ladies and gentlemans

profeetta

Väitän että kukaan todella ateisti viihtyisi palstalla kovinkaan kauan.

Samat nikit pyörivät täällä jatkuvasti avaten keskusteluja, kommentoiden mielipiteitä, ottaen kantaa joskus hieman "ylilyödenkin".
Olen hyvin iloinen että keskustelu käy vilkkaana ja arvelen tämän palstan olevan yksi suosituimmista.
Mistä tämä kiinnostus kertoo?
Haluaako joku huvikseen käyttää aikaansa kreationistien hutkimiseen vai olisiko voimakkaan vastustuksen takana jotain syvällisempää?
Usein vastustaminen kertoo pelosta ja epävarmuudesta jota ihminen kokee kyseistä asiaa kohtaan.
Minusta tuntuu että täällä on paikalla aina totuuden etsijöitä, Jumalan omia jotka vielä hetken aikaa hakevat linjoja, tutkien,kapinoiden ja vastaan potkien kunnes todellinen totuus saavuttaa meidät kaikki :)

64

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Usein vastustaminen kertoo pelosta ja epävarmuudesta jota ihminen kokee kyseistä asiaa kohtaan."

Ja usein täällä on kirjoittajia, jotka huvittelevat kreationistien kustannuksella sekä estävät heitä levittämästä valheitaan paljastamalla ne.

• profeetta

Jos joku kertoo Jumalan olevan olemassa, onko se vale?
        Mikä sinulle olisi riittävä todiste Luojan olemassaolosta?
        Huvinsa kullakin :)

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Minulle riittäisi se että maailmankaton hera ilmestyisi koko ihmiskunnalle julkisesti, parantaisi maailman kaikesta ja toteuttaisi muutaman ihmeen. ei muuta.

Ja tiedätkö tapahtuuko tuo. ei.

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Tiesitkös muuten että nikkisi on kristinuskon vastainen. et ole oikea profeetta. saatanan pölö

• profeetta
        LaD kirjoitti:

Minulle riittäisi se että maailmankaton hera ilmestyisi koko ihmiskunnalle julkisesti, parantaisi maailman kaikesta ja toteuttaisi muutaman ihmeen. ei muuta.

Ja tiedätkö tapahtuuko tuo. ei.

Tuo kaikki tapahtuu niinkuin on kirjoitettu ja uskon sinunkin sen jo tietävän sillä takuulla olet Raamattuasi tutkinut.
        Silloin silmämme avautuvat lopullisesti.

• profeetta
        LaD kirjoitti:

Tiesitkös muuten että nikkisi on kristinuskon vastainen. et ole oikea profeetta. saatanan pölö

Mistä siis tunnistaa väärä profeetta? Raamattu sen sinulle ilmoittaa, luota siihen.

• profeetta kirjoitti:

Tuo kaikki tapahtuu niinkuin on kirjoitettu ja uskon sinunkin sen jo tietävän sillä takuulla olet Raamattuasi tutkinut.

Alkuseurakuntalaiset olivat varmoja, että Jeesus palaa takaisin maan päälle heidän elinaikanaan kuten oli antanut ymmärtää. Ei tullut. Milloin hän todella tulee?

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Miksi saatana täytyy kakstuhatta vuotta vartoa? Minulle ei kelpaa luulo että kyllä se joskus tulee. se on puhdasta kusetusta se. Jumala ei voi minua rankaista siitä että täältäpäin katsottuna uskontotouhu on hirveää pelleilyä ja myötähäpeäpaskaa.

• asianharrastaja
        profeetta kirjoitti:

Todistettavasti se ei ole vale eikä totuus:

"Jos joku kertoo Jumalan olevan olemassa, onko se vale?"

Jumalan olemassaoloa ei mielestäni pysty todistamaan sen paremmin mahdottomaksi kuin todeksikaan. Tästä asiasta jotakin väittävä ei siis valehtele eikä puhu tottakaan. Hän ei itse asiassa tiedä mistä puhuu.

Omasta uskostaan Jumalan olemassaoloon hän tietysti voi joko valehdella tai puhua totta. Ihan aina tuostakaan ei taida olla varmaa tietoa.

• profeetta kirjoitti:

Ei suinkaan.

"Mikä sinulle olisi riittävä todiste Luojan olemassaolosta?"

Minulla on itselleni riittävät todisteet Jumalan olemassa olosta.

"Huvinsa kullakin :)"

Hupia todellakin riittää kreationisten väitteiden kumoamisessa.

• ltte piru
        profeetta kirjoitti:

Mistä siis tunnistaa väärä profeetta? Raamattu sen sinulle ilmoittaa, luota siihen.

Sinua ei liene mainittu Raamatussa.

• profeetta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Alkuseurakuntalaiset olivat varmoja, että Jeesus palaa takaisin maan päälle heidän elinaikanaan kuten oli antanut ymmärtää. Ei tullut. Milloin hän todella tulee?

Aikoja paluusta emme tiedä, ei edes Poika tiedä vaan ainoastaan Isä yksin joten arvailut sikseen. Luottakaamme Sanaan että kaikki tapahtuu niin kuin on kirjoitettu. Lukeaa Raamattua ja rukoilkaa ymmärrystä.

• profeetta
        LaD kirjoitti:

Miksi saatana täytyy kakstuhatta vuotta vartoa? Minulle ei kelpaa luulo että kyllä se joskus tulee. se on puhdasta kusetusta se. Jumala ei voi minua rankaista siitä että täältäpäin katsottuna uskontotouhu on hirveää pelleilyä ja myötähäpeäpaskaa.

Vahvoja ovat kommenttisi. Kiukku ei ole pahasta ja krittiikkiä saa esittää. Kannattaa kuitenkin rukoilla ja kysyä suoraan Jumalalta miten asiat ovat.
        Se on ainoa tapa, ole siis rehellinen ja risti kätesi.

• profeetta
        ltte piru kirjoitti:

Sinua ei liene mainittu Raamatussa.

Ei mainittu ei, mutta Jeesus siellä mainitaan, usko siis Häneen.

• profeetta
        asianharrastaja kirjoitti:

Todistettavasti se ei ole vale eikä totuus:

Jumalan olemassaoloa ei mielestäni pysty todistamaan sen paremmin mahdottomaksi kuin todeksikaan. Tästä asiasta jotakin väittävä ei siis valehtele eikä puhu tottakaan. Hän ei itse asiassa tiedä mistä puhuu.

Omasta uskostaan Jumalan olemassaoloon hän tietysti voi joko valehdella tai puhua totta. Ihan aina tuostakaan ei taida olla varmaa tietoa.

Totta on tekstisi "asianharrastaja" jos katsotaan asiaa ihmisenä joka ei tunne elävää Jumalaa.
        Ainut tapa saada varmuus on nöyrtyminen Kaikkivaltiaan eteen rukouksessa ja kysyä Häneltä mikä on totta ja mikä ei.
        Monelle meistä se on vaikeata mutta mitään ei menetä vaikka kokeilee, ei leikitellen vaan tosissaan vastausta hakien.
        Herra vastaa kaikille niinkuin on Sanassaan luvannut.

• profeetta
        moloch_horridus kirjoitti:

Ei suinkaan.

"Mikä sinulle olisi riittävä todiste Luojan olemassaolosta?"

Minulla on itselleni riittävät todisteet Jumalan olemassa olosta.

"Huvinsa kullakin :)"

Hupia todellakin riittää kreationisten väitteiden kumoamisessa.

Uskot siis Jumalan olemassa oloon?
        Em. kysymyksen kysyn sinua varten, en itseäni.

• profeetta kirjoitti:

Uskot siis Jumalan olemassa oloon?
        Em. kysymyksen kysyn sinua varten, en itseäni.

"Uskot siis Jumalan olemassa oloon?
        Em. kysymyksen kysyn sinua varten, en itseäni."

Uskon Jumalaan ja Hänen olemassa oloonsa.

• profeetta

"Uskot siis Jumalan olemassa oloon?
        Em. kysymyksen kysyn sinua varten, en itseäni."

Uskon Jumalaan ja Hänen olemassa oloonsa.

(Room 10:9-10): ”Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.”

• profeetta kirjoitti:

Aikoja paluusta emme tiedä, ei edes Poika tiedä vaan ainoastaan Isä yksin joten arvailut sikseen. Luottakaamme Sanaan että kaikki tapahtuu niin kuin on kirjoitettu. Lukeaa Raamattua ja rukoilkaa ymmärrystä.

Kuitenkin ne, jotka epäilemättä tiesivät Jeesuksesta ja hänen sanomisistaan enemmänkin kuin Raamattu kertoo, lähes aikalaisiaan kun olivat, pitivät varmana että hän tulee ihan pian.

Omituista, ettei sitten tullutkaan.

Ehkäpä Jeesus ei ollutkaan jumala ja lupasi vähän liikoja.

• LaD

Kuitenkin ne, jotka epäilemättä tiesivät Jeesuksesta ja hänen sanomisistaan enemmänkin kuin Raamattu kertoo, lähes aikalaisiaan kun olivat, pitivät varmana että hän tulee ihan pian.

Omituista, ettei sitten tullutkaan.

Ehkäpä Jeesus ei ollutkaan jumala ja lupasi vähän liikoja.

Todennäköistä on, että Jeesus oli vain tavanomainen, mutta karismaattinen lahkohörhö jonka seuraajat sitten suurentelivat hänen kykyjään ja tekojaan

• profeetta kirjoitti:

Totta on tekstisi "asianharrastaja" jos katsotaan asiaa ihmisenä joka ei tunne elävää Jumalaa.
        Ainut tapa saada varmuus on nöyrtyminen Kaikkivaltiaan eteen rukouksessa ja kysyä Häneltä mikä on totta ja mikä ei.
        Monelle meistä se on vaikeata mutta mitään ei menetä vaikka kokeilee, ei leikitellen vaan tosissaan vastausta hakien.

>Herra vastaa kaikille niinkuin on Sanassaan luvannut.

Jos näin on, miksi kukaan ei kerro yhtäkään Herralta saamaansa selvää vastausta johonkin selvään kysymykseen? Et sinäkään, vaikka toisessa ketjussa sinulta tämän palstan aiheeseen liittyvää kysyin.

• profeetta kirjoitti:

(Room 10:9-10): ”Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.”

"(Room 10:9-10): ”Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.”"

Minä sanoin, että uskon Jumalaan, en sanonut uskovani Jeesukseen.

• profeetta

>Herra vastaa kaikille niinkuin on Sanassaan luvannut.

Jos näin on, miksi kukaan ei kerro yhtäkään Herralta saamaansa selvää vastausta johonkin selvään kysymykseen? Et sinäkään, vaikka toisessa ketjussa sinulta tämän palstan aiheeseen liittyvää kysyin.

"Jos näin on, miksi kukaan ei kerro yhtäkään Herralta saamaansa selvää vastausta johonkin selvään kysymykseen?"

Asiat eivät ole mustavalkoisia, varsinkaan silloin kun puhumme Jumalasta.
        Tuhansittain ihmisiä todistaa elävästä Jumalasta joka ikinen päivä ympäri maailmaa.
        Varmasti sinäkin RepeR löytäisit muutaman todistuksen helposti jos vain haluaisit etsiä ja uskoa.
        Muistaakseni olen kehoittanut sinuakin kysymään suoraan Jumalalta miten maailma makaa, jos en niin teen sen tässä ja nyt.
        Risti kätesi ja hiljenny rukoukseen. Ole rehellinen ja tunnusta että tarvitset ohjausta koska luottamuksesi puuttuu. Ole valmis nöyrtymään kun Herra sinua puhuttelee ja saat kokea ihmeellisen rauhan joka tulee Jumalasta.
        Toivon että todella rukoilet ja pyydät Jeesusta elämääsi ja palaat sitten tänne kertomaan mitä olet kokenut jotta "me" muutkin voisimme löytää saman totuuden.

• profeetta

"(Room 10:9-10): ”Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.”"

Minä sanoin, että uskon Jumalaan, en sanonut uskovani Jeesukseen.

Kirjoituksistasi päätellen olet "asioita tutkinut" joten oletan että tiedät myös Jeesuksen olleen kuitenkin olemassa?
        Haluaisin pyytää sinuakin moloch horridus rukoilemaan ja kysymään Jumalalta mikä on totuus.

• profeetta kirjoitti:

Kirjoituksistasi päätellen olet "asioita tutkinut" joten oletan että tiedät myös Jeesuksen olleen kuitenkin olemassa?
        Haluaisin pyytää sinuakin moloch horridus rukoilemaan ja kysymään Jumalalta mikä on totuus.

"Kirjoituksistasi päätellen olet "asioita tutkinut" joten oletan että tiedät myös Jeesuksen olleen kuitenkin olemassa?"

Juu, ei minulla ole syytä kiistää hänen olemassaoloaan.

"Haluaisin pyytää sinuakin moloch horridus rukoilemaan ja kysymään Jumalalta mikä on totuus."

Voithsan itse testata tuota kysymystä vaikkapa kysymällä, että miksi fossiiliaineisto on järjestäytynyt miljardien vuosien ajalta evoluutioteorian mukaisesti ja että miksi Maa on kaikkien relevanttien mittausten mukaan n.4,56 miljardia vuotta vanha.

• profeetta kirjoitti:

"Jos näin on, miksi kukaan ei kerro yhtäkään Herralta saamaansa selvää vastausta johonkin selvään kysymykseen?"

Asiat eivät ole mustavalkoisia, varsinkaan silloin kun puhumme Jumalasta.
        Tuhansittain ihmisiä todistaa elävästä Jumalasta joka ikinen päivä ympäri maailmaa.
        Varmasti sinäkin RepeR löytäisit muutaman todistuksen helposti jos vain haluaisit etsiä ja uskoa.
        Muistaakseni olen kehoittanut sinuakin kysymään suoraan Jumalalta miten maailma makaa, jos en niin teen sen tässä ja nyt.
        Risti kätesi ja hiljenny rukoukseen. Ole rehellinen ja tunnusta että tarvitset ohjausta koska luottamuksesi puuttuu. Ole valmis nöyrtymään kun Herra sinua puhuttelee ja saat kokea ihmeellisen rauhan joka tulee Jumalasta.
        Toivon että todella rukoilet ja pyydät Jeesusta elämääsi ja palaat sitten tänne kertomaan mitä olet kokenut jotta "me" muutkin voisimme löytää saman totuuden.

>>...jotta "me" muutkin voisimme löytää saman totuuden.>>

Jos Jumala olisi olemassa, eikö se automaattisesti lähettäisi kaikille muillekin sen täsmälleen saman totuuden?

Ja pelkästään kristinuskon eri lahkoja on kymmeniätuhansia... Eivätkä voi sietää toisiaan.

• asianharrastaja
        profeetta kirjoitti:

Etpä taida tietää minun Jumala-asioistani.

Tiedoksesi voin myös muistuttaa, että saarnanturskahdukset ovat tällä palstalla melko hyödyttömiä. Niitä kuulevat saavat niitä muutenkin tarpeeksi ja muut enintään ärsyyntyvät.

• asdfasdfasdfe
        kekek-kekek kirjoitti:

>>...jotta "me" muutkin voisimme löytää saman totuuden.>>

Jos Jumala olisi olemassa, eikö se automaattisesti lähettäisi kaikille muillekin sen täsmälleen saman totuuden?

Ja pelkästään kristinuskon eri lahkoja on kymmeniätuhansia... Eivätkä voi sietää toisiaan.

"Jos Jumala olisi olemassa, eikö se automaattisesti lähettäisi kaikille muillekin sen täsmälleen saman totuuden?"

Ei, koska ihmisen ja Jumalan välillä on syvä kuilu, tottelemattomuus ja synti, josta vain Jeesus voi vapauttaa.

• asianharrastaja
        profeetta kirjoitti:

Ei mainittu ei, mutta Jeesus siellä mainitaan, usko siis Häneen.

Miten tulikaan mieleen tuntemattoman filosofin lausahdus:

"Koska Jeesus ratsasti aasilla Jerusalemiin, lukuisat aasit yrittävät ratsastaa Hänellä taivaaseen."

• asdfasdfasdfe kirjoitti:

"Jos Jumala olisi olemassa, eikö se automaattisesti lähettäisi kaikille muillekin sen täsmälleen saman totuuden?"

Ei, koska ihmisen ja Jumalan välillä on syvä kuilu, tottelemattomuus ja synti, josta vain Jeesus voi vapauttaa.

>ihmisen ja Jumalan välillä on syvä kuilu, tottelemattomuus ja synti, josta vain Jeesus voi vapauttaa.

Enpä usko. Minulla on sellainen kokemus, että rukouksiini on muutaman kerran elämäni varrella vastattu, myönteisesti siis. Tämä siitä huolimatta, että en usko Jeesukseen jumalan lähisukulaisena. Voi tietysti olla, että ne pyytämäni asiat olisivat tapahtuneet joka tapauksessa. Tai sitten eivät.

• moloch_horridus kirjoitti:

"Kirjoituksistasi päätellen olet "asioita tutkinut" joten oletan että tiedät myös Jeesuksen olleen kuitenkin olemassa?"

Juu, ei minulla ole syytä kiistää hänen olemassaoloaan.

"Haluaisin pyytää sinuakin moloch horridus rukoilemaan ja kysymään Jumalalta mikä on totuus."

Voithsan itse testata tuota kysymystä vaikkapa kysymällä, että miksi fossiiliaineisto on järjestäytynyt miljardien vuosien ajalta evoluutioteorian mukaisesti ja että miksi Maa on kaikkien relevanttien mittausten mukaan n.4,56 miljardia vuotta vanha.

>Voithan itse testata tuota kysymystä vaikkapa kysymällä, että miksi fossiiliaineisto on järjestäytynyt miljardien vuosien ajalta evoluutioteorian mukaisesti ja että miksi Maa on kaikkien relevanttien mittausten mukaan n.4,56 miljardia vuotta vanha.

Jostain syystä profeetan linja jumalaan alkaa pätkiä heti kun hänen pitäisi kysyä tuota ja kertoa meille vastaus.

Vilkaisepas vähän suomi24 Profetiat-palstaa. Näyttää olevan se suuri kuilu jopa maamme luotettavimman tuntuisten ja erehtymättömien profeettojenkin välillä, vaikka kaikki epäilemättä saavat sanomansa suoraan hevosen suusta :-D

• Kalapagos (ei kirj.)

MInusta ainakin on mielenkiintoista seurata, miten taikauskoille elämänsä pyhittäneet kertovat satuja ja yrittävät saada muitakin niihin uskomaan.

Tietynlaista tahatonta uskonnollista parodiaa.

Ihminen ei taida olla kovinkaan kehittynyt olio sen voi päätellä tarinoista, joita täällä väännetään. Se ei silti tarkoita, etteivätkö tarinat voisi olla hauskoja ja mielenkiintoisia. On mielenkiintoista kuulla muiden ihmisten mielipiteitä todellisuudesta, varsinkin jos ne eroavat kovasti siitä, miten itse todellisuuden käsittää.

Evoluutiolle täytyy varmaan antaa vielä jonkin aikaa, jotta saadaan Jumalaharhat pudotettua geenistöstä.

• profeetta

Ymmärsin tekstisi niin että oletat minun kertovan satuja ja olevan taikauskoinen.
        Jotta saisit käsityksen siitä mihin minä uskon niin pyydän että polvistut ja rukoilet edes yhden kerran vilpittömästi Luojaasi kertomaan sinulle mikä on totuus.
        Yksinkertainen pyyntö joka avaa silmäsi kun sen rehellisesti toteutat. Tee se rauhassa,vilpittömästi, yksin vaikkapa kotonasi ja kysy Jumalalta "Oletko olemassa?"
        Herramme on luvannut vastaavansa jokaiselle joka kysyy vilpittömästi uskoen.
        Siis rukoile itsesi ja perheesi vuoksi.
        Jumalharha on saatanan juoni, yksi monista.

• öttörlöö
        profeetta kirjoitti:

Ymmärsin tekstisi niin että oletat minun kertovan satuja ja olevan taikauskoinen.
        Jotta saisit käsityksen siitä mihin minä uskon niin pyydän että polvistut ja rukoilet edes yhden kerran vilpittömästi Luojaasi kertomaan sinulle mikä on totuus.
        Yksinkertainen pyyntö joka avaa silmäsi kun sen rehellisesti toteutat. Tee se rauhassa,vilpittömästi, yksin vaikkapa kotonasi ja kysy Jumalalta "Oletko olemassa?"

Ei kai toinen nimesi vain ole JC?

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Heh. kyllä minä nuorempana olin ahkera rukoilija ja tossa pari vuotta takaperin otin ns. härkää sarvista ja yritin tosissani pari kertaa. arvaa mitä, ei mitään. Kuin olisi seinälle puhunut. Jäi aivan saatanan tyhmä olo. olen varmistukseni saanut, Sitä yläkerran äijää ei joko ole tai se on pitkillä tirsoilla

• profeetta
        öttörlöö kirjoitti:

Ei kai toinen nimesi vain ole JC?

Ei ole :)

• profeetta
        LaD kirjoitti:

Heh. kyllä minä nuorempana olin ahkera rukoilija ja tossa pari vuotta takaperin otin ns. härkää sarvista ja yritin tosissani pari kertaa. arvaa mitä, ei mitään. Kuin olisi seinälle puhunut. Jäi aivan saatanan tyhmä olo. olen varmistukseni saanut, Sitä yläkerran äijää ei joko ole tai se on pitkillä tirsoilla

Tiedätkö LaD.
        Jumalalla on suunnitelma myös sinua varten. Voit olla varma että rukouksesi on kuultu ja Herra toimii oman aikataulunsa mukaan.
        Ole kärsivällinen ja luota Jeesukseen sillä tämä keskustelu ei ole sattumaa vaan ennalta määrätty.

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Tiedätkö LaD.
        Jumalalla on suunnitelma myös sinua varten. Voit olla varma että rukouksesi on kuultu ja Herra toimii oman aikataulunsa mukaan.
        Ole kärsivällinen ja luota Jeesukseen sillä tämä keskustelu ei ole sattumaa vaan ennalta määrätty.

Haaj! kylläpäs noita tekosyitä riittää! :D

Noh,.jumalahan on kaiktietävä(sinänsä mielenkiintosta koska hän kehtaa sitten raivota niille ketkä pettävät hänet) joten hän ei voi minua uskonpuutteestani syyttää jos itse ei suostu auttamaan asiaa. Hän loi logiikan, ja logiikan mukaan hän ei ole (minulle ainakaan) olemassa. silkkaa todennäköisyyttä

• profeetta
        LaD kirjoitti:

Haaj! kylläpäs noita tekosyitä riittää! :D

Noh,.jumalahan on kaiktietävä(sinänsä mielenkiintosta koska hän kehtaa sitten raivota niille ketkä pettävät hänet) joten hän ei voi minua uskonpuutteestani syyttää jos itse ei suostu auttamaan asiaa. Hän loi logiikan, ja logiikan mukaan hän ei ole (minulle ainakaan) olemassa. silkkaa todennäköisyyttä

Olet lähempänä Jumalaa kuin arvaatkaan ja muista että Hän on oikeudenmukainen ja näkee kyllä "lävitsesi", tietää sydämmesi tilan ja rakastaa sinua enemmän kuin järkesi ymmärtää :)

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Olet lähempänä Jumalaa kuin arvaatkaan ja muista että Hän on oikeudenmukainen ja näkee kyllä "lävitsesi", tietää sydämmesi tilan ja rakastaa sinua enemmän kuin järkesi ymmärtää :)

Phyh. vitut. Luottamukseni mihinkä tahansa uskontoon on romahtanut alaspäin kuluvana kahtena vuotena. Olen täydellinen agnostikko

• profeetta
        LaD kirjoitti:

Phyh. vitut. Luottamukseni mihinkä tahansa uskontoon on romahtanut alaspäin kuluvana kahtena vuotena. Olen täydellinen agnostikko

Sen sanon sinulle että älä luota mihinkään uskontokuntaan ennen kuin ennen kuin Herra johdattaa sinua.
        Seurakuntayhteys on tärkeä kyllä mutta ensin on tehtävä pelisäännöt selväksi.
        Siis:
        Rukoile Jumalaa puuttumaan elämääsi. Kerro avoimesti kaikki huolesi ja esitä kysymyksiä joihin vastauksia haluat.
        Olen varma että vastaukset putoilevat syliisi ihmeellisellä tavalla ja elämäsi ottaa uuden suunnan. Luota Jeesuksen veren voimaan.
        Ryhdy rukoukseen vaikka heti ja usko sitten kokemasi todeksi.

• LaD
        profeetta kirjoitti:

Sen sanon sinulle että älä luota mihinkään uskontokuntaan ennen kuin ennen kuin Herra johdattaa sinua.
        Seurakuntayhteys on tärkeä kyllä mutta ensin on tehtävä pelisäännöt selväksi.
        Siis:
        Rukoile Jumalaa puuttumaan elämääsi. Kerro avoimesti kaikki huolesi ja esitä kysymyksiä joihin vastauksia haluat.
        Olen varma että vastaukset putoilevat syliisi ihmeellisellä tavalla ja elämäsi ottaa uuden suunnan. Luota Jeesuksen veren voimaan.
        Ryhdy rukoukseen vaikka heti ja usko sitten kokemasi todeksi.

Nojuu en. Ei toimi

• asdfasdfasdfe
        LaD kirjoitti:

Nojuu en. Ei toimi

Palstalalisille varoitus! Täs on just hyvä esimerkki siitä, mihin apatia johtaa. Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.

• LaD
        asdfasdfasdfe kirjoitti:

Palstalalisille varoitus! Täs on just hyvä esimerkki siitä, mihin apatia johtaa. Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.

minua ei apaattiseksi voi sanoa. Uskonto nyt on semmonen asia että se selviää kun henki lähtee

• LaD kirjoitti:

minua ei apaattiseksi voi sanoa. Uskonto nyt on semmonen asia että se selviää kun henki lähtee

Paitsi että jos kuoleman jälkeen ei ole kuin matojen mässäilyä, silloin ei mitään selviä. Paradoksaalista sinänsä.

• F. N.

Gott ist tot.

• Tuo "gentlemans" on muuten terminä jotenkin pornahtava. Se viittaa enempi joihinkin hieman epämääräisiin herrainpalveluihin, mutta gentlemen vastaa paremmin sellaisia aitoja herrasmiehiä kuten minä, Apo ja monet muut.

>>Haluaako joku huvikseen käyttää aikaansa kreationistien hutkimiseen vai olisiko voimakkaan vastustuksen takana jotain syvällisempää?

• profeetta

On hyvin ymmärrettävää että jokainen "normi" kansalainen ajattelee juuri noin kuin sinä Illumnatus.
        Jos asuu Suomessa, käy töissä, talous on tasapainossa ja on suhteellisen terve yksilö niin mitä siinä enää elämäänsä kaipaa.
        Itse kuitenkin uskon että Jumala ohjaa maailmaa ja ilmoittaa itsestään Raamatussa sekä elävässä elämässä niille jotka Häneen turvautuvat.
        Tekstisi antaa ymmärtää että uskonto on kapula "terveen" yhteiskunnan rattaissa, itse olen erimieltä ja asia on juuri päinvastoin.

• profeetta kirjoitti:

On hyvin ymmärrettävää että jokainen "normi" kansalainen ajattelee juuri noin kuin sinä Illumnatus.
        Jos asuu Suomessa, käy töissä, talous on tasapainossa ja on suhteellisen terve yksilö niin mitä siinä enää elämäänsä kaipaa.
        Itse kuitenkin uskon että Jumala ohjaa maailmaa ja ilmoittaa itsestään Raamatussa sekä elävässä elämässä niille jotka Häneen turvautuvat.
        Tekstisi antaa ymmärtää että uskonto on kapula "terveen" yhteiskunnan rattaissa, itse olen erimieltä ja asia on juuri päinvastoin.

Uskonto ei välttämättä ole kapula.

Uskonto on mielestäni ongelma vasta sitten, jos sen pohjalta puututaan tai pyritään vaikuttamaan muiden ihmisten elämään.

Kyllä siihen liberaaliin ja sekulaariin yhteiskuntaan kuuluu myös oikeus uskoa vaikka hullutuksiinkin.

• käyttäytyminen vaati

Edellyttääkö aidon herrasmies tittelin arvonimi sitä, että tästä lähtien pitää sinulle osoitettuun viestiin liittää näkyvästi tollo nimeke kuvaamaan sinua?

• käyttäytyminen vaati kirjoitti:

Edellyttääkö aidon herrasmies tittelin arvonimi sitä, että tästä lähtien pitää sinulle osoitettuun viestiin liittää näkyvästi tollo nimeke kuvaamaan sinua?

Ei edellytä, mutta sinua lupaan varmasti kutsua tolloksi kun aihetta ilmenee.

• ja samalla ....
        illuminatus kirjoitti:

Ei edellytä, mutta sinua lupaan varmasti kutsua tolloksi kun aihetta ilmenee.

Aivan, näemme toisessa sen mitä itse olemme.

• ja samalla .... kirjoitti:

Niinhän sinä voit toivoa, oi tollo.

• ja samalla .... kirjoitti:

Minä näen multinikkipellessä kahelin kretun, enkä usko että kukaan pitää minua sen enempää multinikkipellenä kuin kretunakaan. Jos joku näillä palstoilla pitää kahelina, se ei mua haittaa tippaakaan syistä jotka fiksu arvaa alle sekunnin.

• >Tuo "gentlemans" on muuten terminä jotenkin pornahtava.

Gent ja Le Mans ovat kaupunkeja, edellinen Belgiassa ja jälkimmäinen Ranskassa. Molemmat haureuden ja paheitten pesiä, varsinaiset nykyajan Sodoma ja Gomorra!

• kvasi

Ei kai ateistit oikeasti noin tyhmiä ole kuin miltä tällä palstalla näyttää. Aivan kuin liiallinen tieto olisi valjastanut kaikki aivosolut käyttöönsä ja estänyt muun henkisen kehityksen. Muuten on vaikea ymmärtää, että keski-ikäiset ateistit käyttäytyvät kuin infantiilit tunnevammaiset murrosikäiset.

• ltte piru

"Ei kai ateistit oikeasti noin tyhmiä ole kuin miltä tällä palstalla näyttää."

Jos sinusta siltä näyttää, käynti optikolla riittää.

"Muuten on vaikea ymmärtää, että keski-ikäiset ateistit käyttäytyvät kuin infantiilit tunnevammaiset murrosikäiset."

Niin kauan kuin Möttöskän ja sivupersoonien uhmaikä jatkuu, palstan ateistit eivät edes yhteenlaskettuna pysty olemaan yhtä infantiileja.

• jupukka

Profeetta esittää asiat melkolailla filosofiselta kannalta. Epäilen että hänen biologian tietonsa ovat melko heikot. Mutta voithan kokeilla vastata tuohon laulukaskasongelmaan jonka esitin tällä palstalla tänään. Katellaan sitten onko sinusta kunnon keskusteluun vai oletko pelkkä keittiöfilosofi ja sanoilla kikkailija.

• asdfasdfasdfe

Ateisteilla on suuri pelko siitä, että heidät osoitettaisiin vääräksi. Siksihän he jatkuvasta jauhavat ja tällä palstalla spämmivät.

Siitähän tuo sinunkin asenteesi kertoo.

Ateisteilla on suuri pelko siitä, että heidät osoitettaisiin vääräksi. Siksihän he jatkuvasta jauhavat ja tällä palstalla spämmivät.

Siitähän tuo sinunkin asenteesi kertoo.

Puhutte ateisteista, mutta eniten inhoatte ja kammoksutte "väärin" uskovia kristittyjä ja muita persoonajumalaan omalla tavallaan uskovia. Kannattaisi lukea keskusteluja tarkemmin, niin ymmärtäisitte että nuo valehyökkäilyt ateisteja vastaan eivät mene läpi enää kenellekään. Ette tekään ihan niin tyhmiä ole, että oikeasti näkisitte pahiman vastustajanne niinkin pienessä joukossa kuin vannoutuneet ateistit ovat. Ei, kyllä se vihulainen on juuri toisin uskovissa, vaikka asian julkinen myöntäminen on tietysti teille poliittisesti mahdotonta.

Molochin ja asianharrastajan varmaan ampuisitte aamunkoitteessa jos voisitte: kumpikin uskoo jumalaan ja paljastaa valheenne päivä toisensa jälkeen. Heistä ei ihminen vaarallisemmaksi voi muuttua. Tai no, ehkä Junkkaala ja muut tieteen tunnustavat papit ovat vielä heitäkin suurempia kauhistuksia.

• asdfasdfasdfasdfe

"Usein vastustaminen kertoo pelosta ja epävarmuudesta jota ihminen kokee kyseistä asiaa kohtaan."

Voin100% varmuudella sanoa, että kyse on juuri tästä.

• "Voin100% varmuudella sanoa, että kyse on juuri tästä."

Johtuuko ateismin vastustamisesi juuri tästä samasta syystä?

• Profeettahan puhuu ihan kielillä. Tosin ei se lontoonmurre näytä ihan sujuvan.

Mutta ihan aiheeseen. Kretujen ajatusmaailman outous on se kiehtova asia. Siinä sivussa tietenkin saa tuoda esiin sen kretujen ajatusmaailmasta poikkeavan ja oikeastaan paremmin reaalimaailman todellisuuden kanssa paremmin paikkansapitävän tiedon.

Ettei menisi väärän profeetan perässä ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      93
      6840
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3712
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3239
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      226
      2347
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      44
      2073
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1968
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    9. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      21
      1758
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1733
    Aihe