Ostovoimatodellisuus?

Ostatko joululahjoja säästöillä vai palkkatuloilla?

17

50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkkatuloilla pitkin vuotta, mutta isoimmat lahjat veronpalautuksilla.

    • Ei h*lvetti! Taasko ne joulutohinat alkoi..?

    • Palkkatuloja ne säästötkin usein ovat. Samoin veronpalautukset. Minä ostan lahjat veronpalautuksilla.

    • Palkkatuloista ne säästötkin on peräisin, että miten sen nyt ottaa. Mutta sanotaan niin, että joulukuun tili riittää joulukuun elämiseen joululahjat mukaanluettuna.

      • Se on se työn arvo lisäarvon suhteen, joka rulez!

        Yritän viettää 'ostan vain itselleni' joulua. Pitää kattella mitä kivaa sitä ittelleen keksis jouluksi.

        Ehkä joku joulukeksi ...


      • temppuilija kirjoitti:

        Se on se työn arvo lisäarvon suhteen, joka rulez!

        Yritän viettää 'ostan vain itselleni' joulua. Pitää kattella mitä kivaa sitä ittelleen keksis jouluksi.

        Ehkä joku joulukeksi ...

        Voisikin viettää 'ostan vain itselleni' joulua... Mutta kun on kaksi lasta, viisi kummilasta, veljen lapset ja muitakin muistettavia... - Ei sillä, mielelläni minä hankin lahjoja, koska siinä ikään kuin virittyy joulun odotukseen ja lasten iloisiin ilmeisiin, mutta onhan se iso raha. - Ottaen huomioon, että viidestä kummilapsesta neljällä on lisäksi syntymäopäivä joulun ja Loppiaisen välillä...


      • xena-183 kirjoitti:

        Voisikin viettää 'ostan vain itselleni' joulua... Mutta kun on kaksi lasta, viisi kummilasta, veljen lapset ja muitakin muistettavia... - Ei sillä, mielelläni minä hankin lahjoja, koska siinä ikään kuin virittyy joulun odotukseen ja lasten iloisiin ilmeisiin, mutta onhan se iso raha. - Ottaen huomioon, että viidestä kummilapsesta neljällä on lisäksi syntymäopäivä joulun ja Loppiaisen välillä...

        Postikortti riittäköön kummilapsille. Oppivat jotain todellisesta elämästä.


      • temppuilija kirjoitti:

        Se on se työn arvo lisäarvon suhteen, joka rulez!

        Yritän viettää 'ostan vain itselleni' joulua. Pitää kattella mitä kivaa sitä ittelleen keksis jouluksi.

        Ehkä joku joulukeksi ...

        Minua vituttaa joulussa eniten lahjahössötys. Kyllähän minä ymmärrän, että lapsille täytyy lahjoja ostaa, mutta että aikuisille. Kaupallinen joulu on taatusti joku kaupan keskusjärjestön ja shoppailuholistien leidien salaliitto nuukia ja mielikuvituksettomia miehiä kohtaan.

        Vaan minkäs teet. Pakko sitä vaan on kummitytölle, mutsille ja Rouva Ratikalle jotain hankkia. Onneksi ne jo sentään tietävät tuskani ja kertovat suosiolla, mitä haluavat, ettei tarvitse arpoa.


      • temppuilija kirjoitti:

        Postikortti riittäköön kummilapsille. Oppivat jotain todellisesta elämästä.

        Niinno... ajatushan siinä kai on tärkein :)


      • xena-183 kirjoitti:

        Niinno... ajatushan siinä kai on tärkein :)

        juu .. tuon ajatuksen välittäminen edellyttää tiettyjä uhrauksia, joihin pettymys tunteena ja siihen liittyvä viha kuuluvat olennaisina .. lopulta päädytään anteeksiantoon ja kiitollisuuteen. Jälkimmäisen tavoittelussa tehdään karhunpalvelus pelättäessä ja tavallaan paettaessa sosiaalisen paineen edessä lasten ja tuttavien vihaa.


    • Yhdestä ja samasta pesästä ne rahat otetaan. Mätkyjä tuli, joten ei ainakaan veronpalautuksilla. Lapset ja kummilapset saavat lahjoja, aikuisten kanssa on sovittu ettei osteta mitään. Se on hyvä käytäntö.

      • "aikuisten kanssa on sovittu ettei osteta mitään"

        Tästä vois joku tehdä oikeen 'totuus-tai-tehtävä' alotuksen. Kenen jouluissa tuo on koskaan pitänyt?


      • temppuilija kirjoitti:

        "aikuisten kanssa on sovittu ettei osteta mitään"

        Tästä vois joku tehdä oikeen 'totuus-tai-tehtävä' alotuksen. Kenen jouluissa tuo on koskaan pitänyt?

        Minä olen päättänyt, että exälle en osta mitään. - Saapa nähdä, joko hänkin olisi samaa mieltä...


      • temppuilija kirjoitti:

        "aikuisten kanssa on sovittu ettei osteta mitään"

        Tästä vois joku tehdä oikeen 'totuus-tai-tehtävä' alotuksen. Kenen jouluissa tuo on koskaan pitänyt?

        Veljet, siskot sun muut kuuluvat diilin piiriin. Lapset saavat rahaa ostaakseen äidilleen jotain. Ihan hyvin on pitänyt.


      • temppuilija kirjoitti:

        "aikuisten kanssa on sovittu ettei osteta mitään"

        Tästä vois joku tehdä oikeen 'totuus-tai-tehtävä' alotuksen. Kenen jouluissa tuo on koskaan pitänyt?

        Tuon järkevän päätöksen kuseminen vuodesta toiseen on kyllä kaunis osoitus antamisen tärkeydestä, - tai ainakin siihen liittyvien tunteiden tärkeydestä - olkoonkin ritualisoitua, kuten jouluna :-)


    • Lahjoitusten avuilla, niillä mitä ystävät jättää pöytään joku sentin toinen isomman.

      • Niin ja kun ihmiset käy he jättää usein suklaata, sen voi sitten kierrättää seuraavalle joka tulee kylään.
        Emme syö konvehteja itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe