Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

2447

1. Tälläiset vähemmän tärkeät, siis minulle vähemmän tärkeät jää kyllä mieleen, mutta jotain tärkeitä asioita sitten voi unohtua.

Tulipa joskus eräänä yönä mieleen, että milloinkas se mammografia mahtoikaan olla - ei muuta kuin katsomaan ja juu se oli ollut eilen.
    Seuraavana päivänä soittamaan, että saiskos ajan ja vastaus oli, että kuvataan vain niitä joille on kutsu lähetetty. Mutta kun mulle tuli kutsu ja nyt kävi niin hassusti, että meni aika ohi. Sain uuden ajan ja kuinka ollakaan, kun siellä istuin odottamassa vuoroani, siihen pyyhälsi nuorehko rouva ja anteeksi nyt, että olen vähän myöhässä, mahdanko vielä päästä kuvaukseen.
    Kysyin, koska hänellä oli se aika - parikymmentä minuuttia sitten.
    Jaa, minulla oli jo pari päivää sitten.
    Nauru tuli, mutta kuvattua tuli molempain tissit!

Että tälläinen muisti minulla on!

Ps. On sitten mennyt ohi ne sinun tarinasi ja minä kun luulin olevani niin nokkela ja fiksu! D))
  2. ei silakoita ole aina saatavilla.
    Kävin viime kesänä Merikarvialla kalasatamassa ja luulin sieltä löytyvän silakkaa, mutta eipäs vaan ollutkaan.
    Kaupan silakat ovat niitä valmispakattuja punasilmäisiä, niitä ei paljon tee mieli ostella.

Muistan mukulana kotona, kun silakka-autot kulkivat.
    Tööttäsivät tullessaan ja sinne paineltiin pesuvati kainalossa silakkakaupoille.
    Kissatkin sen auton äänen oppivat tuntemaan.

Olisihan ne herkkua, paistetut silakat, kun saisi vaan...