Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luin+vain+aloittajan+tekstin+eli+siihen+perustuen...
Itselläni+2012+aikalailla+sama+tilanne+summien+suhteen.+Onneksi+työpaikka+tuolloin,+kuten+nytkin,+joten+oli+siis+mahdollisuus+maksaa+velkoja+pois.+Itse+aloin+hoitaa+ongelmaa+vasta+kun+tajusin+että+koko+tili+menee+velkojen+hoitoon+ja+muut+laskut+meinaavat+jäädä+hoitamatta+niiden+takia.+Miksi+ihmeessä+yritinkään+kaikin+tavoin+pitää+kiinni+puhtaista+luottotiedoista.+Jos+olisin+herännyt+hoitamaan+velkakierrettä+aiemmin+olisin+ehkä+merkinnöiltä+välttynyt.+Tein+päätöksen+että+nyt+riittää+velalla+velan+maksu.+Varasin+ajan+kuntani+velkaneuvontaan+johon+jono+oli+n.+1kk.+Sillä+välin+selvitin+kaikki+velat+ja+päätin+alkaa+maksaa+pienimpiä+velkoja+pois.+Tiesin+että+kun+kaikki+eivät+tule+kk-eriään+saamaan+niin+alkavat+sitten+siirtää+niitä+perintään+ja+ulosottoon.+Tarkoitus+oli+siis+saada+käräjille+menevien+velkojen+määrä+(kulut)+mahdollisimman+pieneksi.+Säästö+on+hurjia+summia+loppupeleissä.+Heti+ekalla+kerralla+velkaneuvonnassa+laitettiin+takaushakemus+Takuu-Säätiölle.+Olin+töissä,+hoitanut+velkoja+säännöllisesti,+velkaantuminen+oli+päättynyt(tosin+tiliotteissa+vielä+vippipanoja)+ja+kokonaisvelka+tuolloin+alle+34.000€.+Säätiöltä+sain+lopulta+parin+mutkan+kautta+takauksen.+Aikaa+meni+8kk.+Tuona+aikana+sain+velkojien+määrän+itse+maksamalla+tiputettua+lähes+puoleen.+Velka+tosin+oli+kasvanut+kun+osa+veloista+meni+ulosottoon.+Ulosottoa+kesti+4+kk+ennenkuin+kaikki+velat+maksettiin+könttänä+pois.+Eka+häiriömerkintä+tuli+tuon+8+kk+aikana.+Kun+velat+maksettiin+oli+merkintöjä+17+kpl.+Osa+velkojista+odotteli+järjestelylainan+saamista+mutta+aika+moni+velkoja,+lähinnä+perintätoimistot+eivät+korviaan+lotkauttaneet.+Olisi+ehkä+pitänyt+olla+oikeastaan+yhteydessä+käräjäoikeuteen+ja+pyytänyt+sieltä+"armonaikaa"...+mutta+pääasia+että+homma+omalta+kohdaltani+nyt+ohi.+Viimeinen+merkintä+poistuu+1/2017.+Järjestelylainaa+nyt+olen+maksanut+kohta+3,5+vuotta+4+vuodesta.+3,5+v+ei+ole+tullut+senttiäkään+mitään+velkaa,+on+jopa+jäänyt+rahaa+säästöön.+Luottotietojen+menetys+ei+ole+tuntunut+missään+omalla+kohdallani.+Kaikki+tarpeellinen+oli+jo+ennekuin+merkinnät+tuli.+Visa-electron+oiva+korttina+myös+ulkomailla,+luottokortit+siis+meni+heti+alussa.
09.08.2016 19:59
Omasta+pankistasi+olisit+ehkä+saanut+2%+korolla+pankkilainan+kenties+Takuu-Säätiön+avulla...+Todellakin+viimeinen+oljenkorsi,+nyt+vaan+tuosta+käteen+jäävästä+ylimääräisesta+rahasta+mahdollisimman+paljon+sukanvarteen+jos+velkoja+tällä+hetkellä+vian+yksi.+Oletko+selvittänyt+mitä+lainan+ennenaikainen+maksaminen+norvegianilla+maksaa?
18.07.2016 12:11
Sähköpostit+toimii+jos+puhelimeen+ei+vastata.+Soitat+kihlakunnan+vaihteeseen+ja+kysyt+onko+kyseinen+hemmo+lomalla+ja+ketä+on+hänen+sijaisensa...
14.07.2016 12:44
Hei+aloittaja,+paljonko+tämä+26.000€+laina+Norwegianilta+tulee+lopulta+maksamaan+sinulle?+Ja+mikä+on+laina-aika?
14.07.2016 12:39
Aloittaja,+kuinka+monta+erillistä+velkaa+tuossa+20.000€+velassa+on?+Mitä+enemmän+erillisiä+velkoja+niin+sitä+isommat+kulut+johtuen+käräjöoikeuden+kuluista+per+velka+sekä+myös+luonnollisesti+UO:n+maksuista.+Itselläni+oli+velkaa+aikoinaan+n.+24.000€+ja+velkojia+useita.+Kun+maksukyky+romahti+niin+velkoja+alkoi+tippumaan+perinnästä+haasteelle+ja+jotkin+menivät+ulosottoon+saakka.+Sillä+hetkellä+kun+velkani+sain+kaikki+maksettua+eli+perinnässä+olevat,+haasteen+asteelle+menneet+ja+muutama+UO+asti+menneet+oli+maksettava+kokonaisvelkapotti+lähes+34.000€.+Täytyy+muistaa+että+vuosi+oli+2012-2013+joten+kulut+olivat+tuolloin+vähän+toiset+kuin+nykyään.+
Jos+vakavissasi+aiot+päästää+kaikki+UO:oon+niin+maksele+ensin+jos+mahdollista+pienimpiä+velkoja+kokonaan+pois.+Isommat+surutta+UO:oon.+Tosin+tulojesi+perusteella+et+pahemmin+mitään+pysty+maksamaan.+Eli+edessäsi+voi+olla+kivinen+tie+ellei+vuositulosi+jotenkin+kasva.
05.07.2016 19:25
Eikös+järkikin+kerro+että+avainlukulista+on+henkilökohtainen+eli+kannattaa+säilyttää+varmassa+paikassa.+Oletko+jutellut+tämän+henkilön+kanssa?+Taidat+tietää+ketä+se+on.+Kerro+tekeväsi+rikosilmoitus+jos+vielä+jatkaa....
29.06.2016 09:47
Onko+erillisiä+velkoja+useita?+Jos+on+niin+asia+mutkistuu+heti...+Kuten+ehkä+jo+tiedätkin+niin+velkasi+tulevat++valumaan+perinnän++kautta+ulosottoon+vaikka+heti+tänään+aloittaisit+velkojesi+järjestelyn.+Itsellä+kesti+lähes+vuoden+Takuu-Säätiön+takaaman+järjestelylainan+kanssa+velkojeni+järjestely+yhdeksi+lainaksi.+Varaa+heti+aika+paikkakuntasi+velkaneuvonnasta.+Selvitä+tarkasti+myös+kaikki+velkasi+saldoineen.+Velkaneuvoja+kyllä+kertoo+mikä+tapa+hoitaa+velkoja+sopii+sinun+tilanteseesi.+Mikäli+olet+palkkatyössä+se+voi+olla+tosiaan+tuo+Takuu-Säätiö.+Mutta+se+mitä+itse+voit+tehdä+on+se+että+hoidat+itse+mitä+pikimmiten+kaikki+pienet+velat+pois+jos+mahdollista.+Suurempien+kannattaa+ehkä+antaa+olla+jotta+voisit+keskittyä+noihin+pienempiin.+Mitä+vähemmän+velkoja+käräjille+sitä+parempi+kun+ajatellaan+lopullista+kokonaisvelkaa+ulosotossa.+Muista+kuitenkin+hoitaa+asumiskustannukset+AINA+ennen+muita+velkoja.+Ja+varaudu+maksuhäiriömerkintään.+Jos+jo+on+niin+itse+päästäisin+jo+nyt+kaikki+ulosottoon+ja+makselisin+sitä+kautta+odotellessa+velkaneuvojan+panosta+asiassa.+Säästä+kaikki+ylimääräinen+raha+ja+ehkä+kannattaisi+muuttaa+kulutustottumuksiakin+vastaamaan+nykyistä+tilannettasi+ts.+kaikki+turha+pois..+lehdet,+kalliit+nettiliittymät,+kanavapaketit+jne+jne.+Omalla+kohdalla+sain+muutettua+kuukausittaisen+pakollisen+rahankäytön+aika+minimaaliseksi.+Jäi+vain+vuokra,+sähkö+3+kk+välein+ja+puhelinlasku.+
Ennen+uo:ta+makselin+vielä+noita+pienimpiä+velkoja+mutta+kun+uo+alkoi+säästin+kaiken+ylimääräisen+sukanvarteen.+Muista+että+asiat+ei+hoidu+heti+tai+edes+vähään+aikaan.+Aallonpohja+vasta+tulossa+mutta+tsemppiä+siitä+huolimatta.+Asioilla+tapana+järjestyä+ajan+kanssa.
29.06.2016 09:40
Omalla+kohdalla+sain+liikennevakuutuksen+2+erään/vuosi.+Tuolloin+oli+reilu+10+YVK-merkintää++voimassa.
21.06.2016 17:47
Rohkeasti+kysymään+sieltä+autoliikkeestä.
12.06.2016 17:40
Miksei+aloittaja+ole+harkinnut+lainaa+omasta+pankista?+Se+olisi+järkevin+vaihtoehto.+
Jos+asiat+niin+kuralla+ettei+uskalla/voi+hankkia+takauksia+esim+yksityishenkilöltä+niin+suosittelen+Takuu-Säätiötä.+Sain+aikoinani+takauksen+säätiöltä+eikä+tarvinnut+sekoittaa+ketään+silloiseen+rahasotkuuni.+Nämä+ihmeen+lainanyhdistämisjutut+keräävät+vain+henkilötietoja+joita+sitten+myyvät+eteenpäin.+
Jos+aloittajalla+pieniä+velkoja+niin+ne+kannattaa+heti+hoitaa+pois.+Yleensä+nämä+jutut+eivät+ilman+ulkopuolisen+apua+selviä+joten+nyt+mahdollisimman+monta+lainaa+pois+ennekuin+loput+menee+haasteen+asteelle+ja+sitä+kautta+lopulta+ulosottoon.+Ja+jo+nyt+kannattaisi+ottaa+se+vapaaehtoinen+maksuhäiriömerkintä.+Loppuu+velkaantuminen+ja+voit+aloittaa+hoitaan+raha-asiasi+kuntoon.
12.06.2016 17:38
Juuri+näin+kuten+edelliset+sanoo.+Sovi+uusi+eräpäivä,+älä+helvetissä+ota+vippiä.+Itse+jäin+niihin+koukkuun.+Otin+ekan+vipin+Vivukselta+kun+tuli+akuutti+rahan+tarve.+Sen+sai+helpolla+ja+oli+heti+tilillä.+Ajattelin+että+hieno+homma+sain+tilanteen+pelastettua.+No+taas+myöhemmin+akuutti+rahan+tarve+ja+muistui+Vivus+mieleen,+tekstiviestillä+taas+saisi+rahaa+tilille.+Otin+kun+helppoa+oli,+tosin+nyt+tuli+kulut+lisäksi+takaisin+maksettavaan+summaan.+Taas+rahan+tarve,+no+pitikin+ottaa+vähän+enemmän+kun+normaalisti+Vivukselta+olin+ottanut.+Taas+kulut,+väh+suuremmat+tosin...+No+jossain+vaiheessa+tuli+Vivuksen+limiitti+täyteen,+enempää+ei+saanut+ja+vanhatkin+piti+maksella.+No+netistä+uusi+mesta+ja+taas+sama+rumba,+rahaa+tuli+mutta+vanhojakin+piti+maksella+uusien+kanssa.+Lopun+saakin+sitten+itse+arvailla.+Kun+sitä+rahaa+jostain+helposti+saa+niin+sieltä+sitä+vaan+tulee+otettua,+ikävä+totuus.
08.06.2016 11:48
Ikävä+kyllä+ihminen+oppii+vain+kantapään+kautta.+Sen+takia+itsekin+täällä+huutelen+sen+perään+että+kannattaa+ajoissa+puhaltaa+peli+poikki,+ennenkun+on+liian+myöhäistä+ja+eka+maksuhäiriömerkintä+tullut.
07.06.2016 22:52
DNA+super+4g+esim+30+vrk+rajaton+16€....++kuten+sanoin+niin+ei+ainakaan+joudu+vaikeuksiin.
07.06.2016 22:46
Kun+ensimmäinen+maksuhäiriömerkintä+(esim+YVK)+tulee+niin+saat+siitä+tiedon+kirjeitse+A-tiedosta.+Samalla+tieto+merkinnästä+lähtee+myös+omaan+pankkiisi+ja+kaikkiin+muihin+tietojärjestelmiin.+Eli+et+saa+enää+mistää+mitään+luotolla.+Pankkikorttisi+pankki+pyytää+palauttamaan+ja+tilalle+saat+visa-electronin.+Electronissahan+ei+ole+mitään+vikaa,+mutta+voit+vain+käyttää+sitä+mitä+tilillä+on.+Luonnollisesti+verkkopankkitunnukset+pysyvät+hallinnassasi.+Luotollisia+tilejä+ei+lopeteta+vaan+jatkat+niiden+maksua+sopimuksen+mukaan.+Mutta+luottotileiltä+et+voi+enää+tehdä+nostoja.+Kannataa+jo+nyt+tilata+itse+se+electroni+niin+on+sitten+valmiina+kun+debit-kortti+pitää+palauttaa.
07.06.2016 22:43
Aika+harva+maksuhäiriön+saanut+on+todella+sössinyt+raha-asioidensa+hoidon+niinkuin+yleensä+näistä+kommenteista+täältä+saa+lukea.+Toki+myönnettäköön+että+poikkeuksiakin+joukkoon+mahtuu.+Sairaus,+työsuhteen+purkautuminen+ja+takausvastuu..+lista+on+pitkä.+Mielestäni+kaikista+pahin+maksuhäiriömerkinnän+aiheuttaja+on+pelko+maksuhäiriömerkinnästä.+Pyritään+kaikin+keinoin+välttämään+viimeiseen+asti+avun+hakemista.+Ja+kun+sitä+apua+viimein+hakee+on+jo+liian+myöhäistä+eli+asiat+jo+siinä+vaiheessa+että+maksuhäiriömerkintä+on+jo+tuloillaan+ellei+ole+jo+sitten+tullut.+Kun+apua+hakee+ajoissa+voidaan+maksuhäiriömerkinnältä+välttyä.+
Itse+sain+ekan+merkinnän+2012.+Viimeinen+merkintä+poistuu+2017+tammikuussa.+Itse+hain+apua+liian+myöhään+ja+merkinnät+kerkesivät+tulemaan+velkaongelman+hoitamisen+aikana.+Merkinnän+tultua+velaksi+ostaminen+ei+enää+onnistu,+mikä+on+aivan+mahtava+juttu.+Näin+saadaan+velkaantuminen+päättymään+takuuvarmasti+eikä+tarvitse+pelätä+hairahduksia.+Omalla+kohdalla+ei+ole+ollut+mitään+negatiivista+vaikutusta+maksuhäiriömerkinnöistä.+Jotenkin+tuntuu+että+käteisellä+eläminen+ja+maksaminen+on+joillekin+ihmistyypeille+häpeän+paikka.+No,+debit+kortti+tosin+vaihtui+Electroniin+mutta+maksaminenhan+onnistuu+molemmilla+yhtälailla.+Itse+pidän+käteisellä+maksamisesta.+Tietää+tasan+tarkkaan+mitä+tilille+jää.+Jos+tilille+ei+ole+mietin+kaksi+kertaa+onko+ostos+tarpeellinen.+Jos+on,+otan+puuttuvan+rahan+säästötililtä.+
Oma+korttitalo+kaatui+aikanaan+työpaikan+palkanmaksuongelmiin.+Tämä+johti+siihen+että+aloin+maksaa+velkaa+velalla.+Yritin+olla+kuin+muut+ja+maksella+velkoja+viimeiseen+asti+koska+olin+jo+valmiiksi+kuullut/lukenut+että+maksuhäiriuömerkintä+ja+uo+ovat+maailmanloppu...+Ei+muuten+ollut.
06.06.2016 17:40
Itsellä+ollut+jo+2012+lähtien+DNA:n+prepaid+sekä+4G+prepaid.+Ei+tule+rästimaksuja+saatikka+laskuja.+Varsin+vaivaton+kun+vertaa+perinteisiin+kännykkäliittymiin.
06.06.2016 17:04
Itse+maksoin+omassa+"velkajärjestelyssä"+alkuperäisen+kokonaisvelan+n.21.000€+sijaan+34.000€.+Eli+tuli+jokaikinen+velka+maksettua+ja+hieman+enemmänkin.+Toisaalta+uusien+lainojen+ottaminen+mietityttää+kun+on+tässä+ihan+hyvin+pärjäillyt+yli+3v+ilman+ainuttakaan+rahallista+velkaantumista.
