Enkeleistä!

kuunteleva_kirkko

41

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luotuja olentoja

      Niitä ei pitäis palvoa.

      • Jumalan lapsi

        Olen sama mieltä,että mitä luotuja olentoja sanoi; Niitä ei pitäis palvoa.

        Kiitämme jokapäiväisesti Jumalan Poikansa Jeesusta,
        mitä hän on tehnyt puolestamme ristillä syntimme tähden.


      • Jumalan lapsi kirjoitti:

        Olen sama mieltä,että mitä luotuja olentoja sanoi; Niitä ei pitäis palvoa.

        Kiitämme jokapäiväisesti Jumalan Poikansa Jeesusta,
        mitä hän on tehnyt puolestamme ristillä syntimme tähden.

        Mieheni näki kerran kaksi enkeliä meillä. Olimme sängyssä. Mieheni yritteli herättää minua, mutta muistan, etten jaksanut avata silmiäni, kun hän sanoi: katso , katso.. Jos hän olisi sanonut, että täällä on enkeleitä, olisin ehkä saanut silmäni auki. Minulla on elämässäni ollu tilanteita, jolloin suojelusenkelillä on ollut töitä. Kerrankin olin vähällä jäädä kuorma-auton alle. Ihmiset huusivat. Selvisin kuitenkin säikähdyksellä.


    • PSARI

      Enkeli sana juontaa juurensa kreikan sanasta ἄγγελος, angelos, mikä taasen on suomeksi sanansaattaja. Kreikan sanan angelos pohjamuotona on sana evangelion, εὐαγγέλιον, euangelion eli suomeksi hyvä sanoma.

      Yhdessä sanat tarkoittavat siis, että sanansaattaja tuo hyvää sanomaa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

      Itseasiassa sanansaattaja eli angelos tai enkeli oli kunkin aikakauden hallitsijan eli jumala arvonimen omaavan kuninkaan työntekijä, jonka tehvävänä oli juoksuttaa hallitsijan määräykset sinne, mihin hänet käskettiin juoksuttaa evangelionsa eli evankeliuminsa tai paremminkin sanomansa.

      Wikipedia väittää, että evangelion sana tarkoittaa ainoastaan hyvää sanomaa, mutta kyllä jumala arvonimen omannut hallitsija lähetti huonoja sanomiakin liikkeelle tai vastaanotti itse niitä enkelien eli ripeäkinttuisten miespalvelijoidensa käsistä.

    • ao

      KMN kehottaa YK:ta tukemaan palestiinalaisvaltion perustamista

      Simo Alastalo

      29.09.2011 10:47

      Kirkkojen maailmanneuvosto tukee palestiinalaisvaltion perustamista. KMN:n pääsihteerin Olav Fykse Tveitin mukaan YK:lla on ainutkertainen tilaisuus tehdä tärkeitä päätöksiä, jotka saavat aikaan pysyvän rauhan Israelin ja palestiinalaisten välille.

      - Eri puolilla arabimaailmaa ihmisten ovat nousseet puolustamaan vapauttaan ja oikeuttaan perustaa demokraattisia valtioita. YK:n tulisi nyt aktiivisesti tukea demokraattisen palestiinalaisvaltion perustamista, Tveit sanoi.

      Hänen mukaansa YK:n on välttämätöntä osoittaa rohkeutta, harkintaa ja vastuullisuutta muun muassa siksi, että Israel julkisti hiljattain suunnitelmansa rakentaa miehitetylle alueelle 1100 uutta asuntoa.

      YK:n turvallisuusneuvosto aloitti palestiinalaisten YK-jäsenyyshakemuksen käsittelyn tällä viikolla. Käsittelyn uskotaan kestävän viikkoja. Yhdysvallat on uhannut kaataa hakemuksen mahdollisessa äänestyksessä veto-oikeudellaan.

      Muun muassa Suomen luterilainen kirkko kuuluu KMN:ää

      Mikä on vastaus tähän on vai kyllä tai ei

      TÄHÄN haluan Kuulevalta kirkolta ei ole viellä vastattu

      Tää on kysymys joka ratkaisee mimun lähttöni kiskosta

      kysyn viellä paikaltiselta

    • Kindlein

      " Ja Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi." Enkeleillä on läpi Raamatun paljon tehtäviä ja enkelihierarkiassa Mikaelilla on korkea asema.

      Tämä on niin mielenkiintoista,lukea näistä taivaallisista sanansaattajista. Martti Luther käänsi tämän tervehdyksen näin:"Ave Maria gratia plena... saks.Gegrusst seist du, maria, Holdselige...suom. Ole tervehditty, maria, sinä autuas..."

      Enkelien ilosta kertoo Raamattu. " Niin myös on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen.

      psalmi 34: 8. " Herran enkeli on asettunut vartioon. Hän suojaa niitä, jotka palvelevat Herraa ja pelastaa heidät."

    • Historiikki.

      Osaisiko joku keroa PSARIN viehättävien tarinoiden lisäksi mistä tai edes milloin enkelit ovat ilmaamtuneet raamattuun tai juutlaisuuteen?

      (PSARI sinulta uupuvat viitteet koska teet hämmästyttäviä oletamuksia)

      • dikduk

        Babelin vankeuden aikaan,sieltähän saatiin vaikka mitä. Kaksoisvirtainmaan kuulttuureista ja Persiasta.Hyvin vähän "keksittiin" itse, ympäröivät vanhemmat kulttuurit olivat luoneet uskonnollisen kuvaston ja ajatusmaailman jo paljon aimemmin, mutta Juuda ja Israel olivat alkuvaiheessa pieniä , köyhiä ja eristyneitä joten varsinainen tajunnan laajennuspläjäys tuli eksiilin mukana.


      • Balttis
        dikduk kirjoitti:

        Babelin vankeuden aikaan,sieltähän saatiin vaikka mitä. Kaksoisvirtainmaan kuulttuureista ja Persiasta.Hyvin vähän "keksittiin" itse, ympäröivät vanhemmat kulttuurit olivat luoneet uskonnollisen kuvaston ja ajatusmaailman jo paljon aimemmin, mutta Juuda ja Israel olivat alkuvaiheessa pieniä , köyhiä ja eristyneitä joten varsinainen tajunnan laajennuspläjäys tuli eksiilin mukana.

        Onko siis, esim. ns. 1 Moos18:sta luvussa minitun joukon, JHWH vierailu, kahden enkelinsä kanssa* Aabramin luona, "idän menoa", sisältävä juutalainen taru?

        Miksi nämä enkelit kuvttiin sitten myös esikuvallisessa arkissa, arkun kantta vartioviksi, ja arkiin eli armoistuimeen katsoviksi enkeleiksi, oleellisena osana rituaalista ja taivaallisen kuvan mukaista kaikkeinpyhintä?


      • dikduk
        Balttis kirjoitti:

        Onko siis, esim. ns. 1 Moos18:sta luvussa minitun joukon, JHWH vierailu, kahden enkelinsä kanssa* Aabramin luona, "idän menoa", sisältävä juutalainen taru?

        Miksi nämä enkelit kuvttiin sitten myös esikuvallisessa arkissa, arkun kantta vartioviksi, ja arkiin eli armoistuimeen katsoviksi enkeleiksi, oleellisena osana rituaalista ja taivaallisen kuvan mukaista kaikkeinpyhintä?

