Ketä äänestät?

dazu

Vaihtoehtoina on vanha KGP:n nokkamies Paavo Väyrynen, nousukas ja suuryritysjohtajien etua ajava Sauli Niinistö, homojen oikeuksia yli lasten oikeuksien ajava Pekka Haavisto, eduskunnan auton ominut Paavo Väyrynen, miljoonia ja miljardeja erottamaan kykenemätön rasistien ja työstään narsististen nokkamies Timo Soini, bimbo Eva Biaudet, kilpakävelijän meriiteillä maailmaavalloittava Sari Essayah ja vain varattomille ahneutta ja katkeruutta ajava divarijalkapalloilija Paavo Arhinmäki.

64

166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aku Ankkaa tai Bat Mania - loppukiri ratkaisee.

• Jos pistät ML-dazu, voin pistää ML-ttuplai .

• dazu kirjoitti:

Jos pistät ML-dazu, voin pistää ML-ttuplai .

Yks ääni - eikä edes oma. Mut hei - onko tää sitä hyvä veli juttua mistä lehdet ja netti puhuu. Mä en halua olla sellasessa mukana - varsinkaan ku ei ees oo veljee.

• Dazu-Z
        ttuplai kirjoitti:

Yks ääni - eikä edes oma. Mut hei - onko tää sitä hyvä veli juttua mistä lehdet ja netti puhuu. Mä en halua olla sellasessa mukana - varsinkaan ku ei ees oo veljee.

Mun iskulause on, äänestä dazua, niin dazu äänestää sinua.

• Paavo presidentiksi

Eduskunnan auton ominutta Paavo Väyrystä.

• Lipposta tarkoitin. Lipponen sen auton omi.

• tapu tap

Soini sai ääneni jo ennakkoon.

• MMies

EVANKELISTAKSI AIKOVAA HELLUNTAIHIHHULI, ESSAIYHAIA JOKA TIETÄÄ, ETTÄ MAAILMANKAIKKEUSU ON 4000 VUOTTA VANHA PANNUKAKKU

• Eva Biaudet

• -ok-

onko sulla ja evalla kuukautiset samaan aikaan?

• Dazu-Z

Vaimoko äänestää myös? Sitä se ihastus teettää.

• -ok- kirjoitti:

Etkö mitään muuta keksiny? Tyyppi on vielä saanu 4 plussaaki... Mä alan pikkuhiljaa olla vaimoni kanssa samaa mieltä siitä, että en kuulu tälle palstalle.

• heka.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Etkö mitään muuta keksiny? Tyyppi on vielä saanu 4 plussaaki... Mä alan pikkuhiljaa olla vaimoni kanssa samaa mieltä siitä, että en kuulu tälle palstalle.

RKP:n palstalle siis!

• Dazu-Z kirjoitti:

Vaimoko äänestää myös? Sitä se ihastus teettää.

En tiedä ketä äänestää, mutta luulen sen äänestävän Niinistöä.

En tiedä kuinka kummaliselta se susta kuulostaa, mutta yhä edelleen ollaan vaimon kanssa kaksi eri ihmistä joilla on kuitenkin vähä eri näkemykset asioista.

• heka. kirjoitti:

RKP:n palstalle siis!

Mieti ny oikiasti mitä Halonenkaan on mitään saanut Presidenttiytensä aikana aikaseksi.

Niin?

• puskalisko
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mieti ny oikiasti mitä Halonenkaan on mitään saanut Presidenttiytensä aikana aikaseksi.

Niin?

ihan hyvää keskustelua alkuaikoina. Myönnän, nyt se on pari vuotta ollu aika yrmy. Ja myönnän, mä äänestin. Mistä mieleen, liian vanhaa ei uskalla enää äänestää, kun se saattaa muuttua yrmyksi vanhetessaan lisää.

• puskalisko kirjoitti:

ihan hyvää keskustelua alkuaikoina. Myönnän, nyt se on pari vuotta ollu aika yrmy. Ja myönnän, mä äänestin. Mistä mieleen, liian vanhaa ei uskalla enää äänestää, kun se saattaa muuttua yrmyksi vanhetessaan lisää.

Juuri niin. Presidentin tehtävä on herättää sitä keskustelua(Niinistö, Lipponen ja Väyrynen pyrkivät sitä enemmänkin tyrehdyttämään). Lisäksi presidentin tehtävä on olla edustava keulakuva Suomelle. Ehdokkaista ei Biaudetia parempaa keulakuvaa löydy. Tavallisessa parisuhteessa oleva avakatseinen 4:n lapsen äiti, vielä niin kansainvälisellä nimellä varustettu, että suomalaisten on vaikea sitä kirjoittaa/lausua.

En tiedä kuvitteleeko joku, että huono-osaisten asema olisi presidentistä riippuvainen asia. Ei se kuitenkaan ole. Kenenkään yksittäisen ihmisen elämä ei tule muuttumaan miksikään uuden presidentin myötä. Suomelle kokonaisuudessaan sillä on kuitenkin merkitystä, että minkälainen junttura sinne äänestetään.

• ?
        -ok- kirjoitti:

sitähän sä jatkuvasti kyselet tuolla nuorten palstalla. Mites on omien kuukautistesi laita.

Joko on mummotauti iskenyt?

• Kookeepee hyvä:.!1%#

.

Kookeepee on näissä olosuhteissa paras valinta jos haluaa että palvelut säilyvät

.

• Taidat itse olla böö-Mooses fani kun listasta puuttui tuo äärioikeistolainen örisijä tyyppi.

• Täh?

• dazu kirjoitti:

Täh?

Mietin vastaisuudessa tarkemmin, ettet väärää tietoa jakele.

"eduskunnan auton ominut Paavo Väyrynen"

Mistä minä olisin voinut lukemani perusteella tietää, että Lipposta tarkoitit.

• pientalonpoika kirjoitti:

Mietin vastaisuudessa tarkemmin, ettet väärää tietoa jakele.

"eduskunnan auton ominut Paavo Väyrynen"

Mistä minä olisin voinut lukemani perusteella tietää, että Lipposta tarkoitit.

Korjaan kirjoitusvirheeni. "Mietin" pitää olla mieti.

• nc0v89b7089

• PUHTAAKSIKIRJOITUS:

Vaihtoehtoina on vanha KGP:n nokkamies Paavo Väyrynen, nousukas ja suuryritysjohtajien etua ajava Sauli Niinistö, homojen oikeuksia yli lasten oikeuksien ajava Pekka Haavisto, eduskunnan auton ominut Paavo Lipponen, miljoonia ja miljardeja erottamaan kykenemätön rasistien ja työstään narsististen nokkamies Timo Soini, bimbo Eva Biaudet, kilpakävelijän meriiteillä maailmaavalloittava Sari Essayah ja vain varattomille ahneutta ja katkeruutta ajava divarijalkapalloilija Paavo Arhinmäki.

• tiesikkö sitä

Eduskunnan työhuoneen hän omi, vaikka oli eläkeläinen.

• Äikkäope

KGB on tavallisempi kirjoitusmuoto. Maailmaan valloittava kaksi eri sanaa. 6- arvosanasi.

• Äikkäope kirjoitti:

KGB on tavallisempi kirjoitusmuoto. Maailmaan valloittava kaksi eri sanaa. 6- arvosanasi.

KGP, tai KGB, kyse on transliteroinnillisista asioista. Maailmaavalloittava on kirjoitusvirhe, joten 4 on arvosanasi.

• Puska-Q
        dazu kirjoitti:

KGP, tai KGB, kyse on transliteroinnillisista asioista. Maailmaavalloittava on kirjoitusvirhe, joten 4 on arvosanasi.

Narsku-dazu ei virheitään myönnä.

• Dazu-Z
        Puska-Q kirjoitti:

Narsku-dazu ei virheitään myönnä.

Kyllä mä omat virheeni myönnän, mut toisten virheitä en myönnä omikseni.

• 5.linja

Sä kun olet tällainen 'mediapersoona', niin haluaisin mitä lyhyimmin ja eleettömimmin esittää sinut tästä keskustelusta jääviksi.

• KoppavaHoro

Mä äänestin jo. Ja vieläpä toisin kuin luulin. Jos tokalla on vastakkain Sale ja Väyrynen niin joudun jättämään tyhjän lapun ekaa kertaa elämässäni.

• Paavovaalit.

• Dazu-Z

Väyrynen?

• Dazu-Z kirjoitti:

Väyrynen?

Olen analyyttis-Marxilainen. En voi äänestää riistokapitalistia.

• temppuilija kirjoitti:

Olen analyyttis-Marxilainen. En voi äänestää riistokapitalistia.

Miten KGP-mies voi olla riistokapitalisti?

• dazu kirjoitti:

Miten KGP-mies voi olla riistokapitalisti?

Ajat muuttuvat. Ehkä äänestän sittenkin häntä. Mene ja tiedä.

• Jaa-a, kukahan noista ois eniten kiinnostunut suomalaisten työllistämisestä.
      Eli ketä kiinnostaisi elvyttää vientiteollisuutta palkansaajien rahoilla...Sauli?
      Voi se olla, että tälläkin kertaa äänestän Saulia.

Itse en kannata näitä kaiken maalman yritystukiaisia, koska niiden rahat valuu suoraan tai välillisesti aina ulkomaille. Laitettaan yrityksiä pystyy tukiaisilla ja myydään ne ulkomaille tai tehdään jotain keksintöjä, haetaan niiden kehittämiseen tukiaiset, patentoidaan ja myydään patentit ulkomaille....

Sisäinen devalvaatio, palkoista ja työttömyystuista -10%?
      Yrityksien verotuksen keventäminen?

• Vaikka eipä pressa tuommoisiin asioihin varmaan juurikaan voi vaikuttaa, mutta kuitenkin...

• Dazu-Z

Niinistö, tai Väyrynen.

• ~cissi~
        Richartti kirjoitti:

Vaikka eipä pressa tuommoisiin asioihin varmaan juurikaan voi vaikuttaa, mutta kuitenkin...

No eikö pitäisi äänestää sitä, jonka haluaa pois tekemästä päivänpolitiikkaa? Presidentin kädet on sidotut. Vienninedistäjänä voi toki toimia, kenen pärstä mahtaa olla universaalisti pätevin? Joka miellyttäisi niin Etelä-Amerikassa kuin Kiinassa?

• Pekka Haavistoa.

• puskalisko

äänestin Haavistoa. Alunperin ei ollut tarkoitus, mutta äänestyspaikalla paikallinen propellihattusetä aloitti kampanjoinnin Haavistoa vastaan. On kuulema inhottavaa kun veteraanit eivät pääse linnanjuhliin kun siellä on homoja, ja olisi inhottavaa jos Haavisto pääsisi toiselle kierrokselle.

Eli kostin kopissa. Antakaa äänestää rauhassa jos toivotte parempaa tulosta.

• 5.linja

(naurua)

Aika pirun hyvä veto. Just tuollaisia ihmisiä tarvitaan enemmän.

• puskalisko
        5.linja kirjoitti:

(naurua)

Aika pirun hyvä veto. Just tuollaisia ihmisiä tarvitaan enemmän.

ONKO LISÄÄ HOMOFOOBIKKOJA? MULLON KUPONKI VIELÄ TOISELLEKIN ERÄLLE!

• puskalisko kirjoitti:

ONKO LISÄÄ HOMOFOOBIKKOJA? MULLON KUPONKI VIELÄ TOISELLEKIN ERÄLLE!

Mä oon natsifoobikko.

• 4D tähti

Kuka tahansa noista on nykyistä presidenttiä parempi, joten käytän äänestämiseen kuluvan ajan vaikka palstailuun.

• En ole vielä päättänyt. Intuitiolla mennään virallisena vaalipäivänä.

• "vanha KGP:n nokkamies Paavo Väyrynen"

Jos syyllistät ehdokasta, on syytä kertoa faktatiedot minkä johdosta olet herjaamiseen päätynyt.

Väyrynen itse kertoi vaalihaastattelussa siitä, kuinka Neuvostoliitto yritti myötävaikuttaa häneen Karjalaisen presidentiksi pääsemiseksi. Hän ei ollut käytettävissä. Sen sijaan Väyrynen vihjasi siihen suuntaan, että sosiaalidemokraateissa oli neukkulaa fanittavia.

Oli miten oli, nostan hattua viinitilan omistajalle ja hoivakodin hoitajalle.

"miljoonia ja miljardeja erottamaan kykenemätön rasistien ja työstään narsististen nokkamies Timo Soini"

Tähän valitettavasti en voi kommentoida kun en tästä mitään irti repinyt.

• Wikipedian mukaan Väyrynen peri KGP-kontaktit Kekkoselta. Väyrynen oli myös kieltänyt Moskovaa avaamasta arkistoja.

• dazu kirjoitti:

Wikipedian mukaan Väyrynen peri KGP-kontaktit Kekkoselta. Väyrynen oli myös kieltänyt Moskovaa avaamasta arkistoja.

Ahaa, sinä siis luet Wikipediaa kuin piru raamattua. Omapahan on valintasi, oma uskomuksesi. Minä taas kuuntelen ihmistä mieluummin ja sitten teen johtopäätökseni. Väyrynen itse kielsi tuon urbaanin väittämän Moskovan arkistojen avaamisen estosta. Tiitisen salaisten vakoilukansioiden avaamistakin perään kuulutti. Ei kai noin menettelisi mies, jos pelkäisi nimensä listalta löytyvän.

• dazu kirjoitti:

Wikipedian mukaan Väyrynen peri KGP-kontaktit Kekkoselta. Väyrynen oli myös kieltänyt Moskovaa avaamasta arkistoja.

Ahaa, sinä siis luet Wikipediaa kuin piru raamattua. Omapahan on valintasi, oma uskomuksesi. Minä taas kuuntelen ihmistä mieluummin ja sitten teen johtopäätökseni. Väyrynen itse kielsi tuon urbaanin väittämän Moskovan arkistojen avaamisen estosta. Tiitisen salaisten vakoilukansioiden avaamistakin perään kuulutti. Ei kai noin menettelisi mies, jos pelkäisi nimensä listalta löytyvän.

• Soini liian hyvä:.!1
        pientalonpoika kirjoitti:

.

Soini on liian arvokas hukattavaksi joten äänestän kuntiemne asiamiestä Väyrystä

.

• Mutta,,

Epäilemättä kuitenkin toisaalta jos puhutaan ihan pätevyydestä niin onhan Väyrynen ihan toiselta planeetalta verrattuna muihin ehdokkaisiin...Katsoin tänään suorana Väyrysen vaalitilaisuuden pirkanmaalta,ja olihan se aivan vertaansa vailla.
      Jos jostakin on maan isäksi niin Wäykystä kyllä on. 4

• <3

Väyrysen Paavoa äänestän. Hänestä tulee hyvä pressa. Paavolla on vankka kokemus, paljon tietoa, osaamista ja mielettömästi optimismia, positiivista energiaa. Eli juuri sitä, mitä tämä pessimismiin taipuvainen kansa tarvitsee.

Lisäksi Väyrysen puhetta on ilo kuunnella ja uskon, että hän edustaa Suomea hienosti kaikkialla missä liikkuu.

• Liisaa Ihmemaasta ajattelin äänestää. :-)

• Tarkoittaako tuo

nyt sitä ettet äänestä vaaleissa?

• Tarkoittaako tuo kirjoitti:

nyt sitä ettet äänestä vaaleissa?

Tulkita saa miten haluaa. Niinhän täällä aina tehdään. :-)

• Nr 6

Taisin jo äänestää voittajaa. http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=70646:kymen-lehtien-exit-poll-niinistoelle-53-prosenttia&catid=1:politiikka&Itemid=30#.TxEof8tMw7g.facebook
      Niinistö mennee läpi jo ensimmäisellä kierroksella. Toisella ainakin, joten muidenkin kannattaisi äänestää Niinistöä, koska se turha toinen kierros maksaa paljon, eikä tulos taatusti muutu.
      Jos ei halua äänestää Niinistöä, niin aina voi äänestää nukkuvien puoluetta. Helppoa ja mukavaa.

Nyt vain jännitetään kuka tulee hopealle, niin kuin sillä olisi jotain suurempaakin merkitystä.
      Kuinka moni muistaa edes entiset presidentit, saati sitten vaaleissa hävinneet?
      BB-nuoriso joutuu varmasti kysymään googlelta.

• Hyvä vitsi

kukaan ei oikeasti kehtaisi tunnustaa äänestävänsä pahviehdokasta,sätkynukkea.

• Et tälleen

Äänestin jo Haavistoa, koska
      Sauli: ei missään nimessä. Kokkeleita kiinnostaa enempi Kreikkalaisten elättäminen ja oma napa. Ne ajaa lisää eläkettä "huippu" johtajille.
      Väyrynen; joo olkoon vaan ammattilainen ja kokenut, mut voi kamala.
      Lipponen: Pöö-mies?
      Soini: ei halua itsekkään pressaksi, hän on siellä eriävän mielipiteen merkkinä.
      Arhimäki: kokemus ei riitä vielä, edustaa varsin mallikkaasti puoluettaan.
      Ketä ne muut on?

Haavisto on kokenut poliitikko ja sitä näyttää kiinnostavan Suomen asiat. Suomen työllisyys ja kehittäminen. Tuntee Suomen sisä- ja ulkopolitiikan.
      Sanavalmis, edustava, diplomaattinen.

• Helsinkiuutisten

tekstarikyselyssä Väyrysen kannatus 43%,,Paavo ja Suomen kansa murskaa erkkomedian haaveet!

• Et tälleen

HERRANJUMALA!!
        EIIII !

Ton on pakko olla provo.

• Hermanni -

Onvensuukysely ei tarkoita sitä, että ne tulee kotiovelle kyselemään. Vaan "kyselyä juuri äänestäneiden äänestäjien keskuudessa heidän poistuttuaan vaalihuoneistoista. "
      Sen tulokset ei meinaa yhtään mitään. Niinkui ei välttämättä mitkään gallupit.
      Niitä käytetään joskus vaalimainonnassa, mutta ei kannata antaa sen vaikuttaa.

Viime eduskuntavaalien aikaan Helsingin keskustassa oli isoja plakaatteja jostain nuoresta Sekoomus ehdokkaasta, jonka vaalilause oli "ovensuukyselyiden mukaan melkein läpi" Ahne nappisilmä oli laittanut naamansa kuvan siihen plakaattiin. Yak!!

Älkää taktikoiko, että "ketä muutki äänestää". Tehkää itse päätös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe