Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3970
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
".....vain itseni huomioon ottaen"
Itsellä tuo ajatusmalli ollut jo jonkin aikaa käytössä ja ollut yksi asia millä yksinäisyyden tunteen olen saanut kadotettua. Itselle se ei mitenkään tullut positiivisuuden kautta vaan oli asia joka piti vain hyväksyä osana loppuelämää ilman kumppania. Voisi kai todeta että tunneajattelusta siirrytty järkiajatteluun.
Onneksi on kuitenkin työelämä, kuntapolitikointi ja eri seurojen taustatyöt jolloin voi vielä asettaa muut itsensä edelle niin saa vähän vastavoimaa ajatusmalleihin.
Itse olen joskus miettinyt rannikkolaivurikurssin käymistä ja purjeveneen ostoa tai vaihtoehtona pientä moottorivenettä kalastamiseen. Kuitenkin kun kesällä on myös vaellukset, hilla- ja mut marjaretket ja aina omakotitalossa on pientä ulkoremppaa niin ehkä itysellä menisi jo suorittamisen puolelle koko lyhyt kesä.
17.05.2024 09:35
Omista hautajaisistani puuttuu enää vainaja; toki pari puolivalmista asiaakin on eli ruokaa ei ole alettu vielä valmistaa hautajaisten jälkeiseen hetkeen eikä kiveen ole kirjoitusta aloitettu.
Muuten kaikki on kirjekuoressa jonka sijainnin tietää ystäväperhe. Sen lahjoittavat sille lapselle joka on ensinnä paikalla. Kuoressa on kaikki tarpeellinen ja voi siellä olla jotakin tarpeetontakin.
Kropasta voi irroittaa kaikki kelpaavat varaosat ja sen jälkeen voivat lääketieteen opiskelijat leikellä halunsa mukaan.
Kivi ja arkku on speksattu ja lasketaan kirkkomaahan. Haudalle minimiaika joten jos joku haluaa käydä haudalla vielä niin annetaan mahdollisuus. Sen jälkeen vuosia ei uusita sillä en halua että se jää kenenkään rasitteeksi.
Muistotilaisuutta ei tule vaan eräänlainen tulevaisuusfoorumi jossa ei ole edes kuvaani esillä. En koe tarpeelliseksi että minua muistellaan tai analysoidaan vaan enemmänkin toivon että katseet suunnataan minun jälkeiseen aikaan.
Tietysti jos joku minua itsekseen miettii niin toivottavasti sitten ihmisenä eikä osana jotakin organisaatiota tai saavutusten kautta.
16.05.2024 16:03
Minä pidän vapusta siinä mielessä että siinä voi juhlia monenlaisilla teemoilla. Voi juhlia koulutusta, voi juhlia päivänä jolloin alkoi taistelu kahdeksan tuntisen työpäivän puolesta. Jos haluaa juhlistaa asiaa tasa-arvon kannalta niin vappuna muistellaan myös nunnaa josta tuli ensimmäinen sekaluostarin naispuolinen johtaja; tämä siis joskus 1200 vuotta sitten.
Lisäksi pidän vapusta siiinä mielessä että siihen ei ladata suuria odotuksia eikä tehdä isoja valmisteluja. Yksi hieman erilainen päivä kevääseen. Minusta tällaisia pitäisi olla pari kappaletta myös syksyllä niin katkaisisi harmaata ajanjaksoa.
Kyllähän suhtautuminen juhliin muuttuu ajan myötä. Lapsena synttäritkin oli mukavia kun kavereita tuli ja sai lahjoja. Nyt kun kaverit käy muistuttamassa että tiimalasissa hiekka saattaa olla jo vähissä niin ei tunnu yhtään samalle.
Juhla jota ennen olen pitänyt täysin turhana mutta josta nykyään pidän kovasti ja olen jopa oppinut löytämään siitä tietynlaista kauneuttakin on venetsialaiset.
01.05.2024 10:46
Vappuun kuuluu ilmapallot ja ehkä jopa muunlaisetkin pomppijaiset.
Tällä huonolla asinsillalla laitan videon jossa esiintyy ulkomaankielisten Matti ja Teppo tai Jouko ja Kosti.; kuka nyt kumpaakin enemmän fanittaa.
Musavideo on ajalta jolloin kaikki oli värikylläistä ja esiintyjien koreografia oli tekoälyllä luotua.
Suomessa kappale kulkee nimellä "sillä lailla pallo pomppii"
Steve & Albert - Follow the Bouncing Ball
https://www.youtube.com/watch?v=7tuET5zOaak
30.04.2024 21:15
Miehen pituus taitaa olla ihan klassikko keskustelun aihe kun puhutaan kelpaavuudesta. Minusta pari asiaa taustalla. Ensinnä onko kyse livekohtaamisesta tai deittisovelluksesta. kasvokkain kun kohtaa niin siinä ei ole suurta väliä onko varressa mittaa 174 vai 176. Kokemuksesta taas tiedän että että kun pistää ilmoon mitaksi 175 niin ne viimeisetkin tykkäykset loppuvat.
Toinen asia on "markkinat". Täällä kun on tosiaan vähän vapaita naisia niin miksi ei valitsisi pidempää jos se enemmän miellyttää ja niitä on tarjolla. Jos taas olisi vähän miehiä ja paljon vapaita naisia niin en usko että tuo silloin olisi mikään kynnyskysymys.
30.04.2024 21:02
Saa toki udella. Muutama osatekijä löytyy jotka yhdessä muodostavat vaikean kokonaisuuden.
Ensinnä täällä on hyvin vähän sinkkunaisia ikäluokassa 45-55. Itse olen siis vähän yli 50v. Vapaita sinkkumiehiä taas on kyllä reippaanlaisesti joten ihan tilastollisesti mahdollisuudet ovat vastaan.Lisäksi minulla ei ole autoa eikä julkinen liikenne täällä toimi joten melko läheltä olisi hyvä löytää.
Lisäksi olen aikakaudelta jolloin kirjoiteltiin ennen kuvia ja tutustumista. Nykyään pitää olla oikeanlaiset kuvat oikeissa olosuhteissa ja valotuksissa jotta kiinniittää huomion. Tekstilläkin on nokin arvo mutta jos laitat sinne pituudeksi 175cm niin se oli siinä.
Vähän edellisiin viitaten niin nettitreffit on se todennäköisin paikka aloittaa tutustuminen sillä työ ja harrastukset ovat vahvasti miespainotteisia.
Kun mietin aikinaan niitä kertoja joita oli saman naisen kanssa useampia niin jotenkin ne itse varmaan möhlin liialla varovaisuudella. En miehenä osannut viedä asiaa oikeaan suuntaan ja naiset kyllästyivät tai luulivat että minua kiinnostaa vain ystävyys. Tuskimpa minun sosiaaliset taitoni ovat tuosta riittävälle tasolle kehittyneet.
Toki kaikenlaista voi elämässä vielä eteen tulla mutta realiteetit on hyvä tunnustaa.
29.04.2024 21:23
Itsellä ei ole autoa joten koko vuosi kuluu kentinkiä pyörittäessä. Ei ole sähkö eikä polttomoottoriavusteista versiota eli perinteisellä tyylillä mennään.
Työmatkoihin menee reilu 250 km/kk ja muut menot päälle joten varovasti arvioiden noin 300 km/kk. Muuten ihan mukavaa puuhaa mutta kaupassa käynnit on joskus vähän tympeitä. Toki muutama kaveri välillä soittelee että on menossa kauppaan ja hakee matkaan.
Koskaan en ole oikein ollut moottoripyöräihminen vaikka sellaien pienen huomionkin tehnyt kaveriporukoista että kaikki on suhteessa joilla on moottoripyörä. Jos jotakin moottorikäyttöistä laittaisin niin se olisi vene jolla kävisin kalassa.
28.04.2024 14:31
On sulla kieltämätä sellainen savotta että ihan juttujasi lukiessa meinaa jo tulla hiki. Vielä jos sinulla on taipumus sellaiseen lisäongelmaan kuin minulla eli ei oikein kehtaa pyytää muita apuun vaan tekee mieluimmin itse.
Tuosta on tullut joskus sanomista eli en ole pyytänyt talkoisiin vaikka itse ovat tarjoutuneet. Nyt pikkasen olen tuosta pahasta tavasta päässyt eroon.
Mielenkiintoinen vuorojärjestelmä teillä kyllä. Näin sinkkuna se ja sama mikä viikonpäivä on mutta itsellä muutama kaveri jonka kumppanit on päivävuorolaisia. Itse pyrin välttämään yhteydenpitoa viikonloppuisin että heille jää kahdenkeskistä aikaa. Voin kuvitella että yheiseet kokonaiset vapaapäivät ovat heille tärkeitä kun yleensä viikonloppuna kaveri on töissä tai nukkuu yövuoron jälkeen.
25.04.2024 13:40
Itse kuljen vähän kaksilla kiskoilla. Töissä olen ilmoittanut että ylitöihin kysyisivät ensin perheellisiä ja nuoria sillä tiedän että heillä on suurempi rahan tarve kuin itsellä. Jos heille ei sovi tai eivät jaksa niin viimeiseksi sitten minulta kysymään. Kyllähän minä sitten menen jos tarvetta on. Meillä on kiertävät lomat mutta olen ilmoittanut että jos jollakulla on tarvetta vaihtaa niin tulevat juttusille.
Työelämän ulkopuolella olen taas ilmoittanut että minua voi ihan vapaasti kysellä sillä minulla nyt ei enää ole oikeaa elämää joten todennäköisyys myöntävälle vastaukselle on korkea. Vaikka melko kalenteriuskollisesti elän työkierron mukaan niin mitään pakottavaa aikataulusidonnaista harrastusta tai kotiaskaretta ei minulla ole.
Ainoa mistä en jousta on poliittisten luottamustöiden hoito. Ne minä hoidan ensisijaisena sillä niiden takaa löytyy monen kuntalaisen ääni.
Voisi kai sanoa että minun linjani jossa minä annan raamit omalle tiimalasilleni on toiminut hyvin ja kaikki ovat sitä kunnioittaneet. Samaa toimintatapaa tuntuvat monet kavereistani toteuttavan.
Saa nähdä muuttuuko tilanne syksyllä kun ilmeisesti meillä vuorojärjestelmän muutos viimein toteutuu. Nyt on 6-työvuoroa ja 4-vapaata ja syksyllä 4-työvuoroa ja 6-vapaata. Silloin pitää työvuorot selkeästi pyhittää työlle sillä ovat 12-tunnin vuoroja.
24.04.2024 18:23
Voin kuvitella. Edellisessä elämässä oli paritkin ensitapaamiset joissa naiselle meni negatiivisesti ihon alle ajatus että maksaisin ensitreffeillä koko kahvittelun. Vielä jos olisin jatkanut tuolla kerrotulla linjalla en ole varma olisiko enää ollut illalla silmiä päässä.
Toisaalta jos tuollainen on jotakin pelailua ja testailua niin olisihan siinä toisaalta jotkut urospisteet voineet nousta kun vain olisi jatkanut samalla linjalla.
En ole ihan varma menikö oikeasti tuo maksaminen tunteisiin vai ajattelivatko että tuolla ulkonäöllä ei tule toisia treffejä. Sitä eivät kehdanneet suoraan sanoa joten olivat paikalla vähän "viran puolesta" mutta tekivät näin selväksi että tämä oli sitten tässä.
Hiukan haasteellista olla nykyään tuolla lailla kohtelias. Treffeille ei ole mahkuja ja arjessa automatiikka hoitaa ovien avaukset ja kun julkisia kulkuneuvoja ei käytä ei istuinpaikan tarjoaminenkaan onnistu.
23.04.2024 19:52
En minäkään suoraan sanottuna tiedä mutta tuollahan se aikanaan selviää tai pn selviämättä. Tämä ajatelma lähti niintä puheista että naiset meikkaavat vain itseään varten ja tämä toimenpide vähän kuin nostaa henkilökohtaista tunnelmaa.
Itselläni vastaava tunnetta ei ole tullut kun kampaan naamani vaan teen sen ettei muita pelota. Saa nähdä tekeekö vaatteet sitten itselleni saman kuin meikit naisille.
