RakkausrunotVastattu 17 v

Kesässä

Oon menossa aitalle sovittelemaan, oisko tämä avain joka vyötäisilläni roikkuu. Roikkuuhan siinä nyt monta muutaki avainta, tuvanki avain, sitä kun ei tuu käytettyy. Se on täälä maalla elämä niin turvallista, oviki se o…

Olen vaan

Ajellu tällä junalla - pitihän - minun vaihtaa ajat sitten siihen toiseen junaan Olin vain niin Eletyn elämän raskauttama etten saanu itseäni alas tästä junasta Miten pitkästi riittää kiskoja tälle junalle - ennenkuin -…

Niin

Mitä on olla rakastunnu sydänveri kuin suuri meri. Sielä tuon ihmeellisyyden laineet Sinusta laulaa. Olla ihminen tunteva ja saada kokea ihmeistä suurin RAKKAUS Tämä nyt vain jonka koen Luojani kaiken jälkeen Uin ja käk…

Pintaan nousee

Aamun kaivolla ja ammennusastiana tuntevana Elämäni janoa sammuttamassa ajatukset sanoiks joiks virroiks lauluiks yleneviks Sinä kuin kesäsade olet lämmin Avaan hiukseni jokaisen solmun vapaaks karkeloos taiten taidat o…

Kaikille

Hyvää kesää marjat kypsyy rakkaus kypsyy - sydämessä Rakkaus airoo venho hiljaa lipuu Anteeskantamuksen satama syli avoin Kuvajainen kultasiivin veden kalvoon piirsi sydämen Runonpoluilla poimitaas kukkasia

Sydämellä

Keskikesän herkkää on koko luonto saanu ylleen kesän värit Me pohjolan lapset saamme elää kesän lyhyen kauniin Eräreppuani Lapin muistoja pullollaan availen sen äärellä matkaa teen. Näitkö - minä näin kun sade saapui ku…

Kaikessa

Puissa oksissa notkelmissa pienissä käsissä katseissa Katse lämmin rakastava kulki Lensi tuuleen selkään taivaan sineen ottessaan syliinsä sulki Sitä lalua lauloi kesäiltaan laskevaan auringon siltaan Heränneille hiiren…

Rakkauden

Viitoittamaa tietä niin syvällä kulkee rakkauden tie Herättänny katseen tuttu on venhosen tie Rantautuu silloinki kun nousi myrsky joka yllätti Avoimen taivaan alla avoimella sydämellä Nyt sataa - hiljaa kastelee sielun…
RunotVastattu 17 v

Mökillä

Mustikka kukassa ja tuomenkukka tukassa. Käki kukkuu istun kannon päässä. Kesähuone läsnä Kesäterveisin

Enhän muuta

Kuin vain sanoa Sinulle, miten syvästi rakastan Sinua. Eihän sanani rytmiäs häiritse, jatka aivan rauhassa matkaas. Niinhän teen minäki, mustarastas laulannu ja sitä tässä kauniissa autinkoisessa illassa kuunnellu. Kerä…

Tuulen soittoa

Tuuli - koskettaa saa kukkasen keinumaan Hennon - heinän silkin tavoin aaltoilemaan Yön - usvan pyyhkii suurella pyyhkeellään Tuuli - Sinua huminaas kuuntelen Tuuli - tule ota yliote - soi minussa Kasvoillani - odotukse…

Äitienpäivä

Kauniina nouset juhlistat läsnäolollas, soi luonto kunniaas lauluin lintujen, povellas heränneet monet kukkaset. Esiin henkii tuulen lailla, aidin rakkaus käsien - sylien - katseiden tyynnyttäneiden laulujen rannat. Mit…

Jääny kuva

Esiin herää, miten se onkaa lämmittänny. Lasna kun kuljin kouluun, ohi tuon pienen mökin. Sielä asui yksin pieni raatari Alliina. Alliinan ikkunoilla kukki kukat, mökki oli kuin satua. Alliina ei hän tienny, ett imin hä…

Tiellään käy

Niin hiljaisin miettein, tietään hän käy. Ei tunne paloa tarvetta, käteensä tempasta jotai. Vaelluksensa sieltä jostai, hyvin kaukaa käy. Aistein - herkistynein - kuulee - näkee. Etenee hitain askelin, keppiinsä nojaten…

Silmuilla aamussa

Oi rakas - huokaan sydän on niin - kuin vain voi olla. - Rakas - En valita - enkä etes ruikuta. Olethan Sinä minua niin rakastannu, saat minut kyyneliin. Tässä meidän aamuisella porraspuulla lähekkäin. Aamu on vielä nuo…

Elämän kevättä

On kevät ojentannu kättä kesälle, ja jo monelle pienelle linnun pesälle. Saapuu herkin askelin aistein kuulevin, esiin herätteli - elämän kevättä - kutsuu esiin unohduksen kukkaa. Uskollisuus läsnä asettelee, tien umpeu…

Aiheita laululleni

Auringon nousun kanssa, tahtoisin laulaa. Lauluni se on keskeneräinen, siitä olen surullinen. Luulin - lauluni ois jo vihdoinki valmis. Olinhan siihen poiminnu ajan kanssa surunruusuja. Aiheita laululleni kyselin, tuule…

Halakastu sana

Kuis tuommonen sanaki - halakastu otti korvastani kiinni ja alako? Korvaan tekee matkaa, kovan pääkallokuoren sissään. Saas nähä selviääkös sielä, noin vaikea sana - halakastu. Joha vähintään täytyy nyt, olla see tietot…

Yltä.

On karissu raamien kovuus, syttynny sisäinen valo, sydän on lämmön lies. Hällä on aina aikaa, pysähtyy ja katsoo silmiin, lämpimän kätensä ojentaa. Hänessä huokuu onnellisuus, voi miten tuo - lämpö sen sydän ottaa ilomi…