Ihmisiä tuntuu tekemisissään motivoivan ajatus, että he jättäisivät elämästään jälkeensä jotain pysyvää. Jotkut lapsia, toiset omaisuutta, kolmannet kirjoittavat kirjan, rikkaat nimeään kantavan säätiön jne... Onko sinu…
Mitenkäs kävi? Menikö joululahjarahat eilen mätkyihin vai tulivatko tänään tilille palautuksina?
Kritiikitön ajattelija Ratikkakuski on taas lukenut lehtiä, uskonut kaiken ja haluaa vielä palstan hengen mukaisesti yleistää sen koskemaan kaikkia. Sukupuolierot ylös ja yksilöllisyys alas olkoon päivän kantava ajatus!…
Käytiin katsomassa uusi Bond-leffa lauantaina. Vaimo päätti pysyttäytyä erossa moisesta hapatuksesta. Minusta se oli kerrassaan loistava. Mitenkäs muut palstan äijäilijät?
Aihe tuli mieleeni tuosta la.ran aloituksesta rönsynneestä keskustelusta. Kinan aihe oli ymmärtääkseni se, ettei esimerkiksi työpaikalla keskustella päätöksistä, kuten rakkaassa vihollisnaapurimaassamme Ruotsissa. Muist…
Anoppi kävi meillä jokunen vuosi sitten kyläilemässä ja katselemassa maisemia. Kaikkeen muuhun näkemäänsä hän oli tyytyväinen, paitsi että valitti Rouva Ratikan käyttävän liian pieniä alusvaatteita. (Omituinen pyykkien …
Normaalisti syön elääkseni ja olen näissä ruoka-asioissa melkoinen askeetikko, etten muutu atleetista kotletiksi, kuten lähes kaikki sukulaiseni. Lomalla voi kuitenkin antaa periksi ja nautiskella vähän. Mielikuvitukset…
Palstan ollessa kiinni tuli mieleen netin alkuajat. Piti oikein miettiä, milloin tämä netissä roikkuminen alkoi. Tulin johtopäätökseen, että tätä on tänä keväänä kestänyt täysi vuosikymmen. Kevättalvella, töissä, hiljai…
Onko teillä ollut tapana järjestää uuden työpaikan saatuanne uusille työkavereille sarvenkatkojaiset? Aikoinaan kun sain edellisen työpaikkani ja koeaikani loppui, en mahtunut toimiston ovesta sisään ja työmaalle mennes…
Kaverini on AMK:n hakutoimistossa töissä. Se kertoi, että parikymppisten poikien äidit soittelevat perään, että onko hakemus oikein täytetty ja onko se yleensäkään tullut perille. Tällä hetkellä kyselevät, että kai se p…
Sattumalta silmääni sattui juttu ammattien sukupuolittumisesta. Lunttasin tilastokeskuksen sivulta, jossa sanottiin esimerkiksi, että insinööreistä yli 80% on miehiä ja terveydenhuollossa naisia yli 90%. Mistä luulette,…
Niin täällä usein näkee väitettävän. Mihin tämä väite perustuu? Suurin sinkkunaisten joukko on tutkimusten mukaan koulutetut ja omillaantoimeentulevat kaupunkilaisnaiset, jotka eivät löydä mieleistään miestä. Niinpä par…
Lähes kaikki yksilötasolla sanovat, ettei ulkonäkö tai varakkuus ole mitään ykköskriteerejä kumppania valitessa. Jostain syystä kauniilla ja rikkailla kuitenkin näyttää pyyhkivän kohtuullisen hyvin parisuhdemarkkinoilla…
Kun olin pikkupoika, faija aina mietti, että mikä hänestä tulee isona. Noh, hänestä tuli aurinkorannikolla elävä eläkeläinen. Isän oppi meni perille ja minäkin olen lapsesta asti miettinyt, mikä minusta tulee isona. Ens…
Tänäänhän vietetään perinteistä Pyhäinpäivää. Kuka muistaa, miksi sitä vietetään tai miksi sitä vietetään juuri tänään? Niin ne perinteet muuttuvat ja minäkin tästä pakkaan virvokkeeni ja lähden amerikkakaisen hömppäkul…
Sinkut-palstalla oli linkki juttuun, jossa miestoimittaja testasi netin deittipalstoja. Naisena esiintyen hän sai kymmeniä vastauksia, miehenä ei mitään. Yökerhojen ja baarienkin asiakaskunnasta suuri enemmistö on miehi…
1. Kerrot parisuhteen ongelmista toiselle naiselle Ei kannata valittaa toiselle naiselle vaimon tai tyttöystävän käyttäytymisestä tai parisuhteen huonoista puolista. Kumppani voi pitää sitä henkisenä uskottomuutena, yri…
Sinkut-palstalata luin naisen kirjoituksen, joka ei ollut suunnattu minulle, mutta herätti uteliaisuuteni: "Käy maksullisissa, ovat ammattilaisia. Ei tarvi edes suudella tai halia, vain tyydyttää tarpeensa eikä huomioid…
Jatkokysymys kilpailuhenkisyyteen. Miten stressi, kilpailutilanne tai dead-linen aiheuttama kiire vaikuttaa tekemisiisi? Lamaannutko? Luovutatko? Muututko jännityksestä alisuorittajaksi vai saako pakko, kiire ja stressi…
Lehdistä saa jatkuvasti lukea, miten ihmiset ovat stressaantuneet ja perhe kärsii, kun luodaan uraa. Minä olen aina ihmetellyt, kuinka paljon näitä uranluojia oikein on ja mihin he oikein pyrkivät. Putkimies on putkimie…