Nainen, joka ei halua lapsia ollenkaan

velanainen

Äidiksi keinohedelmöityksellä haluavat naiset tyrmättiin, mutta entä naiset, jotka eivät halua lisääntyä ollenkaan?

Mitä mieltä olette meistä vapaaehtoisesti lapsettomista?

54

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fbwfw

Jos haluat elää yksin lapsettomana, elä rauhassa. Jos haluat elää lapsettomana miehen kanssa, niin ei minulla ole mitään sitäkään vastaan jos löydät miehen joka ei myöskään halua lapsia.
      Itse kyllä haluan lapsia, joten en ottaisi vaimoksi sellaista joka ei lapsia halua.

• Hyvä juttu-

Vela nainen on ainoa mikä tulee kysymykseen, kun en itsekään halua lapsia.

• 98m

Yhdentekevää. Jokainen hoitaa omat asiansa.

• Gniih

Eipä tuossa mitään pahaa ole. Ihan oma päätös. Typerämpää olisi hankkia lapsia vain muiden painostuksesta, vaikka ei niitä itse halua.

Jos elät parisuhteessa, niin silloin täytyy tietysti kertoa myös miehelle, ettet aio lapsia hankkia, ettei mies tuhlaa aikaa kanssasi, jos haluaa omia lapsia.

• sir_von_baughen

Ihan vapaasti jos löydät miehen joka ei halua lapsia.

Itse haluan ja se onkin ensinmäisten asioitten listalla jonka haluan neitokaisesta tietää.Koska turhaan kumpikaan hukkaa toisiinsa aikaa jos on jo päättänyt ettei halua lapsia.

• mutantti mörkö

Usein tuntuu että moni nainen haluaa miehen vain sen takia että naiset haluu lapsia, ja mies on vain väline (ja kukkaro) sen toteuttamiseen. Johtuu siitä että naiset haluaa kiivetä sosiaalisella asteikolla ylöspäin, ja ydinperheen idylliseen julkisivuun kuuluu 2,5 lasta.

• -----m79

Minä en myöskään halua lapsia ja näin ollen haluaisin löytää myös sellaisen naisen joka niitä ei halua.

• ?????

Onko klamydia tehnyt susta lapsettoman?

• velanainen

Ei ole koskaan ollut ainuttakaan sukupuolitautia, joten ei ole tehnyt. Et taida ymmärtää, mitä tarkoittaa "vapaaehtoisesti lapseton"?

• -TSS-

Suurin osa ihmisistä haluaa lapsia mutta miehissä lapsia haluamattomien osuus on paljon suurempi kuin naisissa. Samaten myös mielensä kun voi muuttaa mutta on paljon todennäköisempää, että alunperin lapsia haluamaton nainen muuttaa mielensä kuin lapsia haluamaton mies. Sanoisin kuitenkin, että jonkun 35v iän jälkeen mieli tuskin enää muuttuu.

• Muita en huoli

Minä en halua lapsia omaan talouteeni. Minä en siksi voisi kuvitella seurustelevani sellaisen naisen kanssa joka haluaa lapsia.

Velanainen on mulle ainoa vaihtoehto.

• Oma asia

"Mitä mieltä olette meistä vapaaehtoisesti lapsettomista?"

Jokaisen oma asia.

V:mäisintä varmaan on joku, joka lupailee 5 - 10 vuotta "juu, sitten kun on - tähän joku syy -*...". Tunnen erään, jonka ex-vaimo, teki just tota: Ensin piti saada kunnon ura / iso talo / pari koiraa / jne. ja sitten... ."Se yksi päivä", vaan siirtyi ja siirtyi.

Lopulta selvisi, ettei sitä tule koskaan, jos se siitä vaimosta olisi kiinni. Ehkä pelkäsi, että äijä lähtee kävelemään, jos kertoo totuuden. Lähtihän se, mutta tiedä sitten olisiko lähtenyt, jos toinen olisi rehellinen alusta asti. "En halua lapsia, ota tai jätä".

Tai sitten sellainen, joka ei halua "ikinä" niitä. Lue: Siis, ei sinun kanssasi, vaan esim. sen seuraavan. Tähän olen törmännyt, ihan itse. Hankalaa olla ottamatta henkilökohtaisesti, vaikka kuinka selitettiäisiin "se oli vahinko".

Samalla kun vanhat "jos vahinko käy, teen abortin - muista se" puheet osoittautui silkaksi roskaksi. "Sori, mutt mä en halua lapsia vielä ja enkä ainakaan sun kanssa" oli ollut rehellisempi ja helpommin nieltävä vaihtoehto.

• N.42

Johtuisikohan siitä, että vielä parikymppisenä ei tuollaisia päätöksiä voi aivan varmana sanoa. Tai en tiedä, ehkä joku sitten voi. Minä ainakin vielä 20 ajattelin, että niitä lapsia tehdään sitten kun aika koittaa, ja kun aina puhutaan siitä kuinka naiset alkavat haluamaan niitä lapsia ennemmin tai myöhemmin, puhutaan biologisen kellon tikityksestä yms. Vaan eihän se noin mene, vasta joskus 35-vuotiaana tein sen ehdottoman päätöksen, että ei lapsia.

• Kidssuck
        N.42 kirjoitti:

Johtuisikohan siitä, että vielä parikymppisenä ei tuollaisia päätöksiä voi aivan varmana sanoa. Tai en tiedä, ehkä joku sitten voi. Minä ainakin vielä 20 ajattelin, että niitä lapsia tehdään sitten kun aika koittaa, ja kun aina puhutaan siitä kuinka naiset alkavat haluamaan niitä lapsia ennemmin tai myöhemmin, puhutaan biologisen kellon tikityksestä yms. Vaan eihän se noin mene, vasta joskus 35-vuotiaana tein sen ehdottoman päätöksen, että ei lapsia.

Mun biologinen kello on varmaan mäiskitty pajavasaralla paskaksi. Tai myyty venäjälle.

• Tuo on kaikkein järkevin periaate. Valitettavan harvinaista naisilla.

Minä en ainakaan halua lapsia.

• Ei lapsia, kiitos

Minä olen tiennyt varhaisteinistä tähän yli nelikymppiseksi asti, etten halua lapsia. Sitä eivät ole uskoneet tutut eivätkä tuntemattomat, kaikkein vähiten minusta kiinnostuneet miehet.

Muutamien miesten ymmärrystä ja asennetta kuvaa yhden poikaystävän puuskahdus: "Kyllä sä nyt sen yhden voisit tehä!" Niin, eihän se yksi lapsi nyt elämää millään tavalla olisi muuttanut...

• k y ssäri

Mikä saa naisen noin vihaamaan naiseuttaan?

• Ei lapsia, kiitos
        k y ssäri kirjoitti:

Mikä saa naisen noin vihaamaan naiseuttaan?

Höpsistä nyt. Minusta on aivan ihanaa olla nainen! Nainen saa tehdä ihan samoja juttuja kuin mieskin, mutta plussana saa tehdä kaikenlaista sellaistakin, josta miestä katsottaisiin kieroon.

Voisi tietysti kivaa olla mieskin, mutta olenpa nyt mieluummin nainen, kun olen aika kauan ollut ja oppinut pitämään tästä habituksesta niin paljon. Elämä on kivaa ja kiehtovaa, kun on oma pomonsa ja saa tehdä suurin piirtein juuri sitä, mitä tahtoo, ihan ilman rajoituksia ja riippuvaisuuksia.

Mutta mikäpä sinut saa vihaamaan noin lapsettomina onnellisia ihmisiä?

• Samanlaisia kokemuksia miehistä täälläkin. Useimmiten nuoret miehet peesaavat kuullessaan, etten halua lapsia, etteivät hekään, mutta myöhemmin lipsauttavat jotain tyyliin: "Sitten KUN minulla on lapsia..." Siihen se suhde sitten loppuukin.

• No just
        sagiac kirjoitti:

Samanlaisia kokemuksia miehistä täälläkin. Useimmiten nuoret miehet peesaavat kuullessaan, etten halua lapsia, etteivät hekään, mutta myöhemmin lipsauttavat jotain tyyliin: "Sitten KUN minulla on lapsia..." Siihen se suhde sitten loppuukin.

No jos ne eivät niitä kun-lapsia halua just sun kanssa tehdä? Siitäkin nainen tietty loukkaantuu.

• rikquu

Mitä mieltä tuosta nyt olisi, "hyvä"?

Eipä itseänikään hirveästi nappaa idea pentujen hankkimisesta ja syinä ihan puhtaasti vaan että vapaa-aika,oma talous ja mukavuus kärsisi. Mulla on yleensä myös vähän vaivaantunut olla pienten lasten seurassa, en oikeen osaa olla luontevasti niiden kanssa.

Yleensä kun seuraa muutaman kaverin "ah niin ihanaa" perhearkea sivusta niin eipä käy kateeksi kun sitä lasten parkua kuuntelee. Onhan niillä "mieles muuttuu vielä" -epäilijöillä vielä aikaa tota fraasiaan jankata mutta tuskinpa tulee mieli muuttumaan.

• IsompiLuuseriM34v

Minusta vain hyvä juttu! Itse olen mies, joka ei halua omia lapsia. Harvemmin löytyy naisia, jotka eivät halua lapsia. Löytyisipä vaan enemmän kaltaisiasi!

IsompiLuuseriM34v

• Pervot pois

Sairasta porukkaa ovat. Yrittävät puolustella omaa kieroutuneisuuttaan, mutta eihän asia siitä miksikään muutu. Oma nautinnonhalu ajaa kaiken yli, mitäpä muulla väliä. Toivottavasti tuota lapsia vihaavaa roskaväkeä voidaan jotenkin vähentää kunnolllisten kansalaisten joukosta.

• agrhea

Joo no samalla tavalla voisi sanoa niistä lapsia haluavista; oma nautinnonhalu ajaa kaiken edelle. Ei välitetä vaikka suhde on päin per*että tai jos ei edes ole suhdetta, tai muuten vaan tilanne ei sovi. Kun on pakko saada lapsi niin on pakko saada lapsi. Vaikka se lapsi tulisi kärsimään niin pakko se vain on tehdä.

On vain pakko tehdä maailmaan uusi ihminen/uusia ihmisiä, joita saa kasvattaa omien normien mukaan ja tuputtaa omaa maailmankuvaa, ja joista on haaveena muokata juuri sellaisia kun itse haluaa, ja ei voi edes antaa tehdä heidän omia erheitä kun itse on ne jo tehnyt jne jne jne. Mitä se on muuta kuin omaa nautinnonhalua?

• Kolikolla on aina kääntöpuoli. Kaikissa tapauksissa. Musta tuo on aika rankkaa syyllistämistä ja muotittamista. Yhtä itsekästä on tehdä lapsia, kun olla tekemättäkin, jos aletaan saivartelemaan.

Kun lapsi syntyy hän saa elämän ja perheen, sellaisen kun saa. Toivottavasti hyvän ja turvallisen kaikinpuolin. Tekemätön lapsi taas ei koskaan tule kärsimään mistään. Tää on ihan miten tämän haluaa ajatella. Ja arvottaa.

• Mielenkiintoa.
        tinka_tiger kirjoitti:

Kolikolla on aina kääntöpuoli. Kaikissa tapauksissa. Musta tuo on aika rankkaa syyllistämistä ja muotittamista. Yhtä itsekästä on tehdä lapsia, kun olla tekemättäkin, jos aletaan saivartelemaan.

Kun lapsi syntyy hän saa elämän ja perheen, sellaisen kun saa. Toivottavasti hyvän ja turvallisen kaikinpuolin. Tekemätön lapsi taas ei koskaan tule kärsimään mistään. Tää on ihan miten tämän haluaa ajatella. Ja arvottaa.

Miten se, ettei tee lapsia, on itsekästä? Kenelle semmoisesta on haittaa? Tätä logiikkaa en ole koskaan ymmärtänyt, vaikka olenkin tosi monta kertaa sen kuullut.

Voin kuvitella, että lapsen tekemättömyys olisi itsekästä sitä syntymättä jäävää lasta kohtaan. Mutta mitä lasta? Joka ikistä niistä muutenkin hukkaan menevistä miljoonista pikku siimahännistä?

Lasten teko on aina itsekästä. Joka ikinen kuulemani syy on perustunut vanhemman omaan haluun: halutaan nähdä, millainen siitä kasvaa; halutaan joku, jota rakastaa ehdoitta; halutaan joku, joka rakastaa ehdoitta; halutaan, että on sitten joku huolehtimassa, kun ollaan vanhoja; halutaan sitä ja tätä, ja yhteinen nimittäjä on se, että halutaan. No, onpa minulle joskus sanottu, että veronmaksajiahan tässä tehdään, mutta ihan noin heppoiseen selitykseen minä en usko.

• Mielenkiintoa. kirjoitti:

Miten se, ettei tee lapsia, on itsekästä? Kenelle semmoisesta on haittaa? Tätä logiikkaa en ole koskaan ymmärtänyt, vaikka olenkin tosi monta kertaa sen kuullut.

Voin kuvitella, että lapsen tekemättömyys olisi itsekästä sitä syntymättä jäävää lasta kohtaan. Mutta mitä lasta? Joka ikistä niistä muutenkin hukkaan menevistä miljoonista pikku siimahännistä?

Lasten teko on aina itsekästä. Joka ikinen kuulemani syy on perustunut vanhemman omaan haluun: halutaan nähdä, millainen siitä kasvaa; halutaan joku, jota rakastaa ehdoitta; halutaan joku, joka rakastaa ehdoitta; halutaan, että on sitten joku huolehtimassa, kun ollaan vanhoja; halutaan sitä ja tätä, ja yhteinen nimittäjä on se, että halutaan. No, onpa minulle joskus sanottu, että veronmaksajiahan tässä tehdään, mutta ihan noin heppoiseen selitykseen minä en usko.

Se on mm. itsekästä mahdollisesta kumppanista, jos hän haluaa lapsia ja sinä et. Tai pistää piuhat poikki itsekkäästi, vaikka kertomatta kumppanille. Se on itsekästä mukavuussyistä. Kuten tulee kerta toisensa jälkeen vaikka raskaaksi ja aina tekee abortin, koska ei halua lasta. Sen sijaan et opettelis ehkäisemään ennalta.

Itsekästä on myös tehdä lapsia ja kieltää ne tai niiden olemassaolo. Tässä joitakin näkökulmia itsekkyyksistä. Mun hekilökohtainen mielipide on luettavissa alempana. Tämä on mun käsitys siitä mitä varten lapsettomuutta itsekkäänä pidetään. Toiset pitävät myös uskonnollisista syistä lapsettomuutta itsekkäänä valintana, jos se valinta on.

Mun mielestä lapsen tekeminen on itsekkäämpää. Kirjoitinkin siitä syystä, jos aletaan saivartelemaan.

• tinka_tiger kirjoitti:

Se on mm. itsekästä mahdollisesta kumppanista, jos hän haluaa lapsia ja sinä et. Tai pistää piuhat poikki itsekkäästi, vaikka kertomatta kumppanille. Se on itsekästä mukavuussyistä. Kuten tulee kerta toisensa jälkeen vaikka raskaaksi ja aina tekee abortin, koska ei halua lasta. Sen sijaan et opettelis ehkäisemään ennalta.

Itsekästä on myös tehdä lapsia ja kieltää ne tai niiden olemassaolo. Tässä joitakin näkökulmia itsekkyyksistä. Mun hekilökohtainen mielipide on luettavissa alempana. Tämä on mun käsitys siitä mitä varten lapsettomuutta itsekkäänä pidetään. Toiset pitävät myös uskonnollisista syistä lapsettomuutta itsekkäänä valintana, jos se valinta on.

Mun mielestä lapsen tekeminen on itsekkäämpää. Kirjoitinkin siitä syystä, jos aletaan saivartelemaan.

Sit mietin sitäkin tässä vielä, että. Jos tai kun lapsi saa alkunsa ilman että sitä halutaan noista itsekkäistä syistä suunnittelematta. Mutta se silti pidetään ja sitä rakastetaan, vaikka se ei ollut suunniteltu ja haluamalla haluttu. Niin onko se itsekästä vai epäitsekästä?

Yleensähän lapsia puksutellaan juuri tuolla haluamisella haluten. Nyt on sen lapsen aika ja aletaan puksuttamaan sitä maailmaan. Onko mitään eroa tuossa tehdäänkö lapsia haluamalla haluten vai että se saa alkunsa, vaikka yllättäin (ehkä ei koskaan pitänyt raskaaksi tullakaan)lapsettomalle parille? Vai olisiko reilumpaa tehdä aina abortti ollakseen vähemmän itsekäs ja jättää lapsi tekemättä? Kun minusta se on itsekkäämpää tehdä se abortti, jos lapsi on tuloillaan. Ellei siihin ole jokin pätevä syy, kuten äidin sairaus tai erittäin huonot resurssit kasvattaa lasta.

Nää on vähän tällaisia arvotus juttuja. Kuka mitenkin nämä haluaa nähdä.

Mutta kuitenkin loppujen lopuksi, kaikilla on oikeus päättää itse tekeekö lapsia vai ei. Jollei luonto ole sitä puolesta päättänyt. Minusta tää on oikeus ja velvollisuus punnita omat kykynsä olla vanhempi. Ja tehdä valintansa mikä itsestä oikealle tuntuu.

• Mielenkiintoa.
        tinka_tiger kirjoitti:

Sit mietin sitäkin tässä vielä, että. Jos tai kun lapsi saa alkunsa ilman että sitä halutaan noista itsekkäistä syistä suunnittelematta. Mutta se silti pidetään ja sitä rakastetaan, vaikka se ei ollut suunniteltu ja haluamalla haluttu. Niin onko se itsekästä vai epäitsekästä?

Yleensähän lapsia puksutellaan juuri tuolla haluamisella haluten. Nyt on sen lapsen aika ja aletaan puksuttamaan sitä maailmaan. Onko mitään eroa tuossa tehdäänkö lapsia haluamalla haluten vai että se saa alkunsa, vaikka yllättäin (ehkä ei koskaan pitänyt raskaaksi tullakaan)lapsettomalle parille? Vai olisiko reilumpaa tehdä aina abortti ollakseen vähemmän itsekäs ja jättää lapsi tekemättä? Kun minusta se on itsekkäämpää tehdä se abortti, jos lapsi on tuloillaan. Ellei siihin ole jokin pätevä syy, kuten äidin sairaus tai erittäin huonot resurssit kasvattaa lasta.

Nää on vähän tällaisia arvotus juttuja. Kuka mitenkin nämä haluaa nähdä.

Mutta kuitenkin loppujen lopuksi, kaikilla on oikeus päättää itse tekeekö lapsia vai ei. Jollei luonto ole sitä puolesta päättänyt. Minusta tää on oikeus ja velvollisuus punnita omat kykynsä olla vanhempi. Ja tehdä valintansa mikä itsestä oikealle tuntuu.

Hyvät perustelut annoit mielipiteillesi. Tattis.

• Vitun idari
        agrhea kirjoitti:

Joo no samalla tavalla voisi sanoa niistä lapsia haluavista; oma nautinnonhalu ajaa kaiken edelle. Ei välitetä vaikka suhde on päin per*että tai jos ei edes ole suhdetta, tai muuten vaan tilanne ei sovi. Kun on pakko saada lapsi niin on pakko saada lapsi. Vaikka se lapsi tulisi kärsimään niin pakko se vain on tehdä.

On vain pakko tehdä maailmaan uusi ihminen/uusia ihmisiä, joita saa kasvattaa omien normien mukaan ja tuputtaa omaa maailmankuvaa, ja joista on haaveena muokata juuri sellaisia kun itse haluaa, ja ei voi edes antaa tehdä heidän omia erheitä kun itse on ne jo tehnyt jne jne jne. Mitä se on muuta kuin omaa nautinnonhalua?

No onhan joku sutkin synnyttänyt? Vaikka parempi olisi ehkä jauhaa takaisin spermaksi.

• -TSS-

Maailman väkiluku nousee tänä vuonna yli 7 miljardin. Ihminen ei ole sukupuuttoon kuolemassa oleva laji joten jos lasten hankkiminen ei kiinnosta niin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa.

• sdgfjshfjds

Tarvitaan enemmän suomalaisia, tasokkaita lapsia.

• Miss Fury
        sdgfjshfjds kirjoitti:

Tarvitaan enemmän suomalaisia, tasokkaita lapsia.

Ja tuollaiset lapsia tasoihin tunkevat ihmiset ovat toivottavasti kykenemättömiä lasten tekoon.

• ...........

Aasian ja Afrikan väestöräjähdystä kannattaakin torjua nimenomaan vinouttamalla Suomen huoltosuhde.

• Mun mielestä se on jokaisen oma asia ja päätös. Johon toisilla ei pitäis olla nokan koputtamista. Sulla on silti oma elämä elettävänä ja se ei ole sen vähemmän arvokasta elämää, vaikket vanhempi oliskaan.

Vapaaehtoisesti lapseton tai tahtomattaan lapseton tai lapsia omaava, kaikilla on elämä elettävänä. Ja kaikkien elämä on itsessään arvokas. Pitää elää oman näköinen elämä, ei muiden piirtämää. :-)

• Ihan hyvä valinta. Siis mikäli se OIKEASTI on se oma valinta, eikä kyse ole vain olosuhteiden pakosta..

• no worries

Usemapikin pontentiaalinen miesehdokas on hylätty juurikin siitä syystä että haluavat lapsia. En halua sitoutua kotiin enkä lapsiin ja vielä kantaa vastuuta miehestäkin. Vielä keski-ikäisenäkin olen tyytyväinen valintaani toisin kuten useat ystävättäreni, jotka ovat valinneet toisin.

En tosin ymmärrä miksi pettymystään pitää hoitaa mieseikkailuilla, kyllähän sellaiset ovat kuitenkin läpinäkyviä perheessäkin. Miltä lapsista tuntuu kun äiti pakonomaisuudella kahlaa läpi kaikenmoiset festarit ja muut ryyppyjuhlat. Lapset jäävät nuolemaan näppejään kun aito perhekuvio puuttuu. Mielestäni tälliaseen käytökseen kyllä liittyy olennaisesti itsekkyys. Omien valintojen kanssa kuuluu elää tyylillä oli se mikä vaan. Lapsi ei koskaan pysty valitsemaan vaan saa sen mitä aikuiset antavat.

• lapsellinen N

Vapaaehtoisesti lapseton (VELA) ei tarkoita samaa kuin vastentahtoisesti lapseton. VELALLE lapsettomuus on tietoinen valinta kun taas on niitäkin naisia, jotka eivät ole saaneet lasta, vaikka ovat sitä kovasti halunneet (ei ole miestä tai ei tule raskaaksi). Lapsettomuushoidoissa käyvistä pareista kaikki eivät silti saa lasta yrityksistä huolimatta. Joskus syytä lapsettomuuteen ei löydetä.

Vaikka itselläni on lapsia, niin ymmärrän VELA-ajatusmaailmaa. Ihan yhtä lailla kuin minulle lapseni ovat olleet maailman paras asia, niin uskon, että on myös naisia, joille lapsettomuus on se maailman paras asia. Itse inhosin pikkulapsia ja meteliä noini 22-v ikäiseksi ja ajattelin pysyväni velana, mutta tilanne muuttui kun tapasin elämäni miehen. Biologinen kello käynnistyi samantien ja onnekseni sain kaksi tervettä lasta. En ole kuitenkaan sen parempi tai huonompi ihminen lasteni vuoksi. Elämä on vaan lasten myötä kulkenut vähän eri suuntaa kuin lapsettomilla.

Omat lapseni ovat sen ikäisiä, että muuttavat kohta pois kodista, joten olen sen jälkeen suunnilleen samalla viivalla vela-naisten kanssa, jolloin ei tarvitse enää huolehtia muista kuin itsestään.

• 9+8

Minua ovat hullut perverssit painostaneet hankkimaan lapsia. Vihaan semmosia niin paljon.
      Olen 19 ja haluan olla vapaa enkä hoitaa kiljuvia pikku pentuja joista en pidä tippakaan!!! En tiedä ärsyttävämpää ääntä kun pikku-pennun huuto, kiljunta, itku yms. Vihaan semmosta.

Enkä pidä miehistäkään enkä pennuista :D

Haistakaa paska ja voikaa hyvin!

Ei kiitos iljettäville asioille.

• Aivan vapaasti. Onhan niitä miehissä ja naisissa, jotka eivät lapsia tahdo tai ovat jo lapsensa tehneet. Itsellä olisi äitiys tavoitteena vielä, mikäli sellainen suhde löytyy, jossa se mahdollista. Toki asia, josta pitää olla rehellinen ja kertoa kumppanille, itse ehkä harkitsisin sterilisaatiota, jos olisin vastaavan päätöksen tehnyt. Ihan selkeyden vuoksi. Sterilisaatiohan on hyvin yksinkertainen toimenpide nykyään molemmille sukupuolille tehdä. Taitaa olla ihan päiväkirurgiaa nykyään myös naisille.

• kaikkhulainen

mielelläni ottaisin naisen joka haluaa lapsia, ei vain tärppää. kohdalle sattunut vain naisia jotka eivät halua, sääli sinänsä, koska kaikki ovat olleet tosi mukavia, vain se lapsettomuus kyrsii....en sitä tietenkään tahtomalla tahdo, se on elinkikäinen juttu........isyys

• ensiitäkakruja

Miksi haluaisin jotain mutatoituneita älykääpiöitä joilla ei ole tulevaisuudelta mitään hyvää odotettavaa?

• Biugb

No ei noilla geeneillä tosiaan taitaisi olla.

• 476568769

Täydellisiä. Olen vasta 23-vuotta, mutta olen aina tiennyt että en halua lapsia. En pidä lapsista. Ne vievät rahaa, vapauden ja ovat ärsyttäviä eivätkä edes anna mitään takaisin. Lisäksi tämä maailma on selvästi ylikansoitettu ja muutenkin paha paikka. En halua tehdä jonkun muun puolesta sitä valintaa, että joutuu elämään täällä.

Olen kokeillut nettitreffejä ja hämmästynyt, että selvästi suuremalla osalla nuorista 18-25v naisista on laittanut profiiliinsa kohtaan "Haluan lapsia" vastauksen "Kyllä". Tietääkö suurin osa naisista oikeasti jo nuorena varmasti haluavansa lapsia (vaihtoehtona myös "Ehkä")?

Todennäköisyys löytää nainen, joka a) ihastuu minuun ja johon b) minä ihastun ja c) ei halua lapsia on nähtävästi lähes 0.

• enne ja jälkeen

Kuulutte samaan kastiin kuin siskoni...Jos ei itselläni olisi kokemusta lapsista pitäisin teitä mielisairaina...Mutta kiitos eletyn elämän niin...

Eipä todellakaan enää hotsi oma lapsi..Tuskin tulen koskaan hommaamaan joten tässä 30 isässä muututte mielenkiintoisiksi.

• Itsekkyys rules

"en sitä tietenkään tahtomalla tahdo, se on elinkikäinen juttu........isyys "

Hmm..mikähän esimerkiksi tämänkin nimimerkin geenipoolin tekee niin erityiseksi että juuri hänen on "pakko" lisääntyä?
      Jälkeläisten tuottaminen ei ole geneettinen tai biologinen pakko (vrt. nukkuminen tai juominen) vaan tässäkin tapauksessa puhdas narsismi "minun näköiseni, minun lapseni".

Mitä voi enää tässä sanoa - "se elinikäinen juttu" - mikä ihmeen "juttu"?. Sano suoraan että haluat mini-men, kopion itsestäsi koska peilikuva on niin rakas.

• ehkä heidän kuuluis

keskittyä ottamaan peppuun?

no ei ihan sama. maailmassa lapsia riittää nyt ainakin muutenkin!

• weirdddh

suuresti ihmettelen VELEjä eli vapaaehtoisesti lemmikkieläimittömiä.. voiko itsekkäämpiä ihmisiä ollakkaan?

• Mies

Miehenä, joka ei halua lapsia, ymmärrän täysin sen, että nainen ei halua lapsia. Pariskunnalle jää enemmän aikaa ja rahaa harrastaa yhdessä ja erikseen. Paikkakuntaa/maata voi vaihtaa helpommin esim. töiden perässä. Öisin saa nukkua. Syitä on monia ja itse kullakin omansa. Itse en ole ikinä tuntenut halua tai tarvetta saada lapsia, mutta seksin harrastamisesta pidän kyllä. Lapsista pidän myös, mutta vain sopivina, pieninä annoksina. Näin sinkkumiehenä haluaisin naisilta ehdotuksia, miten aihe kannattaisi ottaa puheeksi ja missä vaiheessa. Ekoilla treffeillä vai jo ennen treffejä? Häissä? 20 vuoden jälkeen?

• Cosa Nostra

Jos etsit kumppania netistä, niin ehdottomasti pitää laittaa profiiliin se, että ei halua lapsia eikä halua, että nainenkaan niitä haluaa. Jos ei siedä naisen entisiä lapsia, niin sekin pitää mainita.

Itse taas en halua miestä, jolla ei ole lapsia, koska itselläni on. Omasta kokemuksesta olen huomannut, että lapseton mies rupeaa jossakin vaiheessa haluamaan kuitenkin lasta ("Miks sä et nyt voi mun mieliks tehdä vielä yhtä, kun onhan sulla noita lapsia jo ennestäänkin?") tai sitten mies ei ymmärrä lapsiperheen elämää ja hän loukkaantuu, kun asetankin esim. lasten koulun vanhempainillan leffailtaa tärkeämmäksi.

Itse olen sitä mieltä, että varsinkin 35 ikäisillä on jo selkeä mielipide siitä, että haluaako lasta vai ei. Sen sijaan 20 ikäiset eivät välttämättä ollenkaan vielä tiedä, haluavatko lapsia vai ei.

• Olkoot he mitä ovat, vaan eivät osa minun elämääni. Siis parisuhdemielessä. Ei minua liikuta kenenkään vapaaehtoinen lapsettomuus, mutta se siinä tosiaan on, että minä en ole aikeissa vapaaehtoiseen lapsettomuuteen ryhtyä. Tämä olisi luonnollisesti pieni ongelma.

• Ikke homo

Tarviiko tähänkin oikeen oman termin? Vela? Voi perse, menee samaan kastiin sukupuolisensitiivisen kasvatuksen kanssa. Tuo termi siis. Remmiä sais antaa jokaselle tasapuolisesti.

Hanki tai älä hanki. Miksi siitä pitää jauhaa niin vtusti? Ihmisillä on vissiin liikaa aikaa ja liian vähän oikeita ongelmia kun ehtivät tällaista funtsimaan.

• Ehkä he haluavat erottautua siitä kapisesta, lapsettomuudesta kärsivien joukosta?

• Get it1

Mutta eihän lasta nykyään tarvitse itse kasvattaa, sen voi laittaa päiväkotiin jos ei jaksa 24/7 katsella... Niin helppoa se on!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      561
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      500
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe