saka12

Maailmankatsomustani voisi kuvata lauseella: "Elämää ei pidä itkeä eikä nauraa, vaan ymmärtää." Itse pyrin elämän ja ihmisen ymmärtämiseen, mutta siinä onnistuminen on vajavaista. Yritystä kuitenkin on. Harrastukseni liittyvät luontoon ja taiteisiin - ja mielestäni ihminen voi tehdä taidetta mistä tahansa itseään kiinnostavasta. - Siis kaikesta. Jos haluat kommentoida tekstejäni tai meilata, osoite on: [email protected] Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
43
Kommenttia
13
- Jos sinä lähdetJos sinä lähdet, ei ole enää ketään. Jos sinä lähdet. mikään ei ole mitään. Jos sinä lähdet, pitääkö vielä jaksaa? Jos21234
- Suomenkieli - kuinka kauan?En ole varma, kuinka oikea tämä palsta on käsitellä suomenkielen ongelmia, mutta muitakaan ei ole, vaikka kyllä pitäisi,13833
- Rakkauden olemusKun luin tätä palstaa, sieltä mielestäni puuttui jotain - ehkä jotain rakkauden syvimmästä olemuksesta. Yksiyiskohtia ky6791
- Ruma nainenKerran ravintolassa, työasioissa vain, vastapäätä istui ruma nainen. Ehkei alunperin, kolarin jäljiltä, luulisin. Varta16695
- Elämää netsässäMieleni tekee kysyä, kuinka moni tuntee amerikkalaisen kirjailija-filosofin, H. Thoreaun kirjan "Elämää metsässä"? Vaik8651
- Aurattarelle(Löysin runon, josta mainitsin. Tässä) Rikki Rikkinäinen ihminen on kuin säröinen ruukku, josta vesi vuotaa ja kastele5575
- Sinun kätesiSinun kätesi pieni ja kaita minut järkytti kokonaan. En tiedä oliko laita, sitä ettet tajunnutkaan. Niin helppo sun oli5554
- HetkiKun kuljin sinun ohitses - mikä suloinen järkytys - näin tumman kullan hiuksies ja ihmeellisen hymyilys. Ei toista sella4523
- Kun yritän unohtaaKun yritän unohtaa sinut, on kuin hiihtäisin híekassa vetäen kivirekeä vastamäkeen. Sinä et unohdu minulta eikä minusta3484
- Pistää vihaksitämä suomen kielen hävittäminen. Melkein joka päivä saa lukea uudesta vieraskielisestä sanasta jonka joku on keksinyt v54473
- Surun puuJa äkkiä lyö silmilleni punainen aurinko! - Vaan kesken odotusta syntyy outo puu hitaasti kasvaen, niin kummallinen - pa6460
- MuistoSuomenlinnan kallioita ja hiekkadyyneillä kuloheinää. Sinun hiuksesi koleassa tuulessa ja alhaalla meren aaltoilu. Niin3428
- KevätSilmänkantamattomiin keväisiä koivuja - maisema punertaa kuin hiillos. Kuin kulo se odottaa oikeata tuulta räjähtääksee3427
- Me kaksiOlen takertunut sinuun kuin kärpänen liimapaperiin - ja sinä minuun kuin lehdet puuhun. Tuottaako tämä enää iloa vai pe3417
- PisaroitaPisaroita näin. Näin niissä kuvia kuin taiteilijan käden jälki olisi jokaisessa; ei leikkiä ja huvia. Ja olikin ne tehty6402
- Väärä valintaSinä sanoit: " väärät valinnat" kuin minua tarkoittaen. Voi kuinka sanas sattuvat, ja voiman mistä haen sua yhtäaikaa r0390
- PimeääMinä olen kuin pimeä talo, Kun sinä olet lähtenyt. Sinä olit sen ainoa valo ja sen olen menettänyt. Minä olen kuin hyin3374
- Niin vaikeaaNiin vaikeaa on antaa mitään pyytämättä, kun itse myöskin tarvitsee ja kaipaa ihmiskättä. Niin vaikeaa on saada enemmän3374
- RakkauslujuusSua ennen en tuntenut sanaa "rakkauslujuus". Sinä opetit sen. Nyt tunnen myös sen merkityksen. Sinä opetit sen.2367
- LahjoitusKirjailijoille, toimittajille ja muille aktiiviseille kielen käyttäjille, aivan tavallisia tallaajiakaan unohtamatta. E1346