n keksimä, se todellakin keksittiin 80-luvulla. Tosin HIM on ensimmäinen Love Metal -bändi. Love metal on suunnilleen yhtä hyvä vitsi kuin se että ihmiset kuuntelee pelkästään tietokoneella tehtyä musaa.
En tiiä saavatko pojat pimpaa sen enempää jos laittoivat "Love metal" nimen...todennäköisesti. Kuinka moni bändi itse asiassa sanoo keksineensä musatyylin? Heavy-yhtyeistä tiedän HIMin lisäksi vain Venomin ja paska yhtye sekin.
14.10.2005 12:41
Sivu:
http://www.ifpi.fi/tilastot/2005myydyimmatkotimaiset.html
sieltä löytyy kaikkien aikojen myydyimmät kotimaiset ja ulkomaiset
sekä vuoden 2005 myydyimmät
yms. MENE & KATSO!
14.10.2005 12:31
En muista kuulleeni mitään "Kaikista kasvoista" levyn jälkeen. Voitko informoida?
14.10.2005 12:26
THE BENJAMIN GATE:
-teki pari studioalbumia "Untitled" ja "Contact"
-naislaulaja
-etelä-Afrikkalainen (mutta valkoihoinen laulaja ja bändi)
-ensimmäinen gospelartisti jonka levyn ostin
-lopettanut
-kaksi kertaa piti tulla Suomeen 1)ekalla kerralla oli viisuongelmia 2)tokalla kerralla oli erimielisyyksiä jäsenten kesken eivätkä tuleet Suomeen
Onhan niitä muitakin hyviä, toisaalta mikä on gospelia ja mikä ei? Ihminen tykkää luokitella.
-Stryper
-Trouble
-The Rain
-Terapia
-HB
-Bass n Helen
-Vaskikäärme
-Exit
-Wingdom
-New Born Soul
-jokin jäi varmasti pois?
14.10.2005 12:22
...taitaa olla juuri niitä joista meitä on varoitettu. Ei millään pahalla.
Kristuksen tulemistahan EI voi ennustaa. Jeesus itsekin sanoi niin ja varoitti vielä ihmisiä uskomasta niihin. Kristus tulee kuin varas.
14.10.2005 12:04
Ei kastamaan ja opettamaan vaan:
opettamaan ja kastamaan (huomaa järjestys!!!)
Kastehan (1) ei ketään taivaaseen vie eikä kastamattomuuskaan (2) vie helvettiin (vaikka jotkut niin luulee) Raamatusta löytyvät nämä kohdat. Ekan varmaan kaikki tietää ja tokankin on varmaan kuullut (toinen Jeesuksen kanssa ristiinnaulituista pääsi paratiisiin vaikkei ollut kastettu).
Kasteen pitää perustua omaan tahtoon ja uskoon tuloon. Pieni lapsi pääsee automaattisesti taivaaseen, jos sattuu kuolemaan (lapsenusko).
14.10.2005 11:37
"Encyclopedia of metal" kirjassa aikankin sanotaan että Kreator on death metallia. Sepulturasta olen joskus nähnyt mainittavan "Brazilian death metal" nimityksen musiikki-TV:n superrock lähetyksessä.
Toisaalta, välittääkö noi bändi paskaakaan mitä nimitystä heistä käytetään? Kunhan se ei ole selvästi loukkaavaa.
Black metallia en harrasta jos kommentoit DB:a ja OMC:a. Tiiän vain Dimmu Borgirin polttaneen kirkkoja ja joutuneen siitä vankilaankin. (jossa kuulemma kirjoittivat yhden albumin). Tosin mua ei hirveesti Black metal kiinnosta kunhan ei polttele kirkkoja tms. ilkivaltaa.
Ketä nämä nimitykset oikeasti auttaa??? En kuuntele musiikkia, jos en pidä siitä. En siksi että se on tiettyä tyyliä. Jos tulee hyvä jazz-levy vastaan, kuuntelen vaikka sitä...tai humppa anything. (vielä ei oo tullut)...
14.10.2005 10:25
Hieno live-esiintyjä ja todella mukava faneilleen. Oli ilo jutella hänen kanssaan.
Eka levy on paras albumi mikä mulla on!
13.10.2005 20:38
kaverini ostikin "Powerplant" mulle joskus synttärilahjaksi. "Somewhere Out in Space" kuitenkin suosikkini.
Helloweenin uudet biisit on kyllä hyviä.
Tosin, miksi mun pitäisi kuulla levy heti? Kyllä ehdin myöhemminkin. Nightwishin Oncen kuulin kerran demoversiona ennenkuin oli kaupoissa. Levyjä on niin paljon että ehtii kuuntelemaan (omistan noin 450 levyä). Lisäksi saan ilmaisia "näytteitä" joiltakin vähän väliä.
13.10.2005 19:48
Aika keskivertobiisi...tasoa "Lost in Hollywood". Odotan levyltä paljon enemmän kuin tota.
13.10.2005 19:44
System of a Down on tuonut kansanmusiikin ja muut tyylit metalliin ja lisäksi "Toxicity" äänestettiin pari vuotta sitten kaikkien aikojen kolmanneksi parhaimmaksi rockalbumiksi Classic Rock-lehdessä (syrjäyttäen mm. kaikki Metallican albumit). Siinä vasta bändi!
13.10.2005 19:32
Kaupallisia termejä kaikki. Ei välttämättä kukaan tiedä niiden merkitystä. Esim. Black Sabbath ja Led Zeppelin soittivat vain musiikkia, rokkia. Eivät ne päättäneet: "Nyt keksitään uusi musiikkityyli." On kuitenkin kaupallista...käytä termejä hard rock, heavy metal, heavy rock. Älä termejä "metalli" ja "heavy".
Black metal - Dimmu Borgir, Old Man's Child
Death metal - Kreator, Obituary, Sepultura
White metal - (kristillinen metalli) - ensimmäinen bändi jonka musiikkityyliä sillä nimellä varsinaisesti kutsuttiin oli Trouble
Hard'n heavy - ??? Ihan uusi mulle...
Glam rock - ei tuu mieleen
Heavyrock - kaikkii edeltäneet. Sivulla http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0760742189/qid=1129220259/sr=2-1/ref=pd_bbs_b_2_1/102-4867734-7678540?v=glance&s=books on lueteltu satoja bändejä.
Love metal - tää on hyvä vitsi. "Love metal" -termi keksittiin jo 80-luvulla (oikeasti!!!), mutta silloin se oli vitsi. En usko että HIMin lisäksi muu kehtaa käyttää sitä.
13.10.2005 19:19
Kiitos kun kerroit.
Tosin se on Einille vähän sama kuin "Still Loving You" Sonata Arcticalle.
Molemmat versiot "Kapteeni Aika"-biisistä vuonna 1978... miksi ihmeessä?
13.10.2005 19:09
Mitä kovaa siinä on? Kyllä niitä voi kuka tahansa saada.
13.10.2005 18:42
Sonata Arctica: The Boy Who Wanted to Be a Real Puppet
12.10.2005 19:10
Faith No Morelta olen kuullut
6 studioalbumia "We Care a Lot", "Introduce Yourself", "The Real Thing", "Angel Dust", "King for a Day...Fool for a Lifetime", "Album of the Year".
Sanoisin että THE REAL THING on ylivoimainen suosikkini FNM:n albumeista.
Sehän on myös 20 parhaimman rockalbumin joukossa (Classic Rock-lehti, lukijoiden äänestys). ANGEL DUST oli myös 50 parhaan joukossa...eivät siis mitään turhia albumeja.
1)THE REAL THING 5/5
2)KING FOR A DAY jne. - 4/5
3)ANGEL DUST 4/5
4)ALBUM OF THE YEAR 3/5
loput kaksi ovat minusta aika sontaa...lukuuottamatta paria kappaletta.
FANTOMASTA olen joskus kuunnellut, aika erikoista musaa, mutta MR. BUNGLE tai mikä olikaan en oo kuullut...tosin veljeni kertoi, että olisi paljon rajumpaa kuin FNM.
12.10.2005 19:07
Sehän ilmestyy vasta kuun lopulla 28.10. tai jotain. Kävin kyllä joskus Helloweenin sivuilla kuuntelemassa paria näytettä. Näytteet ovat tosi pieniä. Vain yksi kolmesta tuntui erinomaiselta (My Life for One More Day). Oon ollut fani 7-vuotiaasta lähtien. Keeperit hyviä mutta mahtaako pärjätä niille?
12.10.2005 18:53
Onkos "Kapteeni Aika" ollut sitten suuri hitti? Itse käsitin sen olevan melko tuntematon.
Kyllä Einiltä hyviä kappaleita löytyy, paljon!
11.10.2005 20:22
toxicity paras! tosi hyvä bändi!
11.10.2005 20:19
20 / 21