Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomaan,+että+onpas+aloitukset+vähissä,+kun+mieleni+tekee+kommentoida+tätäkin+typerän+tomppelia+sepostustasi.+Mutta+kun+olen+yksi+noista+kököistä+ja+kirjoitan+noita+kökköjä,+niin+ihan+vain+huvikseni+tämän+raapustelen,+kun+ei+oikein+nukuta+ja+hommatkin+on+jo+tehty.+On+niin+himskatin+valoisaakin.+
Olisi+ollut+tosi+mukavaa+saada+joitakin+perusteluja+väitteillesi,+mutta+sitähän+ei+voi+odottaa,+koska+jos+olet+lusikalla+saanut+et+kauhalla+voi+sinäkään+kommentoidessasi+kahmaista.+
Viisaana+toki+tiedät+mitä+sana+kökkö+tarkoittaa,+sanakirja+määrittelee+sen+huonoksi+ja+kehnoksi,+urbaani+puhuu+vielä+ala-arvoisesta+ja+teennäisestä.+Nyt+puhun+ja+ajattelen+vain+ja+ainoastaan+omista+tekeleitäni,+ja+tuollaisiahan+ne+todella+ovat,+mutta+millainen+tarkalleen,+olisit+voinut+vähän+yksilöidä,+ei+siitä+mihinkään+pääse,+mutta+se+ilo+on+niin+iso+niitä+kirjoitella,+etten+malta+lopettaa,+en+halua,+en+tahdo.
Sitä+paitsi,+miksi+et+ollut+rohkea+ja+käyttänyt+toista+merkitystä,+jota+sanan+kökkö+vastineena+voi+käyttää.+Nimittäin+kyselin+sananselittäjältä+ja+kökölle+on+myös+merkitys+paska,+tiedäthän+kun+keväisin+ennen+vanhaan+leviteltiin+sontaa+pelloille,+ne+olivat+paskakokkareita,+joita+sinne+pellolle+heiteltiin.
Olisikin+ollut+mukavaa,+jos+olisit+rehellisesti+kirjoittanut,+että+onpas+rosaliiin+oikea+paska+ja+ilkiää+vielä+kirjoitellakin+tuollaisia+paskoja+pitkin+palstoja,+täytyy+olla+todella+paska+tyyppi.+Onneksi+et+tunne+minua,+silti+arvostavan+millainen+kokkare+todellisuudessa+olen,+joskus+aika+paskamainen,+myönnetään+tai+ainakin+v---tumainen.
Hieman+ihmettelen+miksi+olet+sanan+riimi+laittanut+lainauksiin,+kenen+riimin+olet+siihen+lainannut,+minusta+se+on+oikein+hauska+sana+ja+sopii+erityisen+hyvin+näihin+kirjoituksiin,+joita+tähänkin+aloitukseen+ja+muihinkin+kirjoitellaan.
Se+on+mukavaa,+kun+sinun+sanasäilääsi+voi+lueskella+muissa+aloituksissa,+ne+varmasti+hehkuvat+suomen+kielen+ja+sanojen+rikkautta+ja+runsautta.
Ehkä+seuraavan+kerran+kun+kommentoit,+niin+jospa+yksilöisit+vähän+paremmin,+huitoisit+hieman+pienemmällä+sutilla+tuon+suhmurointisi.
Kaikkea+hyvää+ja+varsinkin+kökötöntä+ihanaa+elämää+sinulle.+Voidaan+hyvin+ja+en+kyllä+kehtaa+kökköilyä+lopettaa,+sanat+ovat+niin+mukavia,+ajatukset+vielä+mukavampia.
+tosi.kökköö,+musiikkia+sinulle
30.06.2017 23:21
VOi,+voi...
olen+hyvä+voivottelemaan+minäkin.
Vaan+kun+tekareita+ei+ole,+tokko+nuo+hukassakaan...
Kaikki+muu+on+kyllä+hukassa,+Sarkasmia+sekin...
Olen+kyllä+hyvä+etsimään+mutta+löytämisen+kanssa+on+vähän+niin+ja+näin.
useinkin+olen+avustava+persoona+etsinnöissä,
Mielilauseeni+etsintähommissa+on,+katsotaanpas+onko+se+täällä,+tai+jospa+se+on+täällä+jne
Onnea+vaan+etsintöihin,+toivottavaasti+tekarisi+löytyvät,+ettet+joudu+velliruokintaan...
se+se+vasta+sarkasmia+olisikin...
30.06.2017 13:57
Luonto-aloitukseen+meinasin,
vaan+olkoon+tässä,+vaikka+kiukkua+kuvastamassa.
Yöllä,+meinasin+vallan+kuolla,+kuljin+yksin+upottavalla+suolla.
Kiireesti+viimeisen+edellistä+tahtoa+laatimaan,+
puhalsin+lappuja+pitkin+pöytiä+pyörimään.
Heräsin,+käsi+vain+oli+unessa+neulottunut.
Yksi+suurista+ihanuuksistani+oli+kukkansa+yöllä+aukaissut.
Ison+oranssini+terälehdet+ovat+kuin+ohutta+kuultavaa+paperia,
niitä+en+hennoisi+edes+puhaltaa.
Lisää,+lisää+haluan,+isot+unikot+kukkikaa,+elämä+on+ihanaa.+
https://youtu.be/uCT7a5m7_F0
30.06.2017 13:25
Aurinko+varhain+siristää+silmiään,+heti+haluan+lähemmäksi,+syvemmälle+aamukainaloosi.
Unensa+viimein+yökainaloinen+löytää,+kun+vain+kuulee+kuiskauksesi,++hengityskin++havahduttaa.
Mitä+niiden+väliin+jää?+Aamulla+kaipaus+yöhön+ja+yöllä+ikävä+aamuun.
Ei+sovi+suloista+unohtaa:+’Päivänokkoset’+kainalossa+maistuvat+makeilta+mansikoilta.+
https://youtu.be/7yiamzTQE7w
30.06.2017 12:21
Ian+Mc+Ewanin+Pähkinänkuori,
eilen+vasta+avasin+paketin,+hitsi+kun+kirjakerholaisena+joskus+unohtelen+peruutella,+sitten+paketti+löytyy+postilaatikosta,+en+kehtaa+palautella,+joten+nyt+luen+Pähkinänkuorta.+Mulla+pitää+olla+aina+yhdessä+paikassa+yksi+kirja+ja+toisessa+paikassa+toinen+jne+ja+tämä+on+nyt+siellä+yhdessä+paikassa+ja+kunsinne+menen+niin+rauha+iskee,+otan+kirjan+kaapista+ja+sitten+unohdunkin+sinne+toviksi.+tai+sitten+kuskaan+sen+kirjan+sinne+toiseen+paikkaan+ja+en+malta+päästää+kädestä...
Teosta++mainostetaan+"Vaikuttavan+nerokkaaksi"+olen+tätä+neroutta+jo+aloittanut,+aikas+hauskasti+alkaa...syntymätön+poika+kertoo+elämästään+äitinsä+kohdussa...
Kirjan+takakannessa+on+näin+kaunis+teksti
"Kekseliäs+uhkapeli+päättyy+hohdokkaaseen+voittoon.+Tämä+tiivis,+lumoava,+nokkela+ja+lempeän+traaginen+romaani+on+oodi+inhimilliselle+kauneudelle,+epäitsekkyydelle+ja+sammumattomalle+kaipaukselle."
29.06.2017 23:54
Tuskin+koskaan+käyttäisin+"kepeitä+multia"+,+en+pidä+tuosta+ilmauksesta,+ehkä+jotain+muuta+kepeää+voisi+viimeiselle+matkalle+toivotella.
Jäin+miettimään,+onko+todella+"kaikki+muu+kuuluisaa+ulkokultaisuutta".+Jos+olen+saattamassa+hautaan+läheistäni++tai+muuten+itselleni+tärkeää+vainajaa,+niin+ei+siinä+surussani+ole+kyllä+hitustakaan+ulkokultaisuutta.+Sen+voin+kyllä+sanoa.+Jos+olen+elänyt+lähellä+hänen+elämäänsä+hänen+eläessään+niin+kyllä+haluan+samoin+kohdella+häntä+hänen+viimeisellä+matkallaan,+vaikka+hyvin+tiedän+luonnon+kiertokulun.
29.06.2017 19:44
Puutarhaani+olen+odotellut+perhosia,+tykkään+niistä+niin+valtavasti.+Ihan+kuin+ne+olisivat+kaikki+jonnekin+kadonneet+vai+kylmäkö+ne+vain+on+vienyt.
Muina+kesinä+jo+syreenin+kukkien+aikaa+niitä+olen+tavoitellut+ja+kamerani+kansa+jäljitellyt.+Monena+vuonna+oli+ritariperhoset+jo+syreeneissä.
Nyt+vain+auroraperhosen+olen+tähän+mennessä+nähnyt,++orvokkipuskassa+kerran+pyörähti.
Oreganoa+ja+hunajakukkaa+olen+järjestänyt+perhosia+silmällä+pitäen+pihaani.+Ehkä+kärsivällinen+odottaja+näillä+helteillä+palkitaan,+ainakin+toivon+niin.
29.06.2017 16:47
Annikki+Tähti+on+laulaja,+jonka+muistan+hyvin+lapsuudestani.
Kaksi+laulua+jäivät+jo+pikkulikan+mieleen,
Balladi+Olavinlinnasta+ykkösenä,+kuinka+linnassa+60+luvulla+perheen+kanssa+käydessä+kaikkialta+etsin+sitä+murtunutta+pihlajaa+marjoineen.+Rakkaustarina+laulussa+tuntui+silloin+niin+aidolta+ja+oikealta,+sellainen+tyrmä+ja+pihlaja+varmasti+jossain+on.+Siitä+portaanpielestä+yhden+pihlajan+huomasin,+olisiko+se+voinut+juuri+se+olla.
Toinen+laulu+on+Kuningaskobra,+lapsuudessa+siitä+jo+kuullessaan++jotain+ihmeellistä+mystiikkaa+ja+salaperäisyyttä+ja+lapsen+mielikutus+tietysti+laukkasi.+
Jotain+ihmeellistä,+että+käärmeellä+voi+olla+palatsi,+kruunu+ja+vielä+silmälasitkin.
29.06.2017 16:35
En+ossoo+sannoo
kun+en+kehtoo+irti+päästää
näinkin+on+niin+mukavoo.
Pelkään+eläkeläisen+uraputkea.
Suunnitelmat+männöö+myttyyn+ja
kaikki+haaveet+vallan+lyttyyn.
Sitä+heti+kuitenkin+alkaisi+haaveilla
muutosta+muille+maille+vierahille.
29.06.2017 14:42
Päivänokoset+nuokkusyreenin+alla,+päällä+virttyneen+viltin.
liian+lyhyt+on+silkkipeite,+varpaasi+peitän+suukkosuilla.
Tyynysi+täytän+ruusun+terälehdin,+möyhin+pilven+pehmeäksi.
Unisoittona+soi+kukkakedon+sinikellot+kapellimestarina+satakieli.
Samalle+tyynylle+pääni+painan,+peittosi+alle+pujahdan.+
https://youtu.be/i3spCZFQIfA
29.06.2017 09:07
Tietääkseni+Suomessa+valmistetaan+homejuustoa.
Peltolan+juustola,+akselilla+Rautalampi+-+Suonenjoki,+en+ole+viime+aikoina+tosin+seurannut+kummassa+pitäjässä+juuston+valmistus+tapahtuu,+joskus+tuotteet+valmistettiin+entisellä+Suonenjoen+maatalousoppilaitoksella.,+mutta+itse+peltolan+tila+sijaitsee+Rautalammilla.
Useimmin+heidän+tuotteisiinsa+törmää+ravintoloissa,+vaikka+aika+monesta+paikasta+myös+vähittäismyymälöissäkin+niitä+on+saatavissa.
Jäätelöstään+Peltolan+juustola+on+tunnettu,+viimeksi+sain+Haraldissa+syödessäni+heidän+tervajäätelöään+jälkiruuaksi+lakkahillon+kera,+aikas+hyvää+oli.
Kesälomareissulla+kävin+Juustoportin+pääpaikassa+Jalasjärvellä+kaffeella+ja+sieltä+myymälästä+sain+kutunjuustoja+muutamana+versiona.+Muuten+en+siitä+kuttu-+mausta+niin+välitä,+mutta+salaatissa+kun+sen+pilkkoo+itse+pienen+pieniksi+kuutioiksi+se+on+hyvää.+Joskus+ne+valmiiit+salattijuustokuutiot+on+mielestäni+liian+isoja+ja+aina+jotenkin+samanmakuisia.+
Lähikaupasta+ostin+juustoportin+vapaan+lehmän+AB+jogurttia,+siinä+on+vähän+sokeria+ja+mansikan+makuisena++sokerin+kehutaan+tulevan+juuri+marjasta,+olemattomia+kyllä+hippusetmansikka+siinä+olivat.
28.06.2017 23:26
Ei+ole+sen+kummemmin+tarvinut+selitellä,+kerroin+vain+niin+kuin+asia+oli,+että+missä+olin+ollut+ja+kauppa+kävi+hyvin+tai+sitten+ei+käynyt.+Kertomus+on+aina+piisannut.
Tottahan+on+kaikki+ylhäällä+mitä+olin+ko+tapahtumissa+myynyt,+hintalapun+aina+siirrän+tuotteesta++omiin+papereihini.+Mutta+ne+paperit+eivät+pankille+kuulu,+jos+olisivat+tarkempaa+selitystä+alkaneet+vaatimaan,+olisin+vienyt+pussini+toiseen+pankkiin.+
Osa+myynneistä++hoituu+pankkikortilla,+joten+yllättävän+paljon+ihmisillä+kuitenkin+on+vielä+rahaa+mukana,+toisaalta+markkinat+ja+messut+ovat+tapahtumia,+minne+tulee+rahaa+mukaan+varattua.
28.06.2017 13:39
Kaikin+mokomin,+tarkoituksista+ei+ole+havaintoja.
Vähäisellä+lukutaidollani+yritin+vastata+vain+"+tykkään.kyttyrää"kommenttiin.
Ajatus+mikä+tuli+ensin+mieleen,+ehkä+senkin+voi+hyvällä+tahdolla+laajentaa+koskemaan+itse+aloitusta,+että+turha+ihmisen+on+syyllisyyttä+mistään+kantaa.+Elää+niinkuin+onnensa+oikeaksi+tuntee.
Ei+sinunkaan+pidä+jutustani+syyllisyyttä+ottaa+osaksesi.+Lapsista+voi+mielestäni+kirjoittaa+jos+kirjoitetaan+isovanhemmista+ja+heidän+työpanoksestaan,+eihän+kommentointi+edellytä+lapsia.
28.06.2017 13:08
Tuossa+edellä+joku+kertoi.+että+pankki+on+kiinnostunut+rahan+lähteistä.
Olen+ollut+markkinoilla+tai+messuilla+myymässä+tuotteitani+ja+mennyt+viikonlopun+jälkeen+pankkiin+muovipussin+kanssa,+Mistä+raha+on+peräisin,+varsinkin+kun+olen+kruunuja+mennyt+vaihtamaan,+mistäs+rouvan+rahat+on+peräisin.+Eikä+ole+suurista+seteleistä+ollut+kyse,+pikemminkin+pienistä+kolikoista
Onneksi+nyt+on+tuttu+pankki+ja+tutut+tytöt+kassalla,+ei+ole+enää+tarvinut+vastailla+moisiin.
28.06.2017 11:47
Ehkä+sinun+kannattaa+ensin+tilata+aika+pankistasi+ja+ilmoitat+samalla+aikeesi+nostaa+rahasi+ja+kaikki+tämä++hyvissä+ajoin.
Että+tietävät+laittaa+kauniisti+setelit+jonoon+tai+paketoivat+suunnitelmaasi+ajatellen+muuten+kauniisti+ja+tarkoituksenmukaisesti.+Onhan+se+eri+asia+kaivatko+maahan+vai+kiikutatko+vinttisi+pankolle.
28.06.2017 11:08
Todella+kiinnostaisi+tuo+sukupuolineutraali+vessa.+
Heti+menisin+kokeilee,+ihminen+tarttee+elämyksiä,+siinähän+sitä+tulisi+roppakaupalla+ja+niin+modernia,+oikein+super+raidia,+vai+mikä+se+kulkue+siellä+pääkaupungissa+taas+kuljeskelee+vai+joko+mahtoi+marssia,+on+toi+meedia+mennyt+ohi+silmien+viime+aikoina.
Vaikea+tämmöisen+juntin+kuvitella,+mikä+se+ero+tähän+naisten+vessaan,+ja+käyn+mä+joskus+miestenkin+vessassa+jos+se+kolmio+sattuu+olemaan+nurinperin+ja+on+kova+hätä,+kuin+päin+se+pytty+siellä+on+ja+mille+siellä+haisee+ja+onko+kuvatuksia+seinillä,+vai+onks+peilejä+pilvin+pimein.
Teen+sitten+kyllä+oikein+pyhiinvaellusmatkan,+vaikkei+olis+hätäkään,+kun+semmoisen+toiletin+vaan+tavoitan.
28.06.2017 10:48
On+kyllä+tosi++julmaa+ja+sadistista+suorastaan,+tappaa+itikoita+ja+kärpäsiä+ja+muita+sitsontiaisia.
Annetaan+niiden+elää+ja+nauttia+elämästään+tässä+luonnon+monimuotoisuudessa,
Kaikki+off-heput+pitäisi+kiidättää+nopeasti+mniin+kauaksi+kun+pippuri+kasvaa.
Nauttikaamme+elämästämme+yhdessä,+kaikki+sulassa+sovussa.+Läps,+lapss+ja+lips+päälle+vielä+suhhaus+raidia,+siinä+kuoli+viimeinen+sokerimuurahainen+tässä+huushollissa.
28.06.2017 10:39
no,+metsään+meni,
siellä+sivustolla+on+aivan+ihana+video+isovanhemmuudesta,
nyt+tuli+kaikkea+muutakin+höpinää.
28.06.2017 10:31
Ei+siihen+mukamas+tutkimuksia+tarvita.
Isovanhempi+syyllistää+itse+itseään+jos+halluu,
jokaisellahan+on+ihan+ikiomat+omanlaiset+isovanhemmat,
mitä+siitä+syyllistymään.+
(tässä+yks+video,+saattaa+olla,+että+ei+osu+oikea,+vaan+ei+tuo+haittoo)https://www.facebook.com/pg/askelterveyteen/videos/?ref=page_internal
28.06.2017 10:30
Mieleni+kovin+tekisi+piipahtaa+naapurissa+suuren+järven+takana+
Kätkäläistä+ja+naapurin+miestä+kurkkaamassa.
Nythän+ne+parhaat+esitykset+alkavat+kun+ensi-ilta+on+eletty.
Suuri+suosio+jatkukoon+vaan.
28.06.2017 09:49
2 / 182