- Huomaan, että onpas aloitukset vähissä, kun mieleni tekee kommentoida tätäkin typerän tomppelia sepostustasi. Mutta kun olen yksi noista kököistä ja kirjoitan noita kökköjä, niin ihan vain huvikseni tämän raapustelen, kun ei oikein nukuta ja hommatkin on jo tehty. On niin himskatin valoisaakin.
Olisi ollut tosi mukavaa saada joitakin perusteluja väitteillesi, mutta sitähän ei voi odottaa, koska jos olet lusikalla saanut et kauhalla voi sinäkään kommentoidessasi kahmaista.
Viisaana toki tiedät mitä sana kökkö tarkoittaa, sanakirja määrittelee sen huonoksi ja kehnoksi, urbaani puhuu vielä ala-arvoisesta ja teennäisestä. Nyt puhun ja ajattelen vain ja ainoastaan omista tekeleitäni, ja tuollaisiahan ne todella ovat, mutta millainen tarkalleen, olisit voinut vähän yksilöidä, ei siitä mihinkään pääse, mutta se ilo on niin iso niitä kirjoitella, etten malta lopettaa, en halua, en tahdo.
Sitä paitsi, miksi et ollut rohkea ja käyttänyt toista merkitystä, jota sanan kökkö vastineena voi käyttää. Nimittäin kyselin sananselittäjältä ja kökölle on myös merkitys paska, tiedäthän kun keväisin ennen vanhaan leviteltiin sontaa pelloille, ne olivat paskakokkareita, joita sinne pellolle heiteltiin.
Olisikin ollut mukavaa, jos olisit rehellisesti kirjoittanut, että onpas rosaliiin oikea paska ja ilkiää vielä kirjoitellakin tuollaisia paskoja pitkin palstoja, täytyy olla todella paska tyyppi. Onneksi et tunne minua, silti arvostavan millainen kokkare todellisuudessa olen, joskus aika paskamainen, myönnetään tai ainakin v---tumainen.
Hieman ihmettelen miksi olet sanan riimi laittanut lainauksiin, kenen riimin olet siihen lainannut, minusta se on oikein hauska sana ja sopii erityisen hyvin näihin kirjoituksiin, joita tähänkin aloitukseen ja muihinkin kirjoitellaan.
Se on mukavaa, kun sinun sanasäilääsi voi lueskella muissa aloituksissa, ne varmasti hehkuvat suomen kielen ja sanojen rikkautta ja runsautta.
Ehkä seuraavan kerran kun kommentoit, niin jospa yksilöisit vähän paremmin, huitoisit hieman pienemmällä sutilla tuon suhmurointisi.
Kaikkea hyvää ja varsinkin kökötöntä ihanaa elämää sinulle. Voidaan hyvin ja en kyllä kehtaa kökköilyä lopettaa, sanat ovat niin mukavia, ajatukset vielä mukavampia.
tosi.kökköö, musiikkia sinulle - VOi, voi...
olen hyvä voivottelemaan minäkin.
Vaan kun tekareita ei ole, tokko nuo hukassakaan...
Kaikki muu on kyllä hukassa, Sarkasmia sekin...
Olen kyllä hyvä etsimään mutta löytämisen kanssa on vähän niin ja näin.
useinkin olen avustava persoona etsinnöissä,
Mielilauseeni etsintähommissa on, katsotaanpas onko se täällä, tai jospa se on täällä jne
Onnea vaan etsintöihin, toivottavaasti tekarisi löytyvät, ettet joudu velliruokintaan...
se se vasta sarkasmia olisikin... - Luonto-aloitukseen meinasin,
vaan olkoon tässä, vaikka kiukkua kuvastamassa.
Yöllä, meinasin vallan kuolla, kuljin yksin upottavalla suolla.
Kiireesti viimeisen edellistä tahtoa laatimaan,
puhalsin lappuja pitkin pöytiä pyörimään.
Heräsin, käsi vain oli unessa neulottunut.
Yksi suurista ihanuuksistani oli kukkansa yöllä aukaissut.
Ison oranssini terälehdet ovat kuin ohutta kuultavaa paperia,
niitä en hennoisi edes puhaltaa.
Lisää, lisää haluan, isot unikot kukkikaa, elämä on ihanaa.
https://youtu.be/uCT7a5m7_F0 - Aurinko varhain siristää silmiään, heti haluan lähemmäksi, syvemmälle aamukainaloosi.
Unensa viimein yökainaloinen löytää, kun vain kuulee kuiskauksesi, hengityskin havahduttaa.
Mitä niiden väliin jää? Aamulla kaipaus yöhön ja yöllä ikävä aamuun.
Ei sovi suloista unohtaa: ’Päivänokkoset’ kainalossa maistuvat makeilta mansikoilta.
https://youtu.be/7yiamzTQE7w - Ian Mc Ewanin Pähkinänkuori,
eilen vasta avasin paketin, hitsi kun kirjakerholaisena joskus unohtelen peruutella, sitten paketti löytyy postilaatikosta, en kehtaa palautella, joten nyt luen Pähkinänkuorta. Mulla pitää olla aina yhdessä paikassa yksi kirja ja toisessa paikassa toinen jne ja tämä on nyt siellä yhdessä paikassa ja kunsinne menen niin rauha iskee, otan kirjan kaapista ja sitten unohdunkin sinne toviksi. tai sitten kuskaan sen kirjan sinne toiseen paikkaan ja en malta päästää kädestä...
Teosta mainostetaan "Vaikuttavan nerokkaaksi" olen tätä neroutta jo aloittanut, aikas hauskasti alkaa...syntymätön poika kertoo elämästään äitinsä kohdussa...
Kirjan takakannessa on näin kaunis teksti
"Kekseliäs uhkapeli päättyy hohdokkaaseen voittoon. Tämä tiivis, lumoava, nokkela ja lempeän traaginen romaani on oodi inhimilliselle kauneudelle, epäitsekkyydelle ja sammumattomalle kaipaukselle." - Tuskin koskaan käyttäisin "kepeitä multia" , en pidä tuosta ilmauksesta, ehkä jotain muuta kepeää voisi viimeiselle matkalle toivotella.
Jäin miettimään, onko todella "kaikki muu kuuluisaa ulkokultaisuutta". Jos olen saattamassa hautaan läheistäni tai muuten itselleni tärkeää vainajaa, niin ei siinä surussani ole kyllä hitustakaan ulkokultaisuutta. Sen voin kyllä sanoa. Jos olen elänyt lähellä hänen elämäänsä hänen eläessään niin kyllä haluan samoin kohdella häntä hänen viimeisellä matkallaan, vaikka hyvin tiedän luonnon kiertokulun. - Puutarhaani olen odotellut perhosia, tykkään niistä niin valtavasti. Ihan kuin ne olisivat kaikki jonnekin kadonneet vai kylmäkö ne vain on vienyt.
Muina kesinä jo syreenin kukkien aikaa niitä olen tavoitellut ja kamerani kansa jäljitellyt. Monena vuonna oli ritariperhoset jo syreeneissä.
Nyt vain auroraperhosen olen tähän mennessä nähnyt, orvokkipuskassa kerran pyörähti.
Oreganoa ja hunajakukkaa olen järjestänyt perhosia silmällä pitäen pihaani. Ehkä kärsivällinen odottaja näillä helteillä palkitaan, ainakin toivon niin. - Annikki Tähti on laulaja, jonka muistan hyvin lapsuudestani.
Kaksi laulua jäivät jo pikkulikan mieleen,
Balladi Olavinlinnasta ykkösenä, kuinka linnassa 60 luvulla perheen kanssa käydessä kaikkialta etsin sitä murtunutta pihlajaa marjoineen. Rakkaustarina laulussa tuntui silloin niin aidolta ja oikealta, sellainen tyrmä ja pihlaja varmasti jossain on. Siitä portaanpielestä yhden pihlajan huomasin, olisiko se voinut juuri se olla.
Toinen laulu on Kuningaskobra, lapsuudessa siitä jo kuullessaan jotain ihmeellistä mystiikkaa ja salaperäisyyttä ja lapsen mielikutus tietysti laukkasi.
Jotain ihmeellistä, että käärmeellä voi olla palatsi, kruunu ja vielä silmälasitkin. - En ossoo sannoo
kun en kehtoo irti päästää
näinkin on niin mukavoo.
Pelkään eläkeläisen uraputkea.
Suunnitelmat männöö myttyyn ja
kaikki haaveet vallan lyttyyn.
Sitä heti kuitenkin alkaisi haaveilla
muutosta muille maille vierahille. - Päivänokoset nuokkusyreenin alla, päällä virttyneen viltin.
liian lyhyt on silkkipeite, varpaasi peitän suukkosuilla.
Tyynysi täytän ruusun terälehdin, möyhin pilven pehmeäksi.
Unisoittona soi kukkakedon sinikellot kapellimestarina satakieli.
Samalle tyynylle pääni painan, peittosi alle pujahdan.
https://youtu.be/i3spCZFQIfA - Tietääkseni Suomessa valmistetaan homejuustoa.
Peltolan juustola, akselilla Rautalampi - Suonenjoki, en ole viime aikoina tosin seurannut kummassa pitäjässä juuston valmistus tapahtuu, joskus tuotteet valmistettiin entisellä Suonenjoen maatalousoppilaitoksella., mutta itse peltolan tila sijaitsee Rautalammilla.
Useimmin heidän tuotteisiinsa törmää ravintoloissa, vaikka aika monesta paikasta myös vähittäismyymälöissäkin niitä on saatavissa.
Jäätelöstään Peltolan juustola on tunnettu, viimeksi sain Haraldissa syödessäni heidän tervajäätelöään jälkiruuaksi lakkahillon kera, aikas hyvää oli.
Kesälomareissulla kävin Juustoportin pääpaikassa Jalasjärvellä kaffeella ja sieltä myymälästä sain kutunjuustoja muutamana versiona. Muuten en siitä kuttu- mausta niin välitä, mutta salaatissa kun sen pilkkoo itse pienen pieniksi kuutioiksi se on hyvää. Joskus ne valmiiit salattijuustokuutiot on mielestäni liian isoja ja aina jotenkin samanmakuisia.
Lähikaupasta ostin juustoportin vapaan lehmän AB jogurttia, siinä on vähän sokeria ja mansikan makuisena sokerin kehutaan tulevan juuri marjasta, olemattomia kyllä hippusetmansikka siinä olivat. - Ei ole sen kummemmin tarvinut selitellä, kerroin vain niin kuin asia oli, että missä olin ollut ja kauppa kävi hyvin tai sitten ei käynyt. Kertomus on aina piisannut.
Tottahan on kaikki ylhäällä mitä olin ko tapahtumissa myynyt, hintalapun aina siirrän tuotteesta omiin papereihini. Mutta ne paperit eivät pankille kuulu, jos olisivat tarkempaa selitystä alkaneet vaatimaan, olisin vienyt pussini toiseen pankkiin.
Osa myynneistä hoituu pankkikortilla, joten yllättävän paljon ihmisillä kuitenkin on vielä rahaa mukana, toisaalta markkinat ja messut ovat tapahtumia, minne tulee rahaa mukaan varattua. - Kaikin mokomin, tarkoituksista ei ole havaintoja.
Vähäisellä lukutaidollani yritin vastata vain " tykkään.kyttyrää"kommenttiin.
Ajatus mikä tuli ensin mieleen, ehkä senkin voi hyvällä tahdolla laajentaa koskemaan itse aloitusta, että turha ihmisen on syyllisyyttä mistään kantaa. Elää niinkuin onnensa oikeaksi tuntee.
Ei sinunkaan pidä jutustani syyllisyyttä ottaa osaksesi. Lapsista voi mielestäni kirjoittaa jos kirjoitetaan isovanhemmista ja heidän työpanoksestaan, eihän kommentointi edellytä lapsia. - Tuossa edellä joku kertoi. että pankki on kiinnostunut rahan lähteistä.
Olen ollut markkinoilla tai messuilla myymässä tuotteitani ja mennyt viikonlopun jälkeen pankkiin muovipussin kanssa, Mistä raha on peräisin, varsinkin kun olen kruunuja mennyt vaihtamaan, mistäs rouvan rahat on peräisin. Eikä ole suurista seteleistä ollut kyse, pikemminkin pienistä kolikoista
Onneksi nyt on tuttu pankki ja tutut tytöt kassalla, ei ole enää tarvinut vastailla moisiin. - Ehkä sinun kannattaa ensin tilata aika pankistasi ja ilmoitat samalla aikeesi nostaa rahasi ja kaikki tämä hyvissä ajoin.
Että tietävät laittaa kauniisti setelit jonoon tai paketoivat suunnitelmaasi ajatellen muuten kauniisti ja tarkoituksenmukaisesti. Onhan se eri asia kaivatko maahan vai kiikutatko vinttisi pankolle. - Todella kiinnostaisi tuo sukupuolineutraali vessa.
Heti menisin kokeilee, ihminen tarttee elämyksiä, siinähän sitä tulisi roppakaupalla ja niin modernia, oikein super raidia, vai mikä se kulkue siellä pääkaupungissa taas kuljeskelee vai joko mahtoi marssia, on toi meedia mennyt ohi silmien viime aikoina.
Vaikea tämmöisen juntin kuvitella, mikä se ero tähän naisten vessaan, ja käyn mä joskus miestenkin vessassa jos se kolmio sattuu olemaan nurinperin ja on kova hätä, kuin päin se pytty siellä on ja mille siellä haisee ja onko kuvatuksia seinillä, vai onks peilejä pilvin pimein.
Teen sitten kyllä oikein pyhiinvaellusmatkan, vaikkei olis hätäkään, kun semmoisen toiletin vaan tavoitan. - On kyllä tosi julmaa ja sadistista suorastaan, tappaa itikoita ja kärpäsiä ja muita sitsontiaisia.
Annetaan niiden elää ja nauttia elämästään tässä luonnon monimuotoisuudessa,
Kaikki off-heput pitäisi kiidättää nopeasti mniin kauaksi kun pippuri kasvaa.
Nauttikaamme elämästämme yhdessä, kaikki sulassa sovussa. Läps, lapss ja lips päälle vielä suhhaus raidia, siinä kuoli viimeinen sokerimuurahainen tässä huushollissa. - no, metsään meni,
siellä sivustolla on aivan ihana video isovanhemmuudesta,
nyt tuli kaikkea muutakin höpinää. - Ei siihen mukamas tutkimuksia tarvita.
Isovanhempi syyllistää itse itseään jos halluu,
jokaisellahan on ihan ikiomat omanlaiset isovanhemmat,
mitä siitä syyllistymään.
(tässä yks video, saattaa olla, että ei osu oikea, vaan ei tuo haittoo)https://www.facebook.com/pg/askelterveyteen/videos/?ref=page_internal - Mieleni kovin tekisi piipahtaa naapurissa suuren järven takana
Kätkäläistä ja naapurin miestä kurkkaamassa.
Nythän ne parhaat esitykset alkavat kun ensi-ilta on eletty.
Suuri suosio jatkukoon vaan.