Huolisitko sellaisen jolla täysin eri poliittinen kanta?

kertokaapas^

Jos olet vihervasemmistoa, niin ottaisitko persun?
Jos olet persu, ottaisitko vihervasemmistolaisen?

Tuleeko suhteesta mitään, jos toinen on poliittisesti aivan eri linjoilla?

Kyllä kai se jotain arvoista kertoo kuitenkin.

44

2800

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea sanoa, kun mulla ei ole hajuakaan, mitä poliittista kantaa lähimpänä mun ajatukseni olisivat..

    • Mies43.

      No en todellakaan. Itse olen vihervasemmistolainen ja en todellakaan voisi tulla toimeen kokoomuslaisen tai halla-aholaisen persun kanssa. Samansuuntainen arvomaailma on minulle varmaankin ykköskriteeri kumppania etsittäessä.

      Lisäksi ei kiinnosta ihmiset, jotka eivät välitä tuon taivaallista yhteiskunnallisista asioista.

    • huoh...

      Typerää sekoittaa politiikkaa ihmissuhteisiin.

    • kallanhelmi

      Olen persuistakin enemmän oikealla, oikeistoliberaali. En näe mitään estettä sille etteikö yhteiselo voisi sujua eri puoluekannoista huolimatta. Muistakin asioista on varmasti erilaisia mielipiteitä ja niistä voi aina keskustella, voi yrittää avata toiselle ajatusmaailmaansa perustelemalla miksi ajattelen tästä asiasta juuri näin. Ja kaiken pohjana pitää olla molemminpuolinen kunnioitus.

      • ............

        Persut on vasemmistopuolue, joka kannattaa korkeaa, progressiivista verotusta ja valtavaa julkista hallintoa.


      • nehån on
        ............ kirjoitti:

        Persut on vasemmistopuolue, joka kannattaa korkeaa, progressiivista verotusta ja valtavaa julkista hallintoa.

        Julistanu olevansa työväenpuolue ilman sosialismia! Että aika erikoista jos väitteesi julkisesta hallinnosta pitää paikkansa.


      • sillitrooli
        ............ kirjoitti:

        Persut on vasemmistopuolue, joka kannattaa korkeaa, progressiivista verotusta ja valtavaa julkista hallintoa.

        En ole persujen kanssa kaikista asioista samaa mieltä, mutta heillä on pointtinsa monissa asioissa. Yksi on mm. se, että persut eivät todellakaan kannata valtavaa julkista hallintoa. Minusta perus-sosiaalipalveluista ja yhteiskunnallisista palveluista ei saa karsia. Mutta se byrokratia. Lukemattomat, kymmenet tuhannet viiskymppiset tädit istumassa läskiperseellään jossain valtionvirastossa tai kunnantalolla ja syömässä munkkia muiden laskuun. Ilman mitään työtä tai vaivaa tai saavutuksia ovat saaneet tuon. Olisin niiiin iloinen, jos noille ämmille annettaisiin kenkää. Valtion budjetti pienenee samalla, ei tarvitse leikata muualta. Julkisen sektorin syöttiläsämmille kenkää. Oikeasti, jos jossain vaiheessa ilmoitetaan jostain ankarasta julkisen sektorin työpaikkojen leikkauksesta, niin minä käyn ostamassa alkosta kuoharipullon ja nautiskelen sen samalla kun joku julkisten hallinnonalojen syöttiläspossutätien joukko ulosmarssii tätihuivit päällä ja läskiperseet hyllyen.


    • vihreänainen^n

      No en v*ttu varmasti ottaisi sellasta joka on PERUSSUOMALAINEN. Ei todellakaan. Eikä sellanen varmaan mua haluis.

    • sdgsdss

      En mitään viherpiipertäjä idioottia ottais missään nimessä. Hyi helvetti. Rumiakin ovat.

      • Toi on ihan totta

        Vihervasurinaiset eivät meikkaa ja pukeutuvat rumiin kirpparivaateisiin. Olen ihan sata varma että eivät sheivää pillujaan vaan antavat pusikon olla "au naturel". YÖK!


      • annan mut en sulle
        Toi on ihan totta kirjoitti:

        Vihervasurinaiset eivät meikkaa ja pukeutuvat rumiin kirpparivaateisiin. Olen ihan sata varma että eivät sheivää pillujaan vaan antavat pusikon olla "au naturel". YÖK!

        Jep. Juuri näin. :)
        Mä lasken itseni vihervasurinaiseksi. Ja mä en meikkaa. Pukeudun kirppisvaatteihin, enkä sheivaa.

        Ja vientiä riittää! (fakta)


      • 19
        Toi on ihan totta kirjoitti:

        Vihervasurinaiset eivät meikkaa ja pukeutuvat rumiin kirpparivaateisiin. Olen ihan sata varma että eivät sheivää pillujaan vaan antavat pusikon olla "au naturel". YÖK!

        Olen lähinnä vihertävän punertava. Meikkaan, käytän muutenkin hinnakasta kosmetiikkaa, en löydä kirppareilta koskaan mitään ja sheivaan. Pidän itseäni jokseenkin turhamaisena, mutta toisaalta ajattelen olevani sittenkin vain esteetikko. En viihdy ihmisten kanssa, joilla on kovat arvot. Eivätkä hekään viihdy minun seurassani, joten seurustelu tuskin tulisi kyseeseen.


    • Älyn jättiläinen

      Vain nykyajan rappioihminen voi tehdä parisuhteesta poliittisen kysymyksen.

      ai että joku poliittinen kanta on tärkeämpi kuin rakkaus?

      Tiedoksi: yksikään poliitikko EI OLE IKINÄ TEHNYT YHTÄÄN MITÄÄN yhtään minkään asian puolesta. Oli sitten kysymyksessä vihervasemmistolainen, oikeistoradikaali tai minkä tahansa asian puolesta kannattaja. Koska politiikalla asioita ei paranneta. Politiikka ei tuo/luo hyvinvointia. Politikot eivät ole mitään jumalia, jotka määrittelevät miten tulee elää.

      Maailmassa on vain yksi laki, elämän laki, vain yksi poliittinen linja, elämän linja. Poliitikot eivät määrittele linjaa vaan Jumala.

      • sdgsdsdsg

        "God is dead!!"


    • suohirviötär

      Itselleni samanlainen arvomaailma on todella tärkeä kriteeri, ehkä jopa tärkein. Iso EI persuille. Arvoliberaali kokoomuslainen voisi ehkä vielä menetellä, olisi ainakin kiihkeää väittelyä talouspolitiikasta. Mikäs sen romanttisempaa! :) Mutta joo tällaisena vihervassarifeministinä en usko, että persun kanssa elosta tulisi mitään muuta kuin raivarit molemmille.

      • asfdasdas

        "Arvoliberaali kokoomuslainen voisi ehkä vielä menetellä, olisi ainakin kiihkeää väittelyä talouspolitiikasta. Mikäs sen romanttisempaa!"

        Ja rikas! Miehen rahoilla olisi ihana elää.


    • Sitoutumaton.

      En kannata mitään poliittista puoluetta, koska en vain pysty samaistumaan niiden jäseniin ja arvoihin millään tavalla. Suurin osa puolueista on varsinkin vaalien alla kaiken lisäksi niin samaa harmaata, hämäriä lupailevaa massaa, ettei niistä ota erkkikään selvää.

      Miehekseni en ikinä ottaisi kristillisdemokraattia, koska semmoisen oletusarvo on uskovaisuus. Aikuisilla ei pidä olla mielikuvituskavereita, saatikka semmoisia, jotka kuulemma komentelevatkin.

      Puolue, joka minua ennen jotenkin kiehtoi mutta nyt kuvottaa, on Vihreät. Vihreiden näkyvimmistä edustajista on kuoriutunut viime vuosina esiin vallantahtoisia, rahanahneita valehtelijoita, jotka ovat säilyttäneet vain pahimman puolensa: naivin höpsähtäneen maailmankatsomuksen.

      Kyllä sen siis pitäisi sitoutumaton olla.

    • Ei mua haittais mikään poliittinen kanta, kun en itse ole sitoutunut mihinkään. Kunhan elämänarvot ois samankaltaisia niin se riittää mulle.

    • Veikkauksia tässä

      Riippuu aika paljon. Kyllä läheinen voi olla ihan eri mielipiteilläkin, ja poliittisilla kannoilla tiettyyn rajaan saakka. Jos siis toinen olisi persu, ei se vielä tarkoita mulle mitään. Jos taas se olisi näitä ääripersuja=rasisti, niin en kattelis sekuntiakaan. Jos kaveri ois kokoomuslainen niin mikäs siinä, mutta jos joku rikkaat valtaan äärikokoomuslainen, kenen mielestä ylpeen naivisti oikeesti "kaikil on kyl samat mahkut jos ne haluu" ja ei tajua yhtään omaa etuoikeutettua asemaansa, niin en jaksaisi. En kyllä jaksaisi mitään äärikiihkoilija vihreetäkään. Että siis, nuo ääripäät karsiutuu mulla kyllä pois, mä en jaksa.

      Muuten siis, eri mielipiteet voivat tuoda rikkautta ja mielenkiintoisia keskusteluja suhteeseen! Arvot voivat silti olla samat, vaikka että perhe on tärkeä, rehellisyys ja reiluus on tärkeitä, ihminen voi yrittää olla parhaansa mukaan oikeuden mukainen, kannustaa toista hänen asioissaan ja silti tehdä myös omiaan, ja elämää voi kunnioittaa. Esimerkiksi. Kyllä kaikissa puolueissa on omat järkevät ja ajattelevat tyypitkin.

      Näin tulee ainakin mieleen, ja yhteneväisyyksiäkin voi olla ihan uskomattoman paljon. Kyllä mäkin voin olla uskovainen silti vihervasemmisto ja kuitenkin uskoa, että sosiaalituet ilman mitään vastinetta kannustaa liikaa passiivisuuteen tällä hetkellä. Kuitenkin, työelämän pelisäännöt tuntuu osalta työn antajilta unohtuneen kokonaan, joten töihin ei pitäisi mielivaltaisesti pakottaa, mutta jollain kansa on saatava yhdessä töihin ja valtiolla ei vaan ole varaa siihen, että työttöminä ja sossun luukulla makaa työkykyisiä ihmisiä. Luonnon suojelu on erittäin tärkeää, ja vihreät arvot, mutta bensaa ei saisi enää rokottaa veroilla koska se vähentää ihmisten työssäkäyntimahdollisuuksia. Oikeasti. Kaupungeissa ei kaikki halua asua ja koko maa pitäisi pyrkiä pitämään asuttuna eikä vaan tunkea kaikkia kaupunkeihin, yksiöihin ja kieltää yksityisautoilu. Kyllä petoja pitää puolustaa ja eläin suojeluun panostaa, mutta toisaalta, ei metsästystä voi lopettaa. Ja tottakai meidän pitää pyrkiä saamaan maahan muuttajat kotiutumaan, sopeutumaan ja pääsemään sisälle yhteiskuntaan, eikä todellakaan sulkea rajoja, enkä missään nimessä siedä mitään rasistista nimittelyä tai ihmisten syyttelyä, mutta täytyyhän sitä määrää myös rajoittaa, koska ei meilläkään kaikkeen ole mahdollisuuksia. Siis, että tarkoitan vaan, että asioissa voi olla monia puolia ja monenlaisia kannanottoja ja mitä siis suhteeseen tulee, jos kumpikaan ei edusta ääripuolta, voi tosiaan hyvin saada myös näkemyksiä, mitä ei ehkä itse tullutkaan ajatelleeksi.

      Lisäksi, parisuhteessa, eniten ratkaisee miten kohdellaan toinen toisiaan, miten saadaan se itse parisuhde toimimaan, ja pidemmän päälle onko toiveet perheestä, lapsista, jne. samansuuntaiset. Miten asutaan ja eletään, miten kohdellaan kanssaihmisiä. Arvot tulevat tosiasiassa esiin sitten siinä ehkä tärkeimmillään.

    • ........

      No en todellakaan. Itse olen halla-aholainen kokkari enkä todellakaan tulisi toimeen vihreän tai vasemmistolaisen kanssa.

    • sir_von_baughen

      Siis voiko jollekkin politiikka olla todellakin niin iso juttu että jättäisi unelmakumppanin pelkän väärän puoleen takia.
      Itselleni,on ihan sama mitä puoluetta edustaa,kunhan ei ala vaikuttaa joka päiväiseen elämään(esim.vihreät=alettaisiin hippeilemään) tai lähdetä pelastamaan jotain kettuja jostain tarhasta.
      Ne on mielestäni kuitenkin mielipide kysymyksiä joista jokainen saa olla omaa mieltä.
      Eihän kukaan hylkää toista jos se tykkää sinisestä maidosta ja ite juo punaista maitoa.

    • gawad

      En ole poliittisesti sitoutunut mihinkään, eikä minusta edes jonkun puolueen äänestäminen tee ihmisestä poliittisesti aktiivista. Mutta jos hakee elämänarvonsa jonkin puolueen manifestista, niin vakavia ongelmia saattaisi tulla.

    • En huolisi

      En voisi kuvitellakaan olevani jonkun persuäijän kanssa.

    • Mies1988

      Minä äänestin persuja

    • lannoitekauppias

      Mun parisuhteessa tuo poliittinen kysymys nousi esiin vasta siinä vaiheessa, kun oltiin oltu yhdessä jo 5 vuotta. Eli parisuhde ei ole moksiskaan , vaikka ollaan kahta eri ideologiaa.

      Menin vuosi sitten Halla-ahon blogiin katsomaan minkälainen tämä kuuluisa natsi on ja luin muutaman blogin ja sen jälkeen kaikki herran tuotokset ja tulin siihen tulokseen, että noin järkevää ajattelua en ole nähnyt kenenkään poliitikon koskaan kirjoittavan. Eli minusta tuli Halla-aholainen ja tästä eteenpäin annan ääneni sille puolueelle jossa hallis on. Ja aina Halliksen suosittelemalle ehdokkaalle, koska en voi vaalipiirijaosta johtuen miestä itseään äänestää.

      tultiin kultani kanssa siihen tulokseen, ettemme puhu politiikasta koskaan yhdessä ollessamme.

    • fhhgfhjgfjhgfjf

      En pystyisi elämään äärioikeistolaisen (empatiakyvyttömän) ihmisen kanssa.

    • Reikä pitää olla

      Ihan sama kunhan siitä löytyy se reikä.

    • En huolisi

      Vihervasemmisto naiset pitävät eksoottisen munan imemisestä.

    • Mies1985

      En välitä suuremmin.

    • all down

      Halla-Ahohan joutui käräjille sanottuaan että koska vihreät naiset innokkaimmin kannattavat maahanmuuttoa maista joista kotoisin olevat miehet katsovat oikeudekseen raiskata vääräuskoisia naisia niin olisi pelkästään oikeudenmukaista että seuraavan kerran kun tuollaisesta oikeudesta pidetään kiinni niin kohderyhmä olisi juuri vihreät naiset.

    • 11ynnä15

      No aika vaikeaahan se olisi jonkun persun tai kokkarin kanssa tulla toimeen. Tietysti mielipide-eroja on aina, niin poliittisesti kuin muutenkin, mutta rajansa kaikella. Poliittinen näkökanta kun kuvastaa elämänarvoja ja ihminenhän yleensä haluaa partnerin jolla on samankaltaiset arvot kuin itsellään.

    • Poliittinen kanta tai tietyn puolueen äänestäminen nyt yksinään ei vielä haittaa.

      Mutta tiettyjen puolueiden ääripäissä esiintyvä arvomaailma on jo este, en tapailisi KD:ja äänestävää kiihkouskovaista enkä maahanmuuttajia haukkuvaa keskustalaista (;)). Ei sillä että oikea kristitty tämmöiseen pakanaan vilkaisisikaan.

    • Kertoo, kertoo!

      En.

      Suhteesta voi silti tulla jotain. Ainahan siitä jotain tulee, muttei yhtä hyvää, jos ajatellaan suht samansuuntaisesti.

      Puolueitten viralliset kannat voivat olla aika lailla muuta, mitä ne sitten toteuttavat. Eivätkä niitten edustajatkaan ole kaikki samasta puusta. Minusta se, millainen kanta on kertoo ihmisistä kyllä jotain. Aika erilainen maailmankuva on, jos pitää eri ääripäitä hyvinä. Haluaako, että kaikilla on kaikki hyvin vai riittääkö, että itsellä on kaikki hyvin? Vaikeaa on poliittisen kannan perustella päätellä ihmisestä niin paljoa, sillä kaikki puolueet esittävät haluavansa parantaa maailmaa ja ovat enemmän tai vähemmän ovelia.

      Tyhmä ihminen, esim. köyhä siivooja, voi kovastikin kannattaa kokoomusta. Ihmiset eivät poliittisissa kannoissaan ole aina kovin järkeviä, eivät välttämättä itsekkäitäkään. Hän voi ajatella, että mitä väliä sillä sitten on, lapsistani tulee menestyjiä, siksi kannatan kokoomusta ja sitä kautta ns. kovia arvoja. Se mitä joku kannattaa ei se välttämättä kerro paljonakaan, sillä henkilö voi olla päätynyt johonkin kantaan hyvinkin hepposin perustein.

    • olen demari

      Asuin 3 vuotta miehen kanssa, joka on ääri-Persu arvoiltaan. Pahinta oli se, että mies ei arvostanut minun näkemyksiäni ollenkaan, vaan hänen mielestään vain hänen mielipiteensä on ainoa oikea.

      Ei eri puoluekanta automaattisesti tarkoita sitä, etteikö parisuhde voi toimia. Onhan demari-Taiveaho ja kepu-Kaikkonenkin jopa naimisissa, vaikkei samaa puoluetta edustakaan. Oleellista on se, että annetaan arvo eri mielipiteille eikä vähätellä toista. Varsinkin perinteisesti isoilla puolueilla on kuitenkin aika samantyyppisiä näkemyksiä siitä, miten politiikkaa hoidetaan. Heillä on vain painotuseroja.

      Itse en aio äänestää Kokoomusta koskaan, sillä en ole yrittäjä enkä tarpeeksi suurituloinen. Koska olen vain keskituloinen, olen juuri sitä ryhmää, jonka vyötä kiristetään aina eniten (esim. perintöveroja halutaan alentaa ja tukia vähentää esim. omistusasunnon korkovähennysoikeuden poisto). Keskituloisen YH:n etuja ajaa parhaiten SDP tai vihreät., joten siksi olen äänestänyt niitä.

      Minä haluan, että tulevillekin sukupolville jäisi puhdasta luontoa ja että tulevaisuudessakin lapsilla olisi oikeus käydä kouluja ja että kaikki olisivat oikeutettuja terveydenhuoltoon ja vanhuspalveluihin. En halua, että Suomessa köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat, koska se jako lisää rikollisuutta. En kuitenkaan halua, että maahanmuuttopolitiikkaa löyhennetään, sillä ongelmat pitää ratkaista kohdemaassa, eikä siirtää niitä muihin maihin. Minusta se riittää, että EU:n alueella on vapaa liikkuvuus.

    • 11/1821/

      Itse hyväksyisin kenet vain naisekseni, paitsi persun tai kristillisdemokraatin. Vihreä taikka demari olisi omaa arvomaailmaani lähimpänä, mutta jos muuten tulee toimeen niin ei kai se ole tällaisista asioista kiinni.

    • YTM

      Persu, KD, kommunisti tai niin tyhmä ettei omaa poliittista kantaa ei käy.

      • YTM

        Ai niin, ei piraattikaan :D


      • sillitrooli
        YTM kirjoitti:

        Ai niin, ei piraattikaan :D

        Tästä voi helposti huomata kuinka YTM:t puolustavat status quoa. YTM:t eivät ole ikinä luoneet mitään uutta ja rakentavaa eivätkä tule ikinä luomaan. YTM:t vain puolustavat nykyistä mallia oli sitten kyse politiikasta tai yrityksestä, koska YTM:t ovat itsekkäistä elukoita, jotka haluavat itselleen kaiken ja muille ei mitään, ja koska esimerkiksi tämänhetkisessä yhteiskunnallisessa tilanteessa YTM:t saavat kaiken ja muut eivät mitään, joten kaikki muutokset ovat YTM:iä vastaan.

        YTM:t ajavat tilanteen väkivaltaisiin ratkaisuihin. YTM:t ovat elukoita, jotka tuhoavat koko maailman itsekkyydellään, ja naiset auttavat tässä heitä suosimalla kaikkein kusipäisimpiä.


    • En.

    • vähän vaikuttaa joo

      Ehkä, jos ajatukset eivät ole todella kaukana toisistaan, ja keskustelu on rakentavaa. Yritin seurustella persun kanssa, mutta ei siitä tullut mitään monestakaan syystä. Ei meillä ollut juuri mitään yhteistä.

    • mies 30 vuotta

      Enemmän vaikuttaa onko tosikko kiihkoilija vai ei. Itse en ole. Sillä että äänestetään eri puolueita ei ole väliä.

    • se tästä.

      Vasuri olen enkä usko, että minulla olisi mitään yhteistä esim. kokoomuslaisen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      420
      2430
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      79
      2192
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      224
      1645
    4. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      163
      1422
    5. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      89
      1255
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      82
      1244
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      60
      1189
    8. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      77
      1113
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      59
      1059
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      285
      1022
    Aihe