Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
febus
profiilit
febus
febus
Vapaa kuvaus
Hei. Ollaan ihmisiksi.
Aloituksia
47
Kommenttia
3017
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tullut vastausta.
30.03.2014 15:42
Minä ainakin olen kiitollinen elämästä.
Siitä, että olen saanut syntyä ja elää hyvää, rikasta elämää.
Elämä on lahja isältä ja äidiltä. Niiltä maallisilta vanhemmiltamme.
Kiitos heille!
Jumalista ei ole saatu tähän päivään mennessä vielä ainuttakaan luotettavaa havaintoa, joten vaikka joku sellainen olisikin olemassa se on yhtä tyhjän kanssa. Mitä tekee jumalilla, jotka eivät halua ilmaista itseään meille. Ei mitään!
30.03.2014 15:32
>>Puhuuko ateistit mistään muusta kuin uskonnosta.>Onko ateismi kuin musta aukko.>Tavallaan tyhjempi kuin tyhjyys.>Eli ilman uskontoa ateismi ei ole mitään.
Niinkö ?
29.03.2014 12:41
Et ole vieläkään käsittänyt.
Älä anna periksi. Yritä uudelleen. Kyllä se siitä vielä avautuu.
28.03.2014 18:30
Etkö todellakaan ymmärrä?
Yritä nyt edes!
28.03.2014 14:04
Ihan mukavaa pyörittelyä, mutta mihin sen on tarkoitus johtaa?
Eiköhän täällä maailmassamme ole sekä välttämättömyyttä että vapaita mahdollisuuksia.
Esim. jos dynamiitti alkaa räjähtää, se räjähtää loppuun, välttämättömästi (ja suht sukkelaan).
Jos taas annan kerjäläiselle rahan sijaan hampurilaisen, hän joko ottaa sen tai ei ota.
Tietystikään mitä tahansa ei voi tapahtua. Luonnon lait ja mahdolisen rajat pitävät toiminnan kurissa.
28.03.2014 11:51
>>Luonnontieteellisin metodein on mahdoton saada lopullista ratkaisua kysymykseen Jumalan olemassaolosta.
28.03.2014 11:38
Täällä maailmassa kaikki muuttuu jatkuvasti.
Kaikki.
Jokin asia saattaa olla hetken paikallaan, mutta ajan myötä sekin kehittyy tai taantuu.
Sama koskee myös "suomalaista kulttuuria".
Me emme voi pysäyttää kehitystä, voimme vain ohjata sen suuntaa ja sitäkin melko vähän.
On myös hyvä tiedostaa, että perinten säilyttäjät usein haluavat säilyttää oman aikansa ja arvomaailmansa asiat, jotka eivät itse asiassa ole kovinkaan vanhaa perinnettä. Isovanhempamme elivät hyvin erilaisessa Suomessa kuin me. He järkyttyisivät siitä, miten erilainen nykyisten perinteenvaalijoiden käsitys oikeista perinteistä on verrattuna heidä käsitykseensä niistä.
Japanissa uskonnot, shintolaisus ja buddhalaisuus, eivät ole samanlaisia päällekäypiä julistususkontoja kuten kristinuskot ja islamin suuntaukset. Silloin on ymmärrettävää, että ihmiset saavat harjoittaa niiden seremonioita ilman huolta siitä, että uskonto on pyrkimässä heille isännäksi.
28.03.2014 11:31
>>Entä kuka voi selittää täysin yksityiskohtaisesti, miten aivot ja koko ihmisruumis toimivat tai miten ihmisalkio kehittyy.
28.03.2014 11:07
Ainakin tätä ateistia kiinnostaa lähinnä hämmästellä joidenkin uskovaisten kieroutunutta suhtautumista seksuaalisuuteen.
Seksihän on luonnollinen asia.
Ei siitä tarvitse tehdä elämää suurempaa kysymystä.
Homojen puolesta rukoilemisen sijasta voisit vaikka hyväksyä heidät sellaisina ihmisinä, kuin he ovat.
28.03.2014 10:58
No mutta eihän ateistiksi "käännytä".
Ateistiksi tullaan silloin, kun luovutaan jumaluskoista.
28.03.2014 10:52
Kannattaa silti muistaa, että yksittäinen uskova voi olla huomattavan älykäs ja yksittäinen ateisti jokseenkin typerä.
Ja sama päinvastoin.
28.03.2014 10:44
>>Millainen olisi ateistinen ihannevaltio?>Saisiko julkisissa tiloissa olla muita kuin pelkästään kaupallisia symboleja?
(siten, että esim. ristit olisi julkisissa tiloissa kiellettyjä).>Saisiko suvivirttä laulaa?>Olisiko raamattu kielletty vai sallittu?>Miten pääsiäinen, joulu jne.
28.03.2014 10:17
>>Kummasti jumalat, sadattuhannet vilisee harhaopeissa.>Jumala ei vaadi meiltä muuta kuin sen että teemme hänen tahtonsa, siinä on haastetta jokaiselle riittävästi koko elämän ajaksi. ei tarvi ajan puutteessa soheltaa ateisti opeissa.>Raamattuun uskovilla ei ole ristiriitaisuuksia, puolikrkristityt niitä ristiriitaisuuksia saa aikaiseksi
26.03.2014 10:30
Täysin luonnollinen ja 0% jumalinen kokemus.
Kun ihmisen tajunnan taso on tietyllä asteella, niin aivot luovat elämyksiä joita kutsumme arkikielessä uniksi.
26.03.2014 10:20
Kokemukseni mukaan jokaisella jumaliin uskovalla on itsellään oma ERILAINEN jumalansa.
Kummasti ne jumalat ovat aina samaa mieltä kantajansa kanssa. Tiukalla ihmisellä on mielessään vähintäänkin yhtä kireä jumala ja ymmärtäväisellä henkilöllä kaltaisensa suvaitseva ja leppoisa jumala.
Tiukimpienkin lahkojen sisällä on erimielisyyksiä ja ristivetoa jumalien oikeasta olemuksesta ja tahdosta.
Eikös tämä jo kerro selvästi, että mitään yhtä, ihmisen ulkopuolista jumaluutta ei ole, vaan jokainen uskova on luonut itselleen oman jumalansa, yleensä tiedostamattaan.
25.03.2014 13:13
Valitettavasti elämme maailmassa, jossa pitää valmistautua käyttämään myös aseita itsensä puolustamiseksi.
Koska uskottavan puolustusjärjestelmän luominen tyhjästä kestää kymmeniä vuosia, meidä pitää pitää järjestelmää yllä rauhallisten jaksojenkin aikana, jos haluamme säilyttää itsemääräämisoikeutemme.
Kuten olemme huomanneet, Euroopankin turvallisuustilanne voi muuttua nopeasti hyvään suuntaan, kuten kylmän sodan päättyessä, tai sitten huonompaan kuten...... Silloin ei ole aikaa luoda uutta puolustusta, jollei sitä jo ole valmiina.
Pelkkien poikien osallistuminen aseelliseen maanpuolustukseen valmistautumiseen ei ole tasa-arvoista.
Ongelmaa ei voida nykymaailman aikaan ratkaista vapauttamalla pojat asevelvollisuudesta, joten vaihtoehdoksi jää tyttöjen ottaminen mukaan samaan järjestelmään.
Koska maanpuolustus koskee koko yhteiskuntaa ja kaikkia sen osa-alueita, niin pelkkä sotilaskoulutus voitaisiin laajentaa valmistautumiseen koko yhteiskunnan kriisinhallinnan kehittämiseen. Soveltuvin osa pojista ja tytöistä hoitaisi aseellisen puolen ja ne, jotka sopivat muihin tehtäviin, koulutettaisiin niihin.
Asevelvollisuudelle ei taida Suomessa olla muita reaalisia vaihtoehtoja, kuin Sveitsin malli. Ammattiarmeija on todellakin liian kallis ja liian pieni.
25.03.2014 12:58
Rakkaus on se voima, joka pitää meidät läheiset ja ystävät yhdessä.
Se on läsnä kaikessa vuorovaikutuksessamme. Sillä on monia muotoja ja sitä voi ilmaista monilla tavoin. Kaikkialla se on läsnä, itsestään selvänä kuin ilma jota vailla emme voi elää.
25.03.2014 12:39
Siitä, miten muiden pitäisi elää, en voi sanoa paljoakaan; se on heidän asiansa.
Painotan ainoastaan sitä, että kukaan ei saa vahingoittaa, alistaa tai hyväksikäyttää toisia ihmisiä. Muuten eläköön kukin tavallansa.
Omaa elämääni ja elämäntapaani voin kyllä kuvailla.
Läheiset ja ystävät ovat minulle tärkeitä. Haluan että he olisivat onnellisia. Saan heiltä paljon ja haluan antaa heille vielä enemmän.
Raha ja tavara eivät ole tärkeitä, kunhan suoranaista puutetta ei tarvitse kärsiä. Kohtuullinen toimeentulo riittää hyvin.
Uuden oppiminen ja asioiden ymmärtäminen tuottavat iloa ja tyytyväisyyttä.
Nautin ihmisten luovuuden ja oivalluksen seuraamisesta taiteessa ja kulttuurissa. (Kuullostaa paljon hienommalta kuin se itse asiassa onkaan.)
Luonto antaa minulle paljon. Sieltä saan voimaa ja kärsivällisyyttä sekä upeita elämyksiä.
Henkinen, ajattelun vapaus on minulle tärkeää. En sido mieltäni uskontoihin enkä valmiiksi saneltuihin poliittisiin kaavoihin. Ajatuksen pitää saada lentää vapaasti.
Olen yksilönä ainutlaatuinen. Minunlaistani ei ole toista. Ymmärrän kuitenkin, että olen vain pieni osa elämän kiertokulussa ja myös kaikki muu, jossa elämä on, on kanssani samanarvoista; yhtä arvokasta. On huikaiseva tunne käsittää olevansa osa maailmankaikkeutta. Silloin tuntee itsensä pieneksi ja suureksi samalla kertaa.
Tiedän vahvuuteni ja rajoitteeni. Iloitsen ja nautin kyvyistäni ja taidoistani, mutta en väheksy muita ihmisiä. Heillä on omat vahvat alansa. Tosin turhaudun joskus ihmisille, jotka kieltäytyvät käyttämästä ymmärrystään ja muita heille mahdollisia ominaisuuksia laiskuuttaan tai muista syistä.
Elän mielestäni hyvää, rikasta ja tasapainoista elämää. Olen saavuttanut sen avoimen mieleni avulla keräämäni elämänkokemuksen kautta.
Tiedän, että mikään ei ole ikuista. Osaltaan se, että joka tapauksessa kaikki loppuu ennemmin tai myöhemmin, auttaa minua nauttimaan kaikesta hyvästä, nyt kun se on vielä olemassa.
Varmasti kohtaan vaikeuksia ja koettelemuksia, mutta uskon selviäväni niistä. Jos ongelmille voi tehdä jotakin, niin silloin se tehdään, jos ei voi niin silloin surkutteleminenkin on turhaa. Kun nyt, hyvinä aikoina tiedostaa että kaikki voi mennä ja osaa valmistautua siihen henkisesti, niin lähtökohdat pärjäämiselle ovat kohtuu hyvät.
Tähän mennessä elämäntyylini on toiminut hyvin. Tunteeni olen hallinnut ja uskon hallitsevani jatkossakin. Minulle ei ole epäselvää, miten tulen elämääni jatkamaan.
25.03.2014 12:20
Minäkin maksan niiden yhdistysten jäsenmaksut, joiden jäsen olen.
En kuitenkaan pidä epäoikeudenmukaisena sitä, että sinä et maksa samaa summaa esim. valtiolle.
Me saamme valita vapaasti harrastuksemme ja rahoittaa ne itse.
20.03.2014 10:59
17 / 151