Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen sijaan, että tyhmiä kyselet.
21.07.2008 17:57
Kystköhän tosissasi? Jos palstaa luet, niin asia ei voi olla sinulle valkenematta.
Heikkisaarelaiset olivat vl-hoitomiehiä, jotka käyttivät sumeilematta kaikkia alistamisen ja henkisen väkivallan muotoja uhrejaan kohtaan. Vain niskalaukaus puuttui..
Uhriksi tulemiseen riitti yleensä perätön juoru, tai puhdas oletus..
21.07.2008 17:55
" olen ajatellut että ei varmaankaan korkeasti koulutetut ihmiset kuten lääkäri tarvitse tuntea nahoissaan tuota nöyryytystä,"
Korkeasti koulutetut olivat erityisesti heikkisaarelaisten vihan kohteena.
Vl-hierarkian huipulla ovat ituiivarit, eli maanviljelijät. Maanviljelijän ammattinimike on heidän keskuudessaan paras suositus puhujan virkaan.
21.07.2008 17:41
Siksi emme voi sitä käsittää.
Jesaja:
54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
21.07.2008 00:09
Tietääkseni häntä ei kastettu uudelleen, eikä hänen tarvinnut televisiostaankaan luopua.
Hän oli jonkin aikaa vl. Lähti pois, mutta en tiedä mikä nyt on.
Oma vaikutelmani asiasta oli, etteivät lestadiolaiset häntä todesta ottaneet, vaan pitivät "laisenaan".
21.07.2008 00:03
Kun valas söi Joonan, hän oli kolme päivää sen vatsassa. Tämä tapahtuma oli vertauskuva Jeesuksen kuolemalle ja sen jälkeiselle ylösnousemukselle. "Ja kolmantena päivän hän nousi...
20.07.2008 22:26
VL-uskossa, Jeesus kuvataan kuolleena ristillään - ja sen vuoksi hiljaisena.
Jeesus oli myös opettaja ja parantaja, josta asiasta puhujat vaikenevat.
20.07.2008 22:21
Suonet anteeksi, että vahvasti epäilen aitouttasi.
Kun selvästi tunnustat homman olleen väärin.
Aito hoitomies, ei piiruakaan epäile toiminnassaan olleen mitään väärää.
20.07.2008 20:24
1.Korinttolaiskirje:
13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
20.07.2008 19:57
Näistä ei koskaan seuroissa saarnattu, eikä puhuttu. Niin ikään, ei myöskään ei keskusteltu.
Yleensäkään Jeesuksen tekemisistä tai opetuksista ei paljon hiiskuttu.
19.07.2008 21:48
Meitä vastaan nostettiin 70-luvun lopulla hoitokokoussyyte kaikesta, mitä kuvitella voi.
Mutta meidän ikkunallisesta pesukoneesta ei mitään mainittu.
19.07.2008 13:42
" Moraali olisi korkeammalla tasolla."
Pahin hoitokokousvimma oli kekkosen aikana ja suojeluksessa.
Uskoisin Koiviston valtaantulon olleen suurimpia syitä hoitokokouksien loppumiseen.
Kekkosen moraali. Huh huh
19.07.2008 13:28
Helvettiin joutumisen pelossa, he lapsiansa tekevät. En sano ivalla tätä. Muistanhan omakohtaisesti, kuinka seuroissa oli tämä pelko iskostettu, joka asian yhteyteen.
19.07.2008 13:21
Siinä syy smp-likvidointiin.
19.07.2008 12:50
Raamattu kieltää yhteistyön vääräoppisten kanssa "älkää vetäkö yhteistä iestä jne.."
Miten se vääräoppinen kirkko on niin rakas, että yhteistyöstä, ette voi luopua?
Hyvä huomio, kun sanoit teidän joutuvan saatanalle, jos SRK:n helmoihin kirkon sijasta joutuisitte. Alat viisastua.
19.07.2008 10:42
VL-kello vielä kauemmas..
"Sitä tämä ei todellakaan ole, vaan vl.n huonoon valoon saattamista. Sääli niitä, jotka uskovat täällä valheen omaksi vahingokseen."
Yhtään valheen sanaa en ole tuonut, kun vanhoillislestadiolaisuudesta olen kirjoittanut.
Itse maineestanne olette vastuussa.
19.07.2008 10:25
Matteuksen evankeliumi:
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
19.07.2008 00:39
Se on tosiasia. Varmasti siitä ei tule nykyisin kynnyskysymystä.
Tiedän tapauksen, joka sai pitää jopa televisionsa liityttyään. Mutta onneksi hän tuli järkkinsä ja erosi, nähtyään mihin liittyi.
18.07.2008 19:57
Kun VL-liike, on iso-osa kirkkoa, niin siltä taholta on turha odottaa mitään lestadiolaiskritiikkiä.
Olisiko tällä vertauksella mitään käyttöä? "Ei saatana saatanaa, voi pois ajaa"
Itseltäni usko kirkon oikeudenmukaisuuteen, on mennyt aikaa sitten.
Ainut ohjeeni on: Äänestäkäämme jaloillamme, viimeinen sammuttaa valot :)
18.07.2008 12:03
Kirkolla on seteliselkäranka.
18.07.2008 11:22
263 / 275