Nuorisoko määrää tällä palstalla tahdin?

kasvakaa

Vai aikuiset?

Kuvitelkaa esim. ratikkakuskia kasvattajana. Perheen 20v nuori kirkuu, että hänellä on tylsää, niin ratikka ryntää ohjeistamaan, että laita televisio päälle?!

Muut "aikuiset" viihdytyskeskusta pitävät tunkevat musiikkia perään, että saadaan nuori pysymään tyytyväisenä.

Oletteko te aikuisia vai viihdytyskeskuksia? Tarvitseeko ongelmanuorille asettaa rajoja?

60

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zisel

:'D Meinasin tukehtua kahviini :D

• ap.

Ihme, että olet niinkin varoissasi, että pystyt kahvia juomaan.

• ap. kirjoitti:

Ihme, että olet niinkin varoissasi, että pystyt kahvia juomaan.

Kukas sinun sähkölaskusi maksaa ?

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Kukas sinun sähkölaskusi maksaa ?

Voin kuvitella, kuinka miehesi on asettanut lapsillenne rajoja, niin sinä olet ängennyt väliin kääntämään puheen muualle. Ylisuojelet lapsia.

• ap. kirjoitti:

Voin kuvitella, kuinka miehesi on asettanut lapsillenne rajoja, niin sinä olet ängennyt väliin kääntämään puheen muualle. Ylisuojelet lapsia.

Kuvittele rauhassa.

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Kuvittele rauhassa.

Tarvitseeko lapsi pelastajaa?

• ap. kirjoitti:

No jaa. - Et sinä ihan väärässä ole. - Minun lapsiani ei kyykytetä eikä kohdella kaltoin, mutta kyllä heillä silti rajat on. - Toistaiseksi aika väljät sellaiset eli niissä on varaa kiristää, jos tarvetta ilmenisi.

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

No jaa. - Et sinä ihan väärässä ole. - Minun lapsiani ei kyykytetä eikä kohdella kaltoin, mutta kyllä heillä silti rajat on. - Toistaiseksi aika väljät sellaiset eli niissä on varaa kiristää, jos tarvetta ilmenisi.

Lapsillasi on ylisuojellun ihmisen antamat ylisuojellut rajat. Kukaan muu heitä ei saa rajoittaa; ei edes heidän oma biologinen isänsä ja siitä pitää xena huolen. xena hemmottelee lapsiaan ja suojelee hemmottelullaan omaa itseään.

• ap. kirjoitti:

Lapsillasi on ylisuojellun ihmisen antamat ylisuojellut rajat. Kukaan muu heitä ei saa rajoittaa; ei edes heidän oma biologinen isänsä ja siitä pitää xena huolen. xena hemmottelee lapsiaan ja suojelee hemmottelullaan omaa itseään.

Millä kompetenssilla teet päätelmiä lasten isästä ja hänen suhteestaan lapsiinsa ;) ?

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Millä kompetenssilla teet päätelmiä lasten isästä ja hänen suhteestaan lapsiinsa ;) ?

Luulet hallitsevasi tilannetta silmäniskuilla, koska...? Jos olisit asiallinen, sinua ei otettaisi todesta? Kuten ei oteta muutenkaan?

• ap. kirjoitti:

Luulet hallitsevasi tilannetta silmäniskuilla, koska...? Jos olisit asiallinen, sinua ei otettaisi todesta? Kuten ei oteta muutenkaan?

Minulle riittää vakavasti otettavuus IRL ja muuten ollaan kuin Ellun kanat :) Miksi et vastannut kysymykseeni ?

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Minulle riittää vakavasti otettavuus IRL ja muuten ollaan kuin Ellun kanat :) Miksi et vastannut kysymykseeni ?

Sinulla on heikko luonne enkä minä tuhlaa aikaani henkisesti veteläperseisiin.

• ap. kirjoitti:

Sinulla on heikko luonne enkä minä tuhlaa aikaani henkisesti veteläperseisiin.

Joskus eräs palstan nimeltä mainitsematon, nykyinen puska-ajattelija, totesi, että se, kumpi keskustelussa alkaa ensin haukkua toista menemällä henkilökohtaisuuksiin, on hävinnyt ;)

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Joskus eräs palstan nimeltä mainitsematon, nykyinen puska-ajattelija, totesi, että se, kumpi keskustelussa alkaa ensin haukkua toista menemällä henkilökohtaisuuksiin, on hävinnyt ;)

"Kukas sinun sähkölaskusi maksaa ?"

• ap. kirjoitti:

Kysymys. - Yksi niistä, joihin et koskaan osannut vastata...

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

Tarvitseeko lapsi pelastajaa?

halleluja, me kaikki tarvitaan

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

taisi olla vastine tuohon arvioosi siitä, että ihme kun jollain on rahaa kahviin. Mutta tämä vain mun tulkinta, pitää kysyä xenalta.

Uskomatonta kukkua kyllä osaat vääntää, jätä xenan penskat rauhaan.

• ap.
        puskalisko kirjoitti:

taisi olla vastine tuohon arvioosi siitä, että ihme kun jollain on rahaa kahviin. Mutta tämä vain mun tulkinta, pitää kysyä xenalta.

Uskomatonta kukkua kyllä osaat vääntää, jätä xenan penskat rauhaan.

Minä en ole tietääkseni valittanut täällä rahan puutetta, joten vastine oli perusteeton sekä aiheeton. Suorastaan lapsellinen.

Minä käyttäydyn loogisesti, jotkut toiset taas ovat ristiriitaisuuden perikuvia.

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

Minä en ole tietääkseni valittanut täällä rahan puutetta, joten vastine oli perusteeton sekä aiheeton. Suorastaan lapsellinen.

Minä käyttäydyn loogisesti, jotkut toiset taas ovat ristiriitaisuuden perikuvia.

ai anteeksi erehdys. Mulla on kolme teoriaa sun henkilöllisyydestä, eikä yksikään niistä ole mitenkään mairitteleva. Mikset laita ziselille sähköpostia ja kerro että haluat kasvattaa ja kuunnella kun "lapsi puhuu itse"?

Vaikka kuinka olisi joskus valittanutkin rahan puutetta, niin ihmisellä on silti oikeus henkilökohtaisiin aamukahveihinsa ja intimiteettiin. Ei ziselin aamukahvit kuulu sulle sen enempää kuin sun sähkölaskut xenalle.

• ap.
        puskalisko kirjoitti:

ai anteeksi erehdys. Mulla on kolme teoriaa sun henkilöllisyydestä, eikä yksikään niistä ole mitenkään mairitteleva. Mikset laita ziselille sähköpostia ja kerro että haluat kasvattaa ja kuunnella kun "lapsi puhuu itse"?

Vaikka kuinka olisi joskus valittanutkin rahan puutetta, niin ihmisellä on silti oikeus henkilökohtaisiin aamukahveihinsa ja intimiteettiin. Ei ziselin aamukahvit kuulu sulle sen enempää kuin sun sähkölaskut xenalle.

Asia on niin, että sitä valitusta on tullut tuutin täydeltä viimeiset kolme vuotta, joten mistään uutisesta tässä on kenellekään kysymys.

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

Asia on niin, että sitä valitusta on tullut tuutin täydeltä viimeiset kolme vuotta, joten mistään uutisesta tässä on kenellekään kysymys.

asia on niin, että ziselin aamukahveihin ei sulla ole mitään asiaa

• ap.
        puskalisko kirjoitti:

asia on niin, että ziselin aamukahveihin ei sulla ole mitään asiaa

Ne olivat kuulemma tylsät.

• puskaIisko

• Elävä ihminen

Onneksi Ratikalla on maho kumivaimo vain, eikä muita ystäviä
      tietokoneen lisäksi.

• ap.

Teidän keskinäiset riitelynne vain sekoittavat nuoren pään entisestään. Sinäkin viet niin paljon ratikan energiaa, että hän antaa lapselle kaiken periksi.

• Oletteko te aikuisia vai viihdytyskeskuksia? - omille lapsilleni olen tehnyt selväksi, etten ole kotioloissa viihdetaiteilija enkä valtakunnansovittelija

Tarvitseeko ongelmanuorille asettaa rajoja? - kaikki nuoret tarvitsevat rakkautta ja rajoja sopivassa suhteessa

• Marko K.

Poikasi Lirko sentään yrittää harrasta liikuntaa ja laihduttaa jääkiekkoseurassa.

• ap.

Täällä sitten ryntäät olemaan molempia? Koska äidinrakkautesi on NIIN rajaton?

• ap. kirjoitti:

Täällä sitten ryntäät olemaan molempia? Koska äidinrakkautesi on NIIN rajaton?

Minulla on kaksi lasta ja kumpikaan heistä ei ole juuri nyt kotona eikä edes palstalla. - En tunne äidinrakkautta muita kohtaan. - Vai mitä tarkoitat ?

• Marko K. kirjoitti:

Poikasi Lirko sentään yrittää harrasta liikuntaa ja laihduttaa jääkiekkoseurassa.

Pojallani on lempinimi, mutta se ei ole lirko ;) Rakkaalla lapsella on monta nimeä...
        Poikani ei ole koskaan myöskään erityisemmin pitänyt joukkuepeleistä; enemmän painista, sulkapallosta jne. - Ostin hänelle ensimmäisen jääkiekkomailankin vasta tänä talvena.

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Pojallani on lempinimi, mutta se ei ole lirko ;) Rakkaalla lapsella on monta nimeä...
        Poikani ei ole koskaan myöskään erityisemmin pitänyt joukkuepeleistä; enemmän painista, sulkapallosta jne. - Ostin hänelle ensimmäisen jääkiekkomailankin vasta tänä talvena.

Taivas...

• ap.
        xena-183 kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta ja kumpikaan heistä ei ole juuri nyt kotona eikä edes palstalla. - En tunne äidinrakkautta muita kohtaan. - Vai mitä tarkoitat ?

Kovin kiivaasti käännät puhetta muualle ap. aiheesta. Lienet kovin ahdistunut ja tuskissasi.

• ap. kirjoitti:

Kovin kiivaasti käännät puhetta muualle ap. aiheesta. Lienet kovin ahdistunut ja tuskissasi.

Juu kyllä tuo käsi on pirun kipeä ja kovat tuskat mulla oli yöllä, kun eilen kävin ensimmäistä kertaa harjoittamassa sitä kuntosalilaitteilla. - Muunlaista tuskaa ja ahdistusta ei nyt juuri ole ilmassa.

Minähän olen koko ajan vastannut vain siihen mitä kysytään, ja jos sinun tai muiden keskusteluun puuttuvien kysymykset johtavat keskustelua erilleen alkuperäisestä aiheesta, niin en katso olevani itse siihen syyllinen.

• Pitääkö parikymppistä vielä kasvattaa?

• ap.

Jos tarvitsee,niin poliisihan se viimekädessä niitä rajoja sitten asettelee.

• ap. kirjoitti:

Jos tarvitsee,niin poliisihan se viimekädessä niitä rajoja sitten asettelee.

Nimenomaan, siksi tälläistä keskustelunavausta ihmettelenkin.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Nimenomaan, siksi tälläistä keskustelunavausta ihmettelenkin.

Toivoisitko itse, että lapsiasi kohdeltaisiin netissä asiallisesti vai että heitä hyväksikäytettäisiin omien tunnetilojen mukaan?

On väärin olettaa, että kaikki ihmiset kehittyvät samaan tahtiin. Miksi täytyy tukea 20-vuotiaan leikki-ikäkäytöstä?

• ap. kirjoitti:

Toivoisitko itse, että lapsiasi kohdeltaisiin netissä asiallisesti vai että heitä hyväksikäytettäisiin omien tunnetilojen mukaan?

On väärin olettaa, että kaikki ihmiset kehittyvät samaan tahtiin. Miksi täytyy tukea 20-vuotiaan leikki-ikäkäytöstä?

Tottakai mä toivoisin, mutta emmä voi sille mitään, että esim. sun kaltaisia ihmisiä kirjoittelee netissä.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Tottakai mä toivoisin, mutta emmä voi sille mitään, että esim. sun kaltaisia ihmisiä kirjoittelee netissä.

Jos alaikäinen esittelee persettään netissä, niin eikö ole pedofiilimäistä alkaa kehua häntä sellaisesta käyttäytymisestä?

• ap. kirjoitti:

Jos alaikäinen esittelee persettään netissä, niin eikö ole pedofiilimäistä alkaa kehua häntä sellaisesta käyttäytymisestä?

Mutta eihän kakskymppinen enää mikään alaikäinen ole.

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mutta eihän kakskymppinen enää mikään alaikäinen ole.

Tämä ongelmakäytös alkoi jo tuolloin alaikäisenä ja jatkuu edelleen. Ettekö tajua, että joillain nuorilla ei ole päässään mitään rajoja eikä käytöksenne mitenkään edesauta niiden kehittymistä.

• ap. kirjoitti:

Tämä ongelmakäytös alkoi jo tuolloin alaikäisenä ja jatkuu edelleen. Ettekö tajua, että joillain nuorilla ei ole päässään mitään rajoja eikä käytöksenne mitenkään edesauta niiden kehittymistä.

Kerrassaan vaikuttavaa huolenpitoa, mutta kuule; se alaikäisyys kun meni jo.

(mulla ei oikiasti voi olla näin vähä tekemistä)

• ap.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kerrassaan vaikuttavaa huolenpitoa, mutta kuule; se alaikäisyys kun meni jo.

(mulla ei oikiasti voi olla näin vähä tekemistä)

Sano se sille 20-vuotiaalle.

• ml-veteraani

Tämän keskustelun aloittaja on nimimerkki dazu.

• ap.

Ei ole. dazu on itsekin lapsi vielä ulkonäöltäänkin, kuin vain pitkäksi kasvanut ja hintelä peruskoulupoika.

• ap.

Tuossa kuvassa ei todellakaan ole dazu. Täysin erin näköinen mies. dazu on paljon nuorempikin näöltään.

• ap. kirjoitti:

Tuossa kuvassa ei todellakaan ole dazu. Täysin erin näköinen mies. dazu on paljon nuorempikin näöltään.

Mitä v*ttua täällä on oikein tapahtunut? Mä veikkaisin, että aloittaja on Genio.Mente, sillä perusteella, että hän on minua kohtaan tehnyt parisataa identtistä aloitusta ja aikoinaan mm. vänksyä, ziseliä ja kumppaneita kohtaan, mutta toisaalta tyyli on naisen tyyli. Sitten toisaaltahan luulin aluksi Genioo naiseksi puskissa.

No, ei kuitenkaan lyödä lukkoon ennen, kuin transferenssi narauttaa aloittajan. Jazulille on aika pieni kerroin kans.

• ap. kirjoitti:

Ja ja, tämähän on se sama tyyppi, jonka ristin "IIIIIIIIIIIIIIIIIIKAAAAAAAAAAAAAAAAAK"-henkilöksi, joka tiesi aina sisäpiiriasiat ja mun toimimiset mun ja kirpelan suhteesta paremmin, kuin minä itse ja jonka kirjoituksia tällä palstalla kuunneltiin, kuin minareetista tulevaa rukousta yhteen aikaan.

• puskalisko

siis palstalla on yhteishuoltajuus jostakin nuoresta?

• ap.

Kyllä. Ongelmanuoret tarvitsevat ohjausta pidempään.

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

Kyllä. Ongelmanuoret tarvitsevat ohjausta pidempään.

eri mieltä. Sen kyllä voi tehdä, että kieltäytyy omalta kohdaltaan kannustamasta tai tukemasta ongelmakäytöstä. Tässä on kyse siitä, että jättää jotain tekemättä.

Jos taas pitää ohjata, kuten sinun mielestäsi pitää, niin se aktiivinen toimenpide jolla on kohde - joka taas joko ottaa ohjauksen vastaan tai ei ota. Väkisin ei voi ohjata varsinkaan täysikäisyyden yli.

Kannattaisiko ottaa huomioon se, että palsta ei ole sama asia kuin kaikki palstalaiset?

• ap.
        puskalisko kirjoitti:

eri mieltä. Sen kyllä voi tehdä, että kieltäytyy omalta kohdaltaan kannustamasta tai tukemasta ongelmakäytöstä. Tässä on kyse siitä, että jättää jotain tekemättä.

Jos taas pitää ohjata, kuten sinun mielestäsi pitää, niin se aktiivinen toimenpide jolla on kohde - joka taas joko ottaa ohjauksen vastaan tai ei ota. Väkisin ei voi ohjata varsinkaan täysikäisyyden yli.

Kannattaisiko ottaa huomioon se, että palsta ei ole sama asia kuin kaikki palstalaiset?

Antaisitte lapsen puhua itse, mutta ei. xena manipuloi ziseliä olemaan hiljaa, vaikka tämän nimenomaan pitäisi puhua.
        Jos hän ei olisi tullut vänkäämään välittömästi tähän ketjuun, niin nuori olisi voinut yrittää ajatella ja kommentoida itse.

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

Antaisitte lapsen puhua itse, mutta ei. xena manipuloi ziseliä olemaan hiljaa, vaikka tämän nimenomaan pitäisi puhua.
        Jos hän ei olisi tullut vänkäämään välittömästi tähän ketjuun, niin nuori olisi voinut yrittää ajatella ja kommentoida itse.

ensinnäkin sinä manipuloit nyt itse, toisekseen kuka tässä se lapsi on ja kolmannekseen, miten oletkin yhteen ainoaan ketjuun onnistunut kirjoittamaan näin paljon paskaa?

• ap.
        puskalisko kirjoitti:

ensinnäkin sinä manipuloit nyt itse, toisekseen kuka tässä se lapsi on ja kolmannekseen, miten oletkin yhteen ainoaan ketjuun onnistunut kirjoittamaan näin paljon paskaa?

En nyt lähde kaivamaan kommentteja, mutta vähän aikaa sitten xena kehui ziseliä siitä, että tämä ei lähde keskustelemaan asioista. Noudattaisi itse ensin omaa neuvoaan ja varsinkin, kun asia ei liity häneen itseensä.

• puskalisko
        ap. kirjoitti:

En nyt lähde kaivamaan kommentteja, mutta vähän aikaa sitten xena kehui ziseliä siitä, että tämä ei lähde keskustelemaan asioista. Noudattaisi itse ensin omaa neuvoaan ja varsinkin, kun asia ei liity häneen itseensä.

jäkäjäkä

• No mitä minun olisi pitänyt ehdottaa? Sinä vissiin olisit riisunut patasi ja voidellut nännisi margariinilla?

Ps. Nuorisossa on tulevaisuus!

• puskalisko

miks täällä riehutaan ja mistä?

• puskalisko kirjoitti:

miks täällä riehutaan ja mistä?

Zisel valitti aamulla, että on tylsää, ennen kuin lähtee toimittamaan asioitaan. Ehdotin tv:n avaamista, kun täälläkään ei ollut muita kuin tuo hourupää aloittaja.

Sillä meni sitten vatsa sekaisin ja ihmetteli, miten minä "aikuisena" annan Ziselille "lapselle" huonoja kasvatusneuvoja.

Jos minä olisin joku kasvattaja, lähettäisin tuon ap:n Väänteenvuolteen vapautusarmeijan uudelleenkoulutusleirille tapoja oppimaan. ;-)

Ps. Onko sinulla hyviä kasvatusmetodeja?

• puskalisko
        Ratikkakuski kirjoitti:

Zisel valitti aamulla, että on tylsää, ennen kuin lähtee toimittamaan asioitaan. Ehdotin tv:n avaamista, kun täälläkään ei ollut muita kuin tuo hourupää aloittaja.

Sillä meni sitten vatsa sekaisin ja ihmetteli, miten minä "aikuisena" annan Ziselille "lapselle" huonoja kasvatusneuvoja.

Jos minä olisin joku kasvattaja, lähettäisin tuon ap:n Väänteenvuolteen vapautusarmeijan uudelleenkoulutusleirille tapoja oppimaan. ;-)

Ps. Onko sinulla hyviä kasvatusmetodeja?

on minulla. Tässä on tapahtunut selkeä kasvatuksellinen laiminlyönti. Teenkin aiheesta oman aloituksen: tiedät sitten ensi kerralla miten toimia, jos "nuori" tekee aamutuimaan jotain niinkin harmitonta kuin postaa palstalle aloituksen jonka sisältö on suurin piirtein vain "moi".

Mutta otat nyt sitten opiksesi sinäkin.

• Onko 18 vuotias hyvin kehittynyt nainen lapsi, joka on lähtenyt yksin reissuun maapallon toiselle puolelle ja kertoo syyksi sen, että koska Suomesta ei löydy kunnon miestä.

Painotan vielä sitä, että hän on erittäin kypsän näköinen ulkoisesti, omaa lumoavan itsevarmuuden ja käsittämättömät elämisen taidot.

http://youtu.be/OZLUa8JUR18

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe