Onko teille vaikea tiedostaa toisen reviiri?

riittävästi nähnyt

Kerrostaloasukkina sitä ei oikein jaksa sulattaa ihmisiä, jotka tuolla maaseudulla tulevat asuntoon sisään koputtamatta, kun_ovi_nyt_sattuu_olemaan_lukitsematta.
Kyllä normaalin ihmisen kuuluu koputtaa ja häipyä, jos ovea ei avata.

Toinen asia on sitten, että naapurit käyvät kyyläämässä pihaa ja piharakennuksia siellä olevia tavaroita silloin, kun omistajat eivät ole paikalla.
Sitten, jos löytävät jotain mielenkiintoista, niin soittavat perään, että paljonko maksaa! Ovatko he hulluja! Menisivät kauppaan ostoksille eivätkä toisten ihmisten pihoihin!

Yhden opetuksen jo annoin tällaisille reviiritiedostamattomille.

13

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

Elikkä monille naisille näyttää olevan ongelma säilyttää oma, henkilökohtainen, fyysinen reviirinsä ja tämän puolesta he osallistuvat marsseille.
      Minulla on nyrkit, joilla selviän tuollaisista tilanteista.

Minä olen tarkka siitä reviiristä, että minun yksityiselämäni on minun yksityiselämäni eikä se kuulu esim. työpaikan ihmisille. - Tästä selviää sillä, kun en informoi ihmisiä asioista, jotka eivät heille kuulu.

Toinen on tuo ylempänä mainittu eli asunto sekä siihen liittyvät maa-alueet. Täytyisi ehkä rakentaa muurit ympärille, että menisi kaalinpäille päähän tuo asia.

• Ei ole.

• ap.

Sitä alkaa pitää ihmisiä jotenkin tyhminä, kun nämä tulevat mönkijöillään jopa toisten pelloille ja puutarhaan ajalemaan. Talvisin toki kaivetaan moottorikelkat esiin ja kun ei mitään rajoja ole koskaan opetettu, niin kaikkea pidetään ilmeisesti yhteisenä tai omana?

Että tuollaisestakin pitää erikseen sanoa...

• käytössä2
        ap. kirjoitti:

Sitä alkaa pitää ihmisiä jotenkin tyhminä, kun nämä tulevat mönkijöillään jopa toisten pelloille ja puutarhaan ajalemaan. Talvisin toki kaivetaan moottorikelkat esiin ja kun ei mitään rajoja ole koskaan opetettu, niin kaikkea pidetään ilmeisesti yhteisenä tai omana?

Että tuollaisestakin pitää erikseen sanoa...

Tohonkin auttaa kamera ja asiaankuuluva lätkä että nauhottava kameravalvonta:)

Muistikorttipaikalla:
        http://www.dealextreme.com/p/300kp-ccd-surveillance-security-camera-with-8-led-night-vision-white-65247?r=34774240
        Ja ilman
        http://www.dealextreme.com/p/standalone-ip-wireless-wifi-lan-camera-with-night-vision-and-pan-tilt-motors-26358?r=34774240

• cinnis, ei kirj.

Ei ole vaikeaa tunnistaa ja tiedostaa, omaakin arvostan joten se siitä. Tuosta tuli mieleen vielä yksi porukka, nimittäin sellainen joka päivittäin höylää järvellä 2 m laiturista niska väärällään kyyläten eteensä avautuvaa pihapiiriä, ihmisiä ja näiden touhuja... Melko rasittavaa ja noloa kun eivät älyä lopettaa sitä. Jos on jotain asiaa, voihan sitä kohteliaasti tulla kertoilemaan...

: )

• no,

mitä sä teit reviiritiedostamattomalle?

• ap.

Laitoin hänet töihin ja sen jälkeen häädin mailtani.

• FSekwjelefkjwefwef

Ja kuka muka piittaa sinun reviiristäsi ja siitä jos koetkin olevasi loukkaantunut tämän "maagisen" reviirisi "rikkomisesta".

Sekä reviiri että sen rikkominen ovat sinun henkilökohtainen käsityksesi tilanteesta, miksi kenenkään tulisi lähtökohtaisesti kunnioittaa tuota käsitystä, etenkään jos heidän oma käsityksensä on toinen?

"Minun piha, minun tavarat" eivät ole selitys. Ne ovat vain tämän systemaattisen omistusoikeuden vertauskuva. Sensijaan reviiri ei ole automaattisesti omistusoikeuteen liittyvä asia.

Yksityisyydestä huolehditaan verhoutumalla. Ei muuta kuin aitaa läänin ympärille ja foliota niiden tavaroiden ympärille joita et halua toisten kyyläävän. Ellet pysty hoitamaan reviiriäsi muulla tavalla kuin sosiaalisilla keinoilla ja vetoat vain sosiaalisiin keinohin joudut nokikkain sen tosiasian kanssa että ihmiset OMISTAVAT oman näkemyksensä sosiaalisesat tilanteesta, ja tuo oman mielipiteen omistaminen on itseasiassa oleellisempi asia maagisen reviiripiirin kannalta kuin fyysinen omistajuus. "Reviirille tunkeutuminen" on subjektiivinen kokemus jossa omistusoikeutta ei ole loukattu millään tavalla. Tämän atkia "reviirille tunketuja" on subjektiivinen määritys, ja sillä toisella osapuoellla voi olla hyvinkin selkeä ajatus siitä miksi kyse ei ole tunkeilusta, jolloin "reviiri" ei itseasiassa päde, koska sitä ei ole määritelty mitenkään pätevästi.

Reviiriä ei ole loukattu niin kauan kuin omaisuuteen ei ole konkreettisesti kajottu. Konkreettinen reviiri osoitetaan joko verhoamalla tai estäminen laillisin keinoin kulku. Muut reviirimääritykset ovat turhaa sössönsössöä joka kuuluu lähinnä sosiaalitanttojen kahvipöytäfilosofiaan ;)

• Fslöklöewfwefwefwef

Eli, minä en piittaa yrittää ymmärtää tositen reviirejä - tiedostan vain ne reviirit jotka minulle ovat valideja ja ne reviirimerkinnät jotka katson päteviksi.

Muu on vapaata aluetta ja kuvitteellista reviiriään puolustavaan en yleensä kiinnitä mitään huomiota koska ei kertakaikkiaan tarvi :)

Kaikkien koirien kusi ei haise uskottavalta, jos se ei haise uskottavalta siinä ei ole reviiriä.

• ap.

Ei se ole enää sosiaalinen tilanne, jos toisen talosta käydään repimässä oven kahvatkin irti.

• ap.
        Fslöklöewfwefwefwef kirjoitti:

Eli, minä en piittaa yrittää ymmärtää tositen reviirejä - tiedostan vain ne reviirit jotka minulle ovat valideja ja ne reviirimerkinnät jotka katson päteviksi.

Muu on vapaata aluetta ja kuvitteellista reviiriään puolustavaan en yleensä kiinnitä mitään huomiota koska ei kertakaikkiaan tarvi :)

Kaikkien koirien kusi ei haise uskottavalta, jos se ei haise uskottavalta siinä ei ole reviiriä.

Mitenkäs Kultaranta talvisaikaan. Käytkö siellä hillumassa, kun pressa on poissa?

• FEklmwflkmfklmfwel
        ap. kirjoitti:

Ei se ole enää sosiaalinen tilanne, jos toisen talosta käydään repimässä oven kahvatkin irti.

Ei, se on omaisuuteen kajoamista ja sillon rajojen ylitys on täysin selvä.

Mutta koputuksella sisään huhuilemaan onko talossa väkeä ei olekaan enää niin selkeä tilanne. Omaisuuteen ei kajota, mutta tähän "maagiseen piiriin" "tunkeudutaan".

Tällöin on määriteltävä reviiri, reviiriä ei määritä se mikä toisia ärsyttää (Kettujen reviirillä mikä tahansa kettu oman reviirin lähellä on jo ärsyttävä vaikka reviiriä ei ole edes ylitetty). Reviiri onkin konkrettinen este, ja konkreettinen este muodostuu konkreettisista asiosita.

Jos röyhkeä paskiainen kävelee jääkapillesi etkä estä sitä millään toimivalla tavalla ei rähinäsi ole "reviirin puolustamista". Eikä oikeastaan ole poliisillekaan soitto, tällöin reviiriraja määrittyy vasta kun paikalla on joku joka sen reviirin vetäisee puolestasi.

Ihmiset ovat aivan liian hyväuskoisia sen suhteen että loppujen lopuksi heidän sosiaaliset manööverinsä käyvät reviirirajoista jos niitä aletaan koitella. Useimmat ihmiset vetävät shokkiin ja taikovat esiin : "Sä et voi tehdä noin" lauseita nimenomaan silloin kun toiset osoittavat voivansa tehdä niin.

Perusihmisten reviiriä ei ole olemassakaan. Se on 0 senttiä. Perusihmisen reviirin vähyys paljastuu siinä vaiheessa kun tullitäti päättää läpsäyttää kumihanskan kouraan. Reviiritietoinen vetää pataan ja hänet joudutaan pakottamaan väellä ja voimalla (ts. reviiriloukkaukseen joudutaan hakemaan järein toimiva ase). Useimmat ihmiset kuitenkin ovat mallia "väistyvä" eli tullihenkilöstön tunnusteleva sormi osoittaa konkreettisesti että reviirin rajat ovat peräaukon väärällä puolella kun asiaa oikeasti aletaan tarkastella.

Näin nössöä on kantaväestö, ja kantaväestön reviiri toimii vain samanlaisiin nössöihin nähden ;)

• Itse en sitä tee, mutta en kyllä pistä yhtään pahitteeksi vaikka joku tulee kylään tuosta noin vain. Yleensä. Joskus voi olla sellasia kiireitä, ettei jaksa olla niin vieraanvarainen.

Eikä täällä noille kylän teräsvaareille muutenkaan mitään saisi, joten pakko se on vaan ollut sopeutua. Pitäs hitto joskus nauhottaa niiden jutut, ettei sekin tieto mee hukkaan. Tyypit on kuitenkin jotain pari vuotta vaille sata vuotta, ja tietävät kylän historiasta ihan perkuleesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      550
      1797
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      676
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      628
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe