Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Johan on soppa taasen...Hyvä esimerkki,miten niitä moppeja ei pidä ostella.

Vähintäänkin jos koiran ostaa kuin sian säkissä,niin pitäisi se rekkari olla.Eli ilman EP:tä niitä ei kannata ostella.Vielä vähemmän tietää mikä se moppe on vai onko se jotain muuta,tai saako niitä papruja ylipäätään ikuna.Varsinkaan kun ei ole edes suorassa kontaktissa kasvattajaan,vaan johonkin koijariin.

Ja ei saa tehtyä mitään yhdessä päivässä.Ellei ole ihmeidentekijä.Ei voi tehdä mitään rotumääritelmää,mutta voi vaikka huvikseen viedä jollekin rodun asiantuntijalle katsottavaksi,muistuttaako se edes "ostettua rotua".Mutta enpä luottaisi edes mihinkään arvioon.Toi soppa on jo niin koijarinoloista,että jos varmuuden haluaisi,niin pitäisi vähintään saada se EP.Tosin tiedä olisiko sekään riittävän uskottavaa...
    Polveutumistutkimuksella ja vanhempien rotufaktojen perusteella olis ainoaa varmaa.Se sitten vaatisikin jo melkoista oma-aloitteisuutta.
    Jos homma selkeesti haisee,etkä papruja saa,niin ota yhteyttä polliisisetään.Jos vaikka olisi jo ennestään tunnettu koirantuottaja...
  2. "Sillä kuka päättää..."Eikö se ole kuitenkin viimekädessä johtaja.Jos nyt siis puhutaan sanasta "johtaja" ;)
    Kun otat välillä puheeksi johtaja-alainen,niin johtajahan se viimekädessä päättää.

Et määritellyt kun kysyin,mitä tarkoitat varsinaisesti suojelukoirilla.Ylipäätään en nyt ymmärrä niiden esiinottoa tässä yhteydessä.Ehkä olisin ymmärtänyt paremmin,jos olisit täsmentänyt ;)
    Mutta kuten sanoin,ei ne hommaansa itse päätä,koska sitä tehdään.

Tuo esim.minkä mainitsit,oli ihan hauska,mutta noinhan moni muukin voi tehdä.Itsekin usein mettässä annan koirien mennä edellä ja kuljen niiden perässä.Mutta,minä ne olen sinne vienyt,annan niille luvan valita mihinpäin mennään,ja ja ilmoitan,kun vaikka käännytään takaisin.Ei se ihan onnistuisi pelkästään koirien päätäntävallassa...
    Eli jotain kongreettisempaa,olisi mukava kuulla ;)

Ja sitten nuot ohitusongelmat.Ainahan löytyy jokaiseen lähtöön tekijöitä ja neuvojia.Ei se silti tarkoita,että joku teoria,mitä se edes muistuttaa,olisi ihan väärässä.Taas tullaan tulkintoihin ja omiin näkemyksiin.
    Jos puhutaan esim.tuon tavan tyylistä,josta kerroit,niin siitä paistaa taas läpi mustavalkoisuus,joka kuultaa läpi kovasti kirjoituksissasi.Ei siinä mitään.Ne on sinun näkemyksiäsi.Ja ihan hyviä pointteja niistä löytyy myös.Mutta pakko sanoa,liikaa kärjistystä.Jos joku asiaa tuntematon nyt näitä lukee,voi hyvinkin saada sen kuvan,että "johtajuus" todellakin perustuu pelkkään negatiivisuuteen ja pakkoon.Kuten tuossa seuraamiskeississäkin.Siinä oli vaan jonkun näkemys asian työstämisestä ;)

Ja viiminen kappale.En ole.Tälläkin hetkellä olen helppinyt ihmisiä,joilla pieni vauvankorvikkeena oleva nuori kääpiökoira.Mikä ei ole lainkaan luupää.Mutta niin voi sanoa,että enemmän on ongelmia luupäisten kanssa.Ja siinä useinmiten taas takana,että on otettu koira/rotu,ja rahkeet ei ole riittänyt,syystä tai toisesta.

Ja viimiseen lauseeseen taas ei voi sanoa kuin saman kuin ennenkin.Se on siitä kiinni miten asiat näkee,ja minä ne haluaa toteuttaa.Äärilaidasta oikein hyvin tai täysin persiilleen.Vaikka idea olisi ihan sama.
  3. Äkkiseltään lukien,tuossa oli myös ohjeistusta,jos on "jotain kättäpitempää".No harvallapa täällä kotomaassamme taitaa mukana seurata.Sinänsä mielenkiintoista,että jos kyseessä oli koiriin "erikoistunut" ihminen,niin ei pahemmin koirankielestä mitään puhunut...
    Kyllä minä liputan yhä edelleen pitkälti sen puolesta.
    Selän kääntämisestä vielä.Sitä ei tarvitse tehdä,ja voi tuntua aika pelottavalta olla näkemättä vastapuolta.Kyljen kääntö ym.rauhoittavat signaalit riittää.Koirat kun lukee pieniäkin eleitä.
    Tuossa tekstissä paikalla jämähtämisessä tökkii se,että en huomannut siinä tarkempaa selitystä.Sillä jos paikalleen jähmettyy,niin ilman rauhoittavia signaaleita koira voi sen hyvinkin tulkita haasteeksi ja uhaksi,eli jos vartalo ja kasvot (katse koiraan)nin viestittää.
    Jos nyt puhutaan ihan oikeesti hyökkäysvalmiista,suuresta ja uhkaavasta koirasta,joka sattuu viel olemaan rohkea,niin en todella muuta kokeilisi kuin rauhoittavia signaaleita.Muut on tuurinkauppaa mielestäni viimekädessä.
    Ihan vaan,jos ajattelen vaikka omia rotujani,niin enpä niiden tyyppisten tai vastaavien kanssa taatusti lähtis koittaa mitään extremejuttuja...