Käytättekö kumia sinkkuna

Mies VM.82

Kun olette sinkkuja ja sekstailette niin käytättekö kortsua vai oletteko ilman. Tuntuu jotenkin mutu-tuntumalla, että nykyään ihmiset eivät enään juurikaan käytä kortsuja. Itse en muista pitkään aikaan, että nainen olisi vaatinut kumia, monet sanovat syövänsä pillereitä ja haluavat paljaalla, koska tuntuu paremmalta.

Käytättekö kortsuja vai ette ?

148

1781

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+9

      Pakkohan se on käyttää jos ei halua tauteja eikä ole varma kumppanin terveydestä.

      • Poksuko

        Helpompikin konsti on keksitty. Kortsua ei tarvitse käyttää, kun jättää ne irtosuhteet kokonaan väliin. Naisen perässä ei kannata juosta pelkän pillun perässä, paitsi jos ihminen on epätoivoinen, ja mielessä on kokoajan vain yksi asia.


      • olen huomannut että
        Poksuko kirjoitti:

        Helpompikin konsti on keksitty. Kortsua ei tarvitse käyttää, kun jättää ne irtosuhteet kokonaan väliin. Naisen perässä ei kannata juosta pelkän pillun perässä, paitsi jos ihminen on epätoivoinen, ja mielessä on kokoajan vain yksi asia.

        Tällä palstalla KAIKKI MIEHET on epätoivoisia.


      • Poksuko
        olen huomannut että kirjoitti:

        Tällä palstalla KAIKKI MIEHET on epätoivoisia.

        On kuule vähän liian kallis harrastus nuo irtosuhteet, kun on aina olemassa riski joutua elatusmaksujen maksajaksi. Ei kiitos.

        Olen myös sitä mieltä, että lasten pitää olla toivottuja, eikä vain toisen osapuolen yksistään päättämiä. Siitä ei muuten hyvää seuraa, ainakaan tasapainoista suhdetta.


      • sorkkaritari
        olen huomannut että kirjoitti:

        Tällä palstalla KAIKKI MIEHET on epätoivoisia.

        :D


    • Huumorikysymys?

      Palstan ATM:t eivät harrasta seksiä kumilla eivätkä ilman sattuneista syistä.

      • Kortsukyllikki

        Ei kai sen oman käden kanssa tarvi kortsua...? Tai voishan se olla siistimpää!! ;-)


      • COLIA
        Kortsukyllikki kirjoitti:

        Ei kai sen oman käden kanssa tarvi kortsua...? Tai voishan se olla siistimpää!! ;-)

        Etkä sinä kurkun päälle;P


    • Palstan ATM:t

      Emme käytä, sillä emme koskaan harrasta seksiä

    • Bigcock80

      En käytä kortsuja ne vievät tunnon ja muutenkin tappavat intohimon. Sanon että minulla on kumiallergia jos joku vaatii kumia. Kaikilta olen saanut ilman ja mitään tauteja ei ole kun vain katsoo ettei mitään jakorasioita pane.

      • wiutfwri

        No mites haluatko sinä sitten vahinkolapsia ja elatusmaksuja maksaa vitun tyhmä!?


      • On olemassa
        wiutfwri kirjoitti:

        No mites haluatko sinä sitten vahinkolapsia ja elatusmaksuja maksaa vitun tyhmä!?

        pillerit ja etenkin jälkiehkäisypillerit. Jälkimmäisen ottamista voi itse valvoa ja siten varmistaa että lasta ei tule


      • Joku nainen
        On olemassa kirjoitti:

        pillerit ja etenkin jälkiehkäisypillerit. Jälkimmäisen ottamista voi itse valvoa ja siten varmistaa että lasta ei tule

        Sä kuvittelet että naisten on hyvä noin muuten vaan napsia jotain hormonipommeja? Eiköhän kaikkien kannalta ole paras että käytetään vaan sitä kumia? Ja keski-ikää lähestyvälle Bigcockille tiedoksi että taudit ei valitse uhrejaan. Sinäkin hyvin varmasti jo ainakin kondylooman kantaja.


      • .

        Kumikortsuille on vaihtoehtoja. Oikeasti kumiallergisia on olemassa ja vaihtoehtoisia kortsuja on ollut vaikka kuinka kauan.


      • Sul on pikkupili

        Ja nainen vastaa sulle, että nai vain paljaalla, ei hänellä oo mitään sukupuolitautia. Ja jos sit sellanen sulle yllättäin puhkeaa, niin sen sä oot saanu jostain muualta. Mahtaa tuntuu sulle hyvälle kun sulla alkaa terskaan kasvaa näppyjä tai muuta "kivaa". Joo, ilman kumia vaan, anna mennä vaan. Jos yleensä saat naista.


    • ,....,

      En syö pillereitä joten vaadin kyllä kumin. Tosin aikoihin ei ole tarvinnut vaatia ennen eilistä..

    • jk

      kyllä

    • 14+8

      Kyllä kondomi on "for single use only". Ei sitä kannata pesemään alkaa toista käyttöä varten.

    • No daah..

      Kyllä, järkevä ihminen käyttää vain tyhmä ei.

    • Outo kysymys

      Miksi runkkaisin kumi päällä? Eiköhän se riitä kun pesen käden ennen kuin vetelen.

    • tarkkanainen

      Aina kumi, parisuhteessa vasta ilman kumia kun mies on käynyt testeissä. Jos sinkkuaikoina joku olisi vaatinut ilman kumia, olisin näyttänyt ovea.

      • ok

        Naisen ei tarvi käydä testeissä.


      • tarkkanainen
        ok kirjoitti:

        Naisen ei tarvi käydä testeissä.

        Käyn itekin testeissä, se on sanomatta selvää. Se vaan ei oo niin itsestäänselvyys miehille käydä säännöllisesti testeissä. Tällä hetkellä olen varma, ettei ole tauteja, niin tässä odotellaan sit sitä, että poikakaveri käy testeissä niin voi sit kumin jättää pois.


    • jep jep joo

      Joo, olen kyllä ihan samanlainen natsi, eli joko hommaillaan kumin kanssa tai sitten saa mies olla kokonaan ilman. Useammalla miehellä on valitettavsati kiinnostus lakannut siinä vaiheessa ku kumi pitäisi kaivaa esiin, tai muuten vaan homma mennyt hankalaksi ...

      Eli hyvä miehet, harjoitelkaa sitä kumin käyttöä jos aiotte irtosuhteita harrastaa. Toki on parempaa ilman, mutta jos on kyse irtosuhteesta niin ei tartte kahta kertaa miettiä käyttääkö vaiko ei ...

      • Älyn haamu

        Kyllähän se tiedetään että sperma sinua kiihottaa, Naisasialuuseri.


      • Älyn haamu

        Oletko ottanut moneltakin mieheltä poskeen Naisasialuuseri?


      • Älyn haamu

        Sinähän se tiedät mistä puhut, Naisasialuuseri.


      • kumiton mies+-50

        Hei, miten sitä kumin kanssa oloa harjoitellaan? Laitanko päälle aamulla töihin mennessä? Vai miten?


    • HK

      Pukeudun kumiboksereihin. Olen sinkku.

    • 3977

      Yleensä olen petiehdokit passittanut testeihin. Toisinaan mennyt mukana. Kumia pakotan käyttämään, jos ei ole puhdasta testitulosta. Olen myös lievästi kumiallerginen, mutta liukkarilla ja vähäkumisella merkillä se on edes siedettävää, mutta joskus miettii kyllä, onko se vaivan väärtti. Irtosuhteita en juuri harrasta, vaan lähes kaikkien kanssa on jotain vakavampaa. Pakko käyttää "juuri" ja "lähes" -sanoja kun irtosuhteettomuus ei sentään ole 100%..

    • Periaatteessa kyllä,

      mutta käytännössä en läheskään aina. Jos nainen haluaa paljaalla ja itse olen hieman kännissä niin kyllä minä annan mennä. Tyhmää, mutta sellaista elämä on. Kun on humalassa, panettaa ja on kiima päällä, ei aina ajattele kovin järkevästi.

      • Kerrankin joku

        rehellinen ihminen. Jos kaikki toimisivat niin vastuullisesti kuin väittävät toimivansa, ei olisi sukupuolitauteja eikä vahinkolapsia. Varsinkin sukupuolitauteja on aika paljon, joten kumin käyttö ei liene irtosuheissa mikään sääntö.


      • Spitaalinen

        Noin mäkin nuorempana ajattelin ja toimin, vaikka nainen olenkin. Aloitin pillerit 18-vuotiaana vuonna 1983. Olen käynyt gynekologilla joka vuosi ja oletin aina, että kaikki on hyvin. Kunnes vuonna 2007 sain herpeksen. Tai siis olin saanut sen ilmeisesti 15 vuotta aiemmin, mutta oireet tulivat silloin. Herpes voi olla oireeton todella pitkään.

        Herpeksen voi saada myös suuseksissä. Ja myös huuliherpes voi tarttua alapäähän.

        Saa nähdä, saanko enää koskaan paljaalla.


      • Elämä on...
        Spitaalinen kirjoitti:

        Noin mäkin nuorempana ajattelin ja toimin, vaikka nainen olenkin. Aloitin pillerit 18-vuotiaana vuonna 1983. Olen käynyt gynekologilla joka vuosi ja oletin aina, että kaikki on hyvin. Kunnes vuonna 2007 sain herpeksen. Tai siis olin saanut sen ilmeisesti 15 vuotta aiemmin, mutta oireet tulivat silloin. Herpes voi olla oireeton todella pitkään.

        Herpeksen voi saada myös suuseksissä. Ja myös huuliherpes voi tarttua alapäähän.

        Saa nähdä, saanko enää koskaan paljaalla.

        ... ja siinä sitten samalla levittelit tautia edesvastuuttomasti eteenpäin. Näin sitä pitää. Tyhmästä päästä ja oletuksista sakotetaan. "En tiennyt" ei riitä selitykseksi paitsi tietysti ihmisillä, jotka luulevat tai olettavat asioita.


      • Spitaalinen
        Elämä on... kirjoitti:

        ... ja siinä sitten samalla levittelit tautia edesvastuuttomasti eteenpäin. Näin sitä pitää. Tyhmästä päästä ja oletuksista sakotetaan. "En tiennyt" ei riitä selitykseksi paitsi tietysti ihmisillä, jotka luulevat tai olettavat asioita.

        Kukaan ei ole perään soitellut, joten en ketään ilmeisesti ole tartuttanut.

        Herpestä kantaa vaikka kuinka moni tietämättään. Kun pyydät terveyskeskuksessa "sukupuolitautitestit", siellä ei testata herpestä. Edes äitiysneuvolassa ei testata herpestä, vaan oletaan, että herpeksen saanut on huomannut oireet ja tietään tartunnastaan.

        Nyt tiedän, että herpes voi olla oireeton ja suosittelen kaikille herpes-vasta-ainetestiä silloin tällöin, jos on yksikään irtosuhde ollut tai vakisuhteita enemmän kuin yksi tai jos olet ikinä harrastanut suojaamatonta suuseksiä. Huuliherpestähän kantaa noin 80 % ihmisistä.

        Elämä on..., kuinka monta kertaa itse olet käynyt herpes-vasta-ainetestissä?


    • hihihiii :DDD

      Mä aina oletan et muijat käyttää pillereitä :)

      • 3971

        Tuo oletus voi maksaa pitkän pennin. Isiltä kun ei kysytä, haluaako lapsen vai ei.


    • Lenkki makkara

      Sen verran kun itse olen harrastanut yhden öyn juttuja ja treffaillu naisten kanssa, niin pikkasen ihmetyttää vastauksen, Suomessa olis aika paljon vähemmän ihmisiä jos kaikki olisivat niin kunnollisia kumin käyttäjiä kun tämän palstan vastaajat. Uskallan väittää, että noin 50% satunnaisista panoista menee ilman kumia. Kun itse olen kännissä ja kiimainen, en muista laittaa munani päälle kumia, eikä naisetkaan sitä muista kun pitää saada patukkaa sisälle.

    • en juuri koska osaan

      Aika vähän, piirrän kuitenkin sen verran hyvin.

    • Ilman kumia aina!

      Itse en käytä koskaan kumia jos ei ole aivan pakko, ja näitä pakkoja tulee alle kymmenen vuodessa, jotka johtuvat siitä että nainen ei anna vaikka kuinka koittaa saada ilman. Eli naiset antaa ilman kumia yleensä aina, varsinkin varatut naiset joilla tuo ehkäisypuoli on aina kunnossa.

      Valehtelematta olen vähintään 150 naisen kanssa vuodessa ja näin 32-vuotiaana tätä sekstailua on tullut harrastettua samassa mitassa noin 8-vuotta. Neljä kertaa on ollut klamydia ja tippuri pari kertaa mutta ei muuta. Hivin mahdollisuus on kuitenkin äärettömän pieni vaikka naisia on ollut koko elämäni aikana siinä 1500-2000.

      Ilman kumia seksi on vain sata kertaa parempaa ja tunne kun lennättää naisen limakalvoille on sanoinkuvaamattoman upea, seksin huipennus. Rakastan naisia ja seksiä heidän kanssaan. Kauniit naiset ovat parasta elämässä ja joka ilta ravintoloista on saatava joku kaunokainen mukaan. Onneksi olen ulkonäöltä komea ja naiset tulevat juttelemaan helposti, eikä sellaista iltaa ole etteikö joku herkku lähtisi mukaan.

      • taistelutoveri

        Täyttä puhetta.


      • Ja täällä

        annetaan plussia tautien levittäjälle!


    • Lenkki makkara

      En tiedä miehenä mitään parempaa kun kumittoman kostean seksin lopuksi saa kunnon orgasmin ja laukeaa syvälle sisälle :) Se vaan tuntuu niin hyvälle! Kukaan ei ole tietääkseen tullut vielä paksuksi Onneksi.

    • Jos nainen

      antaa paljaalla, en käytä. Jos nainen vaatii kumin käyttöä, käytän kiltisti ja mukisematta.

    • YTM

      Yäk, ATM:t ovat vielä siis tautisiakin.

      • No eivät ole.

        ATM ei ole koskaan harrastanut seksiä kenenkään kanssa, joten ei ole tautejakaan. Nuo paljaalla vetelijät eivät ole ATM:iä vaan YTM:iä koska naiset antaa niille pillua.


    • 14

      ehdottomasti. muuten laiminlyö oman ja toisen terveyden. jos saa haaransa auki pitää saada auki suukin! muistattehan näin kesän väijyessä että kumeja on olemassa jos minkä makuisia, värisiä tai mallisia joista jokaiselle löytyy varmasti se sopiva.

    • No en , jos

      ei ole pakko

    • Kumi-Kalle.

      Aika hiljaista on tuo minun seksielämäni näin ujona sinkkumiehenä, ehkä korkeintaan kerran pari vuodessa minun pitää miettiä että käytänkö kumia vai en. Joka kerta olen sitä kyllä käyttänyt, vaikka kyllähän se ilman sitä tuntuisi paljon paremmalta, mutta pelkuri kun olen, niin tautien pelossa en sitä ilmankaan uskalla olla.

      Ei kaikki naiset ole minulta sitä kumia vaatineet, vain muutama on asiasta ehtinyt mainita ennen yhdyntää. Onneksi sentään itse murehdin asiaa jo hyvissä ajoin, joten aina on ollut kumit mukana kun on seksiin saakka päästy.

    • En käytä

      Kondomit ovat merimiehille

    • haa haa

      Minulla n ollut vakituien seksisuhde sinkkuna 1miehen kanssa.
      Niin ei tarvitse kumia sinkkuna. Kun harrastan vain seksiä yhden ihmisen kanssa..

      • Entäs jos se sun

        mies käy puikottamassa myös muita. Oletko varma ettei käy? Ei ole ollenkaan harvinaista että YTMllä on samanaikaisesti useita vakipanoja ja lisäksi harrastaa satunnaisseksiä esim. Baarituttavien kanssa.


    • Kalle42

      Joka ikistä naistani olen nussinut paljaalla ja laukaissut lastit ihan pohjaan asti.

      Kuusi lasta on mulla. Neljä naista on tehnyt abortin. Kolme keskenmenoa on kerrottu.

    • Mies82

      Tosimies ei mitään kumeja kaipaa ja eikä niitä ala vehkeeseensä sovittelemaan! Nainen voi käyttää minun puolesta ehkäisyä jos ei halua lapsia tai käydä aptekista ostamassa jäkiehkäisypillerin. Panen aina paljaalla ja lasken sisälle lastini :)
      Lapsia on tullut 0 kpl ja tauteja 0 kpl.

    • noup.

      paljaalla tuntuu paremmalta

    • 1+14

      Tuntuu, että täällä on ihan todella vastuuttomia ihmisiä liikkeellä ja näköjään Suomessa ylipäänsä on vastuuttomia ihmisiä. Raskaus tai tauti ei varmaan ole koskaan käynyt edes mielessä, että voisi omalle kohdalle sattua. Miehet: entä jos nainen pitää sen lapsen ja vaatii teiltä elatusmaksuja? Se on kuitenkin yli 100€/kk jota joudutte maksamaan seuraavan 18 vuotta.

      • No kaikki naiset

        nykyään pillereitä syövät ja jos eivät syö niin ottavat jälkiehkäisypillereitä


      • 14+15
        No kaikki naiset kirjoitti:

        nykyään pillereitä syövät ja jos eivät syö niin ottavat jälkiehkäisypillereitä

        Ajattelepa näin: se nainen jonka kanssa sekstailet, kantaakin jotain tautia ja tartuttaa sen sinulle. Kumilla olisit välttyny siltäkin. Eikä kaikki naiset syö pillereitä, omassa tuttavapiirissä vain parisuhteessa olevat naiset syö pillereitä, koska niille ei ole tarvetta jos on vain satunnaisia seksipartnereita, koska niiden kanssa käytetään kumia.


    • miehenkuvotus

      Eipä tule käytettyä kumia kun en harrasta yhden yön suhteita ja muuhun en kelpaa. Jos joskus mahdollisuus tulisi niin aluksi ehdottomasti kumia pitäisi käyttää.

    • OmegaC

      Vaadin aina mieheltä kondomia aluksi, selittipä hän mitä tahansa. Oma hedelmällisyys ja terveys menee kaiken ohi.

      Surullista on, miten moni mies olisi valmis touhuamaan ilman mitään, ja vaikka käytänkin pillereitä, voisin olla myös huijari joka vain väittää niin.

      Mies joka yrittää seksiä ilman kumia, on takuulla onnistunut siinä aiemmin jonkun muun kanssa, joten mars testeihin ja sen jälkeen keskustelu uudelleen. Ne jotka ovat halunneet rinnalle jäädä, ovat tähän suostuneet, ja tottakai minäkin pyynnöstä käyn testeissä/annan voimassaolevan testitulokseni, vaikka kuivaa kautta takana jo vuosi, ja sitä ennen vakisuhde -jonka jälkeenkin testasin itseni varuilta..miehestä kun ei tiennyt...

      HIVit, klamydiat ja kondyloomat eivät ole leikin asia. Koskaan ei voi 100%:sti olla varma, etteikö toisella olisi joku piilevä tautipöpö, vaikka kuppa, tippuri, klappari ja HIV olisivatkin puhtaat. Mutta se riski on sitten vakisuhteen alkaessa vain kannettava.

    • hsdfhsd

      Siis tarviiko sitä kumia runkаtessa johonkin. Olinkoha eka joka heitti tän? tldr

    • Vanteilla

      menään......

    • justiinniin

      Tästä lähtien käytän aina sinkkuna ollessani. Parisuhde on sitten eri asia.

      Niin ja voin sano, että kumi ei aina suojaa taudilta...
      Kummallakin oli klamydia. Mies sai neg. tuloksen, minä olin vielä pos. Koska oli sanottu, että kumin kanssa voi harrastelle niin harrasteltiin. Kun itse söin jo kolmatta kuuria samaan tautiin, mies kävi uudessa testissä ja oli pos. taas. Mies itse sanoi, ettei ole ollut muiden kanssa. Toisaalta eihän sitä aina voi toisen sanaan luottaa...

      • hyppykuppa

        Klamydia voi olla vaikka keuhkoissa. Leviää suuseksin kautta myös.


    • Ehdottomasti kyl

      Totta hlvtissä käytän ja vaadin mieheltä. Kahdesti on osunut kohdalle mies joka on vannonut kondomin käyttöä mutta tositilanteessa on tunkeutunut sisään ilman. Sanomattakin selvää että ne miehet on sen jälkeen ilmaa. Onneksi ei ole tullut tauteja, testattu on. Toinen heistä oli naimisissa eli ihmeellisen riskin otti mies. Tai sitten suhde vaimoon on ns. kylmä.

      Paljaalla tuntuu paremmalle mutta se kuuluu sitten suhteeseen jossa nämä asiat on jo selvitetty ja tutkittu ja luottamusta puolin ja toisin. Eihän suhdekaan estä vieraissa käyntiä ja senkin olen sanonut etten voi sitä estää mieheltä mutta käyttäisi edes kondomia.

    • Mä en harrasta sinkkuna seksiä ollenkaan, joten noup.

    • us-ko-ma-ton-ta

      siis yäk tämä on oikeasti varmaan oksettavin thread tällä palstalla.
      MIKÄ NIISSÄ TAUDEISSA ON NIIN HIENOA ETTÄ NIITÄ PITÄÄ HAKEMALLA HAKEA kun kerran vaihtoehto on. ikään kuin olisi kaikki annettu seksivalistus mennyt hukkaan aikuisilta ihmisiltä, ei järjen hiventä..

      'älä jätä aivoja narikkaan'...

    • Xetal
    • parisuhde+kumi

      Olin naimisissa 24 vuotta, 10 viimeistä vuotta jatkuvasti tulehduksia kerran klamydia ja kas kummaa, kun erosin niin eipä ole ollut tauteja eli mitä tästä opimme-ettei kannata oman ukonkaan antaa paljaalla naida.

      • Poksuko

        Kannattaisi ehkä valita kumppaninsa vähän tarkemmin, eikä ottaa sellaista, joka käy rassaamassa kaikkia kylän naisia...


    • mustispeppers

      joo, ei oo tarvetta, kun toi peitto ei oikein heilu.

    • 20 + 9

      Käytän kumia aina kun naisilla on mukana niitä ja rullaavat ne veitikkani päälle. Toisin sanoen ei tartte juuri koskaan käyttää puristavaa kumia. Naiset voisivat lopettaa miesten mustamaalaamisen kun eivät itse osaa pitää ehkäsystä huolta!

    • uyrtyru

      Käytättekö kumia sinkkuna?

      En, vaan pirkka käsivoidetta.

    • En sillä

      kortsut ovat ikäviä

      • Kumi ei käy

        Kumiallergia...otan siis riskin ja paljaalla


    • jennie

      Ei oo kortsuille tarvetta sinkkuna, sillä en harrasta mitään yhdenyönjuttuja.

    • Heidi-sinkku

      Eipä oo tarvetta koska ei voisi vähempää kiinostaa siis minua mitkään yhden yön jutut! Minä tykkään joko seurustella kunnolla miehen kanssa tai sit olla sinkkuna kokonaan! Kumpi jompi noista on hyvä! Parisuhde olisi kyllä maailman ihanin asia jos löytäisin!

      • Täällä on paljon

        Parisudeihmidiä. Baaritodellisuus on vähän toisenlaista


    • J_Atm

      KYLLÄ KÄYTÄN

    • Eipä ole tullut tähän astisen elämäni aikana tarvetta ostella moista... kun mitä niillä tekee kun ei tule käyttöä? Vanhentuu vaan ja rahaa palaa turhaan, joten noup hyllyyn jäävät.

    • Spitaalinen

      Kun sanotte käyvänne niissä sukupuolitautitesteissä, otatatteko myös herpesvasta-ainetestin? Sitähän ei voi virtsanäytteestä ottaa, vaan verestä.

      Noin 20 % suomalaisista kantaa genitaaliherpestä. Jos kumppaneita on ollut 5 tai enemmän, riski on jo melkoisen suuri.

      • oisko se

        Turvaudu tyttö kurkkuun...kun kerran oot spitaalinen.
        Entäs klamydia....varo ettei ole itselläsi?


    • drgadgsdfgsd

      Olen sen verran vauhko tautien suhteen että ehdottomasti käytän kumia jos ei ole uusia testituloksia näyttää. Joskus on ollut ns. läheltä piti tilanne jonka syystä koin sen ahdistuksen kun piti odottaa tuloksia. Ei kiva juttu ollenkaan.

    • Ilman kumia

      uskaltaa panna vain itse korkattua naista

    • Rottweil

      Silloin kun harrastin irtosuhteita, niin riippui naisesta. Jos oli liian helppo, niin kortsu varmuuden vuoksi, koska on hän ollut helppo muillekin. Ehkäisyn vuoksi en sitä enää tarvitse, joten sinkkuäidiksi haluavat, olivat vapaata riistaa. Sitten on ollut niitä tilanteita, jotka vaan vie mukanaan.

    • 7+7

      Sinkkuna en käyttänyt kumia kuin ulkomaalaisten naisten kanssa, HIV:n riski heillä isompi kuin suomalaisilla. Testeissä kävin 3-4 kertaa vuodessa..

      • Testikymysys

        Miten testejä sinulta otettiin? Yleensä esim. herpestä ei testata, jos ei ole ollut oireita. Aivan älytöntä. Ja niin herpes leviää.


      • Testikymysys
        Testikymysys kirjoitti:

        Miten testejä sinulta otettiin? Yleensä esim. herpestä ei testata, jos ei ole ollut oireita. Aivan älytöntä. Ja niin herpes leviää.

        Tarkoitin tietenkin, että MITÄ testejä sinulta otettiin käydessäsi 3-4 kertaa vuodessa testeissä.

        Moni puhuu käyvänsä testeissä, mutta testauttaa kuitenkin vain osan taudeista. Ei esim. herpes-vasta-aineita.

        Herpes on voi olla pitkään oireeton. Kun oireet puhkeavat, ei yleensä voi tietää tartuntahetkeä. Esim. jos vakisuhteessa yhtäkkiä saa herpesoireita, se ei välttämättä tarkoita, että kumppani on käynyt vieraissa.


      • 7+7
        Testikymysys kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin, että MITÄ testejä sinulta otettiin käydessäsi 3-4 kertaa vuodessa testeissä.

        Moni puhuu käyvänsä testeissä, mutta testauttaa kuitenkin vain osan taudeista. Ei esim. herpes-vasta-aineita.

        Herpes on voi olla pitkään oireeton. Kun oireet puhkeavat, ei yleensä voi tietää tartuntahetkeä. Esim. jos vakisuhteessa yhtäkkiä saa herpesoireita, se ei välttämättä tarkoita, että kumppani on käynyt vieraissa.

        Klamydia, Tippuri, Kuppa, HIV.

        Herpeksen testaaminen (jos ei ole selviä rakkuloita) on hieman monimutkaisempaa ja käsittääkseni kalliimpaakin kuin noiden ns. tavallisten. Näin sanottiin Meilahden SP-tautiklinikalla. Raskaana oleville tuo tehdään automaattisesti.

        "..Genitaaliherpeksen aiheuttaa yleensä Herpes simplex -virus, tyyppi 2 (HSV-2) ja huuliherpeksen HSV-1. Toisinaan HSV-1 infektoi genitaalit, ja HSV-2 voi ilmetä tyypillisillä yskänrokkoalueilla kasvoissa ja joskus muuallakin.

        Genitaaliherpeksen yleisyyttä ei tunneta tarkkaan, mutta HSV-2:n kantajia lienee aikuisista ainakin 20 %. HSV-1:tä on yli 90 %:lla väestöstä.."

        Kyllä voin elää riskin kanssa että saisin herpeksen. Seksielämän aloitin 15 vuotiaana ja nyt olen 26 enkä ole saanut koskaan minkäänlaista tautia.


      • Spitaalinen
        7+7 kirjoitti:

        Klamydia, Tippuri, Kuppa, HIV.

        Herpeksen testaaminen (jos ei ole selviä rakkuloita) on hieman monimutkaisempaa ja käsittääkseni kalliimpaakin kuin noiden ns. tavallisten. Näin sanottiin Meilahden SP-tautiklinikalla. Raskaana oleville tuo tehdään automaattisesti.

        "..Genitaaliherpeksen aiheuttaa yleensä Herpes simplex -virus, tyyppi 2 (HSV-2) ja huuliherpeksen HSV-1. Toisinaan HSV-1 infektoi genitaalit, ja HSV-2 voi ilmetä tyypillisillä yskänrokkoalueilla kasvoissa ja joskus muuallakin.

        Genitaaliherpeksen yleisyyttä ei tunneta tarkkaan, mutta HSV-2:n kantajia lienee aikuisista ainakin 20 %. HSV-1:tä on yli 90 %:lla väestöstä.."

        Kyllä voin elää riskin kanssa että saisin herpeksen. Seksielämän aloitin 15 vuotiaana ja nyt olen 26 enkä ole saanut koskaan minkäänlaista tautia.

        7 7, kirjoitit, että "Raskaana oleville tuo (herpeksen testaaminen) tehdään automaattisesti". Tarkoititko, että jos on raskaana ja menee testauttamaan sukupuolitauteja vaiko että testataan automaattisesti esim. äitiysneuvolassa?

        Multa ei ainakaan testattu äitiysneuvolassa kuin klamydia, tippuri, kuppa ja HIV. Ja sitten 1,5 vuotta synnytyksen jälkeen sain herpesoireet. Miehellä ei vasta-aineita ollut, joten olen saanut herpestartunnan paljon aikaisemmin, ennen tuota raskautta, koska en ollut ollut muiden kuin lapsen isän kanssa moneen vuoteen.

        Herpestä ei julkisella puolella testata juuri tuon kalleuden vuoksi. Ja kun jo noin 20 prosenttia aikuisista kantaa HSV-2:hta, niin riski saada se on melkoisen suuri.

        Itseäni eivät herpesoireet juuri vaivaa, mutta ongelma on enemmänkin sosiaalinen. Pari kuukautta sitten minut hylättiin herpeksen vuoksi. Mies ei halunnut jatkaa suhdetta kanssani, koska olisi joutunut käyttämään kondomia jatkossakin. Eikä ole mitenkään helppo kertoa uudelle kumppanille kantavansa herpestä.


      • 7+7
        Spitaalinen kirjoitti:

        7 7, kirjoitit, että "Raskaana oleville tuo (herpeksen testaaminen) tehdään automaattisesti". Tarkoititko, että jos on raskaana ja menee testauttamaan sukupuolitauteja vaiko että testataan automaattisesti esim. äitiysneuvolassa?

        Multa ei ainakaan testattu äitiysneuvolassa kuin klamydia, tippuri, kuppa ja HIV. Ja sitten 1,5 vuotta synnytyksen jälkeen sain herpesoireet. Miehellä ei vasta-aineita ollut, joten olen saanut herpestartunnan paljon aikaisemmin, ennen tuota raskautta, koska en ollut ollut muiden kuin lapsen isän kanssa moneen vuoteen.

        Herpestä ei julkisella puolella testata juuri tuon kalleuden vuoksi. Ja kun jo noin 20 prosenttia aikuisista kantaa HSV-2:hta, niin riski saada se on melkoisen suuri.

        Itseäni eivät herpesoireet juuri vaivaa, mutta ongelma on enemmänkin sosiaalinen. Pari kuukautta sitten minut hylättiin herpeksen vuoksi. Mies ei halunnut jatkaa suhdetta kanssani, koska olisi joutunut käyttämään kondomia jatkossakin. Eikä ole mitenkään helppo kertoa uudelle kumppanille kantavansa herpestä.

        Niin neuvolasta laittaa lähetteen, kysyi vain et onko kummallakaan herpestä ja joka tapauksessa ne laittoi vaikka vastaus oli kieltävä..

        Joskus sain kuulla eräältä mimmiltä jälkikäteen että hänellä on todettu vuosia sitten herpes ja oireettomana on pysynyt pitemmän aikaa, ei tullut mitään oireita..


    • a.l.l.m.

      En käytä, yhden yön jutuissakaan mitä en juurikaan edes harrasta, raskaaksikaan en voi tulla, ja aina jälkikäteen testeissä kyllä käynyt mut ei oo viel mitään tauteja tullut. Ja kondylooma näkyis ainakin papa-kokeissa.Todellakin edesvastuutonta jos tietäis kantavansa tautia tai ei ois varma ja sen toiseen tartuttais.

      • Testiin kantsii

        klamydia....taitaa olla ex;P


      • ...
        Testiin kantsii kirjoitti:

        klamydia....taitaa olla ex;P

        lapsettomuus voi johtua muustakin kun klamydiasta!


      • Testiin kantsii
        ... kirjoitti:

        lapsettomuus voi johtua muustakin kun klamydiasta!

        Kantsii testata....passiivinen kantaja ;PP


      • Tulos kertoo
        Testiin kantsii kirjoitti:

        Kantsii testata....passiivinen kantaja ;PP

        Tulos voi olla yllätys....heh heh....


      • Testiin kantsii
        Tulos kertoo kirjoitti:

        Tulos voi olla yllätys....heh heh....

        Voi kantaa oireettomana...hoitaa oireita muuna sairautena....paljaalla on aina riski;P


      • ...
        Testiin kantsii kirjoitti:

        Voi kantaa oireettomana...hoitaa oireita muuna sairautena....paljaalla on aina riski;P

        No testissä on käyty 2 viikkoa sitten eikä ollu klamydiaa niin tuskin se on täs yksinään sen jälkeenkään tullut!


      • Testikymysys
        ... kirjoitti:

        No testissä on käyty 2 viikkoa sitten eikä ollu klamydiaa niin tuskin se on täs yksinään sen jälkeenkään tullut!

        Otettiinko sulta testit vain virtsasta? Vaiko myös verestä? Onko herpes-vasta-aineet testattu?


      • ...
        Testikymysys kirjoitti:

        Otettiinko sulta testit vain virtsasta? Vaiko myös verestä? Onko herpes-vasta-aineet testattu?

        No ei sitä kuulemma verikokeesta oteta..Ja herpes-oireita ei oo joten ei ne niitä testejä ala ottamaan..Ja edelleen klamydia ei oo ainoo asia maailmassa joka lapsettomuuden saa aikaan.


      • Alavatsa vaiva68
        ... kirjoitti:

        No ei sitä kuulemma verikokeesta oteta..Ja herpes-oireita ei oo joten ei ne niitä testejä ala ottamaan..Ja edelleen klamydia ei oo ainoo asia maailmassa joka lapsettomuuden saa aikaan.

        Oireettomana voit kantaa.....klamydia....oireettomana pitkään....hoitamatta...aiheuttaa lapsettomuutta;P......klamydia otetaan verikokeella...kannattaisi mennä oikeaan testiin...


      • ...
        Alavatsa vaiva68 kirjoitti:

        Oireettomana voit kantaa.....klamydia....oireettomana pitkään....hoitamatta...aiheuttaa lapsettomuutta;P......klamydia otetaan verikokeella...kannattaisi mennä oikeaan testiin...

        Tiedän et pitkään hoitamattomana voi aiheuttaa lapsettomuutta mutta ei oo miun kohdalla klamydia sitä aiheuttanut.Piste. Tää väittely alkaa eksyy aiheesta.


      • Paljas riski
        ... kirjoitti:

        Tiedän et pitkään hoitamattomana voi aiheuttaa lapsettomuutta mutta ei oo miun kohdalla klamydia sitä aiheuttanut.Piste. Tää väittely alkaa eksyy aiheesta.

        Ootko ihan 100% varma....minulla oli myös;)


      • ...
        Paljas riski kirjoitti:

        Ootko ihan 100% varma....minulla oli myös;)

        100% varma ettei oo sen aiheuttama lapsettomuus, 99,5% varma ettei oo klamydiaa, et myönnettäköön nyt ettei ne virtsanäytteet ihan 100% varmoja oo mut en kyllä vaan jaksa uskoo, aiheuttaa vaan vainoharhasen olon jos rupee liikaa kelaamaan.


      • Paljas riski
        ... kirjoitti:

        100% varma ettei oo sen aiheuttama lapsettomuus, 99,5% varma ettei oo klamydiaa, et myönnettäköön nyt ettei ne virtsanäytteet ihan 100% varmoja oo mut en kyllä vaan jaksa uskoo, aiheuttaa vaan vainoharhasen olon jos rupee liikaa kelaamaan.

        Ei kannata sillai "harhailla"....100 % :sti oli täällä päin;P
        Lääkärin lähetteen vaatii labraan


      • Paljas riski
        Paljas riski kirjoitti:

        Ei kannata sillai "harhailla"....100 % :sti oli täällä päin;P
        Lääkärin lähetteen vaatii labraan

        Otitko uuden testin??


      • Testikymysys
        ... kirjoitti:

        No ei sitä kuulemma verikokeesta oteta..Ja herpes-oireita ei oo joten ei ne niitä testejä ala ottamaan..Ja edelleen klamydia ei oo ainoo asia maailmassa joka lapsettomuuden saa aikaan.

        Niinpä niin. Kyllä herpes-vasta-ainetesti otetaan nimenomaan verestä ja kyllä sen saa pyydettäessä ainakin yksityiseltä lääkäriasemalta.

        Ihan turha kuvitella, että on sataprosenttisen varmaa, että kummallakaan ei ole mitään tautia, jos ei herpestä ole testattu. Herpes voi olla oireeton tai ensioireetkin voivat joillain olla niin lievät, ettei niitä tajua herpekseksi.

        Tiedän tapauksen, että herpes diagnosoitiin kahdesti vääräksi taudiksi eli rauhastulehdukseksi, joka taas ei tartu. Näin ollen henkilö kantoi herpestä pitkään tietämättä, että se on herpes. Vasta kolmas lääkäri tunnisti taudin herpekseksi. Tässäkin tapauksessa tartunta oli tapahtuna vuosia ennen ensimmäisiä oireita.

        Jos siis on uutta suhdetta aloittamassa ja halua luopua kondomin käytöstä, ja kummallakin on ollut viisi tai useampi kumppani historiassa, on hyvä testauttaa myös herpesvasta-aineet.


      • Litis vaan
        Paljas riski kirjoitti:

        Otitko uuden testin??

        Sain sen sinulta


      • Kantaa tietämättä
        Litis vaan kirjoitti:

        Sain sen sinulta

        Ja tiedoksi lääkekuuri ei aina pure klamydiaan...


      • Gummi off
        Testikymysys kirjoitti:

        Niinpä niin. Kyllä herpes-vasta-ainetesti otetaan nimenomaan verestä ja kyllä sen saa pyydettäessä ainakin yksityiseltä lääkäriasemalta.

        Ihan turha kuvitella, että on sataprosenttisen varmaa, että kummallakaan ei ole mitään tautia, jos ei herpestä ole testattu. Herpes voi olla oireeton tai ensioireetkin voivat joillain olla niin lievät, ettei niitä tajua herpekseksi.

        Tiedän tapauksen, että herpes diagnosoitiin kahdesti vääräksi taudiksi eli rauhastulehdukseksi, joka taas ei tartu. Näin ollen henkilö kantoi herpestä pitkään tietämättä, että se on herpes. Vasta kolmas lääkäri tunnisti taudin herpekseksi. Tässäkin tapauksessa tartunta oli tapahtuna vuosia ennen ensimmäisiä oireita.

        Jos siis on uutta suhdetta aloittamassa ja halua luopua kondomin käytöstä, ja kummallakin on ollut viisi tai useampi kumppani historiassa, on hyvä testauttaa myös herpesvasta-aineet.

        Kumi aiheuttaa vain kitkaa parin välille;P


      • Tulos kertoo
        Kantaa tietämättä kirjoitti:

        Ja tiedoksi lääkekuuri ei aina pure klamydiaan...

        Ootko jo saanut tulokset....


      • Alapesäs ei reilassa
        Tulos kertoo kirjoitti:

        Ootko jo saanut tulokset....

        Vastuuntunnotonta jakaa klamydiaa....


      • Result kertoo
        Alapesäs ei reilassa kirjoitti:

        Vastuuntunnotonta jakaa klamydiaa....

        Joko kävit;P


      • ...
        Result kertoo kirjoitti:

        Joko kävit;P

        Ei edelleenkään oo klamydiaa, ärsyttäviä ihmisiä..


      • Tartunta oli
        ... kirjoitti:

        Ei edelleenkään oo klamydiaa, ärsyttäviä ihmisiä..

        Ärsyttää varsinkin jos sen on jollekkin tartuttanut;P


      • Terv.hoit.
        Tartunta oli kirjoitti:

        Ärsyttää varsinkin jos sen on jollekkin tartuttanut;P

        Mahdoitteko olla koulun terveystiedon tunneilla ollenkaan vai ajattelitteko silloinkin vain alapäällä?


      • Puhtas pulu
        Terv.hoit. kirjoitti:

        Mahdoitteko olla koulun terveystiedon tunneilla ollenkaan vai ajattelitteko silloinkin vain alapäällä?

        Jatkatko edelleen vai joko kävit hakemassa lääkkeet....tosin eivät auta enään hedelmöitysasiaan....se meni off asentoon....mitäs viivyttelit?


    • Vetäkää kumi päähän

      Paskat mitään kumeja, ne on teinipoikia varten. Ämmä voi sitten kaapia sen äpäränalun virkkuukoukulla ulos jos ei halua synnyttää.

      • Kumiton

        Monesti naiset melkein suuttuvat, jos vetää kumin päälle, kun tuntuu paremmalta ilman heidän mielestään. Munakin haisee pitkään kumille jos kortsua on tullut käytettyä.


    • Teille kaikille

      paljaalla panijoille/sitä ruinaajille..

      Tässä lainaus alla olevasta osoitteesta:

      http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/seksitaudit/mita_seksitaudit_ovat/

      "Suurimmalle osalle seksitaudit eivät anna mitään oireita. Mistään oireista tai oireiden puuttumisesta seksitautitartuntaa ei voi päätellä.

      Seksitautitestit ovat ainoa tapa saada selville, onko mahdollisesti saanut jonkun seksitaudin vai ei. Kenestäkään ei voi päätellä päältä päin, onko hänellä joku seksitauti."

      Tämä on tarkoitettu oppaaksi nuorille, mutta edelleenkään vanhemmatkaan eivät tajua miten taudit tarttuvat. Tai ainakin siltä vaikuttaa hyvin pitkälti... Jos ette välitä omasta terveydestänne, välittäkää edes muista. Ajatelkaa vaikka kahdesti ennen kuin naitte paljaalla tuntemattoman/satunnaisen kumppanin kanssa.

      Terveisin Saarnamuori

    • Itse en harrasta seksiä nykyään muuten, kuin avioliitossa, koska narsistinaiset eivät välitä kumppaneistaan p*skan vertaa ja tartuttavat sumeilematta tauteja. Seksiin ei suostuta kumin kanssa, enkä minä suostu ilman. Pitäköön p*llunsa.

    • Ei kumia roskiin

      En käytä kumia...suojelen luontoa

    • Huhhuhhuh

      Jos suhtautuminen kondomin käyttöön on oikeasti samaa tasoa kuin suurin osa näistä viesteistä, näyttää todella huonolta.

    • En syö

      karkkejakaan papereineen

    • true love

      Mä nus.sin ilman kumii ja ruiskin mällit muijan rinnoille

    • Kumit

      on niin yhdeksänkymmentälukua!

    • Kumiton

      Ei nykyään kukaan itseään kunnioittava mies tai nainen käytä kumia tervetuloa saarnaajat 2000 luvulle!

    • Kumit ja

      pillunkarvat eivät kuulu 2000-luvulle!

    • jkjkjkjkjkkjk

      Naimisissa olevat nelikymppiset naiset eivät anna kumin kanssa! Saavat aikamoisen hepulin jos ehdottelemaan alkaa.

    • Mies82

      En käytä jos ei vaadita, ei vaan tunnu hyvältä seksi kumin kanssa ja naisetkin nauttivat enemmän silloin.

    • Mies.

      En käytä

    • Kyllä kiitos!

      99.98% tuntemistani ihmisistä ei käytä.
      Mukana naisia ja miehiä.Itse olen käyttänyt viimeisen 9 vuotta.
      Eli joka ainoa kerta.Sitä ennen en käyttänyt koko elämisen
      ja olemisen aikana. Vuosi 2003 oli pahin jolloin partnereita taisi
      olla noin 73 joista vain yksi sanoi, että
      syö pillereitä mutta ilman kumia ei tipu!!

      Eli jos minulla olisi tauti tai jos olisin ekalta sen saanut, niin
      noin 71 olis saanut sen..Kun tietää määrän ja kukaan meistä
      ei ollut pahan näköinen eikä paksu, niin noin 177,50 olisi saanut
      sen seuraavan viikon aikana..Siitä seuraavan viikon 568 etc.

      Nykyään kylmää jos joku edes kaveri puhuu moista.
      Lompakko, taskut, kämppä.. Kaikki paikat on täynnä kortsuja,
      tilaan niitä aina uusia, että ovat päivämäärässä.
      Tosin olen myös oppinut laittamaan sen kortsun ja sanomaan
      naiselle, että se on tämä tai ei mitään. Harvempi siinä kohtaa
      enää sanoo ,että sitten ei mitään.
      Yllättävän moni ikäiseni vielä kuitenkin jatkaa seikkailua
      mitä moninaisimissa tyttöissä ilman minkään
      sortin kortsua...Tosin kaikki naiset eivät vedä edes
      e-pillereitä koska osaavat laskea.. =D

    • Torpedo.,

      En käytä, minulla on luonnon oma kortsu valmiina.

    • pussy out use

      Tämän ketjun luettua en enää ihmettele, kuinka Rehdit ja Reippaat suomi-äijät hakivat 90-luvulla rajan takaa jo kerran Suomesta poishoidetun KUPAN nusutusreissuillaan.

      Virolaisten prostituoitujen suurin asiakaskunta on nuo samaiset suomi-ukot (muistaakseni niinkin uuden kuin viime viikolla julkistetun tutkimuksen mukaan) ja Virossa on vielä HIV:stä nykyiselle lääkitykselle resistenttejä kantoja eli Suomeksi tappavaa HIV:a.

      Nyt alkoi oikeesti antolakko, prkl.

      • Ei pidä nussia

        mitään tautisia huoria. Pitää vähän katso mihinkä munansa lykkää.


    • En käytä

      Ne ovat ikäviä

    • Kortsut on

      hivisten homojen hommaa

      • Kortsuja käytetään

        jotta ei tulisi Hiviä


      • Minä luulin
        Kortsuja käytetään kirjoitti:

        jotta ei tulisi Hiviä

        Että niitäkäytetään, jotta ei tulisi lapsia


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      79
      1838
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1186
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      990
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      886
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      267
      864
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      809
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      778
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      211
      761
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      746
    Aihe