Noin pienin askelin saapuu, ei pidä suurta meteliä. Olet lääkettä sydämelle kaksi lintua läsnä lentää. Sen pellonki luo. Joka kerran kasvoi kukoisti sielä sinisyyttään aaltoili kissankellojen soivat aallot. Saapui satee…
Voih muistan - miten se enspälvi mites see mielen tielle loihtii kesää Se pälvi tuliki aina siihen seinänviereen siitä se - lapsuuden kesä alkoi Jos Sinä oisit voitashan vielä astua paljain jaloin yhteen pieneen pälviin…
Sateessa äänes läheisyytes - pisaroi Kaipuun tuulille yksinäisyyden - pitkille rannaoille Kevätsade elvytät lakastuneen alaspainuneen Sada sada - huuhdo nuo pitkät yksinäisyyden rannat. Kevätsade lankea alas painuneen -…
Varjot mielen tien haihtuu, aurinkoinkoista aamun tietä käyn. Tässä mää taas tuun ja tätä tarinatupaani katselen. Ajanhampaan jälkiä nään, porraspuuki hiven madaltunnu. Oikeastaan siinä niin tuttu tunne, siinä on niin h…
Elämä anna - eikös se kanna vaikeaa kun on ylämäki ja perässä vejettävä reki. Näkkeehän salassa uteliaana seuraa kuis see tännää rekeään vettää. Juu - näkkee on sillä eessään ylämäki nautinnollaan salassa itseensä ruokk…
Aamuni - minä halaan Sinua kevät tuulta - haistan Tahdon sekoittua - lintujen lauluun Tahdon elää - tämän päivän ennekuin tulee - ilta sen edessä on - yön silta Tahdon oi minä - tahdon onhan tänää poikani syntymä päivä …
Tässä meidän kynnyksellä kyyhötellään vierekkäin ja heräävää kevään laulua kuunellaan. Hivuttelen lähelles mihis see ois minusta - lentänny olla Sinun - kylkiluu Tiedämmehän täytämme toisiamme sydämen kieltä aamussamme …
Aamun kynnykselle ulos näkemään luonto on talven jäljeltä elotonta riisuttua Katseeni vaeltaa - kauas kumpareitten taa missä taivaan kansi kaareutuu Minussa se tunne - asuu on kuin itkuvirsi se on sielujen - tuskaa Kump…
Elämässä napsahtaa rapsahtaa ehkä niin vielä tiedä kaulaanki aah kapsahtaa Rullalla kerällä hyörivällä monenmonella eri värillä käärittynä elämän kirjavaa mattoo Saundia soivaa tyyneenä aaltoilevaa samoilevaa syttyy suu…
Kutsuu teille painoi päähänsä Pekka lippalakin puki ylleen nukkavieruisen takin Veti kartiinia ikkunasta sivuun kukistelee näkisko sielä jonkun Mäen töyräällään Ellihän se sielä aii liinaanki kietonnu päänsä ja aamusta …
Kevätlintuna lennellen - laulellen rakkaan piilopaikan - luona linnuntie vain - sinne Taittunnuhan on talven - niskahirsi sen kuuli harmaa - ajanpatinaa putos sylistään - viimeinenki kylmän tähti suli - kynnykselle Tule…
Tuo lentävä tunteva -lintu Sinä rakas - kaadat kahvia minulle. Katson Sinun käsiä - miten teet minulle voileivänki. Olen syvästi - otettu Sinulla ollu kyky - huomioida kaiken olet niin luontevasti minutki kauniilla tava…
Käy pensselis sielun syviin syövereihin uskollisuutes katsoo Senkin rujon kuolleen maalaat tuot uuden kevään Kuoleman laaksossa toukomettiset kiitosta laulaa Syvemmälle sinne missä ei kukaan tallaa kyyhkyset rakentaa pe…
Rakkaus syvin satama vesille aalloille Niistä syntyneille lauluille yhäti laulua niistä - kuulen Sydän on vain hiljaa olit rakas kallista kypsää viljaa Kultaantuneet tähkäpäät - syksy saapui *Miks*tuon suurkes kasvaneen…
Jo lämmittää ajatuski pien hymyilen sille uskon molemmat hymyillään Sulaahan kahlitseva jää venhosein keinahtaa tänää aurinkoiset kivet veden kainaloisen tien pienen pienen hetken Tahto uskon elää odotuksen huoneisiin o…
Aamuntie raukeaa heräämistä - mistä Sinäki rakas sydänkäpyni sydämeni Sinulle - palaa Olet peilini tuntemaan saat - naiseuteni Sinussa kevään - koen hymyn maahan - saavutaan Voi Sinuun - katson Sinussa löydän - itseni p…
Pitäähän hoitaa Voi sua kulta sun masuki näkyy mites minä en ookkaa tarpeeks huolehtinnu Annas tai nakkaas tai minä otan ja riisun kulta mitäs oot mieltä Onhan tämä paitas auringon haalistama jo teenkös matonkutteiks Va…
On see vaan kummaa eikös ookki Tuotaki kinttupolokua ku kulukee Niin eikös vaan silimään jää Ootahan kohta oon siin silimään pistää närreikön käkkärämänty Joka kerta ku kylälle talouskappaan oli loppunnu tulitikut ja ka…
Ku oikein alan syvästi taas ja taas - aatteleen see mikä niin minnuun syvältä tekee vaikutuksen Ku päältäpäin oot semmonen ronskin näkönen isot jalatki ja entäs käjet - leipälapiot Silimähän ku näkee - tuon see ei ookka…
Kykeninkös ajattelemaan alkua pitemmälle monisäikeisenä väreissään vivahteissaan taitaiskos käsitellä Ohimeneviäkös oireilujas kasvaahan täälä kylmänkukkia kasvaa rentunruusuja suopursuja Nousempas yli aidan kahlaan syv…