Vapaa kuvaus

Purjeveneilijä.

Aloituksia

51

Kommenttia

2593

  1. Näin+minäkin+sen+näen.++Myyjä+on+ilmoittanut+hinnan,+jolla+on+valmis+tekemään+kaupat.++Jos+se+tuntuu+liian+kovalta,+niin+sitten+on+ostajankaan+turha+kuluttaa+asiaan+energiaa+ja+ärsyttää+myyjää+alennuspyynnöillään+tavaraa+edes+näkemättä.
  2. Samoin+minä+olen+ne+kokenut+ollessani+"asiakkaan"+roolissa+ja+pyrkinyt+samaa+linjaan+noudattamaan+itse+katsastajana,+kuten+ymmärtääkseni+seuramme+muutkin+katsastajat+toimivat.Aloitusviestin+"katu-uskottavuutta"+hiukan+syö+tietynlainen+turhanaikaisen+valituksen+kajahdus.++Mutta+jos+yrittää+nyt+sen+ohittaa,+niin+ei+se+ehkä+ihan+järjetön+ajatus+olisi,+että+järjestelmään+lisättäisiin+jonkinlaista+"tilannejoustoa".++Esimerkiksi+tähän+tapaan:-seuraan+tuleva+vene+peruskatsastetaan+nykykäytännön+mukaan+(runko-+ja+vuosikatsastus+omistajan+ja+veneen+historiasta+riippumatta-viiden+vuoden+välein+tapahtuvat+peruskatsastukset+säilytetään+nykyisellään-uusien+jäsenten+(ensimmäisen+veneensä+ko.+seurassa+hankkineiden)+kohdalla+noudatetaan+ensimmäisen+peruskatsastuskauden+ajan+nykyistä+vuosikatsastuskäytäntöä-muutoin+vuosikatsastukset+voisi+veneenomistaja+oman+valintansa+mukaan+tehdä+nykyisellä+tavalla+tai+"itsepalveluna".Omien+havaintojeni+mukaan+osa+veneistä+katsastetaan+nykyisinkin+"ilmoituspohjaisesti"+ja+se+toimii+ihan+hyvin,+mutta+kun+se+ei+ole+virallinen+käytäntö,+niin+väistämättä+mukaan+jää+pärstäkertoimen+vaikutus.++En+väitä,+että+kaikkien+seurojen+kaikki+katsastajat+olisivat+yhtä+joviaaleja+ja+asiallisia+kuin+mielestäni+meidän+seurassa+ollaan.++Itse+asiassa+mieleeni+tulee+eräs+muinoin+nettipalstoilla+esiintynyt,+jonka+nimi+jääköön+mainitsematta+mutta+joka+mm.+väitti+erottavansa+kirkkaassa+auringonpaisteessa+paljaalla+silmällä+vilkaisten,+palaako+kulkuvaloissa+10W+vai+25W+polttimo...
  3. Vaikea+edelleenkään+uskoa,+että+muutaman+kympin+vero+vaikuttaisi+juuri+mitään+käyttöön.Typerä+ja+vailla+faktaperusteita+kehitelty+vero+mutta+turha+liioitella+sen+vaikutuksia+silti.