- meillä ainakin on rapussakin kuuma, ei passaa ovea sinne avata.
- "Kun sattuu sairauksia ja eroja, lapseton täti kutsutaan itsensäselvyytenä paikalle.
Tunneiksi, päiviksi, viikoiksi."
eikö tämä täti itse ole työssä lainkaan kun viikoiksi ehtii? millä hän elantonsa hankkii, yhteiskunnan avustuksillako? kyllä tuollainen loisiva joutotäti joutaa tulevia veronmaksajia hoitamaan jos ei muuta tärkeämpää hänellä ole. itse en tiedä olisinko uskaltanut lapsiani tuollaisen tädin hoitoon uskoa. - superkauniiksi ja huitsin komeaksi en heitä sanoisi, mutta ovat mukavan näköisiä nuoria aikuisia, lehdessä mainittiin tänäään, että äiti saattaa morsiamen kirkkoon, isän osallistumisesta häiden suhteen ei lehdellä ollut tietoa. saatan katsoa tai sitten en, riippuu mitä kivaa lauantaina on tarjolla ulkona tai sisällä.
- Rantahotellissa ja Kätilöissä ei keskeltä aloittaminen mielestäni ole hankalaa, sarja ei ole samalla tavalla yksi pitkä kaudesta toiseen jatkuva kertomus kuten monissa muissa sarjoissa. Tottakai on kiva katsoa alusta asti, henkilöt tulevat tutuiksi.
- Rantahotellista alkoi juuri uudet jaksot YLE Teemalta ja Kutsukaa kätilö TV 2:lta aloitti myös uusilla jaksoilla, Missä kuljimme kerran YLE Teema alkoi. Areenasta näkee jo esitetyt jaksot, pääsee perille missä mennään. Nämä Yleltä, myös muilta kanavilta tulee kyllä uusiakin sarjoja. En tässä ala enempää luettelemaan kun en tiedä mistä tykkäät, pitää vain pysyä "hereillä" ohjelmatarjonnasta. Minä en kesällä innostu paljoa telkkaria tuijottamaan, mutta onneksi mielenkiintoiset sarjat ja muut ohjelmat voi tallentaa tulevia pimeitä päiviä varten.
- aina voi kuvitella olevansa muita tietävämpi.............
- naimisiinmennessäni otin kaksoisnimen, pidin siis myös tyttönimeni. erotessani vaihdoin takaisin tyttönimeen, muutos ei ollut suuri, sen kun "pudotin" ex-mieheni sukunimen pois omani perästä, toki viralliset kiemurat ja paperien vaihdot veivät oman aikansa. vaihdoin myös lasteni sukunimet tyttönimelleni, jotta ollaan koko perhe samalla nimellä, siihen tarvitsin tietenkin ex-mieheni suostumuksen.
- taitaa vaatia älypuhelimen jota ei minulla ole..............vanhaan näppäinnokiaankin saa kyllä tekstiviestiryhmiä perustettua, ajanee saman asian
- se on ihan sama mitä kukin päällänsä pitää, mun ei tarvitse kyttäillä toisten pukeutumista.
- olin vielä suht nuori kun äitini kuoli 34 vuotta sitten, hauta on kaukana asuinpaikastani, joten mielessäni muistan äitiä, en konkreettisesti. muistan tosin äitiä useasti ilman mitään muistopäivää, monet arkiset asiat tuovat äidin mieleen. monesti on elämän myrskyissä "ollut äitiä ikävä" kuten sanotaan ja ihan oikeasti.
perheessäni on aina vietetty äitienpäivää, ei mitenkään suuresti, mutta vaikka kukkia metsästä tuoden. se lämmitti äitini mieltä ja niin minunkin, lapseni ovat jatkaneet perinnettä. poika on tänä vuonna kutsunut äitinsä ja anoppinsa perheeseensä äitienpäiväkahville, siellä sitten hän keittää kahvit kolmelle äidille, yhtenä äitinä siis hänen vaimonsa. - Tähtien sota -elokuvien musiikki saa ihokarvat pystyyn.
- minulla on useita käsi/olkalaukkuja joita käytän mielialan/tarkoituksen/vuodenajan mukaisesti. en osta enkä halua merkistä maksaa, vaan laukun kuosi ja malli määrää valinnan. itselläni on myös pari rannelaukkua, ne ovat käteviä jos ei ole paljoa tavaraa mukana ja rannelaukkua suosittelen myös miehille, mikäli sellainen jostain löytyy, ei ole kovin tavallinen. poikani käyttää kevyttä olkalaukkua, se ei ole miehellä yhtään hassu tai naisellinen, malli ja kuosi ratkaisee. vyölaukut ovat mielestäni kamalia, mutta kukin tvallaan, onneksi eivät ole enää muodissa.
- aloittajahan tarkoitti juuri ansiotyötä, kotiaskareet , oli ne miten isoja tahansa, ovat erikseen.
- olen samaa mieltä, työt on tehty kun on eläkkeelle päästy.
- mihin eläkeläinen tarvitsee te-toimistoa? no ei yhtään mihinkään, oma aktiivisuus auttaa jos töitä haluaa vielä tehdä, omalla aktviivisuudella työnantajiin päin ne nuoretkin työtä saavat.
- vastasin aloittajalle, pysyn yleensä aloittajan aiheessa, en häröile kysymyksilläni muihin suuntiin.
- naljailijat "vesittää" turhan usein hyvänkin ketjun.
- eihän sitä voi muistaa kuinka monissa hautajaisissa on ollut, tähän ikään mennessä on matkanvarrelle hautajaisia kertynyt jo melkoinen määrä.
hautajaisten järjestelyihin olen osallistunut kahdesti, omien vanhempieni kohdalla ja minusta se kaiken surun keskellä oli kunniatehtävä.
aloittaja vaikuttaa hieman katkeralta kun on joutunut mukaan järjestelyihin ja "kaikki on kaatunut hänen niskaan", sitä en oikein ymmärrä. jos noissa järjestelyissä on parhaat eläkevuodet menneet, lienee hautajaisia ollut liukuhihnalla enemmän kuin muutamat. - mitäs nuo sinulta ovat ryöstäneet, minulta eivät onneksi ole ottaneet, jos eivät antaneetkaan.
- keskiaikamarkkinat Turussa tai Hämeenlinnassa on jokakesäinen "must" tapahtuma. Savonlinnan oopperajuhlilla olisi kiva myös käydä, vielä en ole lippua varannut, joten saattaa olla jo liian myöhäistä. Kaustisen kansanmusiikkijuhlille olen mielinyt monena kesänä, nuorempana tuli käytyä monta kertaa. täällä pk-seudulla riittää monenlaista pienempää tapahtumaa pitkin kesää, niihin ei paljoa suunnitelmia tarvitse tehdä, senkun menee mukaan vain.