Kyllähän elämä tarjoaa pettymyksiä niin monella sektorilla ja moniin asusteisiin ettei niitä edes saumoissa huomaa. Toisaalta se tekee saman myös hyville ja rakkaille muistoille ja kokemuksille.
20.04.2024 20:46
Kaunis kiitos ja hyvää viikonloppua sinullekin
20.04.2024 20:36
Uusien ihmisien kohttaamisetkin alkaa olla elettyä elämää mutta jos itse näissä kohtaamisissa kävisin niin ensimmäisellä kerralla perus siisti vaatetus riittää. Mikäli toinen kohtaaminen tulee niin minusta olisi luontevaa sopia jotakin ohjelmaa siihen kylkeen kuten minigolffia, keilaamista, koskenlaskua tai vaikka urheilu/musiikkitapahtumassa käyntiä ja niihin sitten pukeutuu tilanteeseen sopivalla tavalla.
Tuossa kun talvivaatteita pinkkasin jo kaappiin tein havainnon että löytyy farkkua, reisitaskuhousua sekä yläkroppaan tavallista käyttöpaitaa ihan riittävyyteen asti. Toisessa reunassa taas oli pukuja mutta siitä välistä löytyi sellainen tyhjä sektori. Vähän tuossa pohdin että josko seuraavilla vapailla matkustaisi jonnekin isolle kirkolle ja hommaisi muutaman kuution verran asusteita joita yhdistelemällä oltaisiin luokassa smart casual.
Jotakin uutta kevääseen ja pääsee testaamaan teoriaa että vähän paremmalla seppälällä myös itsetunto ottaisi hypyn seuraavalle tasolle.
Toki sama se missä asusteessa ne pakit ottaa vastaan mutta ehkä se on hiukan helpompaa pyyhkiä pettymyksen kyyneliä pikkutakista otettuun silkkiliimaam kuin farkkutaskujen pohjalta kaivettuun kertakäyttö nessuun; näin siis hypoteettisena mielikuvana.
19.04.2024 20:33
Two-spirit on enemmän suunnattu tuonne alkuperäiskansojen suuntaan.
https://www.tunturisusi.com/wildwest/twospiritpeople.htm
Itse siis tuossa lähdin miettimään että onko tuo työpaikkailmoitus vähemmistöjen toiveiden mukainen vai onko joku heiltä kysymättä vain tehnyt tuollaisen päätöksen. Surullista jos vähemmistöjä käytetään vain keinona kiillottaa omaa julkisuuskuvaa.
19.04.2024 15:37
Hyvä artikkeli ja täytyy sanoa että aika paljon muistakin asioista olisin toivonut tietoja kouluaikana jolloin siirtyminen aikuisikään olisi sujunut vähemmän kivuliaasti.
Mutta tuon henkilön toiveiseen ja toteamukseen kiinitin huomiota. "Seksuaalinen suuntautuminen voi olla este myös esimerkiksi jonkin viran saamiselle, Kotilainen sanoo" "Kotilaisesta lesbobareja ja vastaavia seksuaalivähemmistöille tarkoitettuja tiloja tarvitaan, koska niissä voi tuntea olevansa turvassa ilman tuijottelua..."
Muutama päivä sitten tuli vastaan twitterissä Chris Brunet-nimiseltä kaverilta uutinen työpaikkailmoituksesta jossa Waterloon kansallinen yliopisto haki matematiikan professoria. Varmaan muutakin pitää hallita kuin kertotaulu mutta yksi vaatimus oli nostettu esiin. "''Eligible candidates for this search must self-identify as women, transgender, gender-fluid, nonbinary and Two-Spirit people.''
Koska lainaus oli otettu vuralliselta sivuilta eikä kukaan sitä näyttänyt kiistävän joten oletan että oli ihan aito ilmoitus.
Ihan täysin samasta asiasta ei ole kyse mutta vähemmistöjä sivuten jäin miettimään että jos he itse haluavat omia tiloja ja omaa rauhaa niin tehdäänkö tässä karhunpalvelus kun ikäänkuin nostetaan vähemmistöjä jalustalle.
18.04.2024 21:57
Varmaan siinä vaiheessa papereiden kyselyt loppui kun täytin 20.
Toisiinpäin on kyllä veikattu. Olisiko ollut reilu kymmenisen vuotta sitten kun mentiin baariin niin kaikki muut menivät sisälle mutta portsari pysäytti minut ja pyysi näyttämään paperit. Vähän ihmetellen kaivoin lompakosta ajokortin ja sen nähtyään portsari totesi että pahus. Hän oli ihan varma että mulla olisi ollut vielä pahvinen ajokortti.
No kuittasi asian sillä ettei ottanut narikkamaksua.
14.04.2024 16:14
Huono sanomaan ei. Joskus voisi ajatella enemmän itseään ja omaa jaksamista. Vanhemmiten olen sentään tässä asiassa petrannut.
Elämän liika analysointi ja suunnitelmallisuus. Vaikka en pidäkään yllätyksistä niin välillä tulee kyllä mieleen että olenko jo liian tarkkaan käsikirjoittanut elämäni.
Miehisen itseisarvoni mittari määräytyy lähtökohtaisesti ulkoa tulevan palauteen mukaan. Sisältä päin lähtevä miehisyyteni arvostus voisi olla enemmän hyväksyvää.
12.04.2024 09:05
Minulla taas melkeinpä on hidastanut. Tuossa kun on ollut pari mukavaa pakkasaamua niin olen kävellyt töihin aamuvuoroon. Täällä noin puoli viiden maissa on hetki jolloin alkaa hieman kirkastumaan mutta suoranaiset auringon säteet eivät vielä tavoita; jotkut taitavat käyttää termiä sininen hetki.
Yhdessä kohtaa menen leveän ojan yli ja se oja kulkee pellon reunaa kadoten metsän siimekseen. Siinä tuli sellainen olo että jos tuonelan lautturi saapuisi se saapuisi juuri tällaisella hetkellä hitaasti lipuen metsän siimeksestä. Pysähdyin jopa hetkeksi katsomaan ja odottelemaan mutta kukaan ei tullut ja tuntui että kaikki ympärilläkin oli pysähtynyt.
Olisi ollut mukava seurata siinä miten auringon säteet olisivat alkaneet saavuttaa seutua mutta piti jatkaa matkaa sillä ei niin luonnollinen asia eli kellokorttikone on aika armoton.
11.04.2024 09:23
Huono uutinen on se että et saa uutta elämää vaan nykyisillä korteilla on mentävä päätyyn asti.
Hyvä uutinen on se että mailma on nyt aivan sekaisin joten jos haluat räväkästi päivittää nykyistä elämääsi niin ammattisadisteita enkelikuiskaajiin tuntuu olevan kysyntää.
Sinuna pistäisin ylös tämän hetken tilanteen. Kirjaat siihen sukupuolen, iän, asutko maalla tai kaupungissa, ketä eron jälkeen jäi vielä kaveripiiriin sekä esim taloudellinen tilanne; muuttuiko työ ja harrastukset jne. Kun nämä on ruutupaperilla, fläppitaulussa tai excelissä niin pysyy kokonaisuus paremmin kasassa.
Sitten poimit sektori kerrallaan asioita. Esim työelämä, onko nyt hyvä vai voisiko viilata johonkin suuntaan. Sama harrastukset, ystäväpiiri jne. Mitkä toimii niin anna toimia, mitkä kaipaa huoltoa niin päivitä ja mikä on kokonaan rikki niin joutuu jo korjaamaan tai hommaamaan uuden.
Jos et yhtään tiedä mistä aloittaa niin vaihda keittiöön Vallilan verhot.
08.04.2024 16:21
Jäin tuossa miettimään että onko korkkareilla samanlainen vaikutus lopputulokseen kuin hyppypuvuilla on mäkihypyssä tai yhdistetyssä.
Voisi kuvitella että on sillä onhan nuo jalkineet aika tarkkaan määritelty.
https://suomenfitnessurheilu.fi/muistutus-syksyn-kilpailijoille-koskien-kilpailukenkia/
08.04.2024 15:19
12 / 199