Eesti foorumVastattu 15 v

Sopimatontako?

Kysyn sekä suomalaisten että virolaisten mielipiteitä. En hyväksy joidenkin suomalaisten tapaa vähätellä Viroa ja virolaisia enkä voi sietää sitä, että jotkut nuoret käyttävät sanaa "virolainen" pilkkaamiseen. Osittain …

Katsokaapas tätä!

Jonkin aikaa sitten löysin Netistä tällaiset ohjeet. Ne ovat tosin englanninkieliset, mutta herättävät varmasti täälläkin ajatuksia. A lot has been said about how to prevent rape. Women should learn self-defense. Women …
KehitysvammaisetVastattu 21 v

Voi hitto!

En ikinä enää kerro chatissa, että olen vammainen! Aiemmin olen kertonut sen vasta sähköpostissa tai puhelimessa, jos mies on vaikuttanut tarpeeksi fiksulta. Tänä iltana kuitenkin rohkaistuin kertomaan sen yhdelle kaver…
LestadiolaisuusVastattu 10 kk

Vai harras lestadiolainen!

Tapasin äskettäin kolmekymppisen miehen, joka kertoi olevansa lestadiolainen. Hän ei tarkemmin määritellyt suuntausta, mutta ei ilmeisesti ole vl. Emme juurikaan puhuneet uskonasioista. Sen sijaan mies oli erittäin kiin…
Lasten musiikkiVastattu 15 v

Onko kukaan kuullut?

Kuulin pienenä riipaisevan laulun, jossa pikkutyttö kirjoitti joulupukille, että hänen äitinsä oli vakavasti sairas, ja pyysi, että saisi joskus mennä tämän vieraaksi taivaaseen, jos äiti kuolisi ennen joulua. Laulussa …
MäyräkoiratVastattu 20 v

Tietoa?

Onko Unto Timonen tänne kirjoittaville tuttu mäyräkoirien kasvattaja? Hänellä on juuri nyt myynnissä kolme kääpiömäyriksen pentua, ja hinta on sen verran korkea, että otaksun pentujen olevan rekisteröityjä. Henkilön nim…

Nauruihminen

Tunteeko kukaan Victor Hugon romaania Nauruihminen, joka ilmestyi v. 1869? Se on suomennettu vuonna 1946, ja minulla on se lainassa kirjastosta. Kiinnostaisi todella tietää, olisiko sitä mistään muualta aaatavilla. Kirj…
RomanoVastattu 18 v

Miksi ihmeessä?

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi romanit uhkailevat niitä yhteisön jäseniä, jotka arvostelevat kulttuurin perinteitä. Tietysti yhteisö haluaa pysyä koossa, mutta jos kulttuuri on vahva, se kestää myös kritíikkiä. Tarkoi…
MäyräkoiratEi vastauksia

Kysymys

Onko Kennel Traveller's Bay tuttu tämän palstan käyttäjille? Se on Längelmäellä ja myy ainakin lyhytkarvaisia kaniinimäyräkoiria. Niitä on myynnissä varsin harvoin. Onko kyseinen kasvattaja luotettava? Onko joku ostanut…
TallinnaVastattu 20 v

Saarenmaan valssi

Tämä viesti ei ehkä sovi matkailupalstalle. Useimpien suomalaisten tavoin olen aina pitänyt todella paljon Saarenmaan valssista, ja olen tavattoman ylpeä siitä, että opimme sen eestinkurssilla alkukielellä. Minulle oli …
Yleistä uskonnostaVastattu 19 v

Jumalan valinta?

Kuten varmaan monet muutkin, olen joskus pohtinut sitä yleisesti tunnustettua uskomusta, että joulun pikku päähenkilö syntyi neitsyestä. Tieteellisesti ajatellenhan on mahdottomuus, että poikalapsi sikiäisi neitseellise…
UintiEi vastauksia

Uintiseuraa?

Olen nelikymppinen nainen Helsingistä. Olisiko joku kiinnostunut käymään kanssani uimassa aluksi 2-3 kertaa kuukaudessa, myöhemmin ehkä useamminkin? Harrastan uintia pääosin tiistai- ja torstai-iltoina. Jos kiinnostaa, …
KehitysvammaisetVastattu 16 v

Naisille

Toivottavasti tätä viestiä ei sensuroida. Osaako joku neuvoa? Olen lievästi CP-vammainen, ja minulla on vammaton kumppani. Olemme kokeilleet seksiä muutaman kerran, mutta sopivaa asentoa on vaikea löytää. "Ongelma" on s…
EtsintäkuulutusVastattu 20 v

Liian innokasko?

Olen 28-v. yliopisto-opiskelija. Olen erittäin kiinnostunut mukavasta kolmekymppisestä miehestä, jonka ulkonäkö on hieman persoonallinen. Tapasin hänet kerran, ja sittemmin olen yrittänyt usein saada häneen yhteyttä. Kä…
TallinnaVastattu 20 v

Hirvityksen kauhistus!

Voi hirvityksen kauhistus, mitä juuri hetki sitten löysin! En edes tiennyt, että Eestillä oli neuvostoaikana muka "kansallislaulu"! Voi pikku Eesti-parkaa, katsokaa nyt! Niinsanotun "EESTIN SOSIALISTISEN NEUVOSTO- TASAV…
Miehen logiikkaVastattu 20 v

Hellyydestä

Eikö mies voi millään ymmärtää, että jos nainen on ahtaanpuoleinen eikä kuitenkaan liian pieni, hän haluaa, että seksi etenee hellästi ja ajan kanssa? Tämänhetkinen kumppanini, jota en tunne kovin hyvin, painottaa sitä,…
EtsintäkuulutusEi vastauksia

Käytkö näillä palstoilla?

Sinä, 33-v. helsinkiläismies, joka käytät treffipalvelussa nimimerkkiä "kosmikkoa", käytkö näillä palstoilla? Olit treffisivuilla viimeksi helmikuun puolivälissä. Vaihdoimme aikoinaan pari viestiä, mutta emme ole päässe…
Yleistä VirostaVastattu 19 v

Torjutut muistot

Katsoitteko tänä ilrana toimittaja Imbi Pajun dokumenttifilmin Torjutut muistot, jossa eestiläiset naiset kertoivat järkyttävistä kokemuksistaan neuvostoaikana? Olen odottanut kauan samannimisen kirjan lukemista. Löysin…
Lapset ja nuoretVastattu 15 v

Tiina-kirjat

Tästä aiheesta on keskusteltu näillä palstoilla ennenkin. Olen itse lukenut ainakin kahdeksan Tiina-kirjaa, mutta vasta parikymppisenä. Ne on kirjoitettu kiinnostavasti, ja pidän niiden rehellisestä arvomaailmasta. Sen …