Vapaa kuvaus

Aloituksia

34

Kommenttia

531

  1. Mooseksen+laki+on+kirottu,+mutta+Jeesus+Kristus+on+vapauttanut+meidät+lain+kirouksesta.+Pelastuneet+kristityt+ovat+armon,+ei+lain+alla,+tässä+paavalilaisessa+armon+ajassa+jota+nyt+vielä+eletään+ja+joka+on+jatkunut+kohta+2000+vuotta.+Pelastutaan+yksin+armosta+uskomalla+Jeesukseen+ilman+lain+tekoja.Joten+vastaus+on+ei,+meidän+ei+tarvitse+surmata+sapattina+työtä+tekeviä+ja+kahta+eri+siementä+peltoon+kyntäviä
  2. Minun+Jumalani+on+Herra+Jeesus+Kristus.Hän+rakastaa+jokaista+ihmistä+äärettömän+paljon,+ja+Hän+on+minun+Jumalani+koska+Hän+on+ainoa+Jumala,+joka+on+Rakkaus.+Kukaan+toinen+jumala+ei+ole+tehnyt+luomansa+ihmisen+vuoksi+mitään+pelastaakseen+heidät.+Esimerkiksi+islamin+Allah+vaatii+palvontaa,+rituaaleja+ja+suorituksia+jotta+hän+voisi+hyväksyä+ihmisen.Raamatun+Jumala,+joka+on+Herra+Jeesus+Kristus,+sen+sijaan+itse+hoiti+meidän+pelastukseen+tarvittavan+teon+meidän+puolestamme+kärsimällä,+vuodattamalla+verensä+ja+kuolemalla+ristillä.Hänen+luomansa+rakkaat+ihmiset+olivat+hukkumassa+synteihinsä.+Jumala+itse+sukelsi+sisälle+luomakuntaansa+Kristuksen+persoonassa+ja+järjesti+meille+helpon+tien+pelastukseen.+Raamatun+Jumala+on+ainoa+Jumala+joka+on+samanaikaisesti+täydellinen+oikeudenmukaisuudessa+ja+täydellinen+rakkaudessa.+Tässä+on+syy+lyhyesti+sanottuna.Täydellinen+oikeudenmukaisuudessa,+koska+kaikki+pahuus,+vääryys+ja+synti+tullaan+tuomitsemaan.Lopulta+ei+yhtään+rankaisematonta+syntiä.+Jokainen+ihminen+saa+valita+maksaako+omista+synneistään+ikuisesti+helvetissä+vai+hyväksyykö+Jeesuksen+suorittaman+uhrin+omalle+kohdalleen+sovitukseksi.Jumala+on+täydellinen+rakkaudessa,+koska+hän+rakastaa+jokaista+ihmistä+äärettömän+paljon+ja+haluaisi+että+jokainen+ihminen+ottaisi+Jeesuksen+järjestämän+pelastuksen+vastaan.+Vaikka+vain+yksi+ihminen+olisi+pelastunut+Kristuksen+veren+alla,+niin+Hän+olisi+silti+suorittanut+tämän+teon+riippumatta+siitä+kuka+tämä+henkilö+olisi+ollut.
  3. Jumala+on+kaikkein++ja+suurin+kuviteltavissa+oleva+olento.+Jos+Jumalalla+olisi+luoja/suunnittelija,+niin+loogisesti+tämä+Jumalan+suunnittelija+olisi+vielä+suurempi+tai+älyllisiltään+kyvyiltään+vielä+korkeammalla+kuin+Jumala.+Kuitenkin+tämä+on+ristiriidassa+Jumalan+määritelmän+kanssa.Lisäksi+Jumalalla+EI+voi+olla+alkua(eikä+siten+myös+suunnittelijaa/luojaa),+koska+Jumala+on+ajan+ja+aineen+ulkopuolella.Ajattomuudessa+ei+ole+alkua+eikä+myöskään+loppua.+Aineettomat+asiat+ovat+ajan+ulkopuolella+iankaikkisuudessa.+Jumala+ei+ole+ajassa,+vaan+hän+on+ajan+luoja.