Millä logiikalla mies äänestää presidenttiä?

Gallup.

Presidentin tehtävä on johtaa Suomen ulkopolitiikkaa yhteistoiminnassa hallituksen kanssa ja toimia puolustusvoimien ylipäällikkönä. Moni mies on kertonut äänestäneensä Niinistöä, koska hänellä on mm. hyvä kokemus Suomen valtiontalouden hoitamisesta sekä johtamisesta. Ovatko nämä tärkeimmät ominaisuudet presidentille?

16

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitäisi varmaan äänestäessään miettiä, miten kyseinen henkilö hoitaa juuri presidentin virkaan kuuluvia tehtäviä. Valitettavasti minäkin äänestän sen mukaan, miten lähellä kyseisen henkilön maailmakatsomus on omaani. Moinen johti nuorempana usein oman etuni vastaiseen äänestyskäyttäytymiseen.

Tosin luulen moisen olevan perin tavallista.

• KoppavaHoro

Omaksi eduksi koetaan usein se, mikä hyödyttää itseään suoraan. Ja rahallisesti.

Minusta se on kummallinen ajatustapa.

Kun puhutaan politiikasta eli "yhteisten asioiden hoidosta", on vähintään yhtä ookoo tavoitella yhteistä ja yleistä hyvää. Joskus oman navan kustannuksella.

Jos haluaa sulautua enemmistön sekaan, niin sitten on paras vain äänestää sen kummempia ajattelematta. :(

• KoppavaHoro kirjoitti:

Omaksi eduksi koetaan usein se, mikä hyödyttää itseään suoraan. Ja rahallisesti.

Kun puhutaan politiikasta eli "yhteisten asioiden hoidosta", on vähintään yhtä ookoo tavoitella yhteistä ja yleistä hyvää. Joskus oman navan kustannuksella.

Jos haluaa sulautua enemmistön sekaan, niin sitten on paras vain äänestää sen kummempia ajattelematta. :(

On jäänyt mieleen yksi sattumus. Juttelin nuorena ja persaukisena opiskelijana vanhan kommarin kanssa siitä, miten se edelleen äänestää kommunisteja, vaikka on velaton asunto, auto, kesämökki jne. Ja minä porvari kitkutin opintotuella ja lainalla. Mehän äänestimme juuri omia etujamme ristiin.

• Hau Hau Champion
        KoppavaHoro kirjoitti:

Immu presidentiksi! Loppuu se ihmisten hyysääminen!

• Ratikkakuski kirjoitti:

On jäänyt mieleen yksi sattumus. Juttelin nuorena ja persaukisena opiskelijana vanhan kommarin kanssa siitä, miten se edelleen äänestää kommunisteja, vaikka on velaton asunto, auto, kesämökki jne. Ja minä porvari kitkutin opintotuella ja lainalla. Mehän äänestimme juuri omia etujamme ristiin.

Sanoisin et nykyinen politiikka on aikas keskellä (tai laidassa) kokonaisuudessaan - riippumatta puolueesta. Muutama ääripuolue aina välillä hyppää kehiin, mutta ne ovat aika marginaali-ilmiö. Näennäinen vastakkainasettelu saa toki tilanteen tuntumaan toiselta, mut todellisuudessa eroja ei juuri ole. Oikeastaan suurin osa äänestää etuaan vastaan (tai puolesta riippuen kuppiperspektiivistä), mutta koska parempaakaan ei ole tarjolla jatkamme hyväksi havaitulla linjalla.

• Suomen vai homojen etu?

No homo äänestää tietysti homoa. Ja muut presidenttiä.

• Mä sanoisin et logiikka - tai sen puute - on jossakin tunnemaailman syvissä syövereissä. Tunteille pitää kuitenkin keksiä peruste - ja mulle se on toi puolison vasemman nimettömän pituus. Tosimies ei kuitenkaan tunnusta olevansa tunteidensa orja vaan puhtaan rationaalinen faktoihin perustava päättäjä.

• Kaikki suomalaiset

Ulkopolitiikan ja kansainvälisten suhteiden hoito ovat presidentin tärkeimmät tehtävät. Niissä Haavisto on selvästi ansioituneempi.

• arpa mies

mä heitän kolikolla. Kruuna on niinistö ja klaava on haavisto..........
      Klaava tuli eli haavistoo äänestän

• Presidentin tärkein ominaisuus on olla kaunis koriste kakun päällä.

Vlitettavasti vain n. 85 000 suomalaista äänioikeutettua oli kanssani samaa mieltä.

Demokratia on siinä mielessä sieltä ja syvältä, koska enemmistö on aina väärässä ja tyhmilläkin on äänioikeus.

• ~cissi~

Mä näen jatkumon sääty-yhteiskunnan talonpoikien alamaisuudesta tämän päivän reunalla oleviin kansalaisiin (reunalla olevat lainattu Haavistolta).

Aateliston mielivallan alla kärsinyt talonpoika uskoi kuitenkin kuninkaansa hyvyyteen ja oikeudenmukaisuuteen. Samoin halutaan, että presidentti on oikeamielinen ja katsoo heikkojen puoleen, vaikka arjen ongelmiin ei voikaan suoraan vaikuttaa.

Toissapäivänä oli palmusunnuntai... Niinistö varmaan voittaa ja tulee olemaan asiallinen ja edustava presidentti, mutta sydänten presidentti hän ei voi olla.

• ........
    • 4D tähti

> Millä logiikalla mies äänestää presidenttiä?

Jos Marso Bjyrström kannattaa jotain, niin minä äänestän sitä toista.

• vili.
    • niin mitä?

Mitä hyötyy on edes pressasta suomes? Eihän sillä ole edes valtaa päättää asioista.

• Miehen logiikalla?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      188
      1315
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      612
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      564
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      560
    Aihe