Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

66

1. Maalais järkeä päässä ettei koko ajan korosta olevansa pomo vaan kuuntelee miten joku duunari hoitaisi jonkun vaikean tilanteen.Ja jos jollain tulee eka moka tai sairausloma ei lopputili ole heti kourassa ja ylen katsominen ja ironiset kommentit vituttaa duunaria ettei se pomo saa täyttä työpanosta yhdeltäkään työläiseltä.Puhuminen että ollaan yhtä suurta perhettä täytyy pomon ajatella todella tarkkaan,siinä on vaara ettei sitä unohda yksikään työläinen ikinä.Eli kannustaminen ja hymy on parempi hyvässä mielessä kuin vittumainen kommentti,esim itte olis pitäny tuokin tehdä. Kun minä pomotin isossa firmassa pientä 25-30 hengen porukkaa alkoi yläkerta kysellä miten hemmetissä kaikki haluaa minun alaiseksi,miten teen kavereiden kanssa tulosta vaikka etukäteen olivat laskeneet että takkiin tulee tietyistä osa urakoista ja tuntihommista kun otin alihankkijan ihmisiä lisäksi vaikka he päättivät laittaa omiakin kotiin tai pakin päälle istumaan kta:lla. Minut testasi myös duunarit kertomalla etteivät kerkeä jollen astu koneen ääreen vaikka puikkoa polttamaan ym.vastaavaa lyöneet jopa vetoa etten osaa tai pärjää,eivät tienneet että olin kaikki suorittanut koulussa parhaat arvosanat ja kotona tein vapaa ajat itelle hommia vaikka minkälaisilla romuista kasatuilla kyläsepän vehkeillä. Niin välit tasoittui ja sain kunnioitusta vanhoilta karpaaseilta joka meinas tuoda välillä tipan silmäkulmaan. Tais se,,,olkoon. MUISTA ANTAA ETTÄ SAAT.
  2. Marjo Terhi Tuulikki
  3. Mene oikeusapu toimistoon ja pyydäohjeet.Ne on luultavasti niin että haet ulosotto mieheltä varattomuus todistuksen,se ei ratkaise onko sinulla rahaa ja omaisuutta,koska niitä ei laiteta peliin omaisuus kiistoissa koska Miniä on voinut Äidilläsi allekirjoittaa testamentin taitehnyt itse velkakirja kokoelman jossa Kuolin pesä on auki perintöä suuremman summan.Se on nähty käytännössä Ruumiin ryöstäjän toimesta,Äitini ei ollut edes kuollut kun aamulla klo:6.30 tuli siskoni ja vävy pihaan pyytäen nousemaan autoon ilman aamukahvia,oli kiire asianajajan luo joka odotti valmiitten omaisuuden luovutus asiapapereiden kanssa kaupungissa. He olivat kuulemma jo maksaneet niitten teon että äiti pääsisi helpolla,nimi vaan papereihin. Kyseessä oli elävän ruumiin ryöstö,mutta eipä muori lähtenyt minnekkään,vaan laittoi kahvit tulelle ja nosteli aamupalaa pöydälle. Samalla hän valisti vävyä ettei tuntenut vielä kuoleman tulevan,eikä ollut valmis luopumaan kaksi vuotta vanhasta ok-talosta ja maa läntistä joka oli 25,5 ha metsämaata järeällä puustolla pääsääntöisesti Petäjää ja Koivua.Myös ulkorakennuksia oli neljä nekin uudehkoja paitsi Luhti-aitta ja savusauna jossa oli synnyttänyt myös tämän sisko kullan. Eli oikeusavustaja tuli peliin mukaan jota konttorilla auttoivat työtoverit joista ainakin kaksi oli Tuomareita. Oli äitini hellämielisyydesstä kiinni ettei vävy saanut haastetta käräjille.Äiti eli vielä yli kolmekymmentä vuotta kasvimaataan hoitaen ja vävy kuoli paljon ennen,ja hänen pesueensa menetti todella ison maatilan(huijaili vanhoilta ihmisiltä tämä karjalan evakko eli sotasaalis)maat ja mannut ja kylän Kappalainen sanoi ettei maallista oikeutta tarvittu kun Piru otti omansa. Kerää itsellesi oma lakia tunteva ihmisjoukkue ja vaadi kaikki paperilla,myös veljesi lausunnot,se MINIÄ ei ole perimässä mitään mutta on maksamassa sinulle korvauksia henkisestä kidutuksesta,myös laittomista vaatimuksista ja vaikka mistä.Älä ole kuin minun äiti vaan vaadi kaikki todella isolla kauhalla esim, suruajan aikana ei moinen käy. OIKEUSAPUTOIMISTO on tyytyväinen kun nuoret saa näitä helpohkoja hommia ja käräjäkokemuksen kautta oppia todellisiin lakiongelmiin,koska ahneus on heille helppo nakki hoitaa et ole edes miljoonan ensimmäisen joukossa Suomessa. Sinuna käskisin veljesi käymään Urologilla tutkituttamassa onko munat tallella,,,mitä epäilen tassun alus kolli seon!!
  4. Älä missään nimessä irtisanoudu työpaikastasi tai ala myymään yhtään mitään,ainakaan autoasi,äläkä hanki edes ylinopeussakkoja,ne katsotaan oman talouden tahalliseksi haitan teoksi ja ovat este tuleville neuvotteluille. Äläkä hae lainoja yhdistävää lainaa netistä,sen korko on niin korkea että vaikka nouset tuolille et huippua näe.Sinun täytyy mennä ulosottomiehen puheille ja nöyränä selittää että panikoit ja otit näitä pikavippejä ym. PANKKI VIE SEN TALON SIINÄ EI AUTA TIETÄÄKÖ MIEHESI ASIASTA MITÄÄN. Joten yritä Velkaselvitykseen,kun sanoit ettei lainoja voi yhdistää mutta ne velkojat voi. Olin itse tilanteessa että olin vuokralla ja muutamia osamaksuja ja normi kk/menot,mutta oli myös isohko pankkilaina jolla oli ostettu se auto.Sitten kävi niin että pikku Pankkimme Säästöpankki teki konkan ja sen osti ISO P ostipankki,ja vaati 27tonnin lainasta 70 tuhatta heti kahden viikon aikana maksettavaksi.No ei käy soitin pankkiin ja vastaus tuli yli sadan tonnin kertavaateella.Silloin aloin hakea apua lakimieheltä joka sanoi että summat hyppii koska konkurssi pesä ei saa velkoa yhtään mitään.Oli erittäin happy mies mutta silti luottotiedot meni muttei lainalaskuja sieltäpäin enää tullut,eli kosti vain piruuttaan. Sitten olin samassa tilanteessa kun sinä aloittaja nyt,koska työpaikka meni vaimolta muusta syystä,jäi 7 velkojaa joten anoin pääsyä velkaneuvontaan päästäkseni maksamaan hirveän suureksi muuttunutta noin kolmekymmentä tuhatta sinä aikana korkoja kun tappelin pankin kanssa,kaikki tietysti pisti maksimit päällä ja ilmeni jopa kaksi huijausta.Pääsin täyttämään paperit"konttorille"joka oli sairaalan tuulikaappi jossa pieni pöytä ja pilkkipalli tälle pelastajalleni.Pääasi oli että läppäri ja paperit mahtuivat pöydälle,olin vieraassa kaupungissa joten ihmettelin ääneen moista toimistoa,niin sain vastauksen että hänellä meidänkin kunnan hallitukselle pyyntö päästä auttamaan ihmisiä,vastaus on kuulemma ei käy.Mutta saimme velkojat luetteloitua tuomieni laskujen perusteella ja kolmen kk/päästä sain maksusuunnitelman jossa maksaisin 27,30/per.kk jonka velkojat itse jakaisivat, ja maksoin 5v. ja siihen loppui maksut ja luottotiedot sain takaisin. Ihme oli tapahtunut ,ja selittää miksi kunnan yrittäjät ja kunta,kaupungit ei halua näitä ihmisiä auttamaan hätään joutuneita,,,Taistele et ole takuulla yksin.
  5. Minä ostan joskus K-kaupan halvinta perunamuusi jauheliha tai muusi sillä tulisella makkaralla,ihan hyvää.Ja jos löydän sekaan jotan lisuketta vaikka pizsa täyte niin johan kelpaa,kerranhan täällä vain eletään eli syö mitä tahansa kuolet kumminkin.Ja onhan meillä ketsuppia,eiku reilusti päälle niin ei maistu mikään.