Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ymmärryksen totuudesta saavuttaa ainoastaan kun käsittää miten "henkisyys" hämärtää ajattelun selkeyttä sekä oppii suodattamaan tunteilut ja toiveunet pois tiedon valtatieltä.
Henkisyydestä voi nauttia henkisyytenä. Sen avulla saa hienoja elämyksiä. Totuuden etsimisestä saa toisenlaisia upeita kokemuksia.
Molemmat kuuluvat ihmisen elämään. Niitä ei vain pidä sekoittaa keskenään.
04.10.2014 09:12
Vautsi!
Kiitos linkistä/vinkistä.
04.10.2014 09:01
Hip, hip hurraa!
04.10.2014 08:58
Olen ateisti ja olen olemassa.
Ateismi on siis olemassa.
04.10.2014 08:43
>>Kokemukseni ateisteista saa minut kysymään miksi he, jotka sanovat ja esittelevät ateisminsa perustuvan järkeen, tyytyvät yksipuolisiin tarkasteluihin perusteluissaan.>Kristityiltä ja muslimiltakin olen kuullut kritiikkiä omaa uskoansa kohtaan, mutta ateistilta en.>Ymmärrän, että ryhmäkuri sitoo puolueen jäsentä, mutta keskustelupalstalla ei moisia rasitteita ole.>Haluaisin tietää minkä verran ateistit saavat haalittua kasaan kokemuksia ateistien esittämästä ateismikritiikistä ja nähdä mitä laatua ne ovat.
04.10.2014 08:26
"Miksi ateistit sitten jatkuvasti kantavat huolta sellaisesta mitä ei ole olemassa?"
Emme me jumalista ole huolissamme, vaan niistä ihmisistä, jotka haluavat pomottaa meitä uskontonsa varjolla/johdosta.
Vaikkei jumalia olekaan, niin uskonnot vaikuttavat keskuudessamme.
27.09.2014 18:54
>>Miten liittyy ateismiin?
31.07.2014 10:33
Ompas mennyt ihmeen kriteerit alas.
Ennen herätettiin kuolleista tai oli palavia pensaita ja vedenpaisumuksia.
Nyt riittää jo, että aurinko menee pilveen.
Ehkä huomisen suuri ihme on, että aurinko tulee näkyviin horisontin takaa aamulla.
29.07.2014 10:38
>>"Jumalaan uskova on herkemmin nöyrempi."
Onko David Herzog sinun mielestäsi nöyrä ihminen?
29.07.2014 10:14
Antamalla esimerkin, että jonkun pitäisi antaa 1000 €, hän yllytti ihmisiä antamaan enemmän, kuin he olivat suunnitelleet antavansa.
Eläkeläismummo ajatteli, että hän voisi antaa 30 € ja jättää 20 € loppukuukauden ruokaostoksiin. Kun hän kuuli, että on "oikein" antaa 1000 €, hän ei kehdannut pihistää almuista itselleen, vaan antoi kaikkensa ollakseen lähempänä tavoitetta.
Sehän on ihan psykologian alkeita.
Kyllä rahankeruun ammattilainen tietää, miten kukkaron nyörit avataan.
28.07.2014 20:24
Herzog halusi tietenkin kerätä kaiken irtorahan pois kuulijoilta.
Sehän on hänen elinkeinonsa.
Mainitsemalla kovat summat hän ei kuvitellutkaan, että kovin moni sellaisen maksaisi, vaan että eläkeläismummo antaisi vielä sen viimeisen kaksikymppisensäkin kukkarostaan herralle.
28.07.2014 13:52
Ateisteilla on siis aihetta pieneen rintakehän röyhistämiseen.
Ovathan monet meistä kyseenalaistaneet ympäristössä vallitsevan maailmankuvan ja uskaltaneet ajatella omilla aivoillamme ja muuttaneet käsitystämme olevaisesta radikaalisti.
HYVÄ ME!
En kuitenkaan pidä teistejä hulluina. Pikemminkin hassuina. On suorastaan kiehtovaa, että jotkut lajitoverimme pitävät oikeasti mielikuvitusolentoja todellisina.
21.07.2014 22:14
Onko se nyt NIIN hirvittävän vaikeaa tajuta, että kriisin MOLEMMAT osapuolet ovat syvältä p*****stä ja todellisia uhreja ovat ne tavalliset ihmiset molemmilla puolilla, joiden elämä on yhtä epävarmuutta, ahdistusta, pelkoa ja vihaa.
16.07.2014 13:02
Ensin kirjoitus kutittaa nauruhermoja.
Tuossa yliopistokohdassa repesin.
Sitten mieleen leviää sääli.
Ihmisparka.
16.07.2014 12:52
Mitä sitten?
En etsi ajatuksiani mistään argumenttivarastosta, vaan ajattelen asiat omilla aivoillani.
Jos joku asia voidaan luotettavasti todistaa, niin olen aina valmis muuttamaan käsityksiäni.
Oletko sinä?
Ja sitten saa alkaa tulla niitä luotettavia todisteita.
30.06.2014 20:31
On paljon asioita, joita me emme vielä tiedä tai ymmärrä.
Asian selittämiseen ei tarvita arvausta yliluonnollisen olennon tai olentojen olemassaolosta. Voimme sensijaan tunnustaa, että meillä on vielä oppimista maailmankaikkeuden rakenteesta ja todellisesta olemuksesta.
On henkisesti laiskaa tai vallan antamista omille toiveille ja luulemuksille selittää meille vielä tuntemattomia ilmiöitä persoonallisen toimijan aikaansaannoksiksi ilman siihen viittaavia luotettavia todisteita.
30.06.2014 19:27
Olen heti valmis muuttamaan näkemystäni, jos se voidaan luotettavalla tavalla osoittaa vääräksi.
Nyt lienee aika aloittajan esitellä ne "tieteelliset todisteet", jotka osoittavat jonkin jumalolennon olevan todellisuutta.
30.06.2014 18:51
>>Voiko ateistin mielestä ihminen, joka uskoo jumalaan, elää täysipainoista elämää?> Jopa täysipainoisempaa kuin ateistisen käsityksen omaava ihminen yleensä?
30.06.2014 17:45
Jo pelkästään hindujen jumalia kuuluu olevan miljoonia. Muitakin jumaluuksia on tuhansia ja taas tuhansia.
Minultahan menisi koko ihmisikä, jos minun pitäisi ottaa niihin yhteyttä.
Parempi kun odotan, että jostain niistä saataisiin edes yksi luotettava havainto.
Sitten voin harkita asiaa.
02.04.2014 15:59
Minua ei kiinnosta kokeilla yhteydenottoa tahoihin, jotka ovat lähes varmasti mielikuvituksen tuotetta.
Jos jokin jumala on kiinnostunut minusta, niin ottakoon yhteyttä.
31.03.2014 10:02
16 / 151