Mitä lääkkeitä, vitamiineja, luontaistuotteita yms.

tosentti

otatte päivän mittaan?Missä vaiheessa vuorokautta? Otatteko koskaan enemmän kuin saisi? Unohdatteko koskaan? Onko todettuja sairauksia ja jos, kuinka monta?

41

139

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mitään purkista, ruoka syödään ruokana. Tee on joskus nokkosteetä.

      • Jaa onko todettuja sairauksia, on ja monta. Kaikki perinnöllisiä etupäässä. Myöskin takapäässä.


      • ap.
        teevadit kirjoitti:

        Jaa onko todettuja sairauksia, on ja monta. Kaikki perinnöllisiä etupäässä. Myöskin takapäässä.

        Et siis saa mitään lääkkeitä sairauksiisi?


      • ap. kirjoitti:

        Et siis saa mitään lääkkeitä sairauksiisi?

        Ainoastaan migreenin on beetasalpaaja. Sekin pienin mahdollinen annos. Muihin ei ole, noh refluksiaan toki silloin kun tarvetta. Kivut pitää vaan kestää, kun ei voi ahmia vatsankaan vuoksi kilokaupalla lääkkeitä. Siitä tulis vaan oravanpörä, kipuun ja lopulta taas vatsaan lääkettä, kipuun ja taas vatsaan...eiii. Ei ei. Mä mielummin turvaudun muihin luonnollisempiin konsteihin, kuten just liikunta ja fysikaalinen opastus ja hoito. Lääkkeitä on tuputettu jo monet vuodet .

        Pitää löytyä joku muu konsti, joku terveellisempi.


      • teevadit kirjoitti:

        Ainoastaan migreenin on beetasalpaaja. Sekin pienin mahdollinen annos. Muihin ei ole, noh refluksiaan toki silloin kun tarvetta. Kivut pitää vaan kestää, kun ei voi ahmia vatsankaan vuoksi kilokaupalla lääkkeitä. Siitä tulis vaan oravanpörä, kipuun ja lopulta taas vatsaan lääkettä, kipuun ja taas vatsaan...eiii. Ei ei. Mä mielummin turvaudun muihin luonnollisempiin konsteihin, kuten just liikunta ja fysikaalinen opastus ja hoito. Lääkkeitä on tuputettu jo monet vuodet .

        Pitää löytyä joku muu konsti, joku terveellisempi.

        Pörä...heh. Oikolue.


      • teevadit
        ap. kirjoitti:

        Et siis saa mitään lääkkeitä sairauksiisi?

        Niin vai meinasitko, että korvienvälikin olis hyvä joskus lääkitä? ;-)

        Noh siihin nupin tutinaan ja vipotukseen en saa lääkkeitä, pelkästään aimo annoksen huumoria, se hoitaa hyvin. Taino riippuu keltä kysytään...


      • ?
        teevadit kirjoitti:

        Niin vai meinasitko, että korvienvälikin olis hyvä joskus lääkitä? ;-)

        Noh siihin nupin tutinaan ja vipotukseen en saa lääkkeitä, pelkästään aimo annoksen huumoria, se hoitaa hyvin. Taino riippuu keltä kysytään...

        Täriseekö sulla pää?


      • ? kirjoitti:

        Täriseekö sulla pää?

        Heh, no ei se oikeasti taida täristä. Tuo oli tollainen ilmaisullinen juttu vaan. :-D


      • teevadit kirjoitti:

        Heh, no ei se oikeasti taida täristä. Tuo oli tollainen ilmaisullinen juttu vaan. :-D

        Tai voi se silloin täristä kun nauran tai jäkätän oikeen vimmatusti. :-)


      • teevadit kirjoitti:

        Pörä...heh. Oikolue.

        Tuo kierre on niin totta. Mullakin lääkkeiden kanssa aina ongelmia. Jos saan antibioottikuurin, joudun hakemaan seuraavaksi ruokatorventulehdukseen toisen kuurin. Refluksi-lääkkeetkin olen saanut, mut onneksi Relat on pitäneet ruokaelimet kunnossa. Sain vuosi sitten eka purkillisen äidiltä, kun valitin etten välitä käydä kylässä, kun saan aina kahvista ja sokerikakuista mahani kipeäksi :)


      • sxthsens kirjoitti:

        Tuo kierre on niin totta. Mullakin lääkkeiden kanssa aina ongelmia. Jos saan antibioottikuurin, joudun hakemaan seuraavaksi ruokatorventulehdukseen toisen kuurin. Refluksi-lääkkeetkin olen saanut, mut onneksi Relat on pitäneet ruokaelimet kunnossa. Sain vuosi sitten eka purkillisen äidiltä, kun valitin etten välitä käydä kylässä, kun saan aina kahvista ja sokerikakuista mahani kipeäksi :)

        Maha ei oikein kestä mitään lääkkeitä, varsinkaan kuuriluontoisesti. Hetipian alkaa vatsa oireilemaan ja se kamala korvennus ja hapokas vatsaneste nousee suuhun. Polttaa ruokatorvea ja äänihuuletkin joskus aika pahasti.

        Tyrä siinä ruokatorven ja mahalaukun välillä ei ainakaan yhtään edistä asiaa parempaan päin. Muttei se leikkauskaan välttis asiaa korjaa, voi pahentaa.

        Kahvi on aika paha aine, vallankin paljon käytettynä ja tyhjään mahaan. Auh..samoin rasvaset jne..mausteiset.


    • Herra Tosentti.

      Salipäivinä BCAA:ta aamusta ja magnesiumia illasta.

      D-vitamiinia ja E-EPA:a muutaman kerran viikossa. D-vitamiinia menee reilusti yli suositusten.

      Sairauksia ei ole.

    • buahahhaaaaaa.

      Eihän sulla muita tauteja ole kuin hullun lehmän tauti.

      • Se on ihmisellä tuo Croizfelt Jacobin tauti. Eläimessä hullun lehmän tauti.


    • joskus teininä oli jotkut kalanmaksaöljykapselit tms. mutta veren takia piti onneksi lopettaa, luoja että oli pahan makuisia, mutta siitäki jo monia vuosia aikaa että eipäs taida nykyään olla yhtikäs mitään ja hyvä niin (tosin eri asia pitäiskö olla).. pidän myös enempi ruuasta ruokana, jotenki hirvittää että purkkien voimalla pitäis ns. elää.. vaan kerkiäähän noita varmaan vielä kertyä kunhan ikääki tulee mielellään vasta viiskymmentä vähintään :)

    • Thrynoxin-kilpirauhaslääke on ainoa lääkärin määräämä. Tavallaan myös benadryl-allergialääke, jota otan kesäisin, heinäaikaan, mut sitä saa ilman lääkärin määräystäkin.Otan sitä myös tarvittaessa, esim. kissan läheisyydessä ollessani. Sitten maitohappobakteerikapselin aamuisin, koska mulla on ongelmavatsa. Sen lisäksi monivitamiini- ja hivenaine- tabletteja pari eri tyyppistä, koska keliakian takia syöminen on vähän rajoittunutta, siis varmuuden vuoksi. Heh, eli 5-6 tabua aamuisin, en ole näköjään ihan terve :P

      • Otatteko koskaan enemmän kuin saisi? Unohdatteko koskaan? Onko todettuja sairauksia ja jos, kuinka monta?

        Kirjoitin väärin ton Thyroxinin.. Sitä on määrätty joka toinen päivä puolikas joka toinen kokonainen. Yritin kerran, kun töissä oli kiirusta, ottaa aamusta monena päivänä peräkkäin kokonaisen (ajattelin, että jaksaisi paremmin). Ei toiminut.. Tuli ylimääräistä sydämentykytystä ja huono, levoton olo. Sellainen, ettei meinaa tuolilla pysyä ja ne päivät oli melkein koko päivän istumista.. Ei enää ikinä "yliannosta"..


    • puskalisko

      aamulla otan Axiluria 500 mg, Amlodipiniä 2,5 mg ja Oributolia (en muista pitoisuutta). Illalla otan Tegretol retardia 200 mg.

    • Rela-maitohappotabletteja päivittäin rauhoittamaan vatsaa. Joskus muistan ottaa D-vitamiinia ja E-EPA:aa.

      • ain niin, beettasalpaajaa tarvittaessa välilyonteihin, kun kerran löysivät samalla myös flimmerin. Vaikka saivat sen nauhalle vain kerran, niin mun mielestä niitä on ollut mulla pikkutytöstä lähtien..


    • :(

      Ajattelin että hakisin masennuslääkereseptin.

    • aamulla thyroxinia puolikas tabletti, paitsi kerran viikossa kokonainen,
      illalla sertraliinia 25mg (olen vähentänyt annostusta pikkuhiljaa, että voisin lopettaa tuon kokonaan)

      vitamiineja ynnä muita lisiä otan toisinaan kun muistan/jaksan/viitsin.. en päivittäin, enkä suositeltua annostusta enempää.

      todettuja sairauksia oikeastaan enää kilpirauhasen piilevä vajaatoiminta,

      mur

    • Syön anemiaan jonkinverran b-vitamiinia ja sillointällöin foolihappoa sekä rautaa. Talvisin jonkin verran tabletein lisää d-vitamiinia.

    • Pakurikääpäteetä. Ei siksi että olisin jotenkin sairas, vaan siksi että se on hieno tuote.

      Mitäpä terve ihminen muuta nauttisi, kuin hienoimpia esansseja.

      • Lieneekö hyvääkin?


      • pus-kis kirjoitti:

        Lieneekö hyvääkin?

        kyl.


      • kaarne kirjoitti:

        kyl.

        Näin tv-phjelman, jossa mies väitti se auttaneen MS-tautiin. Kunto testattiin, ja se näytti pitävän paikkansa.. tosin MS-taudissa on niitä vaiheitaan. Toivottavasti voi vieläkin yhtä hyvin.


      • sxthsens kirjoitti:

        Näin tv-phjelman, jossa mies väitti se auttaneen MS-tautiin. Kunto testattiin, ja se näytti pitävän paikkansa.. tosin MS-taudissa on niitä vaiheitaan. Toivottavasti voi vieläkin yhtä hyvin.

        Miltä se maistuu?


      • sxthsens kirjoitti:

        Miltä se maistuu?

        Täytyy varmaan maistella.


      • pus-kis kirjoitti:

        Täytyy varmaan maistella.

        Ei kun siis noin yleensä :) Teeltä vai vähän kahvilta. Kitkerältä vai niinkuin selluloosaliuokselta. Ei se ainakaan näytä mitenkään houkuttelevan näköiseltä. Musta kääpämäinen möhkyrä. Lahon näköinenkin. Ai niin, voishan se maistua sieneltä, kuten suppilovahvero :)


      • sxthsens kirjoitti:

        Miltä se maistuu?

        Se on hyvin mietoa. Makua en osaa kuvailla,mutta se on mieto ja miellyttävä. Itse valmistan sen niin, että laitan noin 6 palaa pakuria 5 litran kattilaan ja keitän sitä pitkään: kolmisen tuntia. Lisään vettä tarpeen mukaan. Lopussa mulla on noin 3 litraa pakuriteekonsentraattia. Maku on silti miellyttävä.
        En juo teetä, mutta sekoitan sen kahviveteen: 2 kuppia pakuriuutetta ja kolme kuppia vettä. Siitä tulee 5 kuppia kahvia. Pakuritee maistuu lievästi läpi, mutta itse koen sen miellyttäväksi.

        Samat pakurikäävän palat voi käyttää uudestaan. Ne kannattaa säilöä jääkaapissa. Kolmatta kertaa niistä ei enää irtoa aineksia.


      • kaarne kirjoitti:

        Se on hyvin mietoa. Makua en osaa kuvailla,mutta se on mieto ja miellyttävä. Itse valmistan sen niin, että laitan noin 6 palaa pakuria 5 litran kattilaan ja keitän sitä pitkään: kolmisen tuntia. Lisään vettä tarpeen mukaan. Lopussa mulla on noin 3 litraa pakuriteekonsentraattia. Maku on silti miellyttävä.
        En juo teetä, mutta sekoitan sen kahviveteen: 2 kuppia pakuriuutetta ja kolme kuppia vettä. Siitä tulee 5 kuppia kahvia. Pakuritee maistuu lievästi läpi, mutta itse koen sen miellyttäväksi.

        Samat pakurikäävän palat voi käyttää uudestaan. Ne kannattaa säilöä jääkaapissa. Kolmatta kertaa niistä ei enää irtoa aineksia.

        Mistä sinä tunnistat ne pakuriksi? Sellaisia kääpiä on metsät täynnä. Entä jos poimii jotain lahosieniä ja käyttää niitä. Irtoaako se rungosta vai pitääkö se leikata sahalla?


      • sxthsens kirjoitti:

        Mistä sinä tunnistat ne pakuriksi? Sellaisia kääpiä on metsät täynnä. Entä jos poimii jotain lahosieniä ja käyttää niitä. Irtoaako se rungosta vai pitääkö se leikata sahalla?

        Pakurikääpä on helppo tunnistaa, mikään muu ei muistuta sitä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Inonotus_obliquus.jpg

        Sen voi irrottaa kirveellä tai vaikka puukolla. Kääpä pilkotaan noin puolