Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Oma+koti,+kullan+kallis.+Näin+olen+itse+päätellyt,+kun+en+myynyt+lapsieni+synnyin+kotia+ja+nyt+he+haluavat+sen+pitää.Oma+synnyin+kotini+on+jo+mennyt,++paitsi+ne+lapsuus+maisemat,+joita+joskus+tulee+ikävä,+mutta+enhän+sinne+enää+jaksa+mennäkään.
  2. Aikojen+alussa+oli+Kahvipirtissä+edesmennyt+"Late",+joka+täytti+tarvittaessa+sitä+nurkka+kaapia.++nimmari+"Ynnämuu"+voisi+tarkemmin+muistaa,+kuinka+ja+mistä+syystä+tällainen+luotiin,+mutta+virtuaalistahan+tämä+on+kaikki.Tosin+sieltä+harva+uskalsi+tunnustaa,+että+oli+ottanut+naukut,+mutta+oli+niitäkin,+jotka+ottivat+pikarillisen,+siis+virtuaalisesti.Nyt+on+taas+kysymyksiä,+että+mikä+tämä++"Pirtti"+on?Itsellenikin+se+oli+aluksi+aivan+outo,+kunnes++"hokasin",+että+ei+ollut+Porin+tien+varrella+se+punainen+Kahvipirtti,+kun+kuvittelin,+että+siellähän+nämä+istuvat+kahvikupposten+äärellä.Koskaan+en+poikennut+sinne+tarkastamaan+asiaa,+koska+matkani+oli+pitkä+sitä+ohittaessa.Nyt+todellakin+huvittaa,+kuinka+typerä+olin+näissä+netti+keskusteluissa+ja+samoin,+kuin+"ynnämuu"+jäin+istumaan+katolle+kanssani,+kun+toiset+lentelivät+sinne++kyöpelin+vuorelle.+Olihan+ne+ihania+mielikuvia,+joihin+joku+voi+samaistua.+Minä+olen+vain+niin+"yksoikoinen",+että+en+samaistunut+noihin+mielikuviin.Miksi+muuten+ei+saa+vanhoja+muistella,+jota+painetaan+"tikulla+silmään"?Sanoisin,+kuten+"sinisirkku"++usein+ilmaisi,+että+"herttuliveiköön",+että+miksi+emme+muistaisi+vanhoja+asioita,+kun+uudet+ovat+koronan+takia+kaukana,+niin+totta`kai,+ne+vanhat+asiat+palautuu+mieleen,+joita+siten+"selailee"+mielessään.Minusta+on+mielenkiintoista+lukea+noita+viestejä,+jotka+ovat+minuakin+vanhempia+ja+heidän+elintapojaan,+kuka+mitenkin+selvisi+sodan+kauhuista.+Tulin+ajatelleeksi+sitäkin,+että+isäni+oli+syntynyt+1906,+joten+oli+ne+ajat+ilmeisesti+erilaiset.Jaa,+tulisi+liian+pitkä+muistelo,+koska+eihän+täällä+saanut+vanhoja+muistella,+vai+kuinka+se++menikään?