Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. Ei tullut vastausta.
  2. Siitä, miten muiden pitäisi elää, en voi sanoa paljoakaan; se on heidän asiansa.

Painotan ainoastaan sitä, että kukaan ei saa vahingoittaa, alistaa tai hyväksikäyttää toisia ihmisiä. Muuten eläköön kukin tavallansa.

Omaa elämääni ja elämäntapaani voin kyllä kuvailla.

Läheiset ja ystävät ovat minulle tärkeitä. Haluan että he olisivat onnellisia. Saan heiltä paljon ja haluan antaa heille vielä enemmän.

Raha ja tavara eivät ole tärkeitä, kunhan suoranaista puutetta ei tarvitse kärsiä. Kohtuullinen toimeentulo riittää hyvin.

Uuden oppiminen ja asioiden ymmärtäminen tuottavat iloa ja tyytyväisyyttä.

Nautin ihmisten luovuuden ja oivalluksen seuraamisesta taiteessa ja kulttuurissa. (Kuullostaa paljon hienommalta kuin se itse asiassa onkaan.)

Luonto antaa minulle paljon. Sieltä saan voimaa ja kärsivällisyyttä sekä upeita elämyksiä.

Henkinen, ajattelun vapaus on minulle tärkeää. En sido mieltäni uskontoihin enkä valmiiksi saneltuihin poliittisiin kaavoihin. Ajatuksen pitää saada lentää vapaasti.

Olen yksilönä ainutlaatuinen. Minunlaistani ei ole toista. Ymmärrän kuitenkin, että olen vain pieni osa elämän kiertokulussa ja myös kaikki muu, jossa elämä on, on kanssani samanarvoista; yhtä arvokasta. On huikaiseva tunne käsittää olevansa osa maailmankaikkeutta. Silloin tuntee itsensä pieneksi ja suureksi samalla kertaa.

Tiedän vahvuuteni ja rajoitteeni. Iloitsen ja nautin kyvyistäni ja taidoistani, mutta en väheksy muita ihmisiä. Heillä on omat vahvat alansa. Tosin turhaudun joskus ihmisille, jotka kieltäytyvät käyttämästä ymmärrystään ja muita heille mahdollisia ominaisuuksia laiskuuttaan tai muista syistä.

Elän mielestäni hyvää, rikasta ja tasapainoista elämää. Olen saavuttanut sen avoimen mieleni avulla keräämäni elämänkokemuksen kautta.

Tiedän, että mikään ei ole ikuista. Osaltaan se, että joka tapauksessa kaikki loppuu ennemmin tai myöhemmin, auttaa minua nauttimaan kaikesta hyvästä, nyt kun se on vielä olemassa.

Varmasti kohtaan vaikeuksia ja koettelemuksia, mutta uskon selviäväni niistä. Jos ongelmille voi tehdä jotakin, niin silloin se tehdään, jos ei voi niin silloin surkutteleminenkin on turhaa. Kun nyt, hyvinä aikoina tiedostaa että kaikki voi mennä ja osaa valmistautua siihen henkisesti, niin lähtökohdat pärjäämiselle ovat kohtuu hyvät.

Tähän mennessä elämäntyylini on toiminut hyvin. Tunteeni olen hallinnut ja uskon hallitsevani jatkossakin. Minulle ei ole epäselvää, miten tulen elämääni jatkamaan.