Eka slovarisi?

nöösi_poika

Kerro ekasta hitaastasi, jota pääsit tanssimaan. Milloin? Missä? Mikä biisi? Muistatko sitä edes? Pääsitkö koskaan hitaille?

Oma eka hitaani oli joskus ala-asteen aikoihin. En muista luokkaa. Ehkä 4. tai 5. luokalla. Varmaankin 5. luokalla. Olisi siis "bileet" joissain lähiön kerrostalon kerhohuoneessa perjantai-iltana. Paikalla noin 15-20 henkeä omalta ja rinnakkaisluokalta. Oli naposteltavaa, mutta pointtihan oli: valot pois ja hitaat soimaan!

Siellä sitten vedettiin pimeässä hitaita. Pääsi jopa tyypittämään eri tyttöjä! Toiset tanssi kauempana, joku päästi aivan iholle, kuten nykyään kliseisesti sanotaan. No, vaatteet oli välissä eli ei sitä siis ihan iholla oltu... Kivaa oli ja Coca Cola -mainoksesta tuttu "First Time" by Robin Beck soi uudelleen ja uudelleen. Se onkin yksi unohtumattomia biisejä. Soitetaanhan sitä vieläkin radiossa!

81

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crazyratlady

      viitosluokalla koulun diskossa, Bon Jovin Always.

      • nöösi_poika

        Ei ole tullut paljoa tanssittua hitaita ala-asteen jälkeen.

        Mitä tapahtui? Mikä meni metsään? Miten kaikki alkaa hyvin, mutta poika kasvaa ja päättyy ATM:ksi?


      • crazyratlady
        nöösi_poika kirjoitti:

        Ei ole tullut paljoa tanssittua hitaita ala-asteen jälkeen.

        Mitä tapahtui? Mikä meni metsään? Miten kaikki alkaa hyvin, mutta poika kasvaa ja päättyy ATM:ksi?

        Multako kysyt? En tiiä miksi jostain kasvaa "atm".


      • täyttymätön lupaus
        crazyratlady kirjoitti:

        Multako kysyt? En tiiä miksi jostain kasvaa "atm".

        No tiedätkö miksi toisille kasvaa "se" ja toisille "se" kasvaa sisään?


      • crazyratlady
        täyttymätön lupaus kirjoitti:

        No tiedätkö miksi toisille kasvaa "se" ja toisille "se" kasvaa sisään?

        Nyt en ymmärtäny kyllä.


      • nöösi_poika
        crazyratlady kirjoitti:

        Multako kysyt? En tiiä miksi jostain kasvaa "atm".

        En minäkään. Niin vaan käy. Ei kai kukaan äiti kasvata lapsestaan vaikkapa pedofiiliä tai sarjamurhaajaakaan. Jotain vain tapahtuu ja ihminen poikkeaa normaalilta polulta yhä synkempään metsään. Eikä löydä enää takaisin.

        Mutta takaisin ekaan kertaan: kyllähän se jää mieleen. Melkein missä tahansa asiassa eka kertaa jää mieleen.


      • Hämärän rajoilta
        nöösi_poika kirjoitti:

        Ei ole tullut paljoa tanssittua hitaita ala-asteen jälkeen.

        Mitä tapahtui? Mikä meni metsään? Miten kaikki alkaa hyvin, mutta poika kasvaa ja päättyy ATM:ksi?

        Minulla ei edes alkanut hyvin. Ainoa kerta kun olin ala-asteella diskossa oli silloin, kun luokkamme järjesti sen. Silloinkin taisin olla meistä ainoa, joka hoiti omaa työvelvollisuuttaan koko tapahtuman ajan sen sijaan, että olisi jossakin vaiheessa halunnut lähteä - ja lähtenyt - bilettämään.

        Niinpä sitä ensimmäistäkään slovaria ei koskaan tullut.


      • nöösi_poika
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Minulla ei edes alkanut hyvin. Ainoa kerta kun olin ala-asteella diskossa oli silloin, kun luokkamme järjesti sen. Silloinkin taisin olla meistä ainoa, joka hoiti omaa työvelvollisuuttaan koko tapahtuman ajan sen sijaan, että olisi jossakin vaiheessa halunnut lähteä - ja lähtenyt - bilettämään.

        Niinpä sitä ensimmäistäkään slovaria ei koskaan tullut.

        Oikeasti? Etkä koskaan päässyt hitaille ala- tai yläasteella?


      • langennut varjo
        crazyratlady kirjoitti:

        Nyt en ymmärtäny kyllä.

        Niinpä. Se on niitä elämän suuria mysteereitä.


      • Hämärän rajoilta
        nöösi_poika kirjoitti:

        Oikeasti? Etkä koskaan päässyt hitaille ala- tai yläasteella?

        Ei puhettakaan että kukaan olisi lähtenyt, vaikka olisin kysynyt.


      • nöösi_poika
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Ei puhettakaan että kukaan olisi lähtenyt, vaikka olisin kysynyt.

        Älytöntä. Kaikkien pitäisi päästä hitaille nuorena, että kokisi "normaalin" kehityksen ja tytöt ei alkaisi pelotaa.

        Itse pääsin hitaille, mutta siitä ei ole paljoa ollut riemua naisten suhteen. Syrjäydyin yläasteen aikana tytöistä...


      • Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Minulla ei edes alkanut hyvin. Ainoa kerta kun olin ala-asteella diskossa oli silloin, kun luokkamme järjesti sen. Silloinkin taisin olla meistä ainoa, joka hoiti omaa työvelvollisuuttaan koko tapahtuman ajan sen sijaan, että olisi jossakin vaiheessa halunnut lähteä - ja lähtenyt - bilettämään.

        Niinpä sitä ensimmäistäkään slovaria ei koskaan tullut.

        Mikä sun työvelvollisuus oli ja miksi tuollainen ehdoton kukaan ei olisi lähtenyt?


      • Hämärän rajoilta
        mablab kirjoitti:

        Mikä sun työvelvollisuus oli ja miksi tuollainen ehdoton kukaan ei olisi lähtenyt?

        Sikäli kun oikein muistan, tein useampaakin juttua, koska muut halusivat välillä tanssia ja olla vapaalla. Tuurasin vuoronperään eri paikoissa: ainakin myin karkkia ja pidin jotakin pelipistettä, jokin kolmaskin oli mutta en muista mikä.

        Kyllä sen vain tiesi. Jos kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja ei halunnut olla missään tekemisissä kanssani muutenkaan, kaikkein viimeisimpänä he olisivat halunneet minun tuppautuvan kosketusetäisyydelle.


      • Darth
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Minulla ei edes alkanut hyvin. Ainoa kerta kun olin ala-asteella diskossa oli silloin, kun luokkamme järjesti sen. Silloinkin taisin olla meistä ainoa, joka hoiti omaa työvelvollisuuttaan koko tapahtuman ajan sen sijaan, että olisi jossakin vaiheessa halunnut lähteä - ja lähtenyt - bilettämään.

        Niinpä sitä ensimmäistäkään slovaria ei koskaan tullut.

        Minäkin hoidin uskollisesti myyntikojua aulassa ja lisäksi vielä osallistuin siivoamiseen. Se oli muut pojat jotka tanssivat. Tosin en jäänyt ainoaksi. Lopuksi sain vielä kavereilta kettuilua, että yritettiin löytää sullekin tanssipariksi joku (tähän epäsuositun tytön nimi).


      • Darth kirjoitti:

        Minäkin hoidin uskollisesti myyntikojua aulassa ja lisäksi vielä osallistuin siivoamiseen. Se oli muut pojat jotka tanssivat. Tosin en jäänyt ainoaksi. Lopuksi sain vielä kavereilta kettuilua, että yritettiin löytää sullekin tanssipariksi joku (tähän epäsuositun tytön nimi).

        Eli sun koulussa sä olit niitä joille kettuiltiin siitä, että sun luonnollinen paikkasi sosiaalisessa arvojärjestyksessä oli tanssia sellaisten tyttöjen kanssa kuin mä olin. :D
        Ympäri käydään ja yhteen tullaan. tjn
        Mä olin siis se tyttö, joilla koulukiusattuja poikia kiusattiin. LoL Noh mikäs tässä, koneidenmme välityksellä lauantai yötä yhdessä vietämme.


      • Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Sikäli kun oikein muistan, tein useampaakin juttua, koska muut halusivat välillä tanssia ja olla vapaalla. Tuurasin vuoronperään eri paikoissa: ainakin myin karkkia ja pidin jotakin pelipistettä, jokin kolmaskin oli mutta en muista mikä.

        Kyllä sen vain tiesi. Jos kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja ei halunnut olla missään tekemisissä kanssani muutenkaan, kaikkein viimeisimpänä he olisivat halunneet minun tuppautuvan kosketusetäisyydelle.

        Tuo on niin surullisesti muotoiltu, että se jättää sanattomaksi, mikä tuntuu väärältä. Siis se, ohittaa jotain noin surullista sanomatta sanaakaan. Tässä siis tekstiä vastukseksi. Tekstiä vailla sisältöä, mutta paljon tarkoitusta.


      • mablab kirjoitti:

        Eli sun koulussa sä olit niitä joille kettuiltiin siitä, että sun luonnollinen paikkasi sosiaalisessa arvojärjestyksessä oli tanssia sellaisten tyttöjen kanssa kuin mä olin. :D
        Ympäri käydään ja yhteen tullaan. tjn
        Mä olin siis se tyttö, joilla koulukiusattuja poikia kiusattiin. LoL Noh mikäs tässä, koneidenmme välityksellä lauantai yötä yhdessä vietämme.

        Oooh, satuinpa lukea tuon uudelleen ja tajuan että tuo käsitetään ihan päinvastaiseksi kuin sen tarkoitin.

        Anteeksi.
        Mä todella pyydän anteeksi. Mä olin itse koulukiusattu, eikä ollut kivaa se. Tiedän siis sen, ettei sellaiseksi joutuminen ole kiusatun oma syy. Mun kritiikin kärki oli tarkoitettu siis kiusaajille, jotka niitä kiusattuja valikoivat, mitä mielivaltaisimmilla perusteilla, mutta tuohan meni ihan täysin persiilleen. Anteeksi.


      • Darth
        mablab kirjoitti:

        Eli sun koulussa sä olit niitä joille kettuiltiin siitä, että sun luonnollinen paikkasi sosiaalisessa arvojärjestyksessä oli tanssia sellaisten tyttöjen kanssa kuin mä olin. :D
        Ympäri käydään ja yhteen tullaan. tjn
        Mä olin siis se tyttö, joilla koulukiusattuja poikia kiusattiin. LoL Noh mikäs tässä, koneidenmme välityksellä lauantai yötä yhdessä vietämme.

        Eikö tytöt sitten kiusaa toisiaan epäsuosituilla pojilla? Ja kyllä tytöt aika paljon tuossa poikien sosiaalisessa arvojärjestyksessä keppiä heiluttivat. Joskus ala ja vielä yläasteella kiersi luokassa slambookeja. En koskaan saanut kirjoittaa yhtä ainuttakaan toisin kuin muut. En edes niiden epäsuosittujen ja lihavien tyttöjen vihkoon, jos nyt heillä kuitenkaan edes oli.

        9-luokan päätteeksi luokan tytöt olivat monistaneet kaikille muistoksi piirretyn vuosikirjan kommenteilla. Omani olivat vain loukkaavia. Luokkabileisiin en saanut kutsuja ja lukioaikana entiset luokkalaiset pitivät luokkakokouksen, josta minulle ei edes kerrottu vaikka useimpien kanssa olin samassa lukiossa.

        Hölmöyksissäni kävin aikuisiällä luokkakokouksessa. Ravintolla juttelin luokkakavereiden kanssa ja kaikki sanoivat etteivät voi tanssia koska puoliso kieltää. Ainoana sinkkuna menin sitten tanssimaan hetkeksi yksinäni. Ajattelin tilanteen koomisuutta, kuinka kouluaikana olin niitä ainoita, jotka eivät tanssineet ja nyt olin tanssimassa yksin tylsimysten seisoskellessa nurkassa, koska puoliso kieltää tanssimasta. 10 minuutin päästä huomasin, että kaikki muut(yli 20 henkeä) olivat poistuneet kyseisestä ravintolasta sanomatta minulle sanaakaan.

        Koetin arvata minne olivat kadonneet ja löysinkin koko ryhmän viereisestä bubista, mutta vi-tutukseni oli jo niin suurta, että häivyin kotia sen paskasakin seurasta. Mitä tämä kertoo kouluaikaisesta sosiaalisesta statuksestani?


      • Darth kirjoitti:

        Eikö tytöt sitten kiusaa toisiaan epäsuosituilla pojilla? Ja kyllä tytöt aika paljon tuossa poikien sosiaalisessa arvojärjestyksessä keppiä heiluttivat. Joskus ala ja vielä yläasteella kiersi luokassa slambookeja. En koskaan saanut kirjoittaa yhtä ainuttakaan toisin kuin muut. En edes niiden epäsuosittujen ja lihavien tyttöjen vihkoon, jos nyt heillä kuitenkaan edes oli.

        9-luokan päätteeksi luokan tytöt olivat monistaneet kaikille muistoksi piirretyn vuosikirjan kommenteilla. Omani olivat vain loukkaavia. Luokkabileisiin en saanut kutsuja ja lukioaikana entiset luokkalaiset pitivät luokkakokouksen, josta minulle ei edes kerrottu vaikka useimpien kanssa olin samassa lukiossa.

        Hölmöyksissäni kävin aikuisiällä luokkakokouksessa. Ravintolla juttelin luokkakavereiden kanssa ja kaikki sanoivat etteivät voi tanssia koska puoliso kieltää. Ainoana sinkkuna menin sitten tanssimaan hetkeksi yksinäni. Ajattelin tilanteen koomisuutta, kuinka kouluaikana olin niitä ainoita, jotka eivät tanssineet ja nyt olin tanssimassa yksin tylsimysten seisoskellessa nurkassa, koska puoliso kieltää tanssimasta. 10 minuutin päästä huomasin, että kaikki muut(yli 20 henkeä) olivat poistuneet kyseisestä ravintolasta sanomatta minulle sanaakaan.

        Koetin arvata minne olivat kadonneet ja löysinkin koko ryhmän viereisestä bubista, mutta vi-tutukseni oli jo niin suurta, että häivyin kotia sen paskasakin seurasta. Mitä tämä kertoo kouluaikaisesta sosiaalisesta statuksestani?

        Urgh. Karua tarinaa. Aivan uskomatonta p*askaa suorastaan.

        Tytöt ovat usein julmempia kuin pojat, se on huomattu ja tiedostettu. Se taitaa olla se sosiaalinen lahjakkuus tässä, kun merkitsee. Sosiaalisesti lahjakkaat tytöt keksivät valtaisasti keinoja kiusata, eristää ja osoittaa se asema nokkimisjärjestyksessä. Mua ei kiusattu epäsuosituilla pojilla, en tiedä muiden kiusattujen tyttöjen tilanteista.

        Mun kiusaaminen ei ollut kuitenkaan lähellekään noin rajua ja tuo, miten se on kantanut aikuisiälle on typerryttävää. Kun on jutellut muiden kiusattujen kanssa näin aikuisiällä, näkee miten ne arvet on todella syvät. Sellaisillakin, jotka ovat päässeet asioista hyvin yli. Mä luen itseni tuohon joukkoon. Kyllä se silti on jättänyt ajattelutapoja, joita huomaa vieläkin itsessään.

        Mulla oli kavereita koulu ulkopuolella, mutta samat ihmiset eivät olleet tuntea koulussa. Nykyäänkin huomaa välillä ihmettelevänsä, että noinko tuo muka tahtoo näyttäytyä mun kanssa jossain julkisesti, myöntää sillä tuntevansa mut. Se vähän hätkähdyttää välillä itseäkin.

        Mä olen pahoillani, että sain sut ajattelemaan näitä kurjia asioita. Väsyneenä heittää tyhmiä ajatuksia, lukematta ollenkaan mitä kirjoittaa. :(


      • Kyökkipsykologi
        mablab kirjoitti:

        Oooh, satuinpa lukea tuon uudelleen ja tajuan että tuo käsitetään ihan päinvastaiseksi kuin sen tarkoitin.

        Anteeksi.
        Mä todella pyydän anteeksi. Mä olin itse koulukiusattu, eikä ollut kivaa se. Tiedän siis sen, ettei sellaiseksi joutuminen ole kiusatun oma syy. Mun kritiikin kärki oli tarkoitettu siis kiusaajille, jotka niitä kiusattuja valikoivat, mitä mielivaltaisimmilla perusteilla, mutta tuohan meni ihan täysin persiilleen. Anteeksi.

        Hassua, mutta minä en tuota sinun edellistä viestiäsi osaa tulkita oikein mitenkään vittuiluksi, siis tässä kontekstissa. Sinähän vain sanoit asian niin kuin se on, ihan keskustelun linjan ja hengen mukaisesti. En tietty voi Darthin puolesta puhua, että miten hän on tuon tulkinnut. Mutta näin ulkopuolisen silmin sinun tunnontuskasi ja anteeksipyyntösi vaikuttaa aika lailla ylimitoitetulta. Veikkaan, että tässä on tämä naisen empatiapuolesi puskenut esiin, eli harva mies olisi saanut samanlaista morkkispuuskaa omasta kirjoituksestaan.


      • Darth
        Kyökkipsykologi kirjoitti:

        Hassua, mutta minä en tuota sinun edellistä viestiäsi osaa tulkita oikein mitenkään vittuiluksi, siis tässä kontekstissa. Sinähän vain sanoit asian niin kuin se on, ihan keskustelun linjan ja hengen mukaisesti. En tietty voi Darthin puolesta puhua, että miten hän on tuon tulkinnut. Mutta näin ulkopuolisen silmin sinun tunnontuskasi ja anteeksipyyntösi vaikuttaa aika lailla ylimitoitetulta. Veikkaan, että tässä on tämä naisen empatiapuolesi puskenut esiin, eli harva mies olisi saanut samanlaista morkkispuuskaa omasta kirjoituksestaan.

        En tulkinnut keljuiluksi. En mä tuossa mitään ylemmyydentuntoa huomannut.


      • Hämärän rajoilta
        Darth kirjoitti:

        Minäkin hoidin uskollisesti myyntikojua aulassa ja lisäksi vielä osallistuin siivoamiseen. Se oli muut pojat jotka tanssivat. Tosin en jäänyt ainoaksi. Lopuksi sain vielä kavereilta kettuilua, että yritettiin löytää sullekin tanssipariksi joku (tähän epäsuositun tytön nimi).

        Joskus mietin, että näihin diskoihin osallistumisvelvollisuuksineen liittyi opetusohjelmaan kirjoittamaton doktriini. Sen tarkoitus oli saada meidät muuten yhteisöön kelpaamattomat tuntemaan itsensä arvokkaiksi ...kuinkas muuten kuin työmuurahaisina, joiden ainoa "palkinto" on se, että näin voi lunastaa hetkeksi ihmisyyden, joka muille on suotu ilman velvollisuuksiakin!

        Olen yrittänyt taistella tätä ajattelutapaa vastaan, mutta se on iskostunut minuun voimakkaasti. Esimerkiksi: en osaa nauttia hauskanpidosta muiden ihmisten kanssa, mutta saan jonkinlaista tyydytystä, jos minua pyydetään kuskiksi. Lunastan olemassaololleni oikeutuksen, saan hetken nauttia juhlatuulella olevien ihmisten seurasta ja merkitä heille jotakin, ja joskus joku muistaa vähän maksaa korvaustakin. (Mistä tulikin mieleeni, etten ole vielä saanut palkkaa raksahommistani. Luulen, että jos rahoja ei ala kuulua, niin uskottelen itselleni työn olleen itsessään arvokasta, opettavaista ja palkinto.)

        Tosin nyt kun tarkemmin muistelen, liittyi noihin ala-asteiden diskoihin myös selvästi ATM-myönteiseksi tulkittavaa politiikkaa. Nimittäin meidän aikoihimme asti noissa oli yhtenä vakituisena toimintapisteenä "lemmenluola", johon mentiin heteronormatiivisesti pareittain ja jossa - käsittääkseni - parit laitettiin tekemään toisilleen asioita, jollaisia vain ala-asteelaisten kieroutuneet mielet saattoivat keksiä. Ihmeellistä kyllä näihin kai jotkut menivätkin, vaikka itselleni olisi tuolloin tullut helposti mieleen vähintään kymmenen houkuttelevampaa kidutusmuotoa, jotka kaikki kuuluivat aikoinaan espanjalaisen inkvisition arsenaaliin.

        Sitten, ihan autoftöblyy, tällaiset luolat kiellettiin diskoista. Meille ei koskaan kerrottu suoraan syytä, mutta epäilen avainsanojen "liian pitkälle meneminen", "vihaiset vanhemmat" ja "koulun maine ja siveellisesti kasvattava tehtävä" liittyvän jotenkin asiaan. Pääasia kuitenkin on ,että eivätpähän enää saaneet tulevat YT-ihmiset irstailla keskenään sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla, njäh njäh! Heidän piti odottaa kiltisti vuosi tai pari yläasteelle, mikä oli askel lähemmäksi tasa-arvoa tilanteessa, jossa osa saa odottaa loppuikänsä.


      • Darth kirjoitti:

        En tulkinnut keljuiluksi. En mä tuossa mitään ylemmyydentuntoa huomannut.

        Eli väsymyksen ja lukihäiriön lisäksi sairastan ylikehittyneen syyllisyydentunteen syndroomaa. ;) Ja yliempatiahäiriötä.


      • Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Joskus mietin, että näihin diskoihin osallistumisvelvollisuuksineen liittyi opetusohjelmaan kirjoittamaton doktriini. Sen tarkoitus oli saada meidät muuten yhteisöön kelpaamattomat tuntemaan itsensä arvokkaiksi ...kuinkas muuten kuin työmuurahaisina, joiden ainoa "palkinto" on se, että näin voi lunastaa hetkeksi ihmisyyden, joka muille on suotu ilman velvollisuuksiakin!

        Olen yrittänyt taistella tätä ajattelutapaa vastaan, mutta se on iskostunut minuun voimakkaasti. Esimerkiksi: en osaa nauttia hauskanpidosta muiden ihmisten kanssa, mutta saan jonkinlaista tyydytystä, jos minua pyydetään kuskiksi. Lunastan olemassaololleni oikeutuksen, saan hetken nauttia juhlatuulella olevien ihmisten seurasta ja merkitä heille jotakin, ja joskus joku muistaa vähän maksaa korvaustakin. (Mistä tulikin mieleeni, etten ole vielä saanut palkkaa raksahommistani. Luulen, että jos rahoja ei ala kuulua, niin uskottelen itselleni työn olleen itsessään arvokasta, opettavaista ja palkinto.)

        Tosin nyt kun tarkemmin muistelen, liittyi noihin ala-asteiden diskoihin myös selvästi ATM-myönteiseksi tulkittavaa politiikkaa. Nimittäin meidän aikoihimme asti noissa oli yhtenä vakituisena toimintapisteenä "lemmenluola", johon mentiin heteronormatiivisesti pareittain ja jossa - käsittääkseni - parit laitettiin tekemään toisilleen asioita, jollaisia vain ala-asteelaisten kieroutuneet mielet saattoivat keksiä. Ihmeellistä kyllä näihin kai jotkut menivätkin, vaikka itselleni olisi tuolloin tullut helposti mieleen vähintään kymmenen houkuttelevampaa kidutusmuotoa, jotka kaikki kuuluivat aikoinaan espanjalaisen inkvisition arsenaaliin.

        Sitten, ihan autoftöblyy, tällaiset luolat kiellettiin diskoista. Meille ei koskaan kerrottu suoraan syytä, mutta epäilen avainsanojen "liian pitkälle meneminen", "vihaiset vanhemmat" ja "koulun maine ja siveellisesti kasvattava tehtävä" liittyvän jotenkin asiaan. Pääasia kuitenkin on ,että eivätpähän enää saaneet tulevat YT-ihmiset irstailla keskenään sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla, njäh njäh! Heidän piti odottaa kiltisti vuosi tai pari yläasteelle, mikä oli askel lähemmäksi tasa-arvoa tilanteessa, jossa osa saa odottaa loppuikänsä.

        Voi vitsit, mä olen ollut ihan liian usein mä olen vessassa lohduttamassa niitä tyttöjä, joilla on huono ilta, se oli mun tapa lunastaa läsnäoloni. Juhliminen baareissa on sellainen sana yhdistelmä, jota kukaan mun ystävätär ei sinällään osaa liittää muhun. "Tarvitsenpa ystävättären juhlimaan kanssani, tiedän heti kenelle soitan." Mun puhelin ei soi. Enemmän se soi sitten yöllä tai seuraavana päivänä, jos oli vaikka poikaystävän kanssa riitaa.

        Edelleen kun menen baariin tunnen vieväni sieltä tilaa joltakulta sellaiselta, joka osaa pitää siellä hauskaa. Päädyn aina istumaan selin muihin ihmisiin, jonnekin nurkkaan tai sitten olen tosiaan vieläkin siellä vessassa. Kun ei osaa juhlia, ei osaa. Mulla on paljon hauskempaa yhden ystävän ja yhteisen punaviinipullon kanssa kotona. Nysvääjä olen.


      • sillitrooli
        mablab kirjoitti:

        Voi vitsit, mä olen ollut ihan liian usein mä olen vessassa lohduttamassa niitä tyttöjä, joilla on huono ilta, se oli mun tapa lunastaa läsnäoloni. Juhliminen baareissa on sellainen sana yhdistelmä, jota kukaan mun ystävätär ei sinällään osaa liittää muhun. "Tarvitsenpa ystävättären juhlimaan kanssani, tiedän heti kenelle soitan." Mun puhelin ei soi. Enemmän se soi sitten yöllä tai seuraavana päivänä, jos oli vaikka poikaystävän kanssa riitaa.

        Edelleen kun menen baariin tunnen vieväni sieltä tilaa joltakulta sellaiselta, joka osaa pitää siellä hauskaa. Päädyn aina istumaan selin muihin ihmisiin, jonnekin nurkkaan tai sitten olen tosiaan vieläkin siellä vessassa. Kun ei osaa juhlia, ei osaa. Mulla on paljon hauskempaa yhden ystävän ja yhteisen punaviinipullon kanssa kotona. Nysvääjä olen.

        On tästä sinkkupalstailusta ollut minulle ainakin yksi hyöty: olen ymmärtänyt, että monet kivat naiset eivät tykkää baareilusta tai eivät ollenkaan käy niissä. Varsinkin nuorempana kaikkiin naisjuttuihini ja treffailuihini liittyi baari; joko oli tavattu baarissa, tai odotin jotain tilaisuutta, jossa tapaisin naisen baarissa tai bileissä. Tällä tavalla olen ilmeisesti tietämättäni valikoinut tietyntyylisiä naisia varsinkin nuorempana, ja sillä tavalla aiheuttanut itse niitä suhdeongelmia, jotka ovat tehneet minut hiukan katkeraksi.


      • sillitrooli kirjoitti:

        On tästä sinkkupalstailusta ollut minulle ainakin yksi hyöty: olen ymmärtänyt, että monet kivat naiset eivät tykkää baareilusta tai eivät ollenkaan käy niissä. Varsinkin nuorempana kaikkiin naisjuttuihini ja treffailuihini liittyi baari; joko oli tavattu baarissa, tai odotin jotain tilaisuutta, jossa tapaisin naisen baarissa tai bileissä. Tällä tavalla olen ilmeisesti tietämättäni valikoinut tietyntyylisiä naisia varsinkin nuorempana, ja sillä tavalla aiheuttanut itse niitä suhdeongelmia, jotka ovat tehneet minut hiukan katkeraksi.

        Kyllä tuo on vissiin pakko tulkita niin että mä olen "kiva nainen", kun se suoraan mun vastaukseen on vastaukseksi laitettu. Mä niin yritin käsittää tuonkin väärin, ihan pakolla yritin vääntää loukkaukseksi onnistumatta. ;P Jos siis niin on, kiitos. Kiva nainen on tällä palstalla suitsutusta isolla kädellä.

        Mutta joo, ei kaikki naiset välttämättä baareissa viihdy. Itse tunnen siellä oloni epämukavaksi, enkä osaa rentoutua. Ihmisistä huokuu sellainen valtava epätoivo ja ahdistus, joka tarttuu omaksikin olotilaksi. Pakkohauskaa, pakkolöytääjoku, pakkoollatietynnäköinen, pakkoollatörkeässäkännissä, pakkokivaa. Mun ilta menee siinä aloittelupaikasta baariin siirtymisvaiheessa pilalle. En ole koskaan käsittänyt, miksi se kaikkein hauskin vaihe illasta pitää keskeyttää ja mennä sinne kapakkaan, etenkin pariutuneet ihmiset, miksi?

        Mä taas pilaan hyvän ketjun puhumalla ihan muista aiheista.


    • ...jokuvaan

      Joskus ala-asteellahan se oli, en muista mikä luokka olisi ollut kyseessä, mutta ehkä neljännellä tai viidennellä. Slovareista kovin oli silloin Scorppareiden Wind Of Change ja sitä tulikin sillon tanssittua useammankin naisen kanssa.

      Nyt kun ajattelee noita aikoja, mulla olisi ainakin kaksi tyttöä ollut ihan valmiina alkaa seurustelemaan kanssani, mutta silloin ihan omaa ujouttani vähän niinkuin juoksin karkuun. Elämä voisi nykyisin olla kovin erilaista, jos tuolloin olisi uskaltautunu lähtemään leikkiin mukaan.

      • nöösi_poika

        En edes tajunnut silloin, että niin nuorena voisi seurustella. Silloin vain tykättiin jostakin.

        Nykyään ala-asteella voidaan kai jo "seurustella". Mitä se tarkoittakaan.

        Jotain sentään jäi ala-asteella kokematta: ensi suudelma. Niin, ja se on edelleen kokematta!

        No, onpahan jotain mitä odottaa.


      • ...jokuvaan
        nöösi_poika kirjoitti:

        En edes tajunnut silloin, että niin nuorena voisi seurustella. Silloin vain tykättiin jostakin.

        Nykyään ala-asteella voidaan kai jo "seurustella". Mitä se tarkoittakaan.

        Jotain sentään jäi ala-asteella kokematta: ensi suudelma. Niin, ja se on edelleen kokematta!

        No, onpahan jotain mitä odottaa.

        No ei kai sitä seurusteluksi voi kutsua. Tarkoitin lähinnä sitä sellaista "alaksä olee" -juttua, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Olisi se joka tapauksessa ollut varmasti ihan hyödyllinen kokemus myöhempiä naiskontakteja ajatellen.


    • En ole koskaan tanssinut hitaita.

      Ei meillä maalla järjestetty ala-asteella mitään diskoja. Vappuna oli naamiaiset, joissa tanssittiin. Mutta ei hitaita. Yläasteen diskoihin mua ei päästetty.

      • Kuka ei päästänyt?


      • mablab kirjoitti:

        Kuka ei päästänyt?

        Vanhemmat


    • En tanssi

      Olisin päässyt hitaille mutta periaatteeni on aina ollut etten tanssi.
      En ole koskaan pitänyt tanssimisesta minkään musiikin tahdissa.

      Joskus mummo opetti valssia kun olin ekaluokalla.

    • xs project

      Leirikoulussa(en tiedä mikä luokka?) muutama tyttö tuli hakemaan elämäni ensimmäisille hitaille ja leirikoulun jälkeen olinkin yhtäkkiä suosittu tyttöjen keskuudessa, en tiedä mistä johtui, mutta ikinä ei ole kännykkä käynyt yhtä kuumana kuin tuolloin. Hyviä aikoja :)

      • nöösi_poika

        Yhteydenpito on omassa nuoruudessani vaikeampaa, kun ei olut kännyköitä. Ei voinut salaa tekstailla tai soitella tytöille. Kotonakin yksi puhelinkeskellä asuntoa, niin ei paljon tullut soiteltua tytöille.

        Nykyään kännykät mahdollistavat paljon "intiimimmän" yhetydenpidon ilman, että vanhemmat tietävät missä mennään.


    • Kramer_

      Ei ole sellaista tapahtunut. Ala-asteella ei ollut mitään diskoja. Yläasteella ainoa kerta kun edes olin mukana kyseisenlaisessa tilaisuudessa, oli silloin kun oma luokka oli järjestävänä osapuolena.

      Jos oli kiusattu finninaama seiskalta alkaen, niin miksi olisin vapaaehtoisesti viettänyt vielä vapaa-ajankin samojen henkilöiden kanssa.

    • Ekat luokan järjestämä disco ja todella ihanan/kauniin luokkaverini kans 91
      http://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ
      kukaan voi unohtaa tuota biisä :)

      Mut kuka haluaa muistaa tekoja kuin kaikki kauniit muistot säilyy

    • oliko se apatiaa

      merkillistä miten erilaisia yläasteita sitä on. meillä ei kyllä ollut mitään yhteisiä discoja eikä edes suosituilla, jos niitä muka oli, ollut bileitä usein. harvoista puhuivat nimittäin joten muutkin kuitenkin kuuli asiasta. yhtään pariakaan en luokiltani muista!

    • En ole koskaan tanssinut, joten ei ole ollut ensimmäistäkään.

      Bileissä ja discoissa olen kyllä pyörinyt, mutta en ole tanssiin osallistunut ikinä. Aina olen ollut se joka vain istuskelee tai nojailee jossain. Eipä sitä kun taito on täysi 0:lla niin ei oo uskallustakaan, pitäs opetella ensin jossain.

      Ei mua oo kyllä oikeesti pahemmin kiinnostanutkaan koko touhu, että ei sen puoleen ole mitään ongelmia.

    • Ei ollut nuorena bileitä, eikä hitaita. Vanhojen tanssit oli kyllä lukiossa, ja siellä kaiketikin tanssittiin hitaita. Olisi varmaan ollut hauskaakin, jos pari olisi ollut mieleinen, mutta olimme kaksi "ylijäämäkappaletta", jotka tanssivat yhdessä kun emme muita saaneet. Olin siis kai 17-vuotias.

      Toinen kerta oli ilmeisesti vain 11 vuotta myöhemmin viime vuonna pikkujoulusesongin aikaan, mutta silloin olin niin kännissä, etten muista muuta kuin välähdyksen (sinänsä nätistä ja mukavasta työpaikalta tutusta naisesta) ja aavistuksen ivalliset silminnäkijäkertomukset . Kappaletta en tosiaankaan muista.

    • Naisasialooseri.

      Ekan kerran mahdollisuus tanssia hidas kappale oli ala-asteen kuudennen luokan diskossa kun luokkamme ehkäpä epäsuosituin ja vähemmän viehättävä tyttö tuli hakemaan tanssimaan. Kieltäydyin tietysti kunniasta koska siitäkös kiusaajani olisivat saaneet lisää vettä myllyynsä ja olisin toki kieltäytynyt muutenkin. Suositut tytöt tanssivat hitaitia suosittujen kovis ja urheilijapoikien kanssa.

      Seuraavan kerran minua pyydettiin hitaille baarissa vuonna 2006 ja tällöin pyytäjä oli söpö nainen joten tietysti lähdin tanssimaan elämäni ensimmäisen hitaan, biisiä en todellakaan muista.

      Kamunaista en ollut koskaan uskaltanut pyytää tanssimaan ja aina olen saanut mustasukkaisena katsoa vierestä kun hän on tanssinut hitaita toisten miesten kanssa. Joka baari-ilta vielä eri mies.

      • Naisasialooseri1

        Ai vittu, niinhän se olikin. Kun luin tämän ketjun otsikon niin rupesin kelaamaan, että milloinkas ne ekat hitaat tuli tanssitua, mutta sehän olikin 2006, kymmenen vuotta sen jälkeen kun kieltäydyin sen ruman tytön kanssa tanssimisesta.

        Osoitin siis jo ala-asteella selkärankaa olla olematta ruman naisen kanssa missään tekemisissä. Joku pillunkipeä selkärangaton mies on varmasti nytkin sen kanssa parisuhteessa.


    • also_sprach_jungfrau

      Traagista, mutta en ole koskaan tanssinut yhtään mitään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Koulun tanssiharjoituksissa olin aina pojan roolissa, koska olin hyvä viemään, ja jopa vanhojen tansseihin menin tyttöpuolisen ystäväni kanssa (joka loppuun asti elätteli toivoa, että hänen ihastuksensa pyytäisi hänet parikseen, joten ei älynnyt hankkia itselleen muuta paria). "Bileisiin" ja "discoihin" en jalallanikaan astunut, eikä kukaan kyllä olisi kanssani tanssinutkaan.

      • sapfo.

        Arvasin että junkkis on enemmän tyttöihin päin kallellaan. Pääsitkö tanssien jälkeen kakkospesälle?


      • also_sprach_jungfrau
        sapfo. kirjoitti:

        Arvasin että junkkis on enemmän tyttöihin päin kallellaan. Pääsitkö tanssien jälkeen kakkospesälle?

        En, vaan vessaan itkemään.


      • sapfo.
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        En, vaan vessaan itkemään.

        Mitä sä siellä vollotit? Ai kun se yks kiva poika tanssi sen yhen toisen rillipäisen tytön kanssa?


      • also_sprach_jungfrau
        sapfo. kirjoitti:

        Mitä sä siellä vollotit? Ai kun se yks kiva poika tanssi sen yhen toisen rillipäisen tytön kanssa?

        Jotain sellaista. Tuli vain sellainen olo, että mitä ihmettä minä oikein edes odotin koko vanhojentansseilta, kun se oli sellainen pettymys ja tunsin oloni niin ulkopuoliseksi.


      • xs project
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Jotain sellaista. Tuli vain sellainen olo, että mitä ihmettä minä oikein edes odotin koko vanhojentansseilta, kun se oli sellainen pettymys ja tunsin oloni niin ulkopuoliseksi.

        Toivottavasti et ole se joka minun takiani itki, yksi isokokoinen tyttö pyysi kaverinsa kautta minua parikseen vanhojentansseihin, vastasin jotain ympäripyöreää, en suostunut, mutta en kohteliaisuuttani suoraan kieltäytynytkään, en siis halunnut häntä pariksi. Myöhemmin sain pariksi yhden toisen siron tytön ja tämä isokokoinen tuli sitten juuri ennen ensimmäisiä harjoituksia kysymään, että voinko olla sun pari, pahoittelin, että mulla on jo pari. Kuulin myöhemmin, että tyttö oli itkenyt tapauksen johdosta :(


      • Niin.
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Jotain sellaista. Tuli vain sellainen olo, että mitä ihmettä minä oikein edes odotin koko vanhojentansseilta, kun se oli sellainen pettymys ja tunsin oloni niin ulkopuoliseksi.

        Itse en mennyt koko hel vetin tansseihin. Ei ollut varaa pukuun, edes vuokra sellaiseen (lue: vanhemmat ryyppäsi ne vähätkin rahat). Lisäksi olin silloin niin poikatyttö, ettei asia muutenkaan kiinnostanut enemmälti. Myöhemmin asiaa ajateltua, olen todennut, että olin silloin psyykkisesti niin heikossa kunnossa, että sekin varmaan oli yksi syy.


      • also_sprach_jungfrau
        Niin. kirjoitti:

        Itse en mennyt koko hel vetin tansseihin. Ei ollut varaa pukuun, edes vuokra sellaiseen (lue: vanhemmat ryyppäsi ne vähätkin rahat). Lisäksi olin silloin niin poikatyttö, ettei asia muutenkaan kiinnostanut enemmälti. Myöhemmin asiaa ajateltua, olen todennut, että olin silloin psyykkisesti niin heikossa kunnossa, että sekin varmaan oli yksi syy.

        Tuskin ainakaan menetit mitään... noista "merkkipaaluista" on usein niin vaikea sanoa, että olisiko kannattanut jäädä kotiin vai oliko kokemus loppujen lopuksi ihan mukava muisto vaikkei se silloin siltä tuntunutkaan.

        Minä en sitten mennytkään penkkareihin tai yleensäkään mihinkään muihin sosiaalisiin tilaisuuksiin. Ajattelen niin, että parempi jäädä kotiin jos jo etukäteen tietää että tuskin tulee viihtymään. Ei ainakaan tule huonoja muistoja.


      • also_sprach_jungfrau
        xs project kirjoitti:

        Toivottavasti et ole se joka minun takiani itki, yksi isokokoinen tyttö pyysi kaverinsa kautta minua parikseen vanhojentansseihin, vastasin jotain ympäripyöreää, en suostunut, mutta en kohteliaisuuttani suoraan kieltäytynytkään, en siis halunnut häntä pariksi. Myöhemmin sain pariksi yhden toisen siron tytön ja tämä isokokoinen tuli sitten juuri ennen ensimmäisiä harjoituksia kysymään, että voinko olla sun pari, pahoittelin, että mulla on jo pari. Kuulin myöhemmin, että tyttö oli itkenyt tapauksen johdosta :(

        Surullista...

        Ei tainnut olla minä kuitenkaan; en edes pyytänyt ketään tanssipariksi.


    • gawega

      Kuka tuollaisia voi muistaa? :D

      • also_sprach_jungfrau

        Ne, joilla ei ole muistettavaa ;)


      • ga......
        also_sprach_jungfrau kirjoitti:

        Ne, joilla ei ole muistettavaa ;)

        Ehkä, ensimmäisen suudelman toki minäkin muistan elävästi tarkkaa päivämäärää lukuunottamatta. :)


      • ga...... kirjoitti:

        Ehkä, ensimmäisen suudelman toki minäkin muistan elävästi tarkkaa päivämäärää lukuunottamatta. :)

        19.7.2003


      • nöösi_poika

        "Kuka tuollaisia voi muistaa? :D"

        Ne muistaa, joille eka hidas oli siihen mennessä elämän suurin juttu!


    • Taisi olla ala-asteaikoina kesäleirillä. Roxette taisi soida.

    • Mies1985

      Viime talvena yökerhossa. Nainen haki.

    • ......

      Penkkareissa tuhannen tuiskeessa.

    • fgfdgfdgfdgdf

      Mikä vitun hidas? En oo päässy, enkä tuu pääsee.

    • dgdgsdg

      Tää on surullisin ketju mitä oon lukenut täällä.

      • fdgfdgfdgfdgd

        Ja palsta lienee myös surullisimmasta päästä, eli nyt ollaan todella syvällä siellä jossain.


      • sdgsdgsg
        fdgfdgfdgfdgd kirjoitti:

        Ja palsta lienee myös surullisimmasta päästä, eli nyt ollaan todella syvällä siellä jossain.

        Joo, syvällä sielunmaisemissa ollaan.


    • ps

      Olisikohan ollut yläasteen yhdeksännellä luokalla. Kaverit jotenkin onnistuivat houkuttelemaan minut mukaansa naapuripaikkakunnalle diskoon (yleensä en niissä käynyt) ja jopa meikkasivat minut joukkoon sopivan näköiseksi.

      Hitaiden alkaessa soida yllätykseni oli suuri, kun erittäin kivan näköinen poika haki minua tanssimaan. Omassa koulussa minua pidettiin aivan outona tapauksena ja niinä harvoina kertoina, kun olin ollut diskossa, kukaan ei ollut hakenut minua tanssimaan.

      Poika tuoksui hyvälle ja olisi kai halunnut tanssia kanssani pidempäänkin. Mua vaan jännitti ja ujostutti niin paljon, että karkasin paikalta heti ensimmäisen hitaan jälkeen. Kotona sitten nuuhkin kaivaten paitaani, johon oli tarttunut pojan partaveden tuoksu. :)

      • sgsgsg

        Kiva lukea positiivinenkin posti.


      • fdsgfsdgs
        sgsgsg kirjoitti:

        Kiva lukea positiivinenkin posti.

        Joo, tosi söpöä tän palstan keskimääräisen annin huomioiden.


      • h8ö7
        fdsgfsdgs kirjoitti:

        Joo, tosi söpöä tän palstan keskimääräisen annin huomioiden.

        Kiva poika kävi hakemassa ujoa tyttöä tanssimaan - koska toisinpäin? Onko se oikeasti jokin yllätys, että naisilta tulee positiivisempia kokemuksia tähänkin ketjuun?


      • ps
        h8ö7 kirjoitti:

        Kiva poika kävi hakemassa ujoa tyttöä tanssimaan - koska toisinpäin? Onko se oikeasti jokin yllätys, että naisilta tulee positiivisempia kokemuksia tähänkin ketjuun?

        Ujoa tyttöä, joka piti itseään rumana (kiitos ala-asteelta yläasteelle jatkuneen koulukiusaamisen). Olisin minä voinut kertoa vähemmänkin positiivisia juttuja niistä oman koulun diskoista ... joissa ilkeät pojat lähestyivät ikään kuin hakeakseen ja nauroivat sitten päälle "hah hah, luulitko että mä SUN kanssa haluan tanssia. "

        Mutta mun valintani oli kertoa SE ainoa positiivinen diskokokemukseni.


      • ä0797
        ps kirjoitti:

        Ujoa tyttöä, joka piti itseään rumana (kiitos ala-asteelta yläasteelle jatkuneen koulukiusaamisen). Olisin minä voinut kertoa vähemmänkin positiivisia juttuja niistä oman koulun diskoista ... joissa ilkeät pojat lähestyivät ikään kuin hakeakseen ja nauroivat sitten päälle "hah hah, luulitko että mä SUN kanssa haluan tanssia. "

        Mutta mun valintani oli kertoa SE ainoa positiivinen diskokokemukseni.

        Ei ollut mitenkään tarkoitus vähätellä tätä kokemustasi tai kiusaamiskokemuksiasi. Pahoittelut siitä.

        Silti pidän todella epätodennäköisenä, että koulukiusattua poikaa tulisi kukaan tyttö oikeasti hakemaan tanssimaan. Jos joku tyttö joskus hakee poikaa tanssimaan, on poika todennäköisesti hyvin suosittu, joka saisi itsekin seuraa todella helposti.


      • 2 + 4
        ä0797 kirjoitti:

        Ei ollut mitenkään tarkoitus vähätellä tätä kokemustasi tai kiusaamiskokemuksiasi. Pahoittelut siitä.

        Silti pidän todella epätodennäköisenä, että koulukiusattua poikaa tulisi kukaan tyttö oikeasti hakemaan tanssimaan. Jos joku tyttö joskus hakee poikaa tanssimaan, on poika todennäköisesti hyvin suosittu, joka saisi itsekin seuraa todella helposti.

        Eikö sillitrooli kerro alempana esimerkin juuri tuosta, mitä väität että tyttö ei ikinä tekisi?


      • ps
        ä0797 kirjoitti:

        Ei ollut mitenkään tarkoitus vähätellä tätä kokemustasi tai kiusaamiskokemuksiasi. Pahoittelut siitä.

        Silti pidän todella epätodennäköisenä, että koulukiusattua poikaa tulisi kukaan tyttö oikeasti hakemaan tanssimaan. Jos joku tyttö joskus hakee poikaa tanssimaan, on poika todennäköisesti hyvin suosittu, joka saisi itsekin seuraa todella helposti.

        Omassa koulussa tuo munkaan esimerkki ei olisi voinut tapahtua. Se saattoi tapahtua vain toisella paikkakunnalla, ilman ennakkokäsityksiä ja "tietoa" siitä, kuka on suosittu ja kuka ei.

        Mutta joo, koulun diskoissahan marssijärjestys oli se, että pojat hakivat ja tytöt odottivat passiivisina. Näkökulmasta riippuu, kumpaa roolia pitää rajoittavampana.


      • Naisasialooseri1
        ä0797 kirjoitti:

        Ei ollut mitenkään tarkoitus vähätellä tätä kokemustasi tai kiusaamiskokemuksiasi. Pahoittelut siitä.

        Silti pidän todella epätodennäköisenä, että koulukiusattua poikaa tulisi kukaan tyttö oikeasti hakemaan tanssimaan. Jos joku tyttö joskus hakee poikaa tanssimaan, on poika todennäköisesti hyvin suosittu, joka saisi itsekin seuraa todella helposti.

        No minua tultiin kyllä koulukiusattuna hakemaan tanssimaan, mutta tyttö ei ollut kaunis joten en tietenkään lähtenyt.


    • sillitrooli

      Seiskalle kun mentiin, niin oli mopotuspäivä tai joku muu kastetilaisuus. Ei mitään muistikuvaa, mitä meidät pistettin tekemään. Joka tapauksessa, illalla oli mopodisco. Yksi mopodiscon järkänneistä kasiluokkalaisista tytöistä haki minut varmaankin säälistä tanssimaan. En muista millaista oli, en muista miltä se näytti, en mitään. Olen varmaankin haudannut suuren osan yläasteen tarkemmista muistoista ihan tarkoituksella niin syvälle kun voi; sitten ei kiusatuksi tulemiset ja turpaansaamisetkaan muistu niin paljoa.

    • ujo erakko

      En ole koskaan tanssinut enkä tiedä uskaltaisinko mennäkään munaamaan itseäni jos joku kysyisi kun en tiedä miten moisia tanssitaan. Stondiksenkin siinä helposti saisi jos kerrankin pääsisi lähietäisyydelle naisesta :D

      Lukion liikuntatunneilla käytiin läpi valssit, humpat ym. ja se oli ihan kiva kokemus, varsinkin kun minä ja yksi toinen nörttikaveri älykkäinä miehinä tajusimme aina hakea nopeasti niitä luokan kauneimpia tyttöjä :D

      Mutta hitaita tanssiessa on kait tarkoitus olla ihan kiinni toisessa, mitenkäs ne askeleet siinä menevät? vai onko se enempi vain toisiinsa nojailua ja halailua? :)

      Asiasta kolmanteen. Tuli tuosta mieleen nämä tempaukset missä jonkin järjestön jäsenet edustajat (mikälie spr tai 4h) myyvät halauksia torilla pientä maksua vastaan. harmi ettei täälläpäin ole koskaan moisia tullut vastaan. Olisi ihanaa saada edes pitkä ja lämmin halaus nuorelta naiselta.

    • En ole koskaan tanssinut hitaita. En osallistunut vanhoihinkaan lukiossa. Yläasteen liikuntatunneilla kyllä tanssittiin niitä valsseja ja muita. Olivatkin ahdistavia tunteja... Lukiossa en sitten osallistunut tanssitunneille vaan lintsasin.


      • nöösi_poika

        Niin, niin. Me vedettiin hitaita Robin Beckin tahtiin, nyt nuoriso tanssii hitaita Robinin tahdissa.


    • 22337777

      Eräällä yleisellä tanssipaikalla kun 19v hain sellaista ikäisekseni osoittautuvaa mielestäni ihan hyvänkin näköistä naista tanssimaan niin tämä alkoi lääppiä, ja se oli mielestäni noloa siinä tanssilattialla niin. No kyllä tämän naisen kämpilläkin sittemmin muutamia öitä tuli vietettyä hänen sängyssään, ja hän oli selvästi ihastunut minuun. Hän ehdotteli kaikenlaisia juttuja, mutta eipä siitä tämän naisen kanssa mitään sen enempää tullut kun oli kaikki asiat levällään, ja armeijaan menokin siinä tuli, ja sen jälkeen paljon pidemmät keikat. Jälkeenpäin on kyllä harmittanut se että en silloin osannut asettaa näitä parisuhdejuttuja ykkössijalle sen naisen kanssa. Näin vaikka olinkin silloin vasta 19-20v ja kaikki muut asiat vielä levällään. Ei nimittäin sittemmin enää ole tullutkaan eteen mitään naisia sinne päinkään saman veroisia, eikä oikeastaan mitäänkään, kun ei edes ole järin kiinnostaneet sellaiset naissuhteet mitä sittemmin enää vanhemmiten olisi tarjolla ollut. No ei tämä nainen nyt ihan ensimmäinen sentään ollut. Samalla tanssilattialla ensimmäinen oli 15v kun itse olin 17v, tuli senkin kämpillä öitä vietettyä, pidin kuitenkin tätä tyttöä silloin itselleni liian nuorena ja lapsellisenakin, se oli myös elämäni pahimpia tai ehkä pahin virhe.

    • Orkutami

      Siihen aikaan kun olin nuori niin Europen Carrie oli suosittu kappale hitaille. Aah se olikin kyllä ihana kappale. Ja toinen mitä muistelen lämmöllä on Jennifer Rushin Power of Love! Aah!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      411
      2326
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      71
      2038
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      220
      1586
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      157
      1304
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1197
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      81
      1185
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1103
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      1008
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      66
      980
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      283
      970
    Aihe