saka12

Maailmankatsomustani voisi kuvata lauseella: "Elämää ei pidä itkeä eikä nauraa, vaan ymmärtää." Itse pyrin elämän ja ihmisen ymmärtämiseen, mutta siinä onnistuminen on vajavaista. Yritystä kuitenkin on. Harrastukseni liittyvät luontoon ja taiteisiin - ja mielestäni ihminen voi tehdä taidetta mistä tahansa itseään kiinnostavasta. - Siis kaikesta. Jos haluat kommentoida tekstejäni tai meilata, osoite on: [email protected] Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
43
Kommenttia
13
Jos sinä lähdet
Jos sinä lähdet, ei ole enää ketään. Jos sinä lähdet. mikään ei ole mitään. Jos sinä lähdet, pitääkö vielä jaksaa? Jos21230Suomenkieli - kuinka kauan?
En ole varma, kuinka oikea tämä palsta on käsitellä suomenkielen ongelmia, mutta muitakaan ei ole, vaikka kyllä pitäisi,13827Rakkauden olemus
Kun luin tätä palstaa, sieltä mielestäni puuttui jotain - ehkä jotain rakkauden syvimmästä olemuksesta. Yksiyiskohtia ky6785Ruma nainen
Kerran ravintolassa, työasioissa vain, vastapäätä istui ruma nainen. Ehkei alunperin, kolarin jäljiltä, luulisin. Varta16684Elämää netsässä
Mieleni tekee kysyä, kuinka moni tuntee amerikkalaisen kirjailija-filosofin, H. Thoreaun kirjan "Elämää metsässä"? Vaik8641Sinun kätesi
Sinun kätesi pieni ja kaita minut järkytti kokonaan. En tiedä oliko laita, sitä ettet tajunnutkaan. Niin helppo sun oli5550Hetki
Kun kuljin sinun ohitses - mikä suloinen järkytys - näin tumman kullan hiuksies ja ihmeellisen hymyilys. Ei toista sella4515Aurattarelle
(Löysin runon, josta mainitsin. Tässä) Rikki Rikkinäinen ihminen on kuin säröinen ruukku, josta vesi vuotaa ja kastele5507Kun yritän unohtaa
Kun yritän unohtaa sinut, on kuin hiihtäisin híekassa vetäen kivirekeä vastamäkeen. Sinä et unohdu minulta eikä minusta3478Surun puu
Ja äkkiä lyö silmilleni punainen aurinko! - Vaan kesken odotusta syntyy outo puu hitaasti kasvaen, niin kummallinen - pa6458Pistää vihaksi
tämä suomen kielen hävittäminen. Melkein joka päivä saa lukea uudesta vieraskielisestä sanasta jonka joku on keksinyt v54450Kevät
Silmänkantamattomiin keväisiä koivuja - maisema punertaa kuin hiillos. Kuin kulo se odottaa oikeata tuulta räjähtääksee3419Muisto
Suomenlinnan kallioita ja hiekkadyyneillä kuloheinää. Sinun hiuksesi koleassa tuulessa ja alhaalla meren aaltoilu. Niin3417Me kaksi
Olen takertunut sinuun kuin kärpänen liimapaperiin - ja sinä minuun kuin lehdet puuhun. Tuottaako tämä enää iloa vai pe3397Pisaroita
Pisaroita näin. Näin niissä kuvia kuin taiteilijan käden jälki olisi jokaisessa; ei leikkiä ja huvia. Ja olikin ne tehty6393Väärä valinta
Sinä sanoit: " väärät valinnat" kuin minua tarkoittaen. Voi kuinka sanas sattuvat, ja voiman mistä haen sua yhtäaikaa r0379Pimeää
Minä olen kuin pimeä talo, Kun sinä olet lähtenyt. Sinä olit sen ainoa valo ja sen olen menettänyt. Minä olen kuin hyin3369Rakkauslujuus
Sua ennen en tuntenut sanaa "rakkauslujuus". Sinä opetit sen. Nyt tunnen myös sen merkityksen. Sinä opetit sen.2359Niin vaikeaa
Niin vaikeaa on antaa mitään pyytämättä, kun itse myöskin tarvitsee ja kaipaa ihmiskättä. Niin vaikeaa on saada enemmän3357Lahjoitus
Kirjailijoille, toimittajille ja muille aktiiviseille kielen käyttäjille, aivan tavallisia tallaajiakaan unohtamatta. E1334