Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pikkubellu
profiilit
pikkubellu
pikkubellu
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: FM Ammatti: Muu Siviilisääty: Naimisissa Lapset: 1
Aloituksia
70
Kommenttia
183
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ai+niin,+äidinisä+on+ukki,+ja+isänäidin+miestä+lapsi+kutsuu+etunimellä.
18.11.2016 23:46
Lapsellemme+puhutaan+mummusta.+Äidinpuolen+mummua+hän+kutsuu+myös+nimellä+Mummukka.+:)+Isä+käyttää+joskus+muotoa+mummo,+mutta+yritämme+vakiinnuttaa+mummu-nimityksen+käytön.
18.11.2016 23:43
Kiitos kommenteista. Selvennän vielä: En ole puhunut näiden henkilöiden kanssa mitään epäilyksestäni, eivätkä he ole sanoneet sanaakaan siitä, että heidän seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olisi loukattu. Kyseessä on ainoastaan minun pohdintani siitä, voiko esimerkiksi raiskaus aiheuttaa taannoisella yhteistyökumppanillani ilmenneen epätasapainoisen käytöksen ja harhoilta näyttäneet havainnot.
14.10.2015 00:04
Kyse ei ollut ystävästä vaan yhteistyökumppanista, jonka kanssa en voinut työskennellä kovin pitkään.
En siis tiedä, oliko tämä henkilö raiskauksen uhri, mutta tämäkin mahdollisuus tuli mieleeni hänen käyttäytymisestään. Jos todella tiedän, että joku on kokenut väkivaltaa, totta kai kuuntelen ja ymmärrän häntä ja ehdotan ammattiapua, jos en itse pysty riittävästi auttamaan. Tällä henkilöllä todella oli aistimuksia, jotka eivät voineet minun silmissäni olla tosia.
On hyvä pitää mielessä, ettei raiskauksen uhri useimmiten kerro kokemuksestaan. Olisi tietysti helpompi ymmärtää epätasapainoiselta näyttävää käytöstä, jos uhri pystyisi kertomaan totuuden.
10.10.2015 23:42
Olet kokenut todella järkyttäviä asioita. Otan osaa ja toivon, että saat ja olet saanut kaiken mahdollisen tuen.
10.10.2015 18:21
Eihän raiskausten yleisyys kansallisuudesta riipu. Kulttuuri kylläkin vaikuttaa. On erittäin ikävää miettiä tällaista lähimmästä naapurimaastamme.
04.10.2015 19:52
Olisiko apua jostain kirjasta, jossa käsitellään läheisen kuolemaa? Kirjaa lukemalla voisi saada pienokaisen ajattelemaan kuolemaa kauniina ja luonnollisena asiana.
30.11.2014 14:26
Nimenomaan meidän lapsemme sai nimensä kahden romaanin päähenkilöiden mukaan. Erik on Gaston Leroux'n kauhuklassikosta Oopperan kummitus, Joonatan taas juuri Veljeni, Leijonamielen nimihenkilöltä. :)
19.07.2014 00:57
Saga Susanna, Asta Amanda, Alisa Amanda tai Karla Katariina ovat kivoja vaihtoehtoja.
04.07.2014 02:25
Minua suututti niin kovin, että minut jätettiin 25-vuotiaana neitsyyden takia, että muutaman seuraavan vuoden ajan etsin kiihkeästi kumppania vain saadakseni seksikokemuksia. Onneksi lähes kaikki miehet, jotka tässä tarkoituksessa tapasin, suhtautuivat minuun hienotunteisesti ja ymmärtäväisesti.
Nyt olen naimisissa. Mieheni kanssa meni lähes vuosi, ennen kuin pääsimme harrastamaan seksiä. En edelleenkään kadu sitä, että halusin päästä olemasta neitsyt, mutta seksikokeiluja tuntemattoman kanssa en suosittele kenellekään.
03.04.2014 19:16
Miksi ihmeessä eestiläisten pitäisi mennä suomalaisten ehdoilla, kun suomalaiset käyvät heidän maassaan? Jokainen fiksu suomalaisturisti opettelee ranskaa tai saksaakin, ennen kuin menee sinne, missä näitä kieliä käytetään. Miksei sitten opettelisi viroa sen verran, ettei tarvitsisi vaatia meidän kielemme osaamista toisessa maassa?
Eri asia sitten on, että minustakin on hauska kuulla suomea puhuttavan eestiläisellä aksentilla. :)
05.09.2013 12:36
Sinulla on hyviä näkemyksiä. Olisin joka tapauksessa kuullut äitini sanomisia koskevan kommentin mieluummin heti kuin vuosikausien päästä, vaikka toinen osapuoli silloin vielä olikin työntekijäni. En ole itse koskaan sanonut kenellekään. että hänen lähipiiriinsä kuuluva on sanonut hänestä jotain monta vuotta sitten.
Entinen avustajani itse myönsi, että henk.koht. ongelma vaikutti osittain hänen käyttäytymiseensä työsuhteen lopussa.
19.08.2013 14:54
Kyllä tämä henkilö oli aina tyytyväinen minun käyttäytymiseeni ja sanoikin, että haluaa jatkossakin olla tekemisissä minun eikä vanhempieni kanssa.
18.08.2013 19:33
Ei ole lapsia kummallakaan. Siksi tuntemuksia mietinkin.
04.07.2013 18:26
Otan osaa. Henkilö oli varmasti tärkeä osa elämääsi, vaikka ette ehtineet tavata kasvotusten.
Olisi huomaavaista viedä kukkia vanhemmille. Osanotto suruun on aina kaunis ele tuntemattomaltakin.
27.02.2013 11:33
Tykkäsin pienenä tosi paljon tästä laulusta. Ikävä kyllä Reino Helismaan suomennoksella ei kuitenkaan ole juuri mitään yhteyttä todellisen Davy Crockettin elämäntarinaan.
Kas tässä balladin oikea versio:
http://www.youtube.com/watch?v=bff8NCdTl-A&list=LLukqiKq2XbBUhc3536DR6FA
16.02.2013 20:38
Älä ole ylisuojeleva! Minulla ei ole lapsia, mutta tiedän, että jokainen lapsi haluaa kokea elämää ja saada oikeaa tietoa asioista. Jos lapsia varoitellaan liikaa, he ahdistuvat ja hermostuvat eivätkä uskalla tehdä mitään.
Puhu järkevästi lapsillesi ikävistä asioista, mutta kerro myös, että suurin osa aikuisista on turvallisia ja luotettavia.
Minulle esimerkiksi sanottiin pienestä pitäen, ettei pidä avata ovea tuntemattomille, kun on yksin kotona eikä pidä lähteä kenenkään tuntemattoman mukaan. Tällaiset neuvot ovat aivan järkeviä.
06.02.2013 17:22
Voimia sinulle. Ymmärrän, että olet edelleen raivoissasi ja katkera lastesi isälle ja etenkin tuolle toiselle naiselle.
Ei kuitenkaan ollut kauniisti tehty, että lähetit tuollaisen viestin toisen naisen lapsille. Perheen tulisi selvittää pettämisasiat omassa keskuudessaan. Usein äidin tai isän uskottomuuden paljastuminen merkitsee teinien koko maailman romahtamista, ja voin vain kuvitella, miltä pojasta ja tyttärestä on tuntunut lukea noin hirveä asia ventovieraan henkilön Facebook-viestistä!
31.01.2013 00:35
Vaikkei tämän kirjeen kirjoittaja olisikaan 6-vuotias, lukuisilla lapsilla varmasti on samanlaisia toiveita. Surullista.
21.12.2012 13:22
Sinun ikäisesi ahdistuu vanhempien riitelystä erityisen paljon, joten on hyvä, jos pystyt välttämään äitisi tapaamista. Toivottavasti välinne kohenevat vähitellen. Äitisi ei saisi purkaa pahaa oloaan sinuun, koska vanhempien kipeät kokemukset eivät ole koskaan lasten syytä.
17.12.2012 20:49
1 / 10