Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siihen ei ainakaan kuulu ohjetta "älä mieti mitä muut sinusta ajattelevat"
Minun hyvä elämä lähtee siitä mitä muut minusta ihmisenä ajatelevat eikä siitä mitä minulla on tai olen saavuttanut. En näe siinä juuri arvoa elämälleni jos työkaveri osaa kertoa montako osaa sain valmiiksi työvuoron aikana. Jos hän taas on hyvillä mielin siitä että autoin varastossa materiaalin purussa niin silloin ollaan asian ytimessä. Se että työkavereiden on mukava työskennellä kanssani ja olen luomassa hyvää ilmapiiriä on osa hyvää elämää.
Sama parisuhteessa, vaikka olisi miten fyysisesti täydellinen edustusvaimo en osaisi ottaa hyvänä elämänä sitä että hän vain laskee euroja ja on velvollisuudesta läsnä. Kyllä kiintymys ja aito rakaus minuun ihmisenä ja miehenä (vähän outo ilmaisu mutta menköön) sekä haluaa ottaa vastaan myös minun rakkauteni on se mikä elämässä kantaa.
Hyvän elämän mittari saattaisi olla se että pystyisi asettumaan edes jollakin tasolla toisen asemaan ja tarkastelemaan omaa toimintaa siinä tilanteessa. Jos oma toiminta ei vaikuta siitä vinkkelistä vastenmieliseltä saati aiheuta suuttumusta niin on eletty pätkä hyvää elämää.
En minäkään oikeasti tiedä olenko elänyt hyvän elämän vai vain kuvitellut elämäni sellaiseksi. Todennäköisesti en tule sitä myöskään tietämään koska sen ratkaisee saattoväki. Jos hautajaisten jatkoilla jutellaan minusta ihmisenä eri rooleissa niin silloin olen jotakin tehnyt oikein mutta jos keskustelu pyörii sen ympärillä missä olen ollut mukana ja mitä tehnyt niin elämäni on kyllä ollut turha.
31.12.2022 17:08
"Antaa aikaa, eikä lähteä puolesta tai vastaan" tämä vinkkisi oli hyvä ja tässä puoluetuki asiassa näin toimin vaikka saattaa olla että vaikuttaa itseenikin keväällä jonkun verran; en ole ehdokkaana tai edes kamppanjapäällikö mutta tukiryhmätoiminnassa mukana.
Ehkä tuossa keskeise kysymykset on että onko naistoimintaan suunnattu vajaa 2miljoonaa euroa tätä päivää ja asettaako se ehdokkaat erilaiseen asemaan. Sama raha on aiemmin jaettu puolueiden naisjärjestöjen kautta eli mikään ei kyllä aiemmasta muutu kuin julkisuus.
Onhan noita vaalirahoituksia mietitty ja kaikenlaista kattoa ehdotettu eikä minulla nyt siihen mitään järkevää perustetta ole mihinkään suuntaan. Se minkä minä muuttaisin on se että ehdokkuus ei ole sidottu asuinkuntaan. Asuu Kainuussa ja on ehdokkaana vaikka Satakunnassa on hieman outoa. Toki periaatteessa koko maan asioita siellä hoidetaan mutta esim budjettivalmistelussa voi tulla mielenkiintoisia hetkiä. 50 miljoonaa tiehankeisiin; löytääkä edustaja kohteet Satakunnasta tai Kainuusta.
31.12.2022 16:07
Yksi kunnon narratiivisoppa on tulossa politiikan kentälle. Nyt näyttää siltä että naisten poliittiseen toimintaan tarkoitettua valtion tukea annetaankin suoraan naisten vaalityöhön. Tuohon voi joku viranomainenkin joutua ottamaan kantaa.
Tuohon pörssiyhtiöiden kiintiöihin. Sanotaan että meillä on liikeidea joka toimii ja halutaan laajentaa joten mennään pörssiin ja sitä kautta meidän tiimiin tulee mukaan vaikka random, keinovagina ja harmis. Homma pelittää ja meillä on 249 työntekijää.
Tässä vaiheessa pitää tehdä päätös laajennetaanko enää. Jos työntekijämäärä nousee vielä yhdellä niin pitää tehdä päätös ketkä kaksi potkitaan hallituksesta pihalle jotta Pikku-pirpana ja g-lover pääsevät mukaan.
Toki voidaan tehdä niinkin että kaksi vaihtaa ilmoituksella itselleen toisen sukupuolen tai otetaan uudet työntekijät vuokrafirman kautta; tai ilmoitetaan että hallituksen henkilömäärä nousee.
Se onko kiintiöt hyvä vai huono sen näyttää aika mutta jotenkin tuo että eu alkaa jo määritellä millainen hallitus yrityksellä saa olla ohi yritysten omistajien on jo hieman holhoavaa.
"pienen joukon tai pienen asian tiimoilta" tämä on ihan totta. Asiat ovat nykyään niin kovin pirstaleisia ja vaativat perehtymistä.
31.12.2022 07:14
En tiedä olisinko tätä hoksannut ilman noita tyttäriäni. Olivat meinaan liian kilttejä. Itse vain kuuntelin kun muut puhelivat ovia paiskovista ja haistattelevista nuoristaan. Itse taas jo melkein odottelin että milloin ne meillä alkaa mutta eipä niitä alkanut kuulua.
Sitten kun oppi huomaamaan sellaiset passiivis-agressiivise töksäykset johonkin kysymyksiin niin osasi pysähtyä kysymään että mikä mieltä painaa. Kuulemma eivät siksi asioistaan kertoneet koska eivät halunneet enempää kuormittaa.
Oppivat sitten juttelemaan murheistaan ja huolistaan kunhan olin selittänyt että enemmän minua kuormittaa jos ette kerro. Yhden kerran paiskasi toinen tytöistä oven kiinni sellaisella vauhdilla ettei jäänyt epäselväksi oliko kyseessä tunteenpurkaus. Yritä siinä sitten esittää vihaista kun sisimmässään oli onnellinen että lapsi aidosti näyti tunteensa.
30.12.2022 15:21
Se oli se ketju jossa puhuttiin saunomisesta. Sieltä tuli mulle yksi viesti joka jäi ketjussa paikkaan jonka tulkitsit sinulle tulleeksi. Voit toki siihen kommentoida; siinä mietittiin pitääkö saunassa olla yksityiskohtia vai häiritsevätkö ne ajatusten harhailua.
Toi paikallisen sopimisen julkisuuskuva on kyllä mielenkiintoinen, ruohonjuuritasolla totuus on toinen. Sama tilanne ps:n ja vihreiden tilanteesta. Eivät valtakunnan tasolla mahdu samaan hallitukseen mutta kuntatasolla tekevät kyllä tiivistä yhteistyötä.
Sukupuolisista narratiiveistä nyt viimeisin taisi olla ylen otsikko jossa todettiin että naisvihaa kitketään lailla. Siitä oli hyvinkin värikästä keskustelua esim twitterin puolella.
Se mitä itse eniten olen seurannu, koska se liittyy työelämään on eu:n päätös pärssiyhtiöiden hallitusten kiintiöpaikoista. Siitä liikkuu hyvin vahva käsitys että tarkoitus on ajaa vain naisten etuja vaikka siinä puhutaan vähemmistönä olevasta sukupuolesta. Oma ennustukseni on että parin sukupolven päästä meillä on noissa hallintoelimissä jo kiintiömiehiä.
Sitten kun asiassa päästään sinne altaan syvään päätyyn niin nousee esiin termit väliaikainen ja siirtymävaihe. Varmaan ymmärrät miten herkullinen alusta salaliittoteoreetikoille sen suhteen milloin tämä poistuu ja miksi juuri silloin.
Mitä tuohon esimerkkiisi tulee niin siinähän vain kaveri heitettiin rekan alle koska ei kuulu sisärinkiin. Tähän asti siedetty koska on hyvin kerännyt ääniä mutta nyt etumatka pääministeripuolueeksi taitaa riittää muutenkin.
Sama tilanne oli demareilla Rinteen kanssa. Osa tuki Rinnettä ja osa toivoi hänen lähtöä kun meni Urpilaisen syrjäyttämään. Jos tuota pääministeripuolueen politiikkaa ja päätöksiä olet seurannut niin varmaan on käynyt selväksi kummat ovat niskan päällä.
Politikointi on siitä hieno laji että olet sitten poliittisten vastustajien kanssa tai omien seurassa niin aina joutuu seisomaan selkä seinäänpäin ja katse ovensuuuhun ettei ketään yllätä.
30.12.2022 14:52
En ainakaan itse pysty. Aika usein faktat ovat ristiriitaisia tai niitä poimitaan kuin rusinoita pullasta tai pyritään sekoittamaan parhain päin.
Ihan nopeasti nyt tulee työelämästä sellainen termi kuin paikallinen sopiminen. Mediassa työnantajat kertovat haluavansa sitä lisää mutta samalla itselleni on kantautunut tietoja yrityksistä jotka eivät sitä halua vaikka työntekijät ovat sitä toivoneet. Samaan aikaan ay-liike ilmaisee että osaaminen ei riittäisi ja keskusteluyhteys ei ole tasaveroinen. Tiedän yrityksiä joissa paikallista sopimista on ollut jo toistakymmentä vuotta ja aina uudet sopparit on liitoissa vaan käyneet näytillä.
Ehkä se laajin ja upottavin narratiivisuo taitaa löytyä sektorilta sukupuoli/tasa-arvo. Siitä on hyvin vaikea saada laajaa kokonaiskuvaa vaan pitää vaan aina rajata aihepiiri kerallaan.
30.12.2022 00:50
Minusta kiltti tyttö on sellainen joka pyrkii maksimoimaan positiivisen ja hyvän sekä minimoimaan negatiivisen ja pahan. Sisältää sekä itsensä että ympäristön. Tämä ei tule esiin siinä esittääkö asiansa vaan nimenomaan miten sen tekee.
Jos vaikka itse teen jotakin väärin niin heti ei tule vastapalloon huutia tyyliin "Älä tee niin tai näin" vaan tyyliin "oletko ajatellut että tekemällä asian näin niin...."
Hyvän maksimoinnin esimerkin voi sitten hakea makuuhuoneesta ja vaikka minun toiveista. Koska hän tietää mistä pidän makuuhuoneessa niin meillä on sitten siivouspäivänä pedattu sänkyyn mankeloidut lakanat.
Eivät kiltit tytöt ole tylsiä vaan rakastettavia mutta heidän kanssaan oloa pitää hieman opiskella. On meinaan riski että välttäessään pahan mielen tuottamista he eivät välttämättä kaikkea kerro. Ajan mittaa oppii sitten ne tunnistettavat merkit joiden ilmaannuttua pitää lainata naisilta sanat "meidän pitää puhua"
29.12.2022 23:53
Tämä olisi se toinen linja. Toisaalta tietää kuinka pahalta pakit tuntuu niin olen miettinyt sellaisen linjan että puhun vain itsestäni.
Tietysti jos pistäisi renkaan sormeen mutta jonkun teorian mukaan se vain kiihdyttäisi vientiä.
29.12.2022 22:55
Sipulia kannattaa myös hernariin lisätä.
29.12.2022 10:44
Yleensä pituus ja naama riittää mutta jos ei niin puheella kyllä selviää.
29.12.2022 10:41
Olen minä lopettanut tupakoinninkin.
Vaikka tuo ihastus kohta osuisi niin rakastuminen ottaa itsellä sen verran pitkän ajan että hyvin ehtii homman töpeksiä.
29.12.2022 10:38
Yhden. Ensi vuonna en ihastus-rakastu.
29.12.2022 00:39
Ei minulle; päätin etten ensi vuonna ihastus-rakastu.
29.12.2022 00:38
Häke otti tosissaan miehen avunpyynnön; onhan siinä jo itsessään uutinen. Olen joskus ehdottanut kansanedustajille vaaliteltoilla miesten omaa oranssia päivää jossa kampanjoitaisiin miehiin kohdistuvaa perheväkivaltaa vastaan. Teltoilla ja vaalitoreilla on saanut vahvaa tukea mutta johonkin nuo yksittäisille ihmisille kerrotut vaalilupaukset liukenevat.
Tuli tuosta mieleen työkaverin sattumus vuosien takaa. Oli ollut naisystävän kanssa lenkillä ja nainen oli kaatunut, lyönyt päänsä ja huuli halki. Tietysti mies oli saattanut ensiapuun ja oli ensin hieman ihmetellyt miksi hoitohenkilökunta katsoi häntä siihen malliin että soittavat poliisit suihkuttamaan pippurit silmiin ja viemään talteen. Myöhemmin vasta tajusi että jos osat olisivat olleet toisiinpäin niin todennäköisesti nainen olisi ollut vain avulias saattaja; nyt hän oli epäilty.
Kolikon toinen puoli on sitten se että kyllä niitä pariskuntiakin on tuolta tinderistä syntynyt jotka oikeasti eläävät rakastavassa liitossa eikä vain lähisuhdehelvetissä.
29.12.2022 00:30
Tais liittyä mun ensimmäiseen kommenttiin ja siihen viimeiseen kappaleeseen saunomisen filosofiasta
27.12.2022 22:26
No jos minä mietin naisen kohdalla miten hän viihtyisi tässä asunnossa ollaan kyllä jo tilanteessa jossa en kutsuisi häntä enää kulloiseksi deittinaiseksi.
Itse olen kyllä tehnyt remonttia naisen toiveiden mukaan. Siinä vaiheessa kun ilmoitetaan että pitää tehdä pikku muutoksia jotta uudella pienellä ihmisellä on mukavampi olla niin aikalailla siinä itsensä unohti.
27.12.2022 22:24
Jos omalta kohdalta vastaan niin muutama huomio.
- Omassa ikäluokassa näillä kulmilla vähän vapaita naisia. Kaikille vapaille miehille ei vain riitä.
- Oma laiskuus. Voi se kohtaaminen tulla vaikka kaupan pakastealtaalla. Kuitenkin todennäköisempi vaihtoehto on joku sovellus ja siellä taas erottuminen vaatisi oikeanlaista tekstiä ja vielä enemmän panostusta, sanoisin jopa ammattimasta otetta, esille tuleviin kuviin. En jaksa niin paljoa panostaa vaan käytän tuon ajan muuhun.
- Arkuus tai jopa suoranainen pelkuruus. Sitä kun on saanut hyvinkin tylyjä pakkeja jotka on vieneet itsetunnon melko pohjiin niin tulee kyllä rimakauhu tuon yrittämisen kanssa.
- Naisia näkee hyvin vähän enää luonnollisessa ympäristössäni. Miesvaltainen työpaikka, kuntosali miesvaltainen eikä hiihdellessä tai lenkillä oikein viitse pysähdellä jutustelemaan.
- Kiitollisuus. Vaikka olen vahvasti parisuhdeihminen eikä tämä yksinelo oikein tunnu oikealta niin olen kiitollinen historialle siitä että minulla on ollut parisuhde ja hetken jopa perhe sisältäen kaksi sukupolvea. Vaikka parisuhdetta ei enää tulisi niin ilman sitä kokemusta ei minua multiin lasketa.
Jos yleisesti asioista puhutaan niin tässä juttu tämän hetken ilmiöstä muutaman kuukauden takaa. Ei mikään tieteellinen fakta vaan jonkun huomio joka näitä treffitapahtumia järkkää.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5135595
27.12.2022 22:10
Minä sitten varmaan kuulun näihin dissattaviin miehiin jotka haluavat miellyttää naista. Itselläni on sellainen outo toive että nainen huomaisi itsensä pidetyksi ja kokisi olevansa tervetullut myös minun asuntooni.
Itse juon iltakahvit mutta jos nainen joisi illalla teetä niin kyllähän minä kaappiin teetä hänelle valmiiksi ostaisin. Ottaisi kyllä luonnon päälle sanoa että tuo omat teet mukanasi jos täällä käyt.
Tietysti tuollainen remontti on eri luokan juttu kuin teen osto enkä naisen takia tuollaista saunaa lähtisi purkamaan mutta ehkä jossakin vaiheessa voisin kysäistä että pitäiskö esim hyllyjä olla enemmän jolloin hänkin kokisi että mielipiteillään on vaikutusta.
Itse saunasta en kyllä pitänyt; liikaa yksityiskohtia. Itse saunoessani fyysinen olemus on lauteilla ja mieli saa taas vaeltaa kaukaisuudessa ja siinä yksityiskohdat ovat vain tiellä. Paras olisi jos löylyhuoneessa on ikkuna; siitä katsellessa näkymät muuttuu luonnostaan.
27.12.2022 21:07
Kyllähän pulmusia tuli seurattua; en tiedä menisikö tuolla käsikirjoituksella mikään enää tuotantoon asti mutta ainakaan Benny Hill-tyylistä komediaa ei varmaan hyvällä katsottaisi.
Onhan noita hyviä ollut aikojen saatossa paljonkin. Tankki täyteen, Reinikainen ja ou nou sekä Brittikomediaa runsaastikin, Pokka pitää; monty python, pikku-Britannia, mennään bussilla, sekä oma suosikkini kyllä herra ministeri. Ainoa sarja joka meni totaalisesti ohi ymmärryksen oli todella upeeta.
Jenkkisarjoista Frazier sekä perhe on pahin olivat kyllä viihdyttäviä, tuohon vielä kun lisätään kaikki rakastavat Raymondia sekä Nanny ja kuorrutetaan the muppet show:lla niin en kyllä enää moiti nuorisoa kännykän käytöstä. Melkoista ruututykitystä ollut itsellänikin aikanaan.
Meillä jälkipolvi katselee frendejä jo ties monettako kierrosta.
27.12.2022 20:02
Eikö Nalle Luppakorva ollut sinkku?
26.12.2022 22:08
28 / 180