Sen jälkeen kun tulin uskoon ....

Kahden vaiheella

... kaikki on mennyt pieleen.
Vaimo lähti, palkka alena, lapset eivät pidä yhteyttä ja naapurit nauraa.
Tätäkö se on olla uskossa?

34

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.t.pulkkinen

Jos sinä rakastat Jeesusta enemmän, kuin
      - vaimoasi
      - työtäsi
      - lapsiasi
      - välität naapureittesi tai muiden nauramisista/ mielipiteistä

niin sinä todella olet Herran oma. Onneksi olkoon ja siunausta matkaan. !

Ei tämä helppo taival ole kenellekään uskovalle. Vasta uskoontulon jälkeen käsittää, mitä ahdistus maailmassa on. Herra on kuitenkin voittanut maailman ja kuoleman. Täydellinen rakkaus (Jeesus) karkoittaa pelon.

Me emme voi lähimmäisiämme pelastaa. Antamamme esimerkki ja vaelluksemme Kristuksessa voi kuitenkin puhutella heitä niin, että hekin joutuvat ajallaan kyselijän paikalle.

• huh huh!

Väitätkö sinä että rakastat enemmän Jeesusta kuin lapsiasi (jos sinulla on lapsia)?
        Toi on jo sairasta, jos olet tota mieltä oikeasti.
        Toivon todella että sinulla ei ole lapsia.

• j.t.pulkkinen
        huh huh! kirjoitti:

Väitätkö sinä että rakastat enemmän Jeesusta kuin lapsiasi (jos sinulla on lapsia)?

Matteus 10:37 , noin niin kuin yhtenä esimerkkinä. Usko ei ole jokamiehen, todistaa raamattukin.

• Rakkaus on Jumalasta
        huh huh! kirjoitti:

Kun rakastaa Jeesusta, rakastaa myös lapsiaan.
        Rakkaus Jumalaan ja Jeesukseen ei vähennä rakkautta omaan perheväkeen ja sukulaisiin eikä muihinkaan ihmisiin. Päinvastoin.

Joskus voi käydä niin, että vasta uskoon tullut joutuu lähipiirinsä hylkimäksi, vaikka itse rakastaisi kuinka paljon tahansa. Myöhemmin asiat voivat muuttua, ja yhteinen sävel näkemyseroista riippumatta löytyä. Onhan ihmisyys kuitenkin kaikille yhteistä eikä rakkaus katso kohteensa erilaisuutta.

• huh huh!
        j.t.pulkkinen kirjoitti:

Matteus 10:37 , noin niin kuin yhtenä esimerkkinä. Usko ei ole jokamiehen, todistaa raamattukin.

Kysyin sinun mielipidettä. En Raamatun mielipidettä.
        Osaatko vastata omin sanoin vai onko aivosi off-asennossa ja osaat ainoastaan siteerata Raamattua?

• Jumala on rakkaus
        Rakkaus on Jumalasta kirjoitti:

Rakkaus Jumalaan ja Jeesukseen ei vähennä rakkautta omaan perheväkeen ja sukulaisiin eikä muihinkaan ihmisiin. Päinvastoin.

Joskus voi käydä niin, että vasta uskoon tullut joutuu lähipiirinsä hylkimäksi, vaikka itse rakastaisi kuinka paljon tahansa. Myöhemmin asiat voivat muuttua, ja yhteinen sävel näkemyseroista riippumatta löytyä. Onhan ihmisyys kuitenkin kaikille yhteistä eikä rakkaus katso kohteensa erilaisuutta.

Juuri näin se on. Jeesuskin kehoittaa huolehtimaan ensin omasta perhekunnastaan ja sitten tulevat vasta muut asiat. Jumala ei hyväksy sellaista ihmistä joka hylkää perheensä. Edes vitsinä ei pitäisi laukoa sellaista että Jeesuksen nimissä saa hyljätä perheensä.

• Luuk. 14:26
        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

• Ei kunnioitusta
        Tapio522 kirjoitti:

Luuk. 14:26
        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

Ilmiselvä narsistinen persoonallisuushäiriö.
        En kunnioita (enkä rakasta) tuota silmänkääntötemppuja tekevää au-lasta tippaakaan. Risti oli oikea paikka tuollaiselle itseään täynnä olevalle nulikalle.

• huh huh! kirjoitti:

Kysyin sinun mielipidettä. En Raamatun mielipidettä.
        Osaatko vastata omin sanoin vai onko aivosi off-asennossa ja osaat ainoastaan siteerata Raamattua?

huh huh!
        >>>>>>>>>>>>>>>>>
        Kahden vaiheella toteaa: "... kaikki on mennyt pieleen".
        Kysyisin sinulta: "Kenet sinä asetat etusijalle elämässäsi; Ihmisen vai Jeesuksen"?

• huh huh!
        Tapio522 kirjoitti:

huh huh!
        >>>>>>>>>>>>>>>>>
        Kahden vaiheella toteaa: "... kaikki on mennyt pieleen".
        Kysyisin sinulta: "Kenet sinä asetat etusijalle elämässäsi; Ihmisen vai Jeesuksen"?

""Kenet sinä asetat etusijalle elämässäsi; Ihmisen vai Jeesuksen?"

Hieman outo kysymys, mutta koitan vastata.

Asetan elävät ihmiset etusijalle. 2000 vuotta sitten kuollut ihminen ei merkitse minulle yhtään mitään.

• eenokki 12
        Rakkaus on Jumalasta kirjoitti:

Joskus voi käydä niin, että vasta uskoon tullut joutuu lähipiirinsä hylkimäksi, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Aina käy niin hänelle joka seuraa Jeesusta ja tunnustaa Hänet Herraksi ja Vapahtajaksi.

Luulouskoiset eivät uskoon tulonsa jälkeen jää Jeesuksen seuraan eivät kerro pelastuksesta ihmisille eivät kehoita parannukseen ketään saati nuhdella synneistä.
        Nämä etsivät ihmisten apua ja varsinkin miten vaivat, sairaudet ja ahdistukset poistuvat.
        He eivät kanna ristiä joka päivä kas kun sitä pakenevat pika autuuttajien ja rakkaudesta puhuvien seuraan jotka puoskarit kyllä hymyssä suin noudattavat herransa perkkeleen tahtoa julistaen sitä ristin oppia joka ei ole Jumalasta.
        Usko Jeesukseen on enempi kuin ihmisyyttä.

• Minä.Minä.Minä
        Jumala on rakkaus kirjoitti:

Juuri näin se on. Jeesuskin kehoittaa huolehtimaan ensin omasta perhekunnastaan ja sitten tulevat vasta muut asiat. Jumala ei hyväksy sellaista ihmistä joka hylkää perheensä. Edes vitsinä ei pitäisi laukoa sellaista että Jeesuksen nimissä saa hyljätä perheensä.

Puhe ei ollut hylkäämisestä vaan siitä, kuka elämässä on ensimmäisenä, Jumalako vai ihmiset. Useimmilla on ´minä itse´, tuo kaiken vanhurskauden vihollinen ja paholaisen puhetorvi.

• Usko Jeesukseen,...
        Tapio522 kirjoitti:

,...oletko Jeesuksen opetuslapsi? ,...Juudaskin oli Jeesuksen opetuslapsi!

• Kristikunta!
        Tapio522 kirjoitti:

Viime aikoihin saakka kaikki täällä maan päällä asuvat ihmiset ovat uskoneet jonkinlaisiin jumaliin ja aina kovin samanlaisista syistä. Olkoonpa uskova primitiivinen tai kehittynyt, istuupa hän nuotion ääressä viidakossa tai takkatulen ääressä kirjastossaan, uskonto on vastannut hänen tarpeitaan kahdella pääalueella. Se on selittänyt kaikkien sellaisten asioiden salaisuuden, jotka hän havaitsee, mutta ei pysty ymmärtämään - luonnon kauneuden, luonnonvoimien raivon, sielunhädän ja kuoleman arvaamattomuuden ja epäoikeudenmukaisuuden, synkät pakkomielteet hänessä itsessään ja muissa, yleensä kaiken olemassaolon. Ja se on antanut sen identiteetin ja rituaalit ja pyhät kirjoitukset. Miten paljon tahansa uskonnot poikkeavat toisistaan, ne kaikki täyttävät nämä kaksi perustarkoitusta - ne vastaavat maailmankaikkeutta koskeviin kysymyksiin ja ovat yhteiskunnan rakennuspuita. Tiede on tehnyt tarkempia lisälöytöjä Jumalan luomistyöstä ja nykyaikaisen tieteen ensi keksinnöt ovat tuntuneet vahvistavan raamatullisen käsityksen Jumalasta suurena arkkitehtinä,...Jumala lähettää enkelin apuun,...enkelin nimi on Nina,...

• 7 + 8

Lähdetään liikkeelle ajatuksesta ettei olisi kyse trollaattorajelusta foorumilla.

Tarkennus. Uskoon tulo vai jonkin uskonnon dogmiin tulo? Ovat meinaan kaksi eri asiaa.

Mikäli henilökohtainen usko johtaa jopa lähimmäisiä ja ympäristöä häiritsevään hihhulointiin, yksisuuntaisiin monologeihin, uskon pakkosyötöön ja mahdolliseen normaalin elämän vastuuntuntoisen hoitamisen läiminlyöntiin, niin ongelmat ovat odotettavia.

Kyse ei ole uskonvainosta demonien vastustuksesta, vaan oman toiminnan ja käytöksen seurauksista. Terveen järjen käyttö ei ole kiellettyä vaan suotavaa.

• Totuuksien_Laukoja_1

Jos mä meen Hki Rautatieasemalle huutamaan ja mesoamaan Punaisen Kumisaappaan kanssa.. että "ellette usko tähän Punaiseen Saappaaseen, joudutte helvettiin" sitten vielkä nuhtelisin kaikkia synneistä.. juoppoja juomisesta.-.tupakista,naisia meikkauksesta ja sanoisin-."tämä Punainen Kumisaapas tuomitsee teidät".. kumarkutaa sen eteen ja suudelkaa sitä..ja hylätkää kaikki Tämän Saappaan tähden.. kokisin minäkin uskonvainoa.. Vartijat veisivät mut putkaan.. koska julistin Punaisen Kumisaappaan uskoa..

• Usko Toivonen

Mikäpäs siinä, pane toimeksi vaan sen saappaasi kanssa.

Tässä sinulle on haastetta:

38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        Apt. 5.

Mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan kykene kukistamaan, kun taas mikä on
        ihmisestä niin se tyhjiin raukeaa.

Näin se vaan on.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

Mikäpäs siinä, pane toimeksi vaan sen saappaasi kanssa.

Tässä sinulle on haastetta:

38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40. Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        Apt. 5.

Mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan kykene kukistamaan, kun taas mikä on
        ihmisestä niin se tyhjiin raukeaa.

Näin se vaan on.

Jumala on ihmisen luoma, joten se tyhjiin raukeaa.
        Se että viittaat raamattuun, ihmisten kirjoittamaan kirjaan, ainoastaan vahvistaa sen että Jumala on ihmisen luoma.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

Jumala on ihmisen luoma, joten se tyhjiin raukeaa.
        Se että viittaat raamattuun, ihmisten kirjoittamaan kirjaan, ainoastaan vahvistaa sen että Jumala on ihmisen luoma.

Niin. tuo mitä apostolien teoissa on kirjoitettu n. 2000 vuotta sitten, pitää vieläkin
        paikkansa.

Jeesuksen nimi on ihmisten huulilla vielä tänäänkin.

" mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa "

Totisinta totta, vaikka heti apostolisena aikana alkoivat vainot Jeesuksen nimeä
        avukseen huutavia kohtaan, niinkuin Raamattu ja historiankirjoitukset todistavat, niin ei kukaan ole pystynyt heitä kukistamaan, eikä tule pystymään.

Todistettavasti.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

Niin. tuo mitä apostolien teoissa on kirjoitettu n. 2000 vuotta sitten, pitää vieläkin
        paikkansa.

Jeesuksen nimi on ihmisten huulilla vielä tänäänkin.

" mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa "

Totisinta totta, vaikka heti apostolisena aikana alkoivat vainot Jeesuksen nimeä
        avukseen huutavia kohtaan, niinkuin Raamattu ja historiankirjoitukset todistavat, niin ei kukaan ole pystynyt heitä kukistamaan, eikä tule pystymään.

Todistettavasti.

Allah ja Krishna ovat myös satojen miljoonien ihmisten huulilla.
        Kuten myös horoskoopit, homeopaattiset lääkkeet ja kuummitukset.

Todistaako se että ne eivät ole pelkkää huuhaata? Ei tietenkään.

Satukirjaan viittaaminen ei ole mitään keskustelua. Se osoittaa vain sen, että kyky ajatella itsenäisesti on täysin olematon.

Olisiki mielenkiintoista nähdä miten kristitty ja hindulainen keskustelevat keskenään, kopioimalla lauseita Raamatusta ja Gitasta.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

Allah ja Krishna ovat myös satojen miljoonien ihmisten huulilla.
        Kuten myös horoskoopit, homeopaattiset lääkkeet ja kuummitukset.

Todistaako se että ne eivät ole pelkkää huuhaata? Ei tietenkään.

Satukirjaan viittaaminen ei ole mitään keskustelua. Se osoittaa vain sen, että kyky ajatella itsenäisesti on täysin olematon.

Olisiki mielenkiintoista nähdä miten kristitty ja hindulainen keskustelevat keskenään, kopioimalla lauseita Raamatusta ja Gitasta.

Onhan niitä uskontoja, mutta todistettavasti Jeesuksen nimeä avukseen huutavien
        vainot, sekä Raamatun ilmoituksen mukaan, että historian kirjoitusten mukaan, alkoi heti apostolisena aikana. Ja Raamatun ilmoitusta vastaan hyökätään, mutta Jumalan Sana on ja pysyy " ennen taivas ja maa katoaa, mutta minun
        sanani pysyvät".

En tunne kovin tarkkaan muita uskontoja, mutta luulisin, ettei vastaavaa uskontoa ole, kuin usko Jeesuksessa tapahtuneeseen syntien sovitukseen.

On vain yksi, joka on voittanut kuoleman ja noussut kuolleista.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

vainot, sekä Raamatun ilmoituksen mukaan, että historian kirjoitusten mukaan, alkoi heti apostolisena aikana. Ja Raamatun ilmoitusta vastaan hyökätään, mutta Jumalan Sana on ja pysyy " ennen taivas ja maa katoaa, mutta minun
        sanani pysyvät".

En tunne kovin tarkkaan muita uskontoja, mutta luulisin, ettei vastaavaa uskontoa ole, kuin usko Jeesuksessa tapahtuneeseen syntien sovitukseen.

Noin 66% maapallon väestöstä EIVÄT ole kristittyjä. Olette siis vähemmistä ja osuus pienenee vuosi vuodelta.

Jumalasta ja Jeesuksesta ei ole ainuttakaan todistetta, muuta kuin tämä yksi vanha kirja.
        Vanhoja kirjoja on vaikka kuinka paljon, eikä niiden totuusarvoa mitata sillä, miten lujaa niitten nimiä huudetaan.

Todisteet ratkaisevat ja näitä todisteita ei ole eikä tule.
        Vaikka kuinka esittäisi yksittäistapauksia missä joku on saanut rukouksiinsa vastauksia tms. tosiasia on se, että todisteita ei ole.

Jos tietää vähääkään todennäköisyyslaskennata, tietää se, että jos miljoona ihmistä rukoilee, niin sattuma pitää huolen siitä että muutama heistä "saa vastauksen".

Tästä syystä subjektiiviset "todisteet" eivät ole minkään arvoisia.

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

Noin 66% maapallon väestöstä EIVÄT ole kristittyjä. Olette siis vähemmistä ja osuus pienenee vuosi vuodelta.

Jumalasta ja Jeesuksesta ei ole ainuttakaan todistetta, muuta kuin tämä yksi vanha kirja.
        Vanhoja kirjoja on vaikka kuinka paljon, eikä niiden totuusarvoa mitata sillä, miten lujaa niitten nimiä huudetaan.

Todisteet ratkaisevat ja näitä todisteita ei ole eikä tule.
        Vaikka kuinka esittäisi yksittäistapauksia missä joku on saanut rukouksiinsa vastauksia tms. tosiasia on se, että todisteita ei ole.

Jos tietää vähääkään todennäköisyyslaskennata, tietää se, että jos miljoona ihmistä rukoilee, niin sattuma pitää huolen siitä että muutama heistä "saa vastauksen".

Tästä syystä subjektiiviset "todisteet" eivät ole minkään arvoisia.

>> Jumalasta ja Jeesuksesta ei ole ainuttakaan todistetta, muuta kuin tämä yksi vanha kirja. >>

Itse asiassa eva yms.nkeliumit ovat kukin oma kirjansa, kuten myös apostolien teot yms.

>> Vanhoja kirjoja on vaikka kuinka paljon, eikä niiden totuusarvoa mitata sillä, miten lujaa niitten nimiä huudetaan. >>

Avuksi huutaminen on raamatullinen termi, mikä voi yhtä hyvin tarkoittaa äänetöntä ajatuksen huokausta, Jumala tietää ja kuulee ajatuksemmekin.

Jeesuksen aikalaistodistajat kirjoittivat mm. apostolien teot ja aikalaistodistajia
        oli suuret joukot.

Kuooleista ylösnoussut Jeesus näyttäytyi yli viidelle sadalla miehelle ja siihen lisäksi naiset joista ei ole mainintaa kuin muutamien osalta.

39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40. Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. ( apt. 10. )

Jos sinä rukoilet Jumalaa, Jeesuksen nimessä, ja Hän vastaa rukoukseesi ( jopa ajatuksissa huokaamaasi ), niin on se vaan melkoinen todiste Jumalan
        olemassaolosta.

Monien Jeesukseen uskovien kokemukset uskoontulosta ovat myös todiste Jumalan olemassaolosta, mm. näyt ja ilmestykset.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

>> Jumalasta ja Jeesuksesta ei ole ainuttakaan todistetta, muuta kuin tämä yksi vanha kirja. >>

Itse asiassa eva yms.nkeliumit ovat kukin oma kirjansa, kuten myös apostolien teot yms.

>> Vanhoja kirjoja on vaikka kuinka paljon, eikä niiden totuusarvoa mitata sillä, miten lujaa niitten nimiä huudetaan. >>

Avuksi huutaminen on raamatullinen termi, mikä voi yhtä hyvin tarkoittaa äänetöntä ajatuksen huokausta, Jumala tietää ja kuulee ajatuksemmekin.

Jeesuksen aikalaistodistajat kirjoittivat mm. apostolien teot ja aikalaistodistajia
        oli suuret joukot.

Kuooleista ylösnoussut Jeesus näyttäytyi yli viidelle sadalla miehelle ja siihen lisäksi naiset joista ei ole mainintaa kuin muutamien osalta.

39. Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        41. ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. ( apt. 10. )

Jos sinä rukoilet Jumalaa, Jeesuksen nimessä, ja Hän vastaa rukoukseesi ( jopa ajatuksissa huokaamaasi ), niin on se vaan melkoinen todiste Jumalan
        olemassaolosta.

Monien Jeesukseen uskovien kokemukset uskoontulosta ovat myös todiste Jumalan olemassaolosta, mm. näyt ja ilmestykset.

"Itse asiassa eva yms.nkeliumit ovat kukin oma kirjansa, kuten myös apostolien teot yms."

Ok. Korjaan:
        Jumalasta ja Jeesuksesta ei ole ainuttakaan todistetta, muuta kuin muutama vanha kirja

"Monien Jeesukseen uskovien kokemukset uskoontulosta ovat myös todiste Jumalan olemassaolosta, mm. näyt ja ilmestykset."

Ei ole.

Tai jos on, niin silloin Allahiin uskovien kokemukset ovat todiste Allahin olemassaolosta. Kummituksiin uskovien kokemukset ovat todiste kummitusten olemassaolosta .

• Usko Toivonen
        * kirjoitti:

"Itse asiassa eva yms.nkeliumit ovat kukin oma kirjansa, kuten myös apostolien teot yms."

Ok. Korjaan:
        Jumalasta ja Jeesuksesta ei ole ainuttakaan todistetta, muuta kuin muutama vanha kirja

"Monien Jeesukseen uskovien kokemukset uskoontulosta ovat myös todiste Jumalan olemassaolosta, mm. näyt ja ilmestykset."

Ei ole.

Tai jos on, niin silloin Allahiin uskovien kokemukset ovat todiste Allahin olemassaolosta. Kummituksiin uskovien kokemukset ovat todiste kummitusten olemassaolosta .

>> Ei ole. >>

Kovin luulet olevasi varma asian suhteen.

Miksi luulet uskovien olevan varmoja Jumalan olemassaolosta?

Minunkin uskoni Jumala vahvisti, ottamalla kipuni pois, välittömästi ajatuksissani huokaistuani taivaan Isän puoleen " Isä ota nämä kivut pois" ja ne lähti samassa hetkessä.

Lisäksi aikalaistodistajat todistivat:

42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        apt. 10.

1. Kor. 15:6

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.

Ja tuohon veljien suureen todistajajoukkoon vielä naiset lisäksi.

• *
        Usko Toivonen kirjoitti:

>> Ei ole. >>

Minunkin uskoni Jumala vahvisti, ottamalla kipuni pois, välittömästi ajatuksissani huokaistuani taivaan Isän puoleen " Isä ota nämä kivut pois" ja ne lähti samassa hetkessä.

42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        apt. 10.

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.

"Kovin luulet olevasi varma asian suhteen."

Samoin sin.

"Minunkin uskoni Jumala vahvisti, ottamalla kipuni pois, vlittmsti ajatuksissani huokaistuani taivaan Isn puoleen " Is ota nm kivut pois" ja ne lhti samassa hetkess"

Mynnn sen ett uskolla saattoi olla tss suuri vaikutus. Mutta se, onko uskon kohde olemassa on taas aivan eri asia.
        Sit se ei todista.

• *
        * kirjoitti:

"Kovin luulet olevasi varma asian suhteen."

Samoin sin.

"Minunkin uskoni Jumala vahvisti, ottamalla kipuni pois, vlittmsti ajatuksissani huokaistuani taivaan Isn puoleen " Is ota nm kivut pois" ja ne lhti samassa hetkess"

Mynnn sen ett uskolla saattoi olla tss suuri vaikutus. Mutta se, onko uskon kohde olemassa on taas aivan eri asia.
        Sit se ei todista.

Pyydän anteeksi näitä kirjoitusvirheitä mutta puhelimella on hankala kirjoittaa.

• Usko Toivonen kirjoitti:

>> Ei ole. >>

apt. 10.

Usko Toivonen:
        "Lisäksi aikalaistodistajat todistivat:..".

• Usko Toivonen kirjoitti:

sanani pysyvät".

Usko Toivonen>:>
        "On vain yksi, joka on voittanut kuoleman ja noussut kuolleista".

• Inhottava realisti
        Tapio522 kirjoitti:

Usko Toivonen:
        "Lisäksi aikalaistodistajat todistivat:..".

Yksikään todisteesi ei todista yhtään mitään. Kysessä ovat kuulopuheet.

Noina aikoina ihmiset suhtautuivat uskontoon fanaattisesti. Nykyään enin osa ihmisistä ymmärtää asioiden suhteellisuuden.

• DoctorT

Ilmeisesti provo!

Mutta ellei, olisi mielnekiintoista tietää uskoontulosi tapahtumana. Kasvusi ja kasvuyhteisösi. Se toisi vastauksen, jos tilanteesi tosi!

• von bulke

Samaa mieltä olen. Provohan tämä on. Soitteleppa veli, kun ehdit.

• Kristuksen lammas

Aloittajalle

Kirjoitin sinulle hienon vastauksen,mutta klikkasin sen vahingossa pois kun olin sitä tunnin väsännyt.No tais olla soopaa kun näin kävi.Mutta lueppa David Wilkkerssonin kirja "miksi hurskas kärsii" ja kuuntele Niilon saarna savi-astia.Voimia ja siunausta.

Laitan tähän linkin

http://www.saarna.net/saarna.php?id=264

• Buddha_Arska

Rakasta Jeesusta - mie en koskaan tehny niin...

Rakasta entistä vaimoasi- miekään en koskaan tehny niin....

Rakasta vihollistasi....-.mie en koskaan tee niin...

"Hallelujaa": huusi Jeesus kun ratsasti Halle -nimisellä aasilla kohti Jerusaalemia, halle...en helevetissäkään keksi mitään vastinetta kyseiselle sotahuudolle...

Rukiih..ver...on itäsuomen kieltä ja tarkoittaa...että mentäiskös pojat paarhin ja tilattais yhdet vielä...jos tää on lian kallis niin isä maksatko sie tuon kaiken...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      153
      7164
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5986
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      143
      5229
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      48
      4727
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4068
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      71
      3264
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      63
      3229
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2972
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      47
      2467
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      18
      2369
    Aihe