Jethro laihduttaa - syö 4 tunnin välein

Pedhro

Wi ole onnistunut tähän mennessä.
"Kaikki dieetit olen kerran koittanut."
Eli kyllä VHH:takin on sitten kokeiltu ja miksei olisi, lienee maiilman tunnetuin dieetti.

://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1476796/jethro-rostedt-oivalsi-tama-menetelma-laihduttaa

Katsotaan nyt mitä seuraa kun syö neljän tunnin välein.

23

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liana

      Ensinnäkin linkkisi ei toimi
      http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1476796/jethro-rostedt-oivalsi-tama-menetelma-laihduttaa

      Toisekseen ei Jethro tuossa sano olleensa VHH-ruokavaliolla eikä varsinkaan kerro minkälaisella, pelkkä karppaus tai VHH kun voi todellisuudessa olla mitä vain mielikuvamarkkinointia kuten tällä paltalla saamme päivittäinluke, niin ihmeellisiä käsityksiä ihmisillä on karppaamisesta ja karppaajista.

      Ja kolmanneksi: itse olen KAIKILLE neuvomilleni ihmisille painottanut SÄÄNNÖLLISTÄ syömistä ja riittävästi, nälkä ei saa jäädä ruokailun jälkeen! Lounaita ei saa jättää välistä! Sikäli tuo ohje siis kuulostaa järkevältä. Saman ohjeen olen muuten itse saanut joskus lääkäriltä, mitään muuta järkevää neuvoa en vatsakipuihini saanutkaan, ongelmiani vähäteltiin.

      (Pahinta on korvata lounas leivällä ja pitkittää oikeaa ruokailua liian myöhään iltaan, jolloin nälkä on jo valtava ja ruokaa pitää saada pian ja hiilihydraattipitoista!)

      • mikä on nälkä?

        En ymmärrä tuota jatkuvaa nälkää. Mistä sellaisen oikein saa vai oisiko kysymys siitä korvien välistä? Kerro, kun sinulla tuntuu olevan kokemusta.

        Minua kiusaa useimmiten se että on vähän niinkuin pakko syödä kun muuten menee heikkoon kuntoon, ei jaksa liikkua ja niin edespäin. Joskus ennen treenejä olisi aina hyvä syödä kunnolla mutta kun ei ole sellaista nälkää että maistuisi.

        Joskus on kyllä kausia että vähännälättääkin mutta aina vaan hevemmin, kumma juttu.

        Lihava en ole.


      • Lääkäriin siitä Hus.
        mikä on nälkä? kirjoitti:

        En ymmärrä tuota jatkuvaa nälkää. Mistä sellaisen oikein saa vai oisiko kysymys siitä korvien välistä? Kerro, kun sinulla tuntuu olevan kokemusta.

        Minua kiusaa useimmiten se että on vähän niinkuin pakko syödä kun muuten menee heikkoon kuntoon, ei jaksa liikkua ja niin edespäin. Joskus ennen treenejä olisi aina hyvä syödä kunnolla mutta kun ei ole sellaista nälkää että maistuisi.

        Joskus on kyllä kausia että vähännälättääkin mutta aina vaan hevemmin, kumma juttu.

        Lihava en ole.

        Syömishäiriön orastavat oireet on diaknoosi sulle "mikä on nälkä?" tyypille! Syömishäiriöihin nimittäin kuuluvat yli ja ali nälkä, ahmiminen sekä syömättömyys.


      • mikä on nälkä?
        Lääkäriin siitä Hus. kirjoitti:

        Syömishäiriön orastavat oireet on diaknoosi sulle "mikä on nälkä?" tyypille! Syömishäiriöihin nimittäin kuuluvat yli ja ali nälkä, ahmiminen sekä syömättömyys.

        Ai? Lääkärillekö? Ehkä sitten kun paino alkaa putoamaan liikaa (BMI on nyt n. 26) ja terveys horjumaan. Mutta kenties kokeilen ensin VHH:ta, VHH:laisten elämä kun tuntuu pyörivän niin kovasti nälän pelossa.


      • Anonyymi
        mikä on nälkä? kirjoitti:

        En ymmärrä tuota jatkuvaa nälkää. Mistä sellaisen oikein saa vai oisiko kysymys siitä korvien välistä? Kerro, kun sinulla tuntuu olevan kokemusta.

        Minua kiusaa useimmiten se että on vähän niinkuin pakko syödä kun muuten menee heikkoon kuntoon, ei jaksa liikkua ja niin edespäin. Joskus ennen treenejä olisi aina hyvä syödä kunnolla mutta kun ei ole sellaista nälkää että maistuisi.

        Joskus on kyllä kausia että vähännälättääkin mutta aina vaan hevemmin, kumma juttu.

        Lihava en ole.

        Jos ihmisellä on insuliiniresintenssi niin hän ei ole kylläiseksi vaikka söisi miten paljon. Silloin on jatkuvasti nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmisellä on insuliiniresintenssi niin hän ei ole kylläiseksi vaikka söisi miten paljon. Silloin on jatkuvasti nälkä.

        "Jos ihmisellä on insuliiniresintenssi niin hän ei ole kylläiseksi vaikka söisi miten paljon. Silloin on jatkuvasti nälkä."

        Täysin älytön väite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihmisellä on insuliiniresintenssi niin hän ei ole kylläiseksi vaikka söisi miten paljon. Silloin on jatkuvasti nälkä."

        Täysin älytön väite.

        Valitettavasti se on totta. Insuliiniresintessistä kärsivä voi helposti syödä kilon ranskalaisia perunoita ja paketin kalapuikkoja (18kpl) yhdellä aterialla ja silti pitää syödä kyytipojaksi vielä jotain makeaa, jotta nälkä lähtee.


      • Anonyymi

        "painottanut SÄÄNNÖLLISTÄ syömistä ja riittävästi

        Ruokaileminen säännöllisin aikavälein on varmasti eduksi eli siihen kannattaa pyrkiä pitämällä/säätämällä ateriat riittävän vähäkalorisina. Kun säännöllisten aikavälein toistuvat ateriat tuovat vain pieniä energiapaakkuja niin on vähemmän mahdollisuutta lihoamiseen (tai laihdutuksen hidastumiseen) koska elimistöllä on hiilihydraateille ja sokereille puskurivarasto (mutta se on vain noin 2000 kCal vetoinen, eikä aina ole aivan tyhjä). Jos ajatellaan että EU standarihenkilön (tukeva, tanakka, pönäkkä) energiankulutus on 2000 kCal/vrk, niin se on vain noin 1.39 kCal minuutissa. Mutta minuutissa voi helposti hotkaista 1000 kCal tai enemmänkin etenkin jos ruuanvalmistuksessa käytetään lampppuöljyä, oravanruokaa, t.m.s. lihottavaa öljyä/rasvaa. Yksi tavallinen 200 g suklaalevy on 1100 kCal ja se on ihan helposti mahdollista hotkaista minuutissa. Iso energiapaakku siis joko vuotaa yli hiilihydraatti sokeri -puskurivaraston ja elimistö muuntaa sen läskiksi, tai jos iso energiapaakku on öljyä/rasvaa niin se lurahtaa lähes suoraan vyötärölle.

        Mutta tuon säännöllisyys-ohjeen yli menee aivan ehdoton sääntö joka koskee kaikkia ihmisiä, ei pelkästään laihduttajia ja painonhallitsijoita: Ei saa syödä silloin kun selvästi ei ole nälän tunne.

        "nälkä ei saa jäädä ruokailun jälkeen!"

        Tuo ei ole edes toitottamista vaan puhdasta hölisemistä. Aivan saman kuin (huutamalla) hölisisi että: Dietaarinen hätätila ei saa jäädä dietaarisen tyhjennyksen jälkeen.

        Minulla nälän tunteet poistuvat pian (noin 5 min) sen jälkeen kun olen aterioinut noin 13 kCal (yksi sokerinpala) ja 80 kCal pitää nälän tunteita hyvin poissa vähintään tunnin ajan.

        Laihtumista ei voi lainkaan tapahtua ilman että (usein ja tuntien mittaisia aikajaksoja) kokee nälän tunteita. Nälän tunteet ovat hormonitoimintaa jotka kiusaavat/ohjaavat ihmisen lihapatojen äärelle silloin kun elimistö alkaa käyttämään energiaksi vararavintoa eli tuttavallisesti läskiä. Etenkin yön/unen jälkeen ei ole syytä nauttia aamiaista jos sietää/kykenee olla sitä ilman. Unijakso vie elimistön paastotilaan (tai sen lähelle) eli kuluttamaan läskiä ja laihduttajan kannattaa ylläpitää paastotila niin pitkään kuin olo on siedettävä.


    • kokeileVHHta

      Aikaisemmassa viestissä sanoit että "Lihava en ole" , mutta nyt kerrotkin olevasi sairas ja lihava" (BMI on nyt n.26) ja terveys horjumaan"... Ennen treenejä ei kannata syödä vaan niiden jälkeen mikäli haluaa ruuasta maksimaalisen hyödyn, jos syöminen on hankalaa yleensäkin, niin kuin kerroit.... Kannattaa katsoa myös mitä syö sillä BMIisi kertoo että turhia kaloreita ja hiilareita on tullut ahdettua... Heikkouden tunteeseen syöminenkin on kiinni korvien välistä, syö nälkään äläkä tunteisiin!

      • mikä on nälkä?

        Mitähän sinäkin luit?

        BMI 26 ei ole lihava, lihavuus aloitetaan laskemaan vasta BMI 30:stä. Ylipainoa 26 voi olla mutta lihaksikkaalla (kuten minä) sitä ei ylipainona pidetä.

        Ja kuten sanoin, "ehkä sitten kun paino alkaa putoamaan liikaa ja terveys horjumaan" niin sitten pitää tehdä jotain mutta paino ei ole menossa alaspäin eikä ole mitään merkkejäkään terveyden horjumisestakaan.

        Mutta nälkä ei juuri ole. Jos en urheilisi niin voisi olla että söisin paljon vähemmän. Voi tosin olla että sitten kun söisi vähemmän niin se nälkäkin tulisi, ainakin useammin kuin nyt.


    • Albert Järvinen

      Tuo Turkulainen läski idiootti ei tuu ikinä laihtumaan, syö mieluummin vaikka asiakkaansa kuin on nälissään.

      • Anonyymi

        Taitaa olla Jetrolla esidiabetes johon syö Metformiinia. Ja sepä laihduttaa. Eli suurin osa Jetron laihdutusjulkisuudesta olisi Metformin ansiota?


    • Anonyymi

      Jethro Rostedt kusetti diili-ohjelmassakin niin nytkin pip-pallon vatsaan laittanut tai vatsan ohitusleikkauksessa se on fakta tuo mies on patalaiska veikkaan että vielä lähtee 10-20kg siltä pois 2020 loppuun.nahka roikkuu rahalla saa sen leikattuu pois kuten jeti tulee tekemään.tietämättömiin ihmisiin tuo roska menee läpi stö hyvin treenaa paskan marjat

      • Anonyymi

        Näin on. Kulissia vain pidetään yllä höpinöillä. Totuuden kertominen olisi oman heikkouden myöntämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Kulissia vain pidetään yllä höpinöillä. Totuuden kertominen olisi oman heikkouden myöntämistä.

        Jokohan olisi aika alkaa uskomaan että nykyiset ravintosuositukset makaavat erittäin heikolla tieteellisellä perustalla??

        Sokeri on tämä päivän tupakka.
        Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla läheskään sillä tavalla kuin monet yhä uskovat.
        Tyydyttyneestä rasvata ei ole ikinä osoitettu terveyshaitttoja.
        Nykyinen kolesteroliteoria on väärässä.
        Margariineista ja kevyttuotteista ei ole ikinä osoitettu terveyshyötyä.
        Myös kokojyvätuotteet nostavat verensokeria rajusti.
        Ihmisen ei tarvitse syödä sokeria/hiilihydraattia aivoje toinnan auttamiseksi.
        THL:n suositus 50% energiasta aiheuttaa sairauksia.
        Diabetesliiton olisi aika tunnustaa että diabetes on sairaus ja keskittyä puhumaan itse sairauden eikä sen oireiden hoidosta.
        Tiukka LCHF (VHH) on tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseenperustuen sopiva hoitomuoto diabeteksessa ja ylipainossa.


    • Anonyymi

      Koko ketju on täysin SUOMI24 kaatopaikan arvoinen.

    • Anonyymi

      "Kaikki dieetit olen kerran koittanut."

      LCHF -tee alusta-tee oikein.

    • Anonyymi

      Jokohan olisi aika alkaa uskomaan että nykyiset ravintosuositukset makaavat erittäin heikolla tieteellisellä perustalla??

      Sokeri on tämä päivän tupakka.
      Kaloriteoria ei toimi ihmisen kohdalla läheskään sillä tavalla kuin monet yhä uskovat.
      Tyydyttyneestä rasvata ei ole ikinä osoitettu terveyshaitttoja.
      Nykyinen kolesteroliteoria on väärässä.
      Margariineista ja kevyttuotteista ei ole ikinä osoitettu terveyshyötyä.
      Myös kokojyvätuotteet nostavat verensokeria rajusti.
      Ihmisen ei tarvitse syödä sokeria/hiilihydraattia aivoje toinnan auttamiseksi.
      THL:n suositus 50% energiasta aiheuttaa sairauksia.
      Diabetesliiton olisi aika tunnustaa että diabetes on sairaus ja keskittyä puhumaan itse sairauden eikä sen oireiden hoidosta.
      Tiukka LCHF (VHH) on tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseenperustuen sopiva hoitomuoto diabeteksessa ja ylipainossa.

      • Anonyymi

        Kuten ylläolevasta tekstistä voimme havaita, aivot eivät toimi ilman sokeria.
        Sama teksti kopioitu kahteen kertaan kaikkine kirjoitusvirheineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten ylläolevasta tekstistä voimme havaita, aivot eivät toimi ilman sokeria.
        Sama teksti kopioitu kahteen kertaan kaikkine kirjoitusvirheineen.

        Alkuperäinen lienee vekun blogissa. Vekulla on uskonnollinen mania käännyttää ihmisiä LCHF-dieetin. Vaikka valehtelemalla.


    • Anonyymi

      Leikkauksella laidutteneen näköinen.

      • Anonyymi

        Sitä mieltä olen minäkin, että hänelle on tehty vatsalaukun ohitusleikkaus, kun yhtä äkkiä laihtunut suuren kilomäärän.


    • Anonyymi

      Jethro on siis kokeillut kaikki julkkisten myymät nettidieetit ja todennut ne huonoiksi, tämänhän tosin tietää kaikki normaalijärkiset ihmiset jo muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      135
      2242
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      1864
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      100
      1815
    4. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1565
    5. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      83
      1440
    6. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      97
      1201
    7. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      286
      1187
    8. 296
      1040
    9. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      879
    10. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      59
      846
    Aihe