Sinkku & ajokortti

Autokouluun menossa

Onko sinulla minkäänlaista ajokorttia?

Saitko kortin " helpolla" ?

Mitä mieltä olet ajokortittomasta miehestä - onko mies lainkaan?

27

284

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yli-ikäsenä ajoin

      Tavallinen ajokortti. Sain helposti. Hyvä osata ajaa kun joskus sitä taitoa tarvitsee.

    • mustispeppers

      Ei haittaa kortiton mies, itse en tule maalla toimeen ilman autoa. Omistan tila-auton, koska kyllästyin normi-autoon, kun sinne ei ihan kaikkee mahtunutkaan. Ajoin kortin, kun 18 vuotta täytin, ekalla kerralla läpi, vaikkei kaikki nyt ihan nappiin mennytkään inssissä, enkä kunnolla osannut peruuttaa, onneksi ei taskuperuutusta tarttenut tehdä. Osaan nykyään sen kummallekin puolen tehdä. Kotona käytiin pieni riita asian johdosta, kun en olisi tahtonut mennä autokouluun just silloin. Kotiin tullessa illalla myöhään, äitini tuumas sitten, että ajathan sä sen kuormiskortin?

    • SolitudeMan1977

      Ei ole ajokorttia. Ei ole koskaan ollut varaa ajaa. Olen 35-v mies. Enkä taida hommatakkaan vaikka ehkä olisikin kohta varaa. Vakuutuksen maksaa ja bensan hinta on aivan liian korkealla. Joten kävellen, polkupyörällä ja bussilla taitaa olla kulkemiseni tulevaisuudessakin.

    • JS

      1. On, B-kortti.

      2. En, en saanut sitä helpolla. Olisin varmaan saanut helpommin Nicole Scherzingeriltä.

      3. Ihmisarvoa ei määritellä ajokyvyn perusteella vaikka jotkut idiootit näin saattavat uskotellakin.

    • 10+2

      Ajoin 18 vuotiaana BC-kortin ja molemmilla kerroilla meni inssiajot ja teoriakokeet ensimmäisellä yrittämällä läpi. Vanhemmat maksoivat, joten kyllä kai minä sen melko helpolla sain.

      Ajokortilla on väliä vain silloin kun ei asu missään suuressa kaupungissa. Kotiseudultani en tunne kuin yhden oman ikäiseni jolta ei löydy ajokorttia sillä se todellakin oli välttämättömyys, mutta täällä pääkaupunkiseudulla se ajokortti on kai enemmänkin poikkeus kuin sääntö kun julkisilla pystyy kulkemaan niin hyvin.

      En ymmärrä miksi ajokortin puuttuminen tai sen omaaminen vaikuttaisi yhtään siihen miehen miehekkyyteen tai sinkkuna olemiseen kun asuu vähänkin isommassa kaupungissa.

    • No grass grows

      Ei ollut Tsingis Kaanillakaan ajokorttia, ei se mitään estänyt...

    • -TSS-

      Taskuperuutus on varsinkin naisille sokea piste. Jos on kaksikaistainen katu ja se toinen kaista on vastaantulevaa liikennettä niin kun alat taskuperuuttamaan niin pidätteletet takana olevaa jonoa että saat sen tehdyksi. Jos se ei tapahdu nopeasti niin alkaa tööttäily melko nopeasti. Se paine vaan on joillekin liikaa ja he mielummin parkkeeraavat vaikka 500m päähän johonkin vähemmän vilkkaaseen paikkaan kuin alkaisivat jossain vilkkaassa paikassa taskuperuuttelemaan.

    • :)))

      Ei ole korttia. Ikää 35. Ei nuorempana ollut varaa korttiin ja sitten opin elämään ilman autoa. Tosin vaikka kortin kävisinkin, auton ylläpitäminen on Suomessa niin kallista, että jäisi näin työttömänä autoilut autoilematta.

    • Veteraanikuski

      Kortti on ollut jo vuodesta 1985. Ja auto myös, vaikkei kuitenkaan se sama.

    • Kikkelikortti

      Tottakai on. Kortiton ja autoton mies on munaton eunukki.

    • Kortitta

      Olen yli viisikymppinen nainen, ei ole ajokorttia eikä tule. Eikä ole kellään aikuisista lapsistanikaan. Eli en koe sitä mitenkään merkityksekkääksi, miehelläkään.

      • aaagzbr

        Oliko miehelläsi kortti? Miten kuskasitte ruuat ja tarpeet kotiin ja lapset hoitoon/lääkäriin/ties minne?


      • aaagzbr
        aaagzbr kirjoitti:

        Oliko miehelläsi kortti? Miten kuskasitte ruuat ja tarpeet kotiin ja lapset hoitoon/lääkäriin/ties minne?

        Miinustelun sijaan kaipaisin jonkinlaista vastausta, koska olen itsekin kortiton mies (enkä aio hommata) ja olen miettinyt, miten lasten kanssa pärjää ilman autoa.


      • Kortitta
        aaagzbr kirjoitti:

        Oliko miehelläsi kortti? Miten kuskasitte ruuat ja tarpeet kotiin ja lapset hoitoon/lääkäriin/ties minne?

        Oli kortti vaan ei autoa. Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla ostokset saa ylimalkaan kulkemaan jalan tai julkisilla, ja isompia juttuja on joskus tuotu taksikyydilläkin kotiin. Hoitopaikkaan tai lääkäriin työnnettiin muksut rattailla.
        Ja julkisilla luonnollisesti töihinkin kuljettiin - ja kuljetaan edelleen.


      • Kortitta
        Kortitta kirjoitti:

        Oli kortti vaan ei autoa. Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla ostokset saa ylimalkaan kulkemaan jalan tai julkisilla, ja isompia juttuja on joskus tuotu taksikyydilläkin kotiin. Hoitopaikkaan tai lääkäriin työnnettiin muksut rattailla.
        Ja julkisilla luonnollisesti töihinkin kuljettiin - ja kuljetaan edelleen.

        En ole minä se, joka on miinustellut. Tuo edellinen on vastaukseni kysymykseesi, eli siis exälläni oli kortti, mutta perheessämme ei todellakaan ollut autoa - ei yksinkertaisesti ollut välttämätöntä tarvetta siihen, ja pelkäksi ylellisyystuotteeksi sitä ei köyhä perhe tullut hankkineeksi.

        Eli ainakin pk-seudulla lasten kanssa pärjää ilman autoakin - tai ainakin 70-90-luvuilla vielä pärjäsi, tiedä miten sitten nykyään.


    • Ei ole ollut varaa ostaa ajotunteja tai ajokortteja. Autosta nyt puhumattakaan. Enkä autoa olisi muutoinkaan ostanut, joten en sitten koskaan kokenut ajokortin hankintaa aiheelliseksi. Nyt olisi varaa muttei vieläkään mitään tarvetta.

      "Mitä mieltä olet ajokortittomasta miehestä - onko mies lainkaan? "

      Ketä kiinnostaa toisten ajotaito, kunhan ei vaaranna muita liikenteessä?

      • Hyvä ihminen

        Demeter puhuu taas asiaa!
        Jos ei tarvetta ole, niin mitäpä sitä rahojaan tuhlaamaan. On meinaan tod. kallista tämä nykyajan autoilu. Vakuutukset, dieselverot, katsastus, polttoaineverot(itse aine olisi kyllä halpaa, ilman veroja), huollot, mahdolliset ylimääräiset remontit... Kallista vedätystä kaikkityynni.


    • ,....,

      Ajoin kortin 18-vuotiaana, koska se oli tapana meillä maalla. Isi maksoi. Kulkuyhteydet olivat huonot joten auto oli tarpeellinen, tosin tuli kyllä tarpeettomakin ajeltua mutta se kuului siihen vaiheeseen.

      Välillä kun ei ollut autoa käytössä (koska mälläsin ekan autoni ja toisen perään ajoi Lada), piti käyttää reisivoimaa, joinain päivinä tulikin pyöräiltyä 60 km päivässä. Kunto oli hyvä ja pysyi hoikkana.

      Nykyään mulla on taas auto, tosin kesäkäytössä, pidempiä matkoja varten tai jos pitää ostaa jotain isompaa. Muuten Helsingissä on niin hyvä julkinen liikenne, ettei tarvitse autoa.

      Ajokortti ei ole miehuuden mitta eli ei tarvi olla miehellä korttia.

    • pasistisuikale

      Taskusta löytää ABC-kortti, ja eipä mikään kirjaimista vaikeuksia tuottanut. En koe ajokortittomuutta mitenkään negatiivisena asiana, mutta itse en miehenä pärjäisi ilman korttia tai autoa, vaikka Helsingissä asustelenkin.

    • Eeva-Leena

      Henkilöautokortti löytyy, mutta en ole ajanut autolla sen jälkeen kun muutin pk-seudulle.

      Ihan sama onko miehellä sitä kortti vai ei. Kyllä sen ehtii sitten myöhemminkin ajamaan jos tulee tarvetta.

      Haluaisin kuitenkin jossain vaiheessa elämää asua "maaseudulla" tai ainakin jossain muualla kuin suuressa kaupungissa, joten perhe-elämä ei varmasti kovin hyvin onnistu jos molemmilta ei sitä ajokorttia viimeistään tuossa vaiheessa löydy.

      Minuun ei miehet tee ajokortillaan tai varsinkaan sillä autollaan mitään sen suurempaa vaikutusta, mutta kyllä se oman auton tai ajotaitonsa mainostaminen treffeillä antaa aina vähän huonon kuvan miehestä itsestään, ihan kuin ei elämässä löytyisi mitään muuta kehuttavaa kuin se auto millä ajaa.

    • minma

      Minulla ei ole vielä ajokorttia, vaikka olenkin jo 32-vuotias nainen. Viime vuonna aloitin, mutta autokoulu jäi kesken opettajien rasistisuuden ja huonon käytöksen takia. Hävettää, ettei ole vielä ajokorttia, koska muulla perheelläni ja sukulaisilla melkein kaikilla on.Pikkusiskonikin sai kortin viime vuonna.
      Miehen autolla tai sen puuttumisella ei ole ainakaan minulle mitään väliä. Tärkeintä on ihmisen sisin, eivät mitkään materialistiset seikat

      • Hyvä ihminen

        "Miehen autolla tai sen puuttumisella ei ole ainakaan minulle mitään väliä. Tärkeintä on ihmisen sisin, eivät mitkään materialistiset seikat"

        Komppaan!
        Vaikka ajokortin jo täältä ikuisuuteen sitten ajoinkin, yhdyn silti viisaaseen sanomaasi.
        Eikä todella haittaisi itseänikään jos mahdollisella tulevalla naisellani ei korttia olisikaan. Ei vähempää voisi häiritä.


      • sillitrooli

        Autokoulun opettajat ovat kyllä legendaarisen v-mäisiä tyyppejä, mutta miten ihmeessä se rasismi sai sinut lopettamaan autokoulun?
        Paljon mukavempihan se on sellaisen ajo-opettajan vieressä istua, joka haukkuu muita (=rasismi). Ikävempi vaihtoehto olisi ollut se tavallisempi, se jossa ajo-opettaja haukkuu sinua.

        Itse olen nykyään aika hyvä kuski, ja inssiajokin meni aikoinaan ekalla läpi lähes puhtaasti, mutta autokoulun suorittamisessa meni varmaan tuplat aikaa tavalliseen. Johtui siitä, että jaksanut kuunnella yhtä niistä ajo-opettajista, v-ttuili koko ajan. Onneksi niillä oli joku sijainenkin, ajoin sitten viimeiset tunnit sen kanssa.


    • on the road again

      BC-kortti. Säälittävästi en edes saanut B:n inssiä ekalla läpi. Nyt olen kuitenkin joutessani roadtrippaillut viitisentoista Euroopan maata ja Manhattanit, Vegasit, San Franciscot sekä kaikkea siltä väliltä.

      Tällä hetkellä suunnitteilla Hrvatska-Toscana-Paris sekä Miami-Galveston.

    • Ei niin minkäänlaista.
      En ole tuota tähän päivään mennessä yrittänyt hankkia.
      Jos erehdyn arvioimaan muiden miesten miehekkyyttä, niin se että onko heillä ajokortti ei käy mielessä...

    • B-kortti.

      Ei ihan helpolla, sekä teoria-että ajokoetta jouduin yrittämään uudestaan, puutteellisen havainnoinnin takia.

      Jos asuu paikassa missä korttia ei tarvitse ja jos autot eivät myöskään kiinnosta, mihin sitä korttia silloin tarvitsee? Ei se miehenä olemiseen liity.

      Itse asun maalla ja sen lisäksi autot ovat aina myös kiinnostaneet.

    • "Onko sinulla minkäänlaista ajokorttia?"
      On tietenkin BC-kortti... eipähän tule ainakaan kortissa painorajat vastaan, niin voi ajaa isoakin autoa :)

      "Saitko kortin " helpolla" ?"
      No suhteellisen helposti joo, mitä nyt ajokokeen joutui uusiin sillon aikoinaan eli inssiajon. Mut joo yli 10v on nyt ollut jo kortti taskussa ja kilometrejä on kertyny paljon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1718
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1166
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1054
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      940
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      856
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      812
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      769
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      60
      738
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      726
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      209
      721
    Aihe