Jo syyskosteilla ja pakkasilla moni auto oli liikenteessä lähes läpinäkymättömin ikkunoin. ja turhaan koska autojen kosteuden ja huurteenpoisto toimii nykyisissä autoissa tehokkaasti.
Heti auton käynnistäessä tulee puhallin kytkeä suurimmalle nopeudelle, puhallusilma tulee suunnata ikkunoille, lämpö kytkeä täysille ja varmistaa että lämmityslaiteen sisäilmankierto ei ole toiminnassa.
Auton ikkunat hikoilee ja jäätyy läpinäkymättömäksi
10
132
Vastaukset
Vai niin.
Kiitos opastuksesta.
Kaada itselles vaan...- Mikssultaaina kaatuu
Miks sulta aina kaatuu?
- Painikenappulasta
Joo mut eiks toi tapahdu kun painaa siitä nappulasta.
- dsagdasghfhds
Aivan, mutta suurin osa suomen autoista ei ole nykyaikaisia vaan vanhoja raatoja. Kiitos autoveron
- Ei automaattia
Ei kaikissa uusissakaan autoissa ole huurteen ja kosteudenpoiston päälle kytkevää nappulaa. Ja ei edes kaikissa automaattisella ilmastointi- ja lämmityslaitteella varustetuissa autoissa ei ole automaattista huurteenpoistoa. Eli näissä uusissakin autoissa huurteenpoisto tulee kytkeä toimintaan säätämällä käsin. Myös ilmastoinnin avulla voidaaan huurteenpoistoa tehostaa.
- Jonne H.
Ilmastoinnin kompressori ei pakkasella lähde käyntiin...
- Nollassa
Mutta nollan tienoilla käynnistyy - aavistuksen pakkasen puolella - ja silloin siitä saadaan myös oleellinen hyöty.
- Känni Josh
Nollassa kirjoitti:
Mutta nollan tienoilla käynnistyy - aavistuksen pakkasen puolella - ja silloin siitä saadaan myös oleellinen hyöty.
Pilkkua sen verran että muutaman asteen plussan puolella on alin toimintalämpötila.
- Mun autossa
Känni Josh kirjoitti:
Pilkkua sen verran että muutaman asteen plussan puolella on alin toimintalämpötila.
Miinus 4 näyttäisi olevan mun autossa annettu pakkaslukema. Ulkomittarissa oli miinus 7 ja merkkivalon mukaan ilmastointi käynnistyi silloinkin. Ei ehkä siellä konepellin alla ollut sitä miinus seiskaa. Sitten kun pakkanen on vakiintunut 7 tienoille niin harvemmin lähtee merkkivalon mukaan käyntiin.
- R134A -26
Känni Josh kirjoitti:
Alin tekninen toimintalämpötila autojen ilmastointilaitteilla on noin -20 astetta. Yleisesti toiminta kuitenkin rajoitetaan aavistuksen pakkasen puolelle. Muutamissa automerkeissä alin käynnistymislämpötila on -6 astetta ja siihen liittyy usein myös automaattinen järjestelmän tarkistus, eli auton käynnistyessä myös ilmastointi käynnistyy automaattisesti testausta varten ja se vastaa myös ns. voitelukäyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit725828KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2564654Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202578Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT841521Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro111393- 1051337
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281296seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1061235Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191181