Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Yogamies
profiilit
Yogamies
Yogamies
Vapaa kuvaus
Aloituksia
95
Kommenttia
3552
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei muuta kuin tekemään sellainen avioehto. Laki ei sitä kiellä.
11.04.2024 13:59
"Noin käy kun omanelämänhallinnasta ei ole tietoakaan...Mitä esim. aloittaja yli kolmikymppisenä ihmisenä on tehnyt koko elämänsä kun ei ole rahaa pennin mynniä?"
Olen samaa mieltä. Eikä tunnu olevan kovin neuvokaskaan, kun ei tullut mieleen ottaa yhteyttä velkojaan tai velkaneuvontaan.
Tietysti turha itkeä, kun on jo housuissa, mutta ehkä aloittaja ottaa opikseen.
Kiinnostava tämä aloittajan vuokrasuhde. Onko hän siis vuokralainen ja mies ollut alivuokralainen, koska vuokrat miehellä rästissä, mutta aloittaja joutuu ne maksamaan?
Jos mies on ollut vuokralainen, niin miehen kuuluu maksaa rästit ja aloittaja voi tehdä uuden vuokrasopimuksen.
11.04.2024 13:54
Vessojen lattialämmitys on sellainen, joka voi viedä enemmän talvella.
11.04.2024 13:47
Kyllä minä ainakin nuorempana olen ollut sen verran tollo, että saanut vihat niskoille, kun olen rehellisesti vastannut siihen mitä on kysytty.
Kuka oli parhaimman näköinen juhlissa?
Näytänkö hyvältä tässä asussa?
Miksi et koskaan sano minua täydelliseksi?
11.04.2024 13:43
Kukaan ei halua oikeasti rehellistä puolisoa. Ihmiset vaan haluaa puolison joka on rehellinen oikeissa asioissa ja puolison älykkyys ratkaisee, osaako hän kertoa valkeita valheita oikealla hetkellä.
09.04.2024 19:01
Kyllä. Tosin se ei eroa mitenkään reaalimaailmasta. Pelimiehiä on joka paikassa.
09.04.2024 10:09
Arveletko, että nykynuoriso istuu lukemassa tätä palstaa?
09.04.2024 10:06
Sinänsä se on helppoa aja parisuhteen etsinnän voi tehdä kotisohvalta, verrattuna, jos vaikka pitää lähteä baariin tai miettiä joku uusi harrastus kuten tanssi tai pitsinnypälääminen. Pelikin on selkeä. Kaikki nettideitillä olevat etsivät jonkinlaista kanssakäymistä toisen henkilön kanssa (samaa ei voi sanoa edes baarissa) eikä ole kovaa meteliä tai humalaa tms haittaamassa.
Toisaalta nettideitit ovat lisänneet etenkin haluttujen yksilöiden valinnanvaraa niin paljon, että heitä voi olla entistä vaikeampaa tavoittaa.
09.04.2024 09:56
Nykyaikana on asia tehty helpoksi. Ei tarvitse mihinkään lähteä, kun voi etsiä kumppania netistä.
09.04.2024 08:50
Kyllä nuo rajoitteet ovat lähinnä omassa päässäsi, ja eihän sinun tarvitsekaan heti kysyä, että "aletaaks olee" vaan esim koirapuistossa voi kysyä, että lähdettäiskö joskus yhdessä lenkille koirien kanssa tai vastaavaa? Siinä on kummankin osapuolen helppo perääntyä, ellei vielä natsaakaan.
Ehkä urheiluharrastuksissa voi toista kysyä vaikka katsomaan jotain tulevaa peliä tms tapahtumaa, ellei halua suoraan kahville kysyä.
Toisaalta hyvä merkki osoittaa kiinnostustaan on jo palaaminen kerran toisensa jälkeen saman henkilön kanssa ja katsoa reaktiota siihen ennen kuin etenee.
09.04.2024 08:49
Jos olet tolkun ihminen, niin fyysisesti kuin henkisesti, niin ei se ole vaikeaa.
Olet aktiivinen. Kirjaudut nettideitteihin, käyt baareissa, harrastat, käyt töissä.
Näissä kaikissa pitää olla aktiivinen, eikä vain jäädä odottelemaan yhteydenottoa, vaan pitää viedä asioita aktiivisesti eteenpäin.
08.04.2024 09:53
Et taida elää ihan tässä maailmassa. Minun rakkautta on jopa epäilty, koska en ole mustasukkainen.
Ikinä minun ei myöskään ole tarvinnut varsinaisesti ruveta määräilemään, koska tuollaiset rajat ovat olleet ihan muutenkin luonnollisia minun kumppaneille.
05.04.2024 14:15
Saa olla, mutta tarkan rajan piirtäminen on vaikeaa.
Työlounaat täysin ok, mutta kahdenkeskiset illalliset toistuvasti ei. Intiimit suhteet tietenkään ei.
Minun täytyy halutessani voida myös tulla mukaan tapaamiseen kaverin kanssa ja saada myös nähdä halutessani viestittelyä. Toisaalta silloin on jo mennyt jotain pieleen, jos minä haluan nähdä em asioita.
Homma loppuisi heti, jos minulta salattaisiin jotain.
05.04.2024 11:22
No äkkiä ajateltuna itse en deitti-ilmoitukseen pistäisi asiaa. Toisaalta säästäähän se sitten myöhemmältä kiusalliselta hetkeltä. Silloin vain tauti määrittelee sinut.
05.04.2024 11:16
No siinähän oli jo klassisia narsistisen persoonallisuushäiriön merkkejä: hirveä kiire muuttaa yhteen ja kontrollointi (olen itse kokenut samaa)jne.
Kysyn samaa, kuin tuossa joku aikaisempi kommentoija. Mihin sinulla on kiire? Minusta on ihan normaalia seurustella vaikka vuosi, ennen kuin muuttaa yhteen.
Nyt varsinkin on syytä odottaa, jos mies on vasta ehkä parantumisensa alussa. Jos kyseessä on persoonallisuushäiriö, voi olla, että hän ei parannu koskaan.
05.04.2024 11:06
Sinä saat luulla niin ja voit elää harhassa, että olet nelikymppisenä ihan yhtä kiinnostava kuin kaksikymppisenä.
"Mitään todellisia säikeitä ja innostuksua ei valtaosan nuoristakaan naisista silmissä ole"
Tavallaan puhuit itsesi pussiin, kun kuitenkin myönsit innostusta ja säkenöintiä olevan, mutta olet vaan sitä mieltä, että suurimmalla osalla sitä ei ole.
Kyllä minusta nainen voi olla viehättävä vaikka hänellä ei olekaan edellämainittua. Useimmilla se vähenee tai häviää kolme-neljäkymppisenä viimeistään.
Toisaalta esimerkiksi lihavilla naisillakin (joita en lähtökohtaisesti pidä viehättävinä) voi myös olla tuota innostusta ja säkenöintiä, mutta aika harvoilla, koska he kärsivät usein itsetunto-ongelmista ja ovat joutuneet kiusatuiksi ulkomuotonsa takia.
Tämä siis ei ole mikään naisten dissauspuheenvuoro. Sama pätee myös miehiin, mutta ei ilmeisesti niin voimakkaasti, koska onhan olemassa sanonta "pojat ovat poikia".
05.04.2024 10:46
On se vähän niin. Itse asiassa ei tarvitse edes mennä naimisiin, koska siihen riittää jo avoliitto.
Suomessa samassa taloudessa asuvilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan.
Tietenkään se ei mene niin yksinkertaisesti, mutta esimerkiksi asumistukeen tai toimeentulotuen määrää arvioitaessa otetaan huomioon puolison tulot.
Se ei tietenkään tarkoita sitä, että miehesi pitäisi antaa sinulle ½ palkasta, mutta jos sinulla ei ole tuloja, joutuu hän pitämään sinut hengissä.
04.04.2024 13:44
"Toinen osapuoli tuskin pystyy itsestäänkään huolehtimaan. Hänellä ei esimerkiksi ole omaa pankkitiliä/automaattikorttia/lompakkoa...."
Mistä ihmeessä olet tuollaisen miehen löytänyt? Toisaalta ei sillä väliä, kunhan muistat, että, kun hänestä eroon pääset, et ota enää holhottavia. Siinä mielessä tarinasi on ristiriitainen, että sanot miehesi käyvän töissä. Ei palkkaa saa ilman pankkitiliä.
"Miehelläni on ilmeisesti asperger".
Siihen ei sitten auta parisuhdeterapiat.
"Makasi sohvalla ja joi. Jos jotain puhui nii sanoi tappavansa itsensä juomalla. "
Jos et saa miestäsi lääkäriin, mene sitten itse . Tuollainen on henkistä väkivaltaa.
Toinen asia on, että kun miehesi puhuu tuollaisia soitat samalta istumalta hänen äidilleen/isälleen/sisarukselleen ja annat miehellesi luurin ja kehoitat toistamaan saman.
"Olen töissä matalapalkka alalla. "
Miten se liittyy asiaan?
Yhteenveto. Sinä et ole vastuussa miehestäsi. Itsemurhalla uhkaileva henkilö perheessä on myös pahasta lapsellesi. Jos miehelläsi ei ole halua ottaa apua vastaan, niin lähde.
04.04.2024 13:37
Minusta taas on päin vastoin.
Tosi moni nainen ja etenkin nuori nainen yrittää peittää tuon säihkeen ja innostuksen käytöksellään ja meikeillä ja joiltain se tietysti on tuhottu jo lapsena.
Sama toistuu muillakin eläinlajeilla.
04.04.2024 13:22
Kyllä se tietty innostuneisuus ja säihke silmistä katoaa. Harmi. Sen katoamista ei oikein pysty peittämään, kuten vaikkapa ryppyjä tai kiloja. Sen katoaminen on myös kaikkein ikävintä.
04.04.2024 13:12
10 / 178