05.06.2016 00:12
Voisin+kertoa+omia+kokemuksia+asiasta+mutta+taidan+jättää+väliin+kun+tuleva+veronpalautus+tuskin+menisi+velkojen+hoitoon.
01.06.2016 20:56
Edellinen+vastaaja+jo+kirjoitti+kaiken+oleellisen+mutta+taas+kerran+sanon+että+tuttu+tunne+kun+seinä+kaatuu+päälle.+
AINA+hoidat+asumiskustannukset(vuokra,sähkö)+ennen+velkoja.+Velat,+pl.+vuokravelat,+saa+nyt+odottaa.+Jatkat+nykyisessä+työssäsi+ja+alat+etsiä+heti+parempaa+palkkaa+olevan+työpaikan.+Hoidat+jotenkin+sopimalla+vuokrarästit+kuntoon.+Varaudut+maksuhäiriömerkintään,+se+tulee+takuulla+jonkin+ajan+kuluttua.+Suhtaudut+aikoinaan+ulosottoon+kuin+minä+tahansa+"maksujärjestelynä".+Kun+et+saanut+sitä+pankista+saat+sen+nyt+uo:sta+eikä+tarvitse+sekoittaa+tähän+soppaan+sukulaisia.+6000e+on+pieni+summa+jonka+maksaa+parissa+vuodessa.+Jos+nyt+päätät+laskea+kaikki+ulosottoon+niin+lopetat+velkojen+hoidon+ja+ilmoitat+velkojille+että+laittavat+perintään+joka+sitten+hoitaa+velan+ulosottoon.+Säästät+kaiken+ylimääräisen+palkastasi+sukanvarteen(ei+tilille)+tulevia+uo-aikoja+varten.+Makselet+ehkä+joitain+pienempiä+velkoja+pois,+siis+sellaiset+jotka+saat+heti+tai+parissa+erässä+hoidettua+kokonaan.+Näin+säästät+hurjia+summia+loppupeleissä.+T-S+takausta+et+saa+kun+tulot+noin+pienet.+Pienlainaa+voi+ehkä+yrittää+velkaneuvonnan+avustuksella.+
Muista+hoitaa+vuokrarästit+vuokranantajan+kanssa+heti.+Kerro+mikä+tilanne+ja+että+aiot+hetimiten+hoitaa+rästit+pois+muista+veloista+huolimatta.+Toinen+vaihtoehto+on+ottaa+häätö+ja+etsiä+kaupungilta+halvempi+vuokra-asunto.
01.06.2016 20:49
Ikävä juttu kun ihmiset viimeiseen asti yrittävät säilyttää luottotietonsa. Pitäisi jo aiemmin puhaltaa peli poikki ja hyväksyä että yksin ei voi velkakierrettä saada hoidettua normi tuloilla. Velkojen päästäminen ulosottoon on järkevin vaihtoehto mitä aloittajalle tässä tilanteessa voisin suositella. Itselläni aikoinani ihan sama juttu.
Uo vie tyypillisesti sen 1/3 palkkasta ellei vapaaehtoisesta maksamisesta sovita. Näissä tapauksissa uo ei hyväksy alle lain salliman maksimin 1/3 eriä vaan pitää maksaa enemmän. Nyt olisi saatava kaikki velat mitä pikimmin ulosottoon. Älä tee maksusopimuksia perintätoimistojen kanssa, et tule selviytymään niistäkään. Kun velka menee perintään pyydä sen siirtämistä heti ulosottoon. Huomioi että jotkin voivat kuitenkin tästä huolimatta pantata velkaa itsellään. Tälle ei voi mitään.
Jos mahdollista maksa pienimmät velat pois ennen niiden menemistä haasteelle. Jokaiseen velkaan lisätään haasteessa roimasti kuluja riippuen kokonaisvelasta, kuitenkin puhutaan muutamista satasista per velka. Jos yksittäisiä velkoja paljon niin tästä aiheutuu roima lisäys alkuperäiseen velkaan. Eli mahdollisimman pian ja mahdollisimman vähän velkoja ulosottoon. Työpaikkaase et menetä joutuessasi ulosttoon tai kun merkintä tulee. Varaudu kuitenkin merkintään ja hanki ne asiat mitä et enää merkinnän tultua saa. Merkinnät pysyvät tietyn ajan ja kun aika tulee täyteen merkintä poistuu eli eivät ole ikuisia.
30.05.2016 20:30
6 / 34