Ryhtyisitkö suhteeseen jonka ei ole tarkoitus...

edetä mihinkään?

Voisitko kuvitella ryhtyväsi siis suhteeseen jonka ei ole koskaan tarkoitus edetä avioliittoon tai edes yhteenmuuttoon? Eli periaatteessa ryhtyisitkö ikään kuin seurustelusuhteeseen jonka ei ole tarkoitus edetä mihinkään? Jos joku vielä ihmettelee että mitä tuo suhde sitten olisi, niin ylipäänsä ajanviettämistä yhdessä sekä paneskelua ym. kivaa.

66

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MlEZ

      kyllä

      se ahdistaisikin jos etukäteen jo "tietäisi" mihin tämä johtaa!

    • FF

      Siis vakipanosuhde, fuck buddy suhde? Miksei. En tällä hetkellä halua mutta en näe sellaisissa mitään pahaakaan.

      Seurustelua tuollaiset suhteet eivät ole, se on taas ihan eri asia.

      • ghjghjghj

        Onhan noi seurustelusuhteita eikä mitään vakipanojuttuja.


      • Voi hyvä tavaton!
        ghjghjghj kirjoitti:

        Onhan noi seurustelusuhteita eikä mitään vakipanojuttuja.

        Siis nuohan on vaan kaverisuhteita, missä molemmat on vaan jotain läheisriippuvaisia. Seurustelusuhde taas on suhde, mihin sisältyy jo rakkauden tunteitakin.

        Sinä kun et näköjään näytä tietävän mitä onkaan rakkaus, niin lueppa ja opi tuolta pikkuinen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus


      • obszervoija
        Voi hyvä tavaton! kirjoitti:

        Siis nuohan on vaan kaverisuhteita, missä molemmat on vaan jotain läheisriippuvaisia. Seurustelusuhde taas on suhde, mihin sisältyy jo rakkauden tunteitakin.

        Sinä kun et näköjään näytä tietävän mitä onkaan rakkaus, niin lueppa ja opi tuolta pikkuinen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus

        Eronahan perinteiseen suhteeseen tuossa on vain se ettei edetä yhteenmuuttoon, häihin, tai perheen perustamiseen. Tällöin mielestäsi suhteessa ei voi olla rakkautta, vai mitä tarkoitit?


    • Mies1985

      Kyllä. Yhteenmuutto on pelkkä romantiikan murhaaja.

    • seksiä tai ei

      kuka mitenkin jonkun seksisuhteen määrittelee. voihan sitä viettää yhdessä aikaa vaikkei yhteen aiota muuttaa ja ties miten syvällisesti ystävystyä

    • Kyllä. Mistäs sitä koskaan tietää mihin se johtaa. Tai okei, kyllä sen tietää jos ei se tule johtamaan mihinkään.
      Hauskaa voi pitää yhdessä, saa seuraa kun sitä kaipaa jne. Jos se molemmille sopii, niin mikä ettei.
      Kaikki tulevat suhteeni tulevat olemaan tällaisia...

    • sillitrooli

      En ryhtyisi ja ärsyttää naiset, jotka tuollaista haluavat.

      • ontto elämä

        oletkos ollut sellasen kanssa joka tekee listaa et vuoden päästä tää, sit taas vuosi ja ollaan tässä, siitä sit vuosi ja on vihdoin HÄÄT VAUVA

        sen jälkeen ei sit luekaan mitään...


    • sillitrooli

      En ole, mutta jos nainen olisi määrätietoinen noissa tavoitteissaan ja lähtisi itse viemään suhdetta niiden suuntaan, niin mikä ettei.

      • niinhän siinä käviki

        jokaiselle löytyy sit joku. mua toi kylmäs

        niin mitään tukea hältä oli turha odottaa, jos en olis vakityössä ja valmistunut sen tietyn ajan puitteissa niin goodbye ja seuraava siittämään


      • sillitrooli
        niinhän siinä käviki kirjoitti:

        jokaiselle löytyy sit joku. mua toi kylmäs

        niin mitään tukea hältä oli turha odottaa, jos en olis vakityössä ja valmistunut sen tietyn ajan puitteissa niin goodbye ja seuraava siittämään

        Eihän se sitten lähtenyt itse viemään suhdetta siihen suuntaan, vaan odotti että sinä teet kaiken. Ei sellainen minuakaan kiinnostaisi.


      • 27 is 72
        sillitrooli kirjoitti:

        Eihän se sitten lähtenyt itse viemään suhdetta siihen suuntaan, vaan odotti että sinä teet kaiken. Ei sellainen minuakaan kiinnostaisi.

        niin no omaa puoltani mä vaan kerron. ehkä omasta mielestä se vei? :D no joka tapauksessa se on aika kylmä tunne kun noita oikeesti kirjotellaan ylös. eri asia jos puhutaan ja suunnitellaan. haaveilu toki kuuluu suhteisiin.


    • En. Tällä hetkellä en ole kiinnostunut sellaisesta yhtään.
      Mutta eihän suhteesta heti alkuunsa tiedä tuleeko siitä mitään.

    • Lyhykäisesti

      Kyllä ilman muuta.

    • pääsetsä?

      kyllä mulle ainaki tollanen vakipanosuhde käy hyvin, varsinkin kun tiedän etten ole kiinnostunut tästä miehestä muuten kuin panona silloin ja tällöin. eikä ole vaaraa tiedon leviämisestä kun hänellä on perhe. juu tuomitkaa vapaasti, mutta mun aikomus ei ole tunkea parisuhteen väliin. Hyvä pano, parempi mieli :)

    • ghjghjghj

      Niin ja vastataan vielä että ihan hyvin kävis vaikka 20kpl sellaisia vuoden suhteita joissa vois aina välissä olla sinkkuna. En muutenkaan usko mihinkään koko elämän kestävään seurusteluun. mies siis...

    • Älyn haamu

      Jos nainen on kaunis niin kyllä.

      • HÄHH????

        Onko vaatimukset vakipanosuhteeseen alemmat? Menisitkö sitten ruman naisen kanssa naimisiin???


    • raizis

      Nojoo, en taida ylipäänsä olla niitä parisuhde ihmisiä, mutta tuollainen järjestely voisi tavallaan kuulostaa ihan ookkoolta. Joten ehkäpä ehkäpä, jos löytyisi joku mukava nainen.

    • ei ymmärrä ei

      Miksi suhteen pitäisi ylipäätään edetä mihinkään? Miksi ei voi vain olla ja nauttia olostaan ilman turhia häröilyjä?

      • Joo sana eteneminen iski minunkin korvaan tai tajuntaan. Mut tässä varmaan ideana oli yhdessä asuen vai erikseen. Eli tietyllä tavalla astetta enemmän, kun jakaa luukkunsa toisen kanssa. On elämä vähän erilaista kun asuen omissa luukuissaan. Yhteisessä luukussa, kun se arki astuu ihan erilailla eteen, kun ei ole pakopaikkaa omaan luukkun olemassa.


    • Oon sitoutuvaa sorttia ja joskus vuosi sitten en luultavasti olisi suostunut mutta, koska pikkuhiljaa alkaa näyttämään siltä, että en välttämättä löydä kumppania (Ainakaan lähitulevaisuudessa) niin, jos minulle tulee tilaisuus yhen yön juttuun, seksisuhteeseen tai suhteeseen ilman päämäärää niin aion tarttua tilaisuuteen.
      Saisin ainakin läheisyyttä, lämpöä ja seksiä vaikka rakkautta en saisikaan.

      • ei ei

        Mites tuo päämäärä ja rakkaus nyt kuuluvat yhteen? Eihän aina tarvitse olla mitään päämäärää tai yksityiskohtaisia suunnitelmia. Ylipäätään ei ihmisellä ole mitään tarkoitusta tai tehtävää.


      • ei ei kirjoitti:

        Mites tuo päämäärä ja rakkaus nyt kuuluvat yhteen? Eihän aina tarvitse olla mitään päämäärää tai yksityiskohtaisia suunnitelmia. Ylipäätään ei ihmisellä ole mitään tarkoitusta tai tehtävää.

        "Mites tuo päämäärä ja rakkaus nyt kuuluvat yhteen?"

        No ei ne välttämättä kuulukkaan yhteen, mutta puhuinkin päämäärättömästä suhteesta jossa ei ole rakkautta.


      • pisteviiva
        peksuttaja kirjoitti:

        "Mites tuo päämäärä ja rakkaus nyt kuuluvat yhteen?"

        No ei ne välttämättä kuulukkaan yhteen, mutta puhuinkin päämäärättömästä suhteesta jossa ei ole rakkautta.

        Niinpä. Silloin kun sitä rakkautta on niin kummasti alkaa tulla päämääriäkin.


      • nir-
        pisteviiva kirjoitti:

        Niinpä. Silloin kun sitä rakkautta on niin kummasti alkaa tulla päämääriäkin.

        Kyllä minusta varsinkin vanhempana ja lapset hankkineena voi olla sellaisiakin suhteita joissa ollaan ihan oikeasti pariskunta ja rakastuneita muttei esimerkiksi muuteta yhteen.

        Tunnenkin yhden tällaisen pariskunnan työn kautta (ikää vissiin noin 50v), ja tämä mies ainakin hehkuttaa olevansa onnellinen (en tietenkään tiedä sen tarkemmin onko heillä kuitenkin jotain tavoitteita, esim. muuttaa eläkkeelle mennessään yhdessä Espanjaan tai jotain vastaavaa).

        Itsellenkin sopisi tuollainen suhde loistavasti nykyiseen elämäntilanteeseen. Voisihan niitä päämääriä sitten myöhemmin tulla jos on tullakseen.

        En oikeastaan usko että sillä on paljonkaan merkitystä, onko suhteella "tarkoitus" edetä jonnekin. Useat suhteet joilla on tarkoitus (ainakin toisen osapuolen mielestä) edetä pitkällekin loppuvat alkuunsa ja joskus kuulee siitäkin että ihan vahingossa on alkanut lopun elämää kestänyt suhde.


    • hellunna

      En alkaisi tuollaiseen kaverisuhteeseen, jossa saisi tulla ja mennä ja tehdä niin kuin huvittaa vaikka käydä muitakin paneskelemassa. Tuollainen suhde sopii narsisteille, mutta ei normituntevalle immeiselle.

    • Tällä ajatuksenkululla ja järjenjuoksulla varustettuna, en voisi. Eri asia, jos päässä tapahtuis joku muutos ajattelussa tai elämäntilanne toisin vaatis, sitten vastaus voisi olla toinen.

    • evoleena89

      Kyllä. en välitä avioliitosta lainkaan sekä yhteenmuutto yleisemmin pilaa seksielämän pidemmän päälle, kun joutuu näkemään puolison ällöttävät puolet (likaiset alusvaatteet, kuulla ja haistaa kun toinen paskoo ja piereskelee)

      Kyllä siis itselleni oikein mielellään kävisi niin, että omissa kodeissa asutaan.

      Näen ainoastaan rahallisesti samassa taloudessa asumisen fiksuksi.

      • Heh, eikö noi nurjatkin puolet ole ihan inhimillisiä juttuja? Kuten likaiset vaatteet, pieremisest ja paskomiset? Kyllähän nyt jokainen sen tietää mitä ruumiintoimintoja ihmisessä tapahtuu. :-)

        Miks niitä on vaikea hyväksyä, kun ne kerta ovat kuitenkin todellisuutta, osa ihmisyyttä?


      • tinka_tiger kirjoitti:

        Heh, eikö noi nurjatkin puolet ole ihan inhimillisiä juttuja? Kuten likaiset vaatteet, pieremisest ja paskomiset? Kyllähän nyt jokainen sen tietää mitä ruumiintoimintoja ihmisessä tapahtuu. :-)

        Miks niitä on vaikea hyväksyä, kun ne kerta ovat kuitenkin todellisuutta, osa ihmisyyttä?

        Niin ja piti kysyä, et entäs jos se pieru karkaa siinä teidän vaikka sekstaillessa. On tullut syötyä vähän jotain epäsopivaa ja huonosti sulavaa, suoli sitten täyttyy kaasusta. Ja jumpatessahan usein suolistokin alkaa pelaamaan, alkaa suolikaappi ehkä fuskaamaan. Ja sitte se totuus sieltä puskee ehkä haisevanakin ilmoille. Niin lopahtaako se siihin ja koko suhde menee nurin?

        Toi sika pieree?!!

        Tai tulee treffaillessa kauhea kakkahätä. Lähetätkö kaverin kotiin paskalle ja sitten vasta takas, tietysti suihkun ja runsaan saippuoinnin kera? :-)


    • takkut

      Nimenomaan tuollaiseen suhteeseen voisin ryhtyä, en muunlaiseen. Omat asunnot, muuten sitten yhteisen ajan viettoa, ulkona käymistä matkustelua yms. yhteistä tekemistä

      • laatua ja luksusta

        Olen täysin samaa mieltä. Olen etsinyt parisuhdetta, jossa olisi yhteiset jutut, mutta myös omaa aikaa ja tilaa. Ihanteellista olisi omat asunnot, paljon aikaa yhdessä ja jonkin verran itsekseen ja ystävien kanssa, reissaamista yhdessä ja erikseen, leffailtoja, romanttisia illallisia, konsertteja, teatteri-iltoja, mökkeilyä, yhdessä nukkumista, seksiä... Eikä olisi koskaan riitaa rahasta, kotitöistä, mistään typerästä arkisesta asiasta. Olen kerran elänyt tuollaisessa suhteessa neljä vuotta ja se toimi erittäin hyvin, arki ei astunut mukaan kuvioihin. Ero tuli kuitenkin tahtomattani ja uutta samantyyppistä suhdetta ei ole löytynyt, harmi.


      • ei_huono_vaihtoehto
        laatua ja luksusta kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä. Olen etsinyt parisuhdetta, jossa olisi yhteiset jutut, mutta myös omaa aikaa ja tilaa. Ihanteellista olisi omat asunnot, paljon aikaa yhdessä ja jonkin verran itsekseen ja ystävien kanssa, reissaamista yhdessä ja erikseen, leffailtoja, romanttisia illallisia, konsertteja, teatteri-iltoja, mökkeilyä, yhdessä nukkumista, seksiä... Eikä olisi koskaan riitaa rahasta, kotitöistä, mistään typerästä arkisesta asiasta. Olen kerran elänyt tuollaisessa suhteessa neljä vuotta ja se toimi erittäin hyvin, arki ei astunut mukaan kuvioihin. Ero tuli kuitenkin tahtomattani ja uutta samantyyppistä suhdetta ei ole löytynyt, harmi.

        Alkoiko toinen osapuoli tahtoa enemmän vai löysiko jonkun uuden?


      • laatua ja luksusta
        ei_huono_vaihtoehto kirjoitti:

        Alkoiko toinen osapuoli tahtoa enemmän vai löysiko jonkun uuden?

        Ihastui alaiseensa. :(

        Mikä olisi ollut enemmän? Mehän olimme suhteessa ollessamme kuitenkin sitoutuneet vain toisiimme. Yhteenmuuttoko, kihlautuminen, naimisiinmeno, lapsen saaminen...? Minusta henkistä yhteyttä ja sielunkumppanuutta enempää ei voi edes olla. Tuo kaikki muu on materialistista.


      • ei_huono_vaihtoehto
        laatua ja luksusta kirjoitti:

        Ihastui alaiseensa. :(

        Mikä olisi ollut enemmän? Mehän olimme suhteessa ollessamme kuitenkin sitoutuneet vain toisiimme. Yhteenmuuttoko, kihlautuminen, naimisiinmeno, lapsen saaminen...? Minusta henkistä yhteyttä ja sielunkumppanuutta enempää ei voi edes olla. Tuo kaikki muu on materialistista.

        Tarkoitin enemmän tahtomisella juuri tuota eli merkkejä suhteen "virallistamisesta". Lapsen saantia en laske sellaiseksi, siinä on sentään kyse ihmisestä :)

        Kuvailemaasi suhdetta on vaikea löytää, koska monet haluavat ennen pitkää sen yhteisen asunnon jne. tiiviin elämän. Toiset taas haluavat olla sitoutumatta ja silloin suhde on enemmänkin vakipanosuhde, vaikka välillä tehtäisiin yhdessä muutakin. Mutta kuitenkin ovi muillekin mahdollisuuksille (= uudet tuttavuudet) on jätetty raolleen.


    • Miss Fury

      Outoahan se olisi jos parisuhteella olisi ensimmäisestä päivästä lähtien jokin tavoite. Itse en voisi kuvitella ryhtyväni suhteeseen, jonka tavoite olisi avioliitto.
      Avoliitto on vielä mahdollinen mutta ei sekään ole mikään tavoite.

    • fghjklöä

      Voisin kuvitella. Mutta en kenen tahansa kanssa. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Kiirettä, lapsia, opiskelua ym. johon ei ihan helposti saa enää seurustelua mahdutettua täyspainoisesti. Näissä tilanteissa on vakipanosuhde loistava idea. Kun vaan sovitaan pelisäännöistä tarkkaan ja kumpikin niitä noudattaa. En missään nimessä haluaisi olla mikään toinen nainen. Mutta vakipanosuhde käy. Toki siinäkin täytyy olla lämpöä ja yhteistä oloa muutenkin kun että käydään vaan nopeet vetämässä ja se siitä. Tehdään juttuja yhdessä pidetään hauskaa käydään paikoissa...leffassa....ihan missä vaan ja rakastellaan. Jos suhde siitä sit kehittyy seurusteluasteelle iin molemmat jo tietää syyn miksi ehkä aikaa ei aina niin löydy ja saattaa jopa olla hyväkin lähtökohta suhteelle.

    • Kyllä seurustelun

      tarkoitus on perheen perustaminen. Tuollainen toiminta on vain sairasta omien himojen tyydyttämistä. En ryhtyisi enkä hyväksyisi naista joka on ollut tuollaisessa suhteessa.

      • 27

        Ei ole. Nyt eletään 2000 lukua jo pitkälti. Unohda heinähanko ja pussihousut ja hyppää nykyaikaan sinäkin.


      • nbcvmbcmn

        Niin, himothan ovat likaisia ja saastaisia...hohhoijjaa.


    • Juu en, jos ei kerran kumpaakaan ole tiedossa myöhemmin.
      Samanlaista onnellista suhdetta haen kuten vanhemmillanikin on eli elämän kestävää liittoa, olen sen verran uskonnollinen että häät pitää olla jossain vaiheessa mikäli suhteella on tulevaisuutta.

    • Idea tuntuu hieman oudolta.. Eli onko tarkoitus sitoutua suhteeseen, jossa ei sitouduta mihinkään? Tarkoittaako tähän seurustelusuhteeseen sitoutuminen myös sitä, ettei ole asiaa muita katselemaan?

      Siis jos kyseessä on "friends-with-benefits" tyyppinen suhde, jossa on välittämistä, yhdessäoloa ja seksiä, muttei lupauduta olemaan toisillemme "ne ainoat" niin sanoinsin kyllä, kunhan molemmat on samalla linjalla ja suhteen purkaminen onnistuu jos jompikumpi löytää toisen, jonka kanssa haluaa aloittaa sen perinteisen mallin seurustelun.

      Jos taas vaatimuksena on ettei muita saa katsella niin herää kysymys, että mikä järki on sitoutua suhteeseen, jonka tarkoitus ei ole johtaa mihinkään? Kyllähän sitä yhdessäoloa ja seksiä voi olla ilman erikoisia vaatimuksiakin, jos kaipaa vain seksiä, hellyyttä ja huomiota.

    • Mun päämäärä on seurustelussa ja yhteenmuutto ei ole välttämätön. Avioliitto ei kiinnosta ja lapsia en enää tee. Niin että mulle riittää kun suhde etenee tuohon seurusteluun.

      Että joo. Toivesuhteeni olisi juurikin tuollainen onnellinen seurustelusuhde eikä tarkoituksena olekkaan viisi lasta, ruma volvo, typerä piski ja hirvittävä asuntovelka, pettäminen, ero ja elo yyhoona.

      • Ja ei.. mikään vakipanosuhde tms. ei kelpaa vaan tarkoitan normaalia seurustelua eikä muita vilkuilla.


    • Janne_71

      Sellaista on tullut ehdotettua, olimme tavanneet toisiamme silloin tällöin parinvuoden ajan ja todenneet että olemme liian erilaisia mihinkään vakavempaan, kyllä ystävyyssuhteeseen voi kuulua mielestäni seksi / läheisyys ja parempi olisi vakikumppani sen asian suhteen , tosin tämäkään asia ei toteutunut sitten.

    • CC

      e

      • Nyt kun täällä jokunen selittää tuota "Ei avioliiton tai yhdessä asumisen puute tee suhteesta blaa blaa... pelkkää panemista".

        Niin vastasin tähän lähinnä lapsi kysymyksen takia. Ja siinä kohtaa jos ollaan suhteessa mutta lapset on vuoroviikoin... Puhutaan jostain tarpeeksi hassusta... Että ei... Tai sitten hassusta muijasta jos se meinais että nuo voi mun luona pelkästään asua...

        Kyllä yhdessä asuminen on siis mulla aika selvä osa suhdetta jossain vaiheessa. Avioliitto. No ei. Ei ehkä ehdoton ei, mutta ei.

        Tai jotenkin on ainakin minulla vaikeuksia hahmottaa suhdetta, jossa ois lapset, mutta yhdessä asumista ei.

        Voisinko olla jossain muussa kuin tuollaisessa suhteessa, no voisin kait, mutta sitä en kutsuisi seurustelusuhteeksi.


    • Päämäärätietoinen

      En. Mulla pitää aina olla päämäärä siinä mitä mä teen, siis ihan kaikessa muussakin kuin vaan seurustelussa. Lilluminen parisuhteen ja sinkkuuden välillä ei sopis mulle.

    • Eikö suhde voi olla vakava ilman yhteen muuttamista ja avioliittoa? onko kaikki näistä poikkeava "pelkkää panemista"?

      • jjppp223

        Minusta voi olla. Ei yhdessä asuminen ja/tai avioliitto ole mikään ainoa oikea merkki sitoutumisesta ja uskollisuudesta toiseen ihmiseen.


    • Neiti B

      Eihän nyt herranen aika sentään erillään asuminen ja naimisiinmenemättömyys tarkoita sitä, että kyseessä on vain panosuhde, jolla ei ole sen suurempaa merkitystä kuin seksi. Sitoutua voi toiseen ilman yhteisessä asunnossa asumista ja avioliittopaperiakin. Kyseisen kaltaiseen seurustelusuhteeseen alkaisin tietenkin, jos tunteita olisi toista kohtaan, niihin tunteisiin vastattasiin, viihtyisin toisen seurassa ja yhdessä oloa olisi enemmän kuin satunnaisessa tapailuissa. Siinä tapauksessa, jos toisella olisi ajatuksena, että yhdessä asumattomuus ja ennalta sen tarkempien suunnitelmien tekemättömyys tulevaisuuden suhteen merkitsee sitä, että paneskellaan muitakin tai muutoin aktiivisesti etsitään samalla muuta suhdetta, niin sitten ei kiinnostaisi.

      • en halua en halua en

        Jos tarkoituksena on asua erillään ja olla yhdessä vain "määräämättömän ajan" niin kyllä se minusta on panosuhde.


      • Neiti B
        en halua en halua en kirjoitti:

        Jos tarkoituksena on asua erillään ja olla yhdessä vain "määräämättömän ajan" niin kyllä se minusta on panosuhde.

        Ainahan suhteet solmitaan tavallaan määräämättömiksi ajoiksi. Yhdestäkään suhteesta voi etukäteen tietää kauanko se kestää ja kauanko toisen kanssa yhdessä oleminen tuntuu hyvältä. Joskus lyhyemmän aikaa ja joskus jopa läpi elämän, aikahan sen vasta näyttää. Avioliitoista yli puolet päätyvät eroon, vaikka miten niitä solmittaessa parit ovat sitä mieltä, että ne ovat solmittu loppuelämäksi. Ja hulluahan se yhdessä olisi ollakaan väkisin ajatuksella, että "kun mentiin yhteen, niin päätettiin olla loppuelämä kimpassa, päätetty mikä päätetty". (Syönpä tämän mädäntyneen banaanin evääksi, kun kerran päätin eilen tietämättä banaanin pilaantumisesta, että syön sen tänään.) Hullua.
        Määräämätön tarkoittaa sitä, ettei ole päätetty suuntaan eikä toiseen suhteen kestosta, ei siis, että se olisi vain lyhyt ja väliaikainen, muttei sitäkään, että ollaan hautaan asti suhteessa. Kaikki suhteet missä seksiäkin on mukana eivät ole panosuhteita, ainakaan siten, miten minä panosuhteet ymmärrän.
        Kuten sanottua, niin sitoutumistakin on monenlaista, eikä se ole asumisratkaisuista tai avioliitosta riippuvaista.


    • no-nimi

      Yhtä suurella todennäköisyydellä kuin lähtisin kävelemään tietä joka ei johda minnekään. En tosiaankaan.

    • 18668

      En ryhtyisi ajanvietteeseen. Ystäviä voi olla - mutta siinä on tietyt rajat.

    • M 20

      Kyllähän sitä voisi, en näe tuossa mitään ongelmaakaan sinäänsä, paitsi tietysti siinä suhteessa ehkä tämä olisi ongelma, että hänestä tulisi silloin jossain kohtaa exä, koska kummiskin haluaisin suhteen, jossa sitten päädytään naimisiin ja saadaan ne muutama pentu. Ehkä tämä on hieman ristiriitaista, mutta siis jos häntä ei haittaa se että jossain kohtaa jätän hänet, jotta saisisin sen tavoittelemani suhteen niin mikä ettei.

      Hmm, tuleekohan nyt kukkahattu tädit hirttää mut ku olen näin kamala ihminen? :P

    • Tyttönen_82

      Ryhtyisin kyllä sopivan miehen kanssa, mutta omalla kohdallani tuollaiset suhteet eivät toimi kauaa. Ihastun ja kiinnyn helposti mieheen, jonka kanssa harrastan seksiä. Mustasukkaisuutta ja epävarmuuttakin voi tällaisessa suhteessa tulla helposti, jos epäilee että toinen tapailee muitakin. Pari kuukautta tällainen toimii omalla kohdallani, sitten pitää alkaa seurustella kunnolla tai lähteä eri teille...

      Itse asiassa olenkin tällaisessa suhteessa tällä hetkellä. Olemme sopineet ettemme tapaile muita, mutta emme seurustele eli olemme ns. kevyessä suhteessa. Harrastamme seksiä, hellimme, vietämme öitä yhdessä ja teemme muutakin yhdessä (käymme jossain, katsomme elokuvia, ruokaakin voisi laittaa joku päivä, lähdemme ehkä risteilylle). Tämä tuntuu nyt hyvältä, tosin olen huomannut että tästä on hiuksenhieno raja siihen seurusteluun...

    • leeatuulia

      Miulle tulee tästä mieleen nyt vaikka sellanen, että kummallakin on omat työnsä, asutaan vaikka eri kaupungeissa tai maissa, mutta ollaan silti suhteessa ja nähään aina ku mahollista. Eli miun vastaus on, että voisin olla, mutta tosiaan sitten suhteessa, eli muita ei katota ja ollaan omistauvuttu toiselle ja suhteelle. Onhan näitä tälläsia pareja, ja joskus jopa perheitäkin, joissa toinen palaa kotiin viikonlopuiks, ku on viikot muualla töissä. Miusta se on ihan ok, ja kyllähän siinäkin edetään suhteessa, eihän sen tartte nimenomaan tarkottaa pelkkää yhessä asumista tai avioliittoo, varsinkin jos elämäntilanteet on sillä hetkellä sellaset ettei se kertakaikkiaan onnistu. Voisihan toisaalta olla mukavaa olla ittekseen osan aikaa ja sitten omistautuu toiselle täysin niinä yhteisinä päivinä. En tosin osaa kuvitella omalle kohalle, koska ei ole kokemusta, ja toisaalta oon sen verran läheisyyvenkaipuinen ihminen, että en tiijä miten onnistuisi sen puoleen..

    • gagwaf

      Nyt en voisi tyytyä vähempään kuin sitoutuva suhde, mutta joskus olen ollut sen verran rikki, että antoisa vakip*anosuhde sopi enemmän kuin hyvin. Sattui vielä sopivasti olemaan sellaisen kanssa, ettei normaali suhde olisi ollut millään mahdollista, vaikka kaikinpuolin viehättävä nainen olikin kyseessä.

    • Kyllä periaatteessa, koska en käsitä tuota aloittajan kuvailemaa juttua pelkkänä vakipanosuhteena. Ja voi sitä tosiaan olla omistautunut toiselle vaikka ei asuisikaan saman katon alla.
      Avioliitosta/häistä en ole koskaan haaveillut.

    • talikatar

      voin ja olenkin, juuri tällä hetkellä. Olen järjettömän kiintynyt kys mieheen (paljon nuorempaan), mutta ikäeron vuoksi suhteella ei ole ikuisuustähtäintä :) En tosin ajattele muutenkaan sitoutumisen korreloivan suhteen syvyyden kanssa.

    • sir_von_baughen

      En voisi.Kyllä toiveena on löytää ns.oikea ja saada joku päivä ihan perhe aikaiseksi.Tuollaiset suhteet missä ollaan ikäänkuin kaiken aikaa seurusteluvaiheessa olisi mulle vain ajan hukkaa heittämistä.
      Enkä ylipäätään voisi alkaa suhteeseen missä molemmat ei todella rakaistaisi toisiaan.Mielestäni,sellaisella ei ole juuri mitään annettavaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      411
      2326
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      71
      2038
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      220
      1586
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      157
      1304
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1197
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      81
      1185
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1103
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1008
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      66
      980
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      283
      970
    Aihe