        "2.Moos25:18 Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin "
        Kyllä ovat ja enkelit vartioivat juuri Assyyrian-Babylonian perinnössä sekä hallitsijoiden että jumalien valtaistuimia että temppeleitä.Ne olivat siivellisiä olentoja joilla oli jonkun eläimen ruumis ja ihmisen kasvot tai kasvoyhdistelmä .
        Kerubeista kuvauksia esim Hesekielillä "Ja niillä oli neljät kasvot kullakin ja neljä siipeä kullakin.
        7 Ja säärivarret niillä oli suorat ja jalkaterät kuin vasikansorkat, ja ne välkkyivät kuin kiiltävä vaski.
        8 Ja siipiensä alla niillä oli, neljällä eri puolellansa, ihmiskädet. Kasvot ja siivet niillä neljällä olivat näin:
        9 Niiden siivet koskettivat toisiansa. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet: ne kulkivat kukin suoraan eteenpäin. 10 Ja niiden kasvot olivat ihmiskasvojen kaltaiset; mutta oikealla puolen oli niillä neljällä leijonankasvot, vasemmalla puolen oli niillä neljällä häränkasvot, myös oli niillä neljällä kotkankasvot "
        Israelin temppeliarkkitehtuuri ja esineistö oli lainaa vanhemmilta kulttuureilta .


      • PSARI
        dikduk kirjoitti:

        "2.Moos25:18 Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin "
        Kyllä ovat ja enkelit vartioivat juuri Assyyrian-Babylonian perinnössä sekä hallitsijoiden että jumalien valtaistuimia että temppeleitä.Ne olivat siivellisiä olentoja joilla oli jonkun eläimen ruumis ja ihmisen kasvot tai kasvoyhdistelmä .
        Kerubeista kuvauksia esim Hesekielillä "Ja niillä oli neljät kasvot kullakin ja neljä siipeä kullakin.
        7 Ja säärivarret niillä oli suorat ja jalkaterät kuin vasikansorkat, ja ne välkkyivät kuin kiiltävä vaski.
        8 Ja siipiensä alla niillä oli, neljällä eri puolellansa, ihmiskädet. Kasvot ja siivet niillä neljällä olivat näin:
        9 Niiden siivet koskettivat toisiansa. Kulkiessaan ne eivät kääntyneet: ne kulkivat kukin suoraan eteenpäin. 10 Ja niiden kasvot olivat ihmiskasvojen kaltaiset; mutta oikealla puolen oli niillä neljällä leijonankasvot, vasemmalla puolen oli niillä neljällä häränkasvot, myös oli niillä neljällä kotkankasvot "
        Israelin temppeliarkkitehtuuri ja esineistö oli lainaa vanhemmilta kulttuureilta .

        dikduk,
        huomaa, että Hesekielissä siivet kuvaavat myös kuninkaan eli jumala arvonimen omaavan hallitsijan joella kulkevaa laivaa, jossa neljä miestä soutaa yhtä siipeä eli airoa vedessä ja laivat kulkivat suoraan eteenpäin hallitsijan istuessa katoksessa keskellä.


      • PSARI
        Balttis kirjoitti:

        Onko siis, esim. ns. 1 Moos18:sta luvussa minitun joukon, JHWH vierailu, kahden enkelinsä kanssa* Aabramin luona, "idän menoa", sisältävä juutalainen taru?

        Miksi nämä enkelit kuvttiin sitten myös esikuvallisessa arkissa, arkun kantta vartioviksi, ja arkiin eli armoistuimeen katsoviksi enkeleiksi, oleellisena osana rituaalista ja taivaallisen kuvan mukaista kaikkeinpyhintä?

        Balttis,
        huomioithan sen, että Aabraham tai paremminkin Abraham kuten nimi kirjoitetaan nykyisin, oli Kuun jumalatar Nannan palvoja äitinsä suvun puolelta ja Abrahamin isä oli Baalin pahamainen elävältä ihmisiä paistanut pappi.

        Nuo Abrahamin enkelit olivat hänen sanansaattajiaan eli ihmisiä, koska Abraham oli korkea-arvoinen henkilö.


    • PSARI

      Historiikki,

      Septuagintassa ja Raamatussa on mainittu enkeli sana ensimmäisen kerran oheisessa Raamatun kohdassa:

      1. Moos.
      Hagar ja Ismael
      1 Sarai, Abramin vaimo, ei ollut synnyttänyt miehelleen lasta. Mutta Sarailla oli egyptiläinen orjatar, jonka nimi oli Hagar.
      2 Niin Sarai sanoi Abramille: "Herra ei ole sallinut minun synnyttää. Makaa siis minun orjattareni kanssa; ehkäpä hän voi synnyttää minulle lapsen." Abram myöntyi Sarain ehdotukseen.
      3 Abram oli asunut kymmenen vuotta Kanaaninmaassa, kun hänen vaimonsa Sarai antoi egyptiläisen orjattarensa Hagarin miehelleen Abramille sivuvaimoksi.
      4 Abram yhtyi Hagariin, ja tämä tuli raskaaksi. Kun Hagar huomasi olevansa raskaana, hän alkoi väheksyä emäntäänsä.
      5 Silloin Sarai sanoi Abramille: "Minua on loukattu, etkä sinä tee mitään. Minä itse annoin orjattareni sinun syliisi, mutta siitä saakka, kun hän sai tietää olevansa raskaana, hän on halveksinut minua. Herra ratkaiskoon meidän riitamme."
      6 Abram sanoi Saraille: "Hän on sinun orjattaresi. Voit tehdä hänelle, mitä hyväksi näet." Ja Sarai kuritti Hagaria niin että Hagar pakeni hänen luotaan.
      7 Herran enkeli kohtasi Hagarin autiomaassa vesilähteellä, joka oli Surin tien varressa.
      8 Hän sanoi: "Hagar, Sarain orjatar, mistä olet tulossa ja minne olet menossa?" Hagar vastasi: "Minä olen paennut emäntäni Sarain luota."
      9 Silloin Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi luo ja ota nöyrästi vastaan hänen kurituksensa."
      10 Herran enkeli sanoi hänelle vielä: "Minä teen sinun jälkeläistesi määrän niin suureksi, ettei sitä voi laskea." [1. Moos. 17:20, 1. Moos. 21:13, 1. Moos. 25:16]
      11 Sitten Herran enkeli sanoi hänelle: -- Sinä olet raskaana, ja kun synnytät pojan, anna hänelle nimeksi Ismael, sillä Herra kuuli,* kun valitit hätääsi. [Nimi Ismael merkitsee 'Jumala kuulee'.]
      12 Poikasi on oleva kuin villiaasi, hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, aina hän on oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa. [1. Moos. 25:18]
      13 Niin Hagar alkoi kutsua Herraa, joka oli puhunut hänelle, nimellä El-Roi, 'Jumala joka minut näkee', sillä hän ajatteli: "Olenko todella saanut tässä paikassa nähdä hänet, joka valvoo askeleitani?"
      14 Siksi alettiin tuota Kadesin ja Beredin välillä sijaitsevaa vesipaikkaa nimittää Lahai-Roin kaivoksi*. [»Lahai-Roin kaivo» merkitsee 'sen kaivo, joka elää ja näkee minut'.]
      15 Hagar synnytti Abramille pojan, ja Abram antoi pojalleen, jonka Hagar oli synnyttänyt, nimen Ismael. [Gal. 4:22]
      16 Abram oli kahdeksankymmentäkuusivuotias, kun Hagar synnytti hänelle Ismaelin.

      Oheisesta linkistä voi lukea lisää tietoa enkeleistä. Tekstissä ei mainita katolilaisten puttoenkeleitä, jotka ovat pieniä alastomia poikia enkelisiivet selässään, vaan heitä kutsutaan tekstissä kerubeiksi.

      http://www.askellehti.fi/enkeliasema/html/selitys.htm

      Raamatussa on mainittu myös sana serafit ja yllä olevan linkin tekstissä. Kuitenkin pitäisi huomata se, että sana ei ole monikollinen, vaan on alun pitäen kirjoitettu yksiköllisenä ja tarkoittaa Seraphista eli härkäjumalaa, jota palvottiin Isis kultissa.

      Serafit tai Seraphit kuvataan 6 siipisinä otuksina ja Isis kultin salainen merkki oli 3 kreikan stigmakirjainta peräkkäin, joista muodostui luku 666 eli pedon luku. Yksi 6-siipinen seraphi muodosti yhden numero kuutosen ja 2 muuta toiset kuusinumeroiset luvut ja yhdessä ne muodostivat Isiksen salaisen kuvion 666.

      En voi laittaa linkkejä teksteihin, koska minulta menisi muutoin maine mielipidekirjoittajana, joka ei laita linkkejä teksteihinsä. ; )

    • Mirka ...

      Enkelit ovat satua ja höpötystä. HEH HEH HEH ...

    • maan korvessa

      Kauan sitten lähdin syksyisenä sunnuntaina yksinäiselle kävelyretkelle mieli mustana. Löysin pellonviertä kulkevan polun, joka vei minut vanhan harmaan ladon luo.
      Ladon edessä kasvoi suuri sininen kellokukka. Ihmettelin, miten tuo voi kukkia vielä, vaikka luonnossa muut kukat olivat jo lakastuneet.
      Ladon vieressä kasvoi ryhmä kullankeltaisia haapoja, joiden lehdet kahisivat heikossa tuulessa. Ilma oli lauha ja pehmeä.
      Minulle tuli kummallisen hyvä olo. "Täällähän on enkeleitä" ajattelin. Samalla ihmettelin, mistä tuo ajatus juolahti mieleeni, kun en koskaan ajatellut enkeleitä, ja sellainen asennoituminen oli minulle vierasta.
      Siellä vain oli enkeleitä, tunsin sen niin vahvasti. Istahdin ladon eteen kellokukan viereen, enkä olisi halunnut lähteä pois ollenkaan.
      Palasin retkeltäni mieli seestyneenä. Asiat olivat asettuneet kohdalleen.

      Viikkoa myöhemmin kuulin (hautajaisissa), että tuolloin oli ollut mikkelinpäivä, enkelien päivä. En ollut tiennyt edes sellaisen päivän olemassaolosta.
      Ajattelin, että lähettikö Jumala enkeleitä kertomaan minulle jotakin (ja, lähettäisikö Jumala monta enkeliänsä kertomaan jotakin yhdelle onnettomalle ihmisparalle?).
      Vai mikä se enkelien tehtävä nykyään on?

      Huomenna on taas se päivä...

    • goddeloos

      "Mitä sinä ajattelet enkeleistä? "
      - Sopii kuusen koristeeksi. Pakanallisuutta kerrakseen.

    • Eräs vaan

      Hieno tuo psalmi 34:8, jonka Kindlein mainitsee.

      Maan korvessa: hyvinkin enkeli lähelläsi.

      Psari: mielenkiintoinen tuo Isis-juttu, pitänee tutkia tarkemmin. 666....

      Mikael on todella korkein enkeleistä.

      • EL.a . K.IM

        Eräs vaan

        Joo Mikael vetelee haukkua pataan, jos karkailee liian kauas.


    • PSARI

      Minä en usko niihin enkeleihin henkiolentoina, joita Raamattu esittää, vaan he ovat olleet Raamatun aikana eläneitä oikeita mieshenkilöitä, jotka ovat olleet sanansaattajan ammatissa. Kuten Raamatun enkeleistä huomaamme, he eivät ole naisia, sillä heille ei annettu sanansaattajan työtä.

      On olemassa myös yksi toinen selitys enkelikäsitteelle, nimittäin korkeilla vuorilla pesi isoja kotkia, jotka olivat hyvin arkoja lintuja. Ne eivät tulleet ihmisten lähelle ja kotkien uskottiin olevan ihmisiä, jotka asuivat korkealla vuorella, ja jotka osasivat lentää. Näitä sanottiin enkeli-nimellä akkadi-sumeriksi. Aiemmin mainitsemassani linkissä oli muistaakseni tästä.

      Kirjoitan Olevaisista, joita johtaa Pyhä Olevainen, ja joiden kautta parannan itse sairauksia tai vierotan ihmisiä vaikkapa tupakanpoltosta. Näiden kuluneiden kahden viikon aikana olen auttanut 9 ihmistä irti tupakasta Olevaisten avulla.

      En usko siis Raamatun enkeleihin, mutta nämä kaikki maallisille ihmisille tapahtuvat ihmeet ja auttamistyö on totta ja ihmisiä auttavat Olevaiset, jotka luovat turvallisuudentunteen, lohduttavat ja antavat syvänrauhan levottomille mielille. Monesti tieto oikeasta asiasta ja lohdutuksen tunne tunne ikään kuin ympäröi ihmisen. Sitä on vaikea uskoa todeksi, mutta se on totta.

      Ihminen näkee vain kolmiulotteisesti, emmekä näe mitä siellä neljännestä ulottuvuudesta on eteenpäin ja itse uskon vakaasti näihin Pyhiin Olevaisiin, jotka asuvat toisessa ulottuvuudessa ja pystyvät sieltä tulemaan kunkin hätää kärsivän ihmisen luokse.

      Kommunikoin Heidän kanssaan välillä vahvan telepatia avulla.

      Ihmisten pitäisi oppia se, että Raamatun enkeleitä EI OLE, vaan paljon suurempi voima, joka ohjaa jokaista ihmistä oli hän ateisti tai uskovainen. Nämä Olevaiset eivät tunne uskonnollisia rajoja ja heidän toimintansa ei ole sidottu mitenkään uskontoon, vaan He ovat olleet ikuisesti, He ovat ja He tulevat olemaan aina tässä meidän ympärillämme auttajina ja lohduttavina.

      Olevaiset eivät pysty vaikuttamaan luonnonkatastrofeihin, eivätkä ihmisten itsensä aiheuttamiin tapahtumiin kuten sodat tai onnettomuudet, mutta he voivat varoittaa ns. kuudennen tai seitsemännen aistimme kautta, jolloin ihminen saa "aavistuksia" tai ns. etiäisiä mieleensä, ettei nyt pidä tehdä sitä tai tätä.

      Uskokaa, mutta älkää uskoko Raamatun enkeleihin, vaan paljon suurempaan voimaan ja kutsukaa näitä voimia Pyhiksi Olevaisiksi, jolloin maallisia uskontoja ei sotketa näihin Olevaisiin, jotka elävät ikuisesti keskuudessamme, ja joiden kautta parannan sairauksia ja autan ihmisiä!

      • EL.a .K.IM

        PSARI

        Ariel.

        No pasa nada.


    • Enkelit, jos mitkä ovat laittaneet ihmisten mielikuvituksen lentoon! Itse en ole perehtynyt asiaan kovin tarkasti, mutta mulle on tässä kaksi pointtia, joihin tahdon tukeutua:
      1) Enkelit ovat Jumalan sanansaattajia, "apureita", viestinviejiä... Ei palvonnan kohteita, vaan eräänlaisia linkkejä, jotka osoittavat kohti Jumalaa.
      2) Ihminen ei ole enkeli ja esimerkiksi kuolleesta ihmisestä ei tule kuoleman jälkeen enkeliä.

      Tässä liittenä linkki Vantaan Laurin (jo 10 vuotta vanhaan) lehtijuttuun, jossa on haastateltu Olli Seppälää. Seppälä on perhtynyt enkeleihin ja kirjoittanut niistä monta kirjaa. Nimenomaan kristilliseltä kannalta.

      http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2001/2001-09-25/ajankohtaista/uutinen


      Antti-pappi

      • PSARI

        Antti-pappi,
        ymmärsinkö oikein eli et ole perehtynyt enkeleihin, vaikka olet pappi ja Raamattu enkeleitä pullollaan...?!

        Kun itse parannan sairaita, nämä kertovat näkevänsä eri värisiä valoja suljettujen silmäluomiensa takaa kukin oman sairautensa mukaan. Myös nämä Olevaiset ilmestyvät joillekkin ihmisille eri värisinä valoina eli ikään kuin luoden kunkin ihmisen avuksi sähkömagneettisen värikentän. Näillä Olevaisilla ei ole siipiä.

        Mitä tuohon sinun ykköskohtaasi tulee, niin muista Antti-pappi se, että jumala sana tarkoittaa Raamatussa kunkin aikakauden hallitsijaa, joka on kirkastustilaisuudessaan eli kuninkaaksi voitelutilaisuudessaan saanut itselleen arvonimen jumala. Enkeli eli angelos tarkoittaa sanansaattajaa suomeksi ja on ainoastaan Raamatussa jumala arvonimen omaavan hallitsijan työntekijä, eikä hänellä ole mitään tekemistä tänä päivänä ihmisiä auttavien ja ilmestyvien valo-olentojen kanssa.


      • PSARI kirjoitti:

        Antti-pappi,
        ymmärsinkö oikein eli et ole perehtynyt enkeleihin, vaikka olet pappi ja Raamattu enkeleitä pullollaan...?!

        Kun itse parannan sairaita, nämä kertovat näkevänsä eri värisiä valoja suljettujen silmäluomiensa takaa kukin oman sairautensa mukaan. Myös nämä Olevaiset ilmestyvät joillekkin ihmisille eri värisinä valoina eli ikään kuin luoden kunkin ihmisen avuksi sähkömagneettisen värikentän. Näillä Olevaisilla ei ole siipiä.

        Mitä tuohon sinun ykköskohtaasi tulee, niin muista Antti-pappi se, että jumala sana tarkoittaa Raamatussa kunkin aikakauden hallitsijaa, joka on kirkastustilaisuudessaan eli kuninkaaksi voitelutilaisuudessaan saanut itselleen arvonimen jumala. Enkeli eli angelos tarkoittaa sanansaattajaa suomeksi ja on ainoastaan Raamatussa jumala arvonimen omaavan hallitsijan työntekijä, eikä hänellä ole mitään tekemistä tänä päivänä ihmisiä auttavien ja ilmestyvien valo-olentojen kanssa.

        Sanoin, että en ole perehtynyt enkeleihin kovin tarkasti. Jokaisella teologilla on opintojen kautta oma pääaineensa, johon on perehtynyt enemmän ja minulla se ei ole eksegetiikka. Mutta enkeleihin voi tutustua toki muutakin kautta.

        Kuten näemme tässä ketjussa ja linkittämässäni Seppälän haastattelussa, enkeleistä ollaan montaa mieltä. Minulle he ovat Jumalan sanansaattajia ja Jumalan läsnäolon ilmentäjiä.

        Papit ja parantajat näkevät asioita eri tavoin.

        Antti-pappi


      • fem.matem.

        Enkelit eivät ole laittaneet ihmisten mielikuvitusta lentoon, vaan asia on aivan päinvastoin.
        Ihmisten mielikuvitus on laittanut enkelit lentoon.

        Kuinka aikuiset ihmiset voivat ottaa vakavasti silkat tonttutason mielikuvitusolennot?

        Puuttuuko teiltä järkeä?


    • En keli

      Sen tiedän, että enkeleistä ei voi ottaa valokuvia. Monet ovat kertomansa mukaan sellaisia nähneet, mutta kännykkäkameraa ei saa taskusta sitten millään esille. Niillä on varmaan sellanen käsien lamauttamisvoima, millä ne estää kuvaamisen. Mutta entäs turvakamerat? Hetkinen...

    • luminarsku

      Merja,

      miksi te papit ette palstallanne puutu selvästi kristinuskon vastaisiin okkulttisiin 'opetuksiin'? Täällä varmasti liikkuu etsijöitäkin ja tämän palstan sillisalaattimainen 'tiedotussota' on omiaan sekoittaman ihmisten mieliä. Teillä on vastuu palstastanne. Vaikka kaikki ovatkin vapaita palstalle kirjoittamaan, jos te ette ota mitään kantaa kristinuskon vastaisiin kirjoituksiin, tehän suorastaan hyväksytte myös okkulttiset opetukset kirkkonne piiriin, onhan tunnetusti sen seinät laveat ja katto korkealla. Mutta miten on vastuu ihmisten sieluista, tunnetteko vastuunne? Mihinkään juupas-eipäs -linjalle en kehota mutta napakkaa kristillistä vastausta epäkristillisiin väitteisiin kaipaisin, yhä uudelleen ja uudelleen, koska kaikkia ketjujahan ei kaikki lue.

      Teillä on koko maailman järisyttävin oppi aidosta oikeasta Jumalasta, ei mistään pyhistä olevaisista, joita palstalla eräs syöttää ja vääristää Raamattua sen minkä ehtii. Kun ihmiset hakevat vastauksia olemassaolon kysymyksiin, mieluusti haetaan niitä sieltä, josta saadaan helposti jotain konkreettista kokemusta ja okkultiikka antaa juuri niitä, onhan se pahuuden voimien ominaispiirre.

      • EL.a . K.IM

        luminarsku

        Joo.

        Okullttismi on huono juttu.

        Mutta enenkuin pakanain luku on täysi, niin siihen on vaikea puuttua, muutakuin turpaan vetämällä.

        Ne noidat tuntee kirjoitukset hyvin, vaikka vääristelevätkin niitä tarkoituksella.

        Mutta kyllä ne on tutustunut myös oikeisiin kirjoituksiin.

        Ne noidat voi vedota vielä muutamaan siellä olevaan juttuun, että niitä ei lopeteta lopullisesti.

        Mutta ei enään kauan.


      • PSARI

        luminarsku,
        huomenta!

        Näköjään et kestä totuutta itsestäsi. Minä näen ympärilläsi vain erheellisiä kirjoituksia ja pahuutta. Kirjoitat hengistä, mutta et ymmärrä sitä, että Raamatun Henki sana tarkoittaa vain saddukeuslaista papiston pappia ja pyhä henki on ylipappi, joka voideltiin messiaaniseen virkaansa johtamaan papistoa.

        Mitä muuta edustat kuin pahuutta?

        Lue tästä itsestäsi, jossa eri kirjoittajat ovat kertoneet oman näkemyksensä sinusta ja kirjoittaneet totuuden sinusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10017323

        Väität perustavasti uskontosi Raamattuun, mutta näin et tee, vaan käyt eri uskontoja edustavien saarnamiesten luennoilla ja herätyskokouksissa.

        Tässä lisää noita valheitasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9731933

        Toistat itseäsi ruikuttamalla ja rukoilemalla ylläpitoa, etteivät poistaisi sinun homoseksuaaleja vastaan kirjoittamiasi viestejä, etkö millään ymmärrä, että homovastaisuus oli se maallista tai kirkollista on lainvastaista Perustuslakimme mukaan

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9914328

        Oheisessa linkissä käännät taas asiat sinulle luminarsku sopiviksi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10000971

        luminarsku, kerropa kerrankin rehellisesti, miksi hyökkäät jatkuvasti toisia kirjoittajia kohtaan kuten helsinkijokkeria? Mitä sillä yritätä todistaa, miten bi- tai homoseksuaaliset voisivat muuttaa sukupuolisuuntauksensa, joka heillä on ollut syntymästä saakka? Tuleeko sinulle itsellesi hyvä mieli siitä, kun pääset mollaamaan toisia kirjoittajia...?

        Tässäkin ketjussa nimimerkkisi tuli negatiivisesti esiin ja mielipiteesi poistettiin jälleen kerran

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10079210#comment-50980518

        luminarsku, tässä sinulta kysymys, joka osoittaa sinun olevan täysin vailla ajatusmaailmaa ja tässäkin viestissä kirjoitat puuta heinää

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955187

        luminarsku, kuinka kehtaat kehua itseäsi ja kirjoittaa, että sinulla on kirjoittajan lahja, eiköhän kaikki kirjoitustaitoiset ihmiset ole saaneet kykynsä kirjoittaa koulun penkiltä. Jos et olisi kouluun mennyt, sinulle ei olisi syntynyt kirjoitustaitoa itsestään, joten älä valehtele tässäkin asiassa.

        Nuo sinun kirjoituksesi eivät liity millään tavalla enkeleihin, vaan syyllistyt taas toisen ihmisen parjaamiseen ja se ei kuulu kristillisyyteen tai edes hyviin tapoihin. En kirjoittele mielelläni tällaisista asioista, kuten kirjoitin nyt sinulle, mutta et näy uskovan mitään muuta kuin saman tason kirjoituksia, mitä itse luminarsku esität.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034192

        En ole pahanilkinen, vaikka väität niin, vaan useammankin kirjoittajan syyttävä sormi osoittaa juuri sinua itseäsi luminarsku.

        Tässä lisää näitä sinun mielikuvituksesi tuotteita

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10115579

        luminarsku, tässä viestissäsi ilmoitat suoraan uskovasi jopa paholaiseen

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10010312

        luminarsku, ilkeämielisyytesi tulee hyvin esille esimerkiksi tämän palstan kirjoituksistasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10015262

        luminarsku, tässä hyvä helsinkijokkerin osuva kirjoitus sinulle

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10095875

        luminarsku, itse todistat kirjoituksillasi ilkeämielisyytesi kuten huomaat. Ole rehellinen itsellesi, äläkä ole aina muiden kimpussa ilkeilemässä. Pahuus, minkä näen ympärilläsi ei poistu minnekkään Raamattua väärin tulkitsemalla.

        luminarsku, voisit miettiä myös sitä, miksi olet kateellinen?


      • luminarsku
        PSARI kirjoitti:

        luminarsku,
        huomenta!

        Näköjään et kestä totuutta itsestäsi. Minä näen ympärilläsi vain erheellisiä kirjoituksia ja pahuutta. Kirjoitat hengistä, mutta et ymmärrä sitä, että Raamatun Henki sana tarkoittaa vain saddukeuslaista papiston pappia ja pyhä henki on ylipappi, joka voideltiin messiaaniseen virkaansa johtamaan papistoa.

        Mitä muuta edustat kuin pahuutta?

        Lue tästä itsestäsi, jossa eri kirjoittajat ovat kertoneet oman näkemyksensä sinusta ja kirjoittaneet totuuden sinusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10017323

        Väität perustavasti uskontosi Raamattuun, mutta näin et tee, vaan käyt eri uskontoja edustavien saarnamiesten luennoilla ja herätyskokouksissa.

        Tässä lisää noita valheitasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9731933

        Toistat itseäsi ruikuttamalla ja rukoilemalla ylläpitoa, etteivät poistaisi sinun homoseksuaaleja vastaan kirjoittamiasi viestejä, etkö millään ymmärrä, että homovastaisuus oli se maallista tai kirkollista on lainvastaista Perustuslakimme mukaan

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9914328

        Oheisessa linkissä käännät taas asiat sinulle luminarsku sopiviksi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10000971

        luminarsku, kerropa kerrankin rehellisesti, miksi hyökkäät jatkuvasti toisia kirjoittajia kohtaan kuten helsinkijokkeria? Mitä sillä yritätä todistaa, miten bi- tai homoseksuaaliset voisivat muuttaa sukupuolisuuntauksensa, joka heillä on ollut syntymästä saakka? Tuleeko sinulle itsellesi hyvä mieli siitä, kun pääset mollaamaan toisia kirjoittajia...?

        Tässäkin ketjussa nimimerkkisi tuli negatiivisesti esiin ja mielipiteesi poistettiin jälleen kerran

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10079210#comment-50980518

        luminarsku, tässä sinulta kysymys, joka osoittaa sinun olevan täysin vailla ajatusmaailmaa ja tässäkin viestissä kirjoitat puuta heinää

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955187

        luminarsku, kuinka kehtaat kehua itseäsi ja kirjoittaa, että sinulla on kirjoittajan lahja, eiköhän kaikki kirjoitustaitoiset ihmiset ole saaneet kykynsä kirjoittaa koulun penkiltä. Jos et olisi kouluun mennyt, sinulle ei olisi syntynyt kirjoitustaitoa itsestään, joten älä valehtele tässäkin asiassa.

        Nuo sinun kirjoituksesi eivät liity millään tavalla enkeleihin, vaan syyllistyt taas toisen ihmisen parjaamiseen ja se ei kuulu kristillisyyteen tai edes hyviin tapoihin. En kirjoittele mielelläni tällaisista asioista, kuten kirjoitin nyt sinulle, mutta et näy uskovan mitään muuta kuin saman tason kirjoituksia, mitä itse luminarsku esität.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034192

        En ole pahanilkinen, vaikka väität niin, vaan useammankin kirjoittajan syyttävä sormi osoittaa juuri sinua itseäsi luminarsku.

        Tässä lisää näitä sinun mielikuvituksesi tuotteita

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10115579

        luminarsku, tässä viestissäsi ilmoitat suoraan uskovasi jopa paholaiseen

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10010312

        luminarsku, ilkeämielisyytesi tulee hyvin esille esimerkiksi tämän palstan kirjoituksistasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10015262

        luminarsku, tässä hyvä helsinkijokkerin osuva kirjoitus sinulle

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10095875

        luminarsku, itse todistat kirjoituksillasi ilkeämielisyytesi kuten huomaat. Ole rehellinen itsellesi, äläkä ole aina muiden kimpussa ilkeilemässä. Pahuus, minkä näen ympärilläsi ei poistu minnekkään Raamattua väärin tulkitsemalla.

        luminarsku, voisit miettiä myös sitä, miksi olet kateellinen?

        PSARI,

        Käsityksesi hengistä on omasi, ei Raamatun. Tietenkin sinä näet kaikkien raamatullisten kristittyjen kirjoitukset valheena, koska olet luonut oman sisältösi Raamatulle. Mutta vastaavasti näkevät kristityt sinun kirjoituksesi valheellisina. Totuuden itsestäni kestän mutta sinun "totuutesi" minusta nyt vaan tuppaa menemään valheen puolelle. Ja valhetta en siedä.

        Linkkisi ovat löperää yritystä todistaa "pahuuteni", joka sinulle näyttää merkitsevän samaa kuin omastasi eriävä mielipide.

        > Väität perustavasti uskontosi Raamattuun, mutta näin et tee, vaan käyt eri uskontoja edustavien saarnamiesten luennoilla ja herätyskokouksissa.<

        Edelleenkin jankutat valhetta. Käyn oman seurakuntani kokouksessa, siis YHDESSÄ, en useissa enkä ERI USKONTOJA edustavissa kokouksissa. Mikä saa sinut valehtelemaan?

        Palsta on avoin kaikenlaisille mielipiteille, myös homoseksualismia syntinä pitäville. Palstalla heitä on monia. Raamattu ei valehtele ja siellä on selvästi homous sanottu synniksi. Sitä et kykene millään muuksi muuttamaan.

        Linkittämissäsi keskusteluissa on ihan asiallisia ja kiihkottomia kirjoituksiani, mitenkään hyökkäämättä ketään vastaan. Helsinkijokkerin kanssa on tullut keskusteltua välillä vähän pitempään, mutta mitä siitä? ? Monet keskustelevat hyvinkin pitkissä keskusteluissa, sehän on palstan luonne, että keskustellaan! Jos näet nuo viestini hyökkäilynä ja vihapuheena ja pahuutena, niin täytyy sanoa, että kummallisesti asioita katsot. Tuntuu siltä, että toistat minun sanomaani, kun selkeästi osoitin sinun valehtelevan niin nyt vaan toistelet papukaijan tavoin muka minun valehtelevan kykenemättä kuitenkaan osoittamaan, missä valehtelen. Mielipide esim. homoudesta ei ole valehtelua, koska uskovalle Raamattu on ohjenuora. Sinun tulkintasi Raamatusta sen sijaan on täysin poikkeava yleisesti kristillisyydessä vuosisatoja vallalla olevista käsityksistä. Se on varmasti jokaisen palstalla kirjoittavan papinkin mielipide, vaikka he eivät olekaan kirjoituksiisi puuttuneet yleisessä konsensus-hengessään.

        Täällä on moni kysellyt ihan asiallisten, älyttömästi poistettujen viestien ja ketjujen perään, ei ruikuttaen niin kuin sinä vääristät. Sinäkö se oletkin poistattanut helsinkijokkerin kanssa käymästäni keskustelusta viestejäni, jotka ovat homoutta vastaan. Sehän ei ole mikään poistoperuste. Ääliömäistä! Tuolla perusteella melkein kaikki sinun viestisi kuuluisi poistaa, koska ne ovat kristinuskon vastaisia. Miksi et kestä kristillisiä mielipiteitä kristillisellä palstalla? Jos et kestä, ÄLÄ LUE äläkä poistattele toisella tapaa ajattelevien viestejä. : /
        Mitähän lie valehdellut poistoperusteeksi nyt tässä ketjussa olevien viestieni poistattamiseksi? Mutta kerranhan sen koko maailma näkee ja sitten ei valehtelulla enää pärjääkään..

        Viestini alkuun laitoin ylläpidolle tiedoksi sen takia, ettei viestissäni ole mitään sääntöjen vastaista. Mutta koska ylläpito ei lue poistettavia viestejä, kuka tahansa voi valehdella mitä tahansa poistaakseen omien mielipiteiden vastaiset kirjoitukset ja itseensä kohdistuvan kritiikin. Mutta et näköjään kestä itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, koska se osuu ja uppoaa. Sinun kritiikkisi on tyhjän louskuttamista ja edelleenkin valehtelua, koska et ole kyennyt väitteillesi perusteita osoittamaan. Linkkisi eivät tue väitteitäsi. Liberaalien mielipiteille en painoarvoa anna niin kauan kuin he puhuvat vastoin Raamattua. Edelleenkin kirjoitan homoutta vastaan, myös jokkerin kanssa jos niikseen tulee, mutta sinä älä hyökkäile siihen kun et kestä homovastaisia mielipiteitä.

        Nyt voisin kysyä itseltäsi, miksi hyökkäilet minua vastaan? Sitä en kuitenkaan tee, koska se nyt olisi varsinaisen typerää. Vasta kun olisit joka ainoaan viestiini kommenttiasi vängäten heittämässä, voisin tuon kyssärin esittää.

        'Vai ei Jumala paranna' -ketjussa en käännä mitään itseni eduksi vaan kerron sen minkä Raamattu lupaa paranemisesta, saman minkä pappi Sonjakin. Sinä sen sijaan ketjussa tyylisi mukaan kertoilet viihderomaanimaisia "historiatietoja" monella viestilläsi ja syytät uskovia valehtelusta kun he kirjoittavat ihan raamatullisesti. On epä-älyllistä syyttää kristittyjä valehtelusta raamatullisten kirjoitustensa vuoksi. Jos kristillisellä palstalla haluaa keskustelua käydä, onhan nyt ilman muuta selvää, että keskustelun pohjaksi täytyy hyväksyä kristilliset käsitykset kristinuskosta eikä vääntää niitä omiin uskomuksiin. Jatkuu...


      • luminarsku
        PSARI kirjoitti:

        luminarsku,
        huomenta!

        Näköjään et kestä totuutta itsestäsi. Minä näen ympärilläsi vain erheellisiä kirjoituksia ja pahuutta. Kirjoitat hengistä, mutta et ymmärrä sitä, että Raamatun Henki sana tarkoittaa vain saddukeuslaista papiston pappia ja pyhä henki on ylipappi, joka voideltiin messiaaniseen virkaansa johtamaan papistoa.

        Mitä muuta edustat kuin pahuutta?

        Lue tästä itsestäsi, jossa eri kirjoittajat ovat kertoneet oman näkemyksensä sinusta ja kirjoittaneet totuuden sinusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10017323

        Väität perustavasti uskontosi Raamattuun, mutta näin et tee, vaan käyt eri uskontoja edustavien saarnamiesten luennoilla ja herätyskokouksissa.

        Tässä lisää noita valheitasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9731933

        Toistat itseäsi ruikuttamalla ja rukoilemalla ylläpitoa, etteivät poistaisi sinun homoseksuaaleja vastaan kirjoittamiasi viestejä, etkö millään ymmärrä, että homovastaisuus oli se maallista tai kirkollista on lainvastaista Perustuslakimme mukaan

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9914328

        Oheisessa linkissä käännät taas asiat sinulle luminarsku sopiviksi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10000971

        luminarsku, kerropa kerrankin rehellisesti, miksi hyökkäät jatkuvasti toisia kirjoittajia kohtaan kuten helsinkijokkeria? Mitä sillä yritätä todistaa, miten bi- tai homoseksuaaliset voisivat muuttaa sukupuolisuuntauksensa, joka heillä on ollut syntymästä saakka? Tuleeko sinulle itsellesi hyvä mieli siitä, kun pääset mollaamaan toisia kirjoittajia...?

        Tässäkin ketjussa nimimerkkisi tuli negatiivisesti esiin ja mielipiteesi poistettiin jälleen kerran

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10079210#comment-50980518

        luminarsku, tässä sinulta kysymys, joka osoittaa sinun olevan täysin vailla ajatusmaailmaa ja tässäkin viestissä kirjoitat puuta heinää

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955187

        luminarsku, kuinka kehtaat kehua itseäsi ja kirjoittaa, että sinulla on kirjoittajan lahja, eiköhän kaikki kirjoitustaitoiset ihmiset ole saaneet kykynsä kirjoittaa koulun penkiltä. Jos et olisi kouluun mennyt, sinulle ei olisi syntynyt kirjoitustaitoa itsestään, joten älä valehtele tässäkin asiassa.

        Nuo sinun kirjoituksesi eivät liity millään tavalla enkeleihin, vaan syyllistyt taas toisen ihmisen parjaamiseen ja se ei kuulu kristillisyyteen tai edes hyviin tapoihin. En kirjoittele mielelläni tällaisista asioista, kuten kirjoitin nyt sinulle, mutta et näy uskovan mitään muuta kuin saman tason kirjoituksia, mitä itse luminarsku esität.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034192

        En ole pahanilkinen, vaikka väität niin, vaan useammankin kirjoittajan syyttävä sormi osoittaa juuri sinua itseäsi luminarsku.

        Tässä lisää näitä sinun mielikuvituksesi tuotteita

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10115579

        luminarsku, tässä viestissäsi ilmoitat suoraan uskovasi jopa paholaiseen

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10010312

        luminarsku, ilkeämielisyytesi tulee hyvin esille esimerkiksi tämän palstan kirjoituksistasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10015262

        luminarsku, tässä hyvä helsinkijokkerin osuva kirjoitus sinulle

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10095875

        luminarsku, itse todistat kirjoituksillasi ilkeämielisyytesi kuten huomaat. Ole rehellinen itsellesi, äläkä ole aina muiden kimpussa ilkeilemässä. Pahuus, minkä näen ympärilläsi ei poistu minnekkään Raamattua väärin tulkitsemalla.

        luminarsku, voisit miettiä myös sitä, miksi olet kateellinen?

        PSARI, jatkuu

        Tieto Jeesuksen syntymäpaikasta ei synnytä kenellekään uskoa eikä uudestisynnytä ihmisen henkeä vaan sen tekee Jumalan Sana. Jos olisi ketju, jossa puhuttaisiin sinun Serapis-jumalasta ja muista uskosi mukaisista käsityksistä, silloin kaikkien kirjoittajien pitäisi ottaa selvää sinun uskostasi/aatteestasi ja kirjoittaa sen pohjalta. Sinun syyttämisesi valehtelusta siksi, että uskosi on vastoin Koraanin opetuksia olisi hölmöä tuossa ketjussa. Tietenkin joku voisi väittää, että sinun Serapiksesi onkin Allah tai Buddha tai Krishna ja päätyä siten sinun valehtelevan, mikä olisi yhtä hölmöä kuin ovat omat käsityksesi nyt kristinuskosta.

        MIksi näet kirjoitukseni hyökkäyksiksi palstalla, jossa tarkoitus on keskustella? Moni on vastannut sinulle, jopa kuitaten viestisi 'höpö, höpö -osastolle, miksi et leimaa muita hyökkääjiksi? Pidätkö elävässä elämässäkin sinulle vastaajia hyökkääjinä? Vastaan niihin viesteihin, jotka herättävät jonkun ajatuksen, en hyökkäile mitenkään juuri helsinkijokkerin kimppuun. Kuten sanottu, olen hänen kanssaan muutamassa ketjussa keskustellut, mutta niin olen muidenkin kanssa, mutta en suinkaan lähes kaikkien palstalla kirjoittavien kanssa enkä jatkuvasti kuten väität valheellisesti. Itsehän olet kirjoittanut paljon enemmän kuin minä, joten on raukkamaista väittää minun hyökkäilevän.

        Miksi jankutat hyökkäyksestä, miksi valehtelet kirjoituksistani, miksi et osaa nähdä omia kirjoituksiasi hyökkäyksinä? Koska pidän Raamattua ohjenuorana, en vääristele sitä sanomalla, että homous on OK. Tuon raamatullista totuutta, en mollaa. Jumalan Sana kirpaisee ihmistä, joka on sitä vastaan, se on totuus. Kaikkina aikoina kristittyjä on halveksittu juuri siksi, että heillä on sanoma, joka laittaa ihmisen oman syntisyytensä ja syyllisyytensä kanssa vastatusten ja se on myrkkyä ihmisen luonnolle. Se torjutaan halveksimalla kristittyjä. Ja siksi minunkin täysin asiallisia viestejäni poistatetaan. Mikä lie ollut minun poistettu viestini ketjussa 'Hannu Lehdeskoskelle', kun ketjussa esim. Pertsa ja Fundispoika ovat väitelleet helsinkijokkerin kanssa pitkästikin hyvinkin raamatullisesti eikä niitä ole poistatettu. Lienet siis itse poistattanut viestejäni, kun noin hyvin muistat parin kuukauden takaiset keskustelut ja jälkeenpäin tunnut tietävän, että juuri tuosta olisi poistatettu minun viestini. Että semmosta peliä, hoh hoijakkaa tätä ... Miksi edes viitsin sinun vääristeleviä viestejäsi oikaista ... Ja miksi et syytä pertsaa ja Fundisppoikaa hyökkäilystä, he kun keskustelevat myötätuntosi saaneen helsinkijokkerin kanssa? Sitä paitsi tuo linkkisi linkittyy helsinkijokkerin viestiin, jossa hän vastaa minun viestiini. Mikä siinä olisi ollut minun poistatettu viestini?

        Sinä itse kirjoitat perätöntä aloittamassani ketjussa sukupuolineutraalista kasvatuksesta. Sen pertsa totesikin sinulle. Väitit sellaista, mitä en ollut sanonut, mutta sehän on tullut nyt monesti ilmi kirjoituksistasi. Ironiani meni sinulta ohi.

        Tulin maininneeksi _jonkinlaisesta_ kirjoittamisen lahjastani, en kehuakseni vaan koska vääristyneillä pätemissyytöksilläsi sen itse aiheutit. Jos koulu tekisi kirjoittajia, miksiköhän ylioppilaskirjoituksissa on hylättyjä äidinkielen kokeita? Miksiköhän opettajat todistaa, että oppilaiden äidinkielentaidot ovat heikentyneet? Jatkuu...


      • luminarsku
        PSARI kirjoitti:

        luminarsku,
        huomenta!

        Näköjään et kestä totuutta itsestäsi. Minä näen ympärilläsi vain erheellisiä kirjoituksia ja pahuutta. Kirjoitat hengistä, mutta et ymmärrä sitä, että Raamatun Henki sana tarkoittaa vain saddukeuslaista papiston pappia ja pyhä henki on ylipappi, joka voideltiin messiaaniseen virkaansa johtamaan papistoa.

        Mitä muuta edustat kuin pahuutta?

        Lue tästä itsestäsi, jossa eri kirjoittajat ovat kertoneet oman näkemyksensä sinusta ja kirjoittaneet totuuden sinusta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10017323

        Väität perustavasti uskontosi Raamattuun, mutta näin et tee, vaan käyt eri uskontoja edustavien saarnamiesten luennoilla ja herätyskokouksissa.

        Tässä lisää noita valheitasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9731933

        Toistat itseäsi ruikuttamalla ja rukoilemalla ylläpitoa, etteivät poistaisi sinun homoseksuaaleja vastaan kirjoittamiasi viestejä, etkö millään ymmärrä, että homovastaisuus oli se maallista tai kirkollista on lainvastaista Perustuslakimme mukaan

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9914328

        Oheisessa linkissä käännät taas asiat sinulle luminarsku sopiviksi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10000971

        luminarsku, kerropa kerrankin rehellisesti, miksi hyökkäät jatkuvasti toisia kirjoittajia kohtaan kuten helsinkijokkeria? Mitä sillä yritätä todistaa, miten bi- tai homoseksuaaliset voisivat muuttaa sukupuolisuuntauksensa, joka heillä on ollut syntymästä saakka? Tuleeko sinulle itsellesi hyvä mieli siitä, kun pääset mollaamaan toisia kirjoittajia...?

        Tässäkin ketjussa nimimerkkisi tuli negatiivisesti esiin ja mielipiteesi poistettiin jälleen kerran

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10079210#comment-50980518

        luminarsku, tässä sinulta kysymys, joka osoittaa sinun olevan täysin vailla ajatusmaailmaa ja tässäkin viestissä kirjoitat puuta heinää

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955187

        luminarsku, kuinka kehtaat kehua itseäsi ja kirjoittaa, että sinulla on kirjoittajan lahja, eiköhän kaikki kirjoitustaitoiset ihmiset ole saaneet kykynsä kirjoittaa koulun penkiltä. Jos et olisi kouluun mennyt, sinulle ei olisi syntynyt kirjoitustaitoa itsestään, joten älä valehtele tässäkin asiassa.

        Nuo sinun kirjoituksesi eivät liity millään tavalla enkeleihin, vaan syyllistyt taas toisen ihmisen parjaamiseen ja se ei kuulu kristillisyyteen tai edes hyviin tapoihin. En kirjoittele mielelläni tällaisista asioista, kuten kirjoitin nyt sinulle, mutta et näy uskovan mitään muuta kuin saman tason kirjoituksia, mitä itse luminarsku esität.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034192

        En ole pahanilkinen, vaikka väität niin, vaan useammankin kirjoittajan syyttävä sormi osoittaa juuri sinua itseäsi luminarsku.

        Tässä lisää näitä sinun mielikuvituksesi tuotteita

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10115579

        luminarsku, tässä viestissäsi ilmoitat suoraan uskovasi jopa paholaiseen

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10010312

        luminarsku, ilkeämielisyytesi tulee hyvin esille esimerkiksi tämän palstan kirjoituksistasi

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10015262

        luminarsku, tässä hyvä helsinkijokkerin osuva kirjoitus sinulle

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10095875

        luminarsku, itse todistat kirjoituksillasi ilkeämielisyytesi kuten huomaat. Ole rehellinen itsellesi, äläkä ole aina muiden kimpussa ilkeilemässä. Pahuus, minkä näen ympärilläsi ei poistu minnekkään Raamattua väärin tulkitsemalla.

        luminarsku, voisit miettiä myös sitä, miksi olet kateellinen?

        PSARI, jatkuu


        Ja mitähän 'pahuutta' oli Ääriaineksien palsta -ketjussa? Sanaleikkejäkään et tunnu ymmärtävän...

        Kommentoin Merjan viestiin. Vaikka se ei juuri enkeleihin liittynyt, liittyi se Merjan viestiin, mikä on täysin palstan sääntöjen mukaista.

        Mitä mielikuvikseni tuotetta on ketjussa Markku Koiviston tarina? Siinä monet heittivät omia tuomioitaan vaikkeivat tiedä asioiden tarkkaa taustaa. Sinä taasen vääristelit kristittyjen syöneen kuolleitaan, mikä on ihan hullu väite ja täysin perätön. Niin sitä voi haksahtaa huhuihin ja pitää niitä 'historiatietoina'. Että taisi olla itselläsi niitä mielen kuvituksia...

        Ketjussa "Hedelmistään puu tunnetaan" Aatami9 samaistaa fundamentalismikristittyjen arvot Norjan ampujan hedelmiin niin törkeästi, että kärkevä kommentti on paikallaan. Aatamin oma ilkeämielinen hedelmä se siinä vain haisee, senhän jokainen kristillisyyttä oikein tunteva voi havaita.

        Kaksinaamaisuutesi tulee ilmi, kun hyväksyt maven kiroilut, (ketjussa 'mavelle') mutta jos kristitty kiroilisi, se olisi varmaankin ilkeämielisyyttä. Ja taas väität minun keskittyvän vain yhteen henkilöön eli helsinkijokkeriin, mikä on naurettava ja taas kerran valheellinen väite. Sinulla on ilmiselvästi minua vastaan jotain. Ei kukaan tervejärkinen keksi toisista tuollaisia valheita. Ja näkysi oli myös täyttä valhetta, jonka sinulle totesinkin. Siis sinun mielestä kristityn usko paholaisen olemassaoloon tekee kristitystä pahan. No jopas on käsitys vailla loogisuutta.

        Ketjussa "Terve omatunto ja kristillinen etiikka" kehut helsinkijokkerin viestiä hyväksi: "Totean, että luminarskun edesottamuksia ei todellakaan voi otta todesta. Jos et surmaa lapsia, jotka hangoittelevat vanhempiaan vastaan, niin perustele se Raamatulla, jos osaat, pöllö!" Miten tuo todistaa minun pahuudestani? Sitä paitsi jokkerin viesti on käsittämätön. Hän vain matkii minun viestiäni, jossa pyydän todistamaan Raamatulla väitteen: >Homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä synti vaan erilaisuus, eikä se vahingoita ketään.<
        Raamattu sanoo homoutta synniksi, joten vaikea on tuota väkästen sisällä olevaa väitettä Raamatulla todistaa. Juuri tällaisissa mahdottomissa tilanteissa jokkerilta tulee käsittämätöntä soopaa. Ja siihen pyrähdät sinä puolustelemaan kun pikkujokkeri jää alakynteen...

        Kyllä nuo linkkisi olivat yhtä tyhjän kanssa, 'pahuuteeni' mitenkään liittymättä. Jos todella olisin ilkeä, niin lainaisin omia sanojasi "osoittaa sinun olevan täysin vailla ajatusmaailmaa" ja "tuli mieleen tekstiäsi lukiessa, että siinä yksi apina kirjoittaa taas jotain ajatelematta loogisesti ja järjellä", mutta en viitsi käyttää toisista noin rumaa kieltä, se ei kuulu kristitylle. Mutta uususkontojen edustajille näemmä kuuluu.

        Kateutta en tunne, näkemisesi siltä osin taas metsässä kuten aina ennenkin...

        Ajattelitko taas poistattaa viestini, kun se osoittaa väitteesi puuta-heinäksi? Siinä tapauksessa lähtee omakin viestisi...
        Ja loppukoon tämä tyhjän jauhaminen Enkelit-ketjussa...


    • Pyhäkoulussa liimailtiin enkeleitä johonkin vihkoon. Sinisiä. Tytöt liimailivat tietenkin punaisia. Niitä sai kun oli omaksunut jotakin kristillistä. Hyvillä oli niitä paljon ja pahoilla vähemmän :D

      Enkelit ovat siis paperia.

    • EL.a .K.IM

      EuropeanRomance

      Miten niin huomenna.

      Mä kuuntelin sen messun jo tänään.

      Joo on Taivaallinen sotajoukko, laululintusia (Serafiineja) ja muita muumilaakson asukkeja.

      Mä diggailen Enkeleistä.

      Alkuun niiden kanssa oli vähän ehkä pelottavaakin hengailla.

      Mutta ne on kaikki ihan omia persoonia.

      Eli yksilöitä.

      Niitä on välillä vaikea tunnistaa, kun ne on niin samperin nopeita.

    • Eräs vaan

      Minäkin huomasin nyt vasta, että Psari taitaa olla jotain okkultisteja. Luulin hänen pelleilevän jostain Olevaisesta....

    • Okko Kulttinen

      Ajattelen että Lucifer on kaunein ja mahtavin kaikista enkeleistä, jopa Jehovaakin väkevämpi.

      • EL.a . K:IM

        Okko Kulttinen

        Onhan se aika kaunis ja mahtava.

        Mutta ei mahtavin.

        Mutta joo.

        Se hauvva on kaunis.

        Kyllähän Lusivieteri kävi Jumalallekkin ryttyilemään, mutta sai pataan.


      • EL.a . K:IM

    • KTL59

      Nuorudesta yksi muisto. Meinasin ajaa pikkutiellä kolarin. Minulla kävi hyvä tuuri (ajattelin), kun ei kolahtanut. Tavatessani hetken päästä vastaantulijan hän kertoi suojelusenkelien olleen asialla. Olen myöhemmin monesti miettinyt onko hyvä tuuri ja suojelusenkelit saman asian kaksi eri puolta?

    • Kumarratko enkeleitä

      Lähes kaikki occultistit palvovat enkeli Michaelia, ja osa väittää hänen olevan itse Kristus, kuten Jehovan todisajat joiden opin pohjana on tämä henkivaltaoppi, vastoin Raamatun ilmoitusta.

      Jeesus Kristus on Jumalan ainosyntyinen Poika !

    • Anonyymi

      Täysin ateistina sanon mielipiteeni että enkelit jeesus ja jumala on täysin huuhaata....yhtä paljon totta kuin aku-ankka ja joulupukki 🤣

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe