Mitä pääsiäinen merkitsee sinulle?

Tarkoittaako se vain paria ylimääräistä vapaapäivää tai työpäivää tuplapalkalla?

Tipuja, suklaamunia, lammasta, rairuohoa ja mämmiä?

Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja ylösnousemusta?

Jotain muuta? Mitä?

38

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-rekattu

      Nyt tuli hyvä aloitus.

      Elämäni polki paikallaan ja sisältö oli sitä samaa tyhjää päivästä päivään.
      Hyvän ystävän poismeno sai aikaan minussa monenmoista ajatusta, suuntaan jos toiseenkin.
      Olen kasvattettu ei kristillisesti, mutta syvä uskonnollisuus vallitisi aina kodissamme, jopa ympäri sukua. Opin siitä paljon ja mikään ei ole mennyt hukkaan, ei todellakaan.
      Sitten kohtasin Jumalan ja juuri sen uskon johon kuuluu Jeesus Kristus.

      Tänään päivitin Facebook seinälleni, että minulle pääsiäinen merkitsee sitä että Jeesus Kristus kuoli että meillä olisi elämä, ja tämä on kuolemanvoiton juhla, joten iloa peliin.

      http://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q

      ps. minut kastetaan kohta kristilliseen uskoon, olen niin onnellinen tästä asiasta että.

      • Jumalalle kiitoksia.

        1. Kor. 13:1–8, 13 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.


      • ex-rekattu
        Jumalalle kiitoksia. kirjoitti:

        1. Kor. 13:1–8, 13 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

        Olen hyvin pettynyt, se seurakunta ei ollutkaan minua varten ja kastepäiväni peruin.


      • Jumalalle kiitoksia.
        ex-rekattu kirjoitti:

        Olen hyvin pettynyt, se seurakunta ei ollutkaan minua varten ja kastepäiväni peruin.

        Jeesuksen palvelija ei seurankuntia tarvitse riitä kun uskot Jeesukseen käyt uskovaisten kasteella. Siunauksellista jatkoa sinulle uskon kilvoteluissasi.
        Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” Markus 16:15

        http://www.youtube.com/watch?v=M4N1aKdTE8I


      • korteni kekoon

    • zisel

      No jos suoraan sanotaan niin ei yhtään mitään.

      • Etkö vietä edes munarikasta pääsiäistä?


      • zisel
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Etkö vietä edes munarikasta pääsiäistä?

        Mulla alkoi menkat tänään saatana.


      • zisel kirjoitti:

        Mulla alkoi menkat tänään saatana.

        Noh, uskovaiset väittävät, että veri ja kärsimys kuuluvat pääsiäiseen. ;-)


      • zisel
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Noh, uskovaiset väittävät, että veri ja kärsimys kuuluvat pääsiäiseen. ;-)

        Mä olenkin ollut tässä kahden vaiheilla että otanko ainoan buranani nyt vai säästänkö huomisaamuun. Päänsärkyä ei joka kerta tule mutta jos tulee niin se on sitten sen verran kova että parempi säästää varmuudenvuoksi huomiseen. Kärsitään nyt sitten tässä. Te miehet ette kyllä tiedä kivusta yhtään mitään! :P


      • sitä vaan että
        zisel kirjoitti:

        Mä olenkin ollut tässä kahden vaiheilla että otanko ainoan buranani nyt vai säästänkö huomisaamuun. Päänsärkyä ei joka kerta tule mutta jos tulee niin se on sitten sen verran kova että parempi säästää varmuudenvuoksi huomiseen. Kärsitään nyt sitten tässä. Te miehet ette kyllä tiedä kivusta yhtään mitään! :P

        Voi raukkaa! Minulla on Burana 600, Panadol 600, Panacod ja Sirdalud. Tietysti muutakin pahan päivän varalle.


      • zisel kirjoitti:

        Mä olenkin ollut tässä kahden vaiheilla että otanko ainoan buranani nyt vai säästänkö huomisaamuun. Päänsärkyä ei joka kerta tule mutta jos tulee niin se on sitten sen verran kova että parempi säästää varmuudenvuoksi huomiseen. Kärsitään nyt sitten tässä. Te miehet ette kyllä tiedä kivusta yhtään mitään! :P

        Vedä sitä valkkaria puudukkeeksi tänään ja säästä Burana huomiseksi.


      • zisel
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Vedä sitä valkkaria puudukkeeksi tänään ja säästä Burana huomiseksi.

        Jep, alkaa kipu hellittää pikkuhiljaa. Ei satu enää kokoaika, kun nousee ylös tästä niin kävellessä sattuu, muuten ei.


      • zisel
        sitä vaan että kirjoitti:

        Voi raukkaa! Minulla on Burana 600, Panadol 600, Panacod ja Sirdalud. Tietysti muutakin pahan päivän varalle.

        Onnekas. Mulla on lääkkeitä kanssa joilla saa kyllä tajun kankaalle jos ei kestä enää muttei oikeen viitsi vetää niitä ellei tule migreeni tms.


      • Mahtavaa ratikka
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Etkö vietä edes munarikasta pääsiäistä?

        .

        Tässä jo odottelinkin kuka vetää päivän pohjat ja ratikka ei pettäny luottamusta

        Har!

        .


    • Noita kaikkia(ei työpäivää) ja hiljentymistä ja rauhoittumista. Toivon mukaan oman sisäisen rauhan edes hetkellistä löytämistä.

    • toinen ratikkakuski

      Joudun koko pääsiäsen ajamaan ratikkaa sinun vuorot
      kun sinä vaan juopottelet ja palstailet.

      • Onko niillä ajamillani linjoilla 2 ja 5 paljon matkustajia näin pääsiäisen aikaan?


    • ainakin se

      Näyttää merkkaavan rairuohoa ikkunalla. Vappaapäiviä.

    • Pääsiäinen on hyppäys pois kurrepyörästä. Omaa aikaa, nyt varsinkin kun dependantit on kuka missäkin. Pääsiäinen on myös alku vuoden parhaalle ajalle, pääsiäisestä juhannukseen on mun paras aikaani vuodesta. Tämä pitkäperjantai voi olla tosi pitkä, voi jatkua aikaiseen lauantai-aamuun asti.

    • Lähinnä viimeistä ehtoollista :)

      Pitkää hiljaista ja toimentonta päivää. Syömistä ja usein ystäviä - huomenna sitten jos pääsen. Narsisseja ja tulppaaneja, keltaisia kynttilöitä (lilat jätin ostamatta), yllätysmuniamunia lapsille ja ystäville - itse syön mieluummin täyssuklaana.

    • ...

      Vapaata ja sukuloimista. Ei sillä muuta merkitystä mulle ole. Pääsiäisroinaa en ole hankkinut. Ainoo on noi pääsiäisrisut mitä pikku-noidat meille virpoessaan jätti. :-)

    • pitkäperjantai jäi kasvatti-isäni viimeiseksi täydeksi päiväksi,lauantai olikin sit lyhytlauantai

    • Pääsiäiskokkoa merkitsee. Eipä juuri muuta.

    • puskalisko

      kansainvälistä tunnelmaa. Somalit pitävät bileitä ilmeisesti Jeesuksen kuoleman kunniaksi, vai miten tämä karkelointi pitäsii tulkita?

      • muhammed-lisko

        Just niin ,puskaliskoseni
        Jeesus kuali jo 2000v sitten-mut viäläki ateistipalstallal löytyy juttuseuraa ja kränää


    • Sukulaisia joskus ennen, vaan nyt se on arvoitus. Ainakin suurta määrää tekstareita.

    • KoppavaHoro

      Muuttoa. Viime vuonna purettiin laatikoita, tänä vuonna pakataan.

      • zisel

        Mullakin on muutto :) Mutta ei tosin nyt pääsiäisenä vaan tän kuun lopussa. Onko sulla pitkä muutto? Mulla tässä kaupungin sisällä ettei ole pitkä reissu.


    • Se on osa syklistä vuodenkiertoa ja kevätpäivän tasauksen/pääsiäisen aika on merkittävä juhla-aika. Kukin viettää sitä uskonsa mukaan ja pääsiäinen onkin aika synkretistinen juhla. Mulle se on luonnon uudelleen syntymisen juhla. Siihen liittyy monta erillistä juhlittavaa asiaa, jotka kaikki liittyvät tavalla tai toisella vuoden kiertoon.

    • -Palstan miehet-

      välimerenkansan juhlapäivää

      niin?

      • Olet modelli


    • NevilleR

      Muna ja ylösnousemus kyllä kuuluu pääsiäiseen. Ja sukset, jeesukset taas ei. Pääsiäisoluet tietty pitää tsekata, ja jos missasitte Nøgnen niin ripustautukaa ristiriipuntaan ihan ite vaan.
      /Nev

    • ei yhtään mitään, pääasia että näkee kokon ja saa suklaamunia.. täällä ei tosin saatu ees kokkoa syttyyn enkä muistanu muniakaan joten ainoa huomattavan arvoinen asia oli vaan kauppojen aukioloajat joka pisti lievästi ärsyttään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe