Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Siihen ei ainakaan kuulu ohjetta "älä mieti mitä muut sinusta ajattelevat"

Minun hyvä elämä lähtee siitä mitä muut minusta ihmisenä ajatelevat eikä siitä mitä minulla on tai olen saavuttanut. En näe siinä juuri arvoa elämälleni jos työkaveri osaa kertoa montako osaa sain valmiiksi työvuoron aikana. Jos hän taas on hyvillä mielin siitä että autoin varastossa materiaalin purussa niin silloin ollaan asian ytimessä. Se että työkavereiden on mukava työskennellä kanssani ja olen luomassa hyvää ilmapiiriä on osa hyvää elämää.

Sama parisuhteessa, vaikka olisi miten fyysisesti täydellinen edustusvaimo en osaisi ottaa hyvänä elämänä sitä että hän vain laskee euroja ja on velvollisuudesta läsnä. Kyllä kiintymys ja aito rakaus minuun ihmisenä ja miehenä (vähän outo ilmaisu mutta menköön) sekä haluaa ottaa vastaan myös minun rakkauteni on se mikä elämässä kantaa.

Hyvän elämän mittari saattaisi olla se että pystyisi asettumaan edes jollakin tasolla toisen asemaan ja tarkastelemaan omaa toimintaa siinä tilanteessa. Jos oma toiminta ei vaikuta siitä vinkkelistä vastenmieliseltä saati aiheuta suuttumusta niin on eletty pätkä hyvää elämää.

En minäkään oikeasti tiedä olenko elänyt hyvän elämän vai vain kuvitellut elämäni sellaiseksi. Todennäköisesti en tule sitä myöskään tietämään koska sen ratkaisee saattoväki. Jos hautajaisten jatkoilla jutellaan minusta ihmisenä eri rooleissa niin silloin olen jotakin tehnyt oikein mutta jos keskustelu pyörii sen ympärillä missä olen ollut mukana ja mitä tehnyt niin elämäni on kyllä ollut turha.
  2. Se oli se ketju jossa puhuttiin saunomisesta. Sieltä tuli mulle yksi viesti joka jäi ketjussa paikkaan jonka tulkitsit sinulle tulleeksi. Voit toki siihen kommentoida; siinä mietittiin pitääkö saunassa olla yksityiskohtia vai häiritsevätkö ne ajatusten harhailua.

Toi paikallisen sopimisen julkisuuskuva on kyllä mielenkiintoinen, ruohonjuuritasolla totuus on toinen. Sama tilanne ps:n ja vihreiden tilanteesta. Eivät valtakunnan tasolla mahdu samaan hallitukseen mutta kuntatasolla tekevät kyllä tiivistä yhteistyötä.

Sukupuolisista narratiiveistä nyt viimeisin taisi olla ylen otsikko jossa todettiin että naisvihaa kitketään lailla. Siitä oli hyvinkin värikästä keskustelua esim twitterin puolella.
    Se mitä itse eniten olen seurannu, koska se liittyy työelämään on eu:n päätös pärssiyhtiöiden hallitusten kiintiöpaikoista. Siitä liikkuu hyvin vahva käsitys että tarkoitus on ajaa vain naisten etuja vaikka siinä puhutaan vähemmistönä olevasta sukupuolesta. Oma ennustukseni on että parin sukupolven päästä meillä on noissa hallintoelimissä jo kiintiömiehiä.
    Sitten kun asiassa päästään sinne altaan syvään päätyyn niin nousee esiin termit väliaikainen ja siirtymävaihe. Varmaan ymmärrät miten herkullinen alusta salaliittoteoreetikoille sen suhteen milloin tämä poistuu ja miksi juuri silloin.

Mitä tuohon esimerkkiisi tulee niin siinähän vain kaveri heitettiin rekan alle koska ei kuulu sisärinkiin. Tähän asti siedetty koska on hyvin kerännyt ääniä mutta nyt etumatka pääministeripuolueeksi taitaa riittää muutenkin.
    Sama tilanne oli demareilla Rinteen kanssa. Osa tuki Rinnettä ja osa toivoi hänen lähtöä kun meni Urpilaisen syrjäyttämään. Jos tuota pääministeripuolueen politiikkaa ja päätöksiä olet seurannut niin varmaan on käynyt selväksi kummat ovat niskan päällä.
    Politikointi on siitä hieno laji että olet sitten poliittisten vastustajien kanssa tai omien seurassa niin aina joutuu seisomaan selkä seinäänpäin ja katse ovensuuuhun ettei ketään yllätä.
  3. No jos minä mietin naisen kohdalla miten hän viihtyisi tässä asunnossa ollaan kyllä jo tilanteessa jossa en kutsuisi häntä enää kulloiseksi deittinaiseksi.

Itse olen kyllä tehnyt remonttia naisen toiveiden mukaan. Siinä vaiheessa kun ilmoitetaan että pitää tehdä pikku muutoksia jotta uudella pienellä ihmisellä on mukavampi olla niin aikalailla siinä itsensä unohti.