Joka puolella negatiivisuutta ilmassa. Täälläkin!!!
mikä h......i kaikkia oikein vaivaa?
12
209
Vastaukset
- agdfgva
sen päässä ei ole kaikki kunnossa, joka nykyään ajattelee yhtään mitään positiivisesti.
- ............
Häh???!!!
Ihmisiä vituttaa. Se on se pohjoinen elämäntyyli.
Vituttaako? Kiristääkö pipo?
Italia, Italia Italia
http://www.youtube.com/watch?v=farpLABE47k
Maksakaa nyt kunnolla EU tukia, että me makaroonit voidaan juhlia rauhassa.
Ciao Bella- ,.,.,
- <<<<<<<<<<<<
Alamme elää sitä vihan aikaa mistä raamatussa puhutaan.
siis lopun aikaa, jolloin ihmiset ovat itsekkäämpiä ja pahuus lisääntyy.
Et kiva... Ottakaa B12-vitamiinia vitutukseen.
Ei ollut minun ideani, vaan eräs tapaamani nainen sanoi näin. Täytyi oikein kysyä uudestaan että oliko tosissaan, ja kyllä oli. Se taitaakin olla yksi parhaita ravintolisiä mitä on olemassa, mutta määrän suhteen ei saa pihistellä. Itse otan esim. 10 mg päivässä, ja se taitaa olla > 1000 kertaa enemmän kuin saantisuositus. Kyseessä ei ole varsinainen puutostila, mutta sen biokemian selvittäminen tässä olisi liian monimutkaista.- jotain kommenttia
Loogisempia olisi tiamiini ja riboflamiini, eli B1 ja 2, mutta miksei 12:kin. B1 on aine, jota käytetään mm. päihdehuollossa.
jotain kommenttia kirjoitti:
Loogisempia olisi tiamiini ja riboflamiini, eli B1 ja 2, mutta miksei 12:kin. B1 on aine, jota käytetään mm. päihdehuollossa.
Riboflaviini tuskin auttaa mihinkään (paitsi todella suurina annoksina ehkä migreeniin, löytyy ainakin yksi tutkimus), ja tiamiini, eli B1 ei imeydy hyvin. Antavat sen vuoksi B1:tä pistoksena kankkuun. Turhaa rahastusta sekin. Benfotiamiini, joka on eräs synteettinen B1:n muoto, on huiman paljon tehokkaampi suun kautta otettuna kuin tiamiini (googlaa tutkimusosastoa), ja japanilainen keksintö 50-luvulta. Sitä ei saa enää myydä Suomessa, kun havaittiin ilmeisesti liian tehokkaaksi, mutta patentti on joka tapauksessa mennyt umpeen. Tohtori Tolonen myi sitä ennen. Joskus aikaisemmin 90-luvulla apteekit Suomessa myi benfotiamiinia reseptillä sikamaiseen hintaan Saksasta tuotuna, jossa benfotiamiinia on käytetty jo standardihoitona diabeteksen komplikaatioihin jo kauan.
Benfotiamiinista ei kuitenkaan ole samaa hyötyä tavalliselle tallaajalle kuin B12:lla, eli terveysongelmien tulisi olla vähän suurempia, että benfotiamiinista olisi hyötyä.- Dr Obvious
Itse luotan tasapainoiseen ravintoon (ja aurinkoon) vitamiinitarpeen suhteen. Monilla niistä kuten mineraaleillakin sairausriskiä kuvaava vaikutus kun noudattaa U-käyrää eli sopivat annokset pienentävät riskiä mutta annosten kasvaessa riskitkin kasvavat. Lähinnä nyt tulevat mieleen A-, D- ja E-vitamiini ja A:n esiaste beta-karoteeni. B-vitamiinien suhteen tilanne taitaa olla vaihteleva enkä tiedä tilannetta B12:a kohdalla. Esim. vesiliukoista C-vitamiinia ei juurikaan voi saada liikaa kun ylimäärä poistuu helposti.
- jotain kommenttia
m36-intj kirjoitti:
Riboflaviini tuskin auttaa mihinkään (paitsi todella suurina annoksina ehkä migreeniin, löytyy ainakin yksi tutkimus), ja tiamiini, eli B1 ei imeydy hyvin. Antavat sen vuoksi B1:tä pistoksena kankkuun. Turhaa rahastusta sekin. Benfotiamiini, joka on eräs synteettinen B1:n muoto, on huiman paljon tehokkaampi suun kautta otettuna kuin tiamiini (googlaa tutkimusosastoa), ja japanilainen keksintö 50-luvulta. Sitä ei saa enää myydä Suomessa, kun havaittiin ilmeisesti liian tehokkaaksi, mutta patentti on joka tapauksessa mennyt umpeen. Tohtori Tolonen myi sitä ennen. Joskus aikaisemmin 90-luvulla apteekit Suomessa myi benfotiamiinia reseptillä sikamaiseen hintaan Saksasta tuotuna, jossa benfotiamiinia on käytetty jo standardihoitona diabeteksen komplikaatioihin jo kauan.
Benfotiamiinista ei kuitenkaan ole samaa hyötyä tavalliselle tallaajalle kuin B12:lla, eli terveysongelmien tulisi olla vähän suurempia, että benfotiamiinista olisi hyötyä.Paha sanoa mikä auttaa ja mikä ei. Itse olen saanut b-satsin synnärillä keisarinleikkauksen jälkeen. Ihmettelin miksi, mutta seuraavana päivänä olin kuin uusi ihminen.
- posetiiv
On huomattu. Kyllä maailman valtioiden pitäisi yhteisestä sopimuksesta etsiä paikka johon kaikki positiivisesti ajattelevat saisivat muuttaa asumaan.
- Jotain849yiubkjbv
Niin on, siksipä kannattaakin kiinnittaa oma huomionsa enemmän kaikkeen hyvään, mielenkiintoiseen ja kehittävään. Onhan tämä aloitus itsessäänkin negatiivinen. Kaikkia ihmisiä vaivaa se, että on helpompi ilmaista asioita negaation kautta, on hepompi ilmaista asioita sen pelon ja vihaisuuden kautta, kun muuten. Positiivarit voi olla bisnestä, mutta positiivisuus on asenne ja omanlainen valintojen ja suhtautumisten summa, mikä ei poista kaikkia ns. huonoiksi kokemiamme tunteita, mutta helpottaa niitten hyväksymistä. Lisäksi se on myös valintaa, miten ilmaisee asioita ja kuinka rakentavaksi pyrkii kehittymään. Sanooko aina vain sen negatiivisen vai yrittääkö kritiikissäkin etsiä myös niitä hyviä puolia. Hyvä kritiikki on tarkastelevaa, kantaa ottavaa, eikä negatiivista länkytystä, pelkkää huonoa tai haukkumista jne.
Mutta hyvä kritiikki ja mielipideilmaisu on todella vaikeaa. Mitä koskettavampi aihe tai mitä vapaampi kenttä, sen vaikeampaa. Kun tekee joskus mieli länkyttää ja äkkiä purkaakin pahan olonsa muihin. Lisäksi tuntuu olevan todella vaikeaa keskustella eri mielipiteistä arvostelematta toisten mielipiteitä. Siis, niihin voi ottaa kantaa, mutta todella usein tulee semmoista jopa agressiivista väittelyä mielipiteistä, että sinähän et tätä asiaa voi kokea näin, tai oletko vähän tyhmä/huono/sitäsuntätä ja arvioita toisesta: ai jaa, sinä sitten oletkin tällainen koska olet tätä mieltä. Vaikka jos vaan kysyy, esittää pohdittavia asioita.
Se on helppoa, nopeaa eikä vaadi itsehillintää, pohtimista ja eri mielipiteitten hyväksymistä. Joskus täytyy hyväksyä sekin, että joku toinen voi olla yhtä oikeassa mutta täysin eri mieltä. Jos asia siis ei ole absoluuttinen, 1 1=2, se on tulkinnan varainen.
Täyteen oksennukseen ja kuraan ei kannata vastata ollenkaan eikä näin ollen kannustaa semmoista kommentointia, vaikka aina löytyy joku joka jaksaa yrittää mitä älyttömimmillä negatiivisilla provoillaan muille ihmisille pahaa mieltä tuottaa.
Väittely on todella haastava laji. Pitää kertoa oma kantansa, ja saa olla eri mieltä, mutta lynttäämättä toista, ottamatta henkilökohtaisesti ja syyllistymättä henkilökohtaisuuksiin. Kun sellainen voi mennä todella haastavaksi. Toisaalta, tässsä kirjoittamisessa nyt olisi ihan ässä-mahdollisuus nimenomaan harkita ensin, ja kehittyä. Että ei tarvitse syytää ihan joka kerran sitä ensimmäistä vastausta ekassa puuskassa. Terveeseen mielipideilmaisuun ja väittelyyn pitäisi ihan oikeasti olla ala-asteelta saakka oma oppiaineensa, ja siihen pitäisi opettaa jo nuoresta saakka. Se ois niin hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202062
- 1551956
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h261836Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue121123- 49971
- 85939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23865- 113816
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell50804Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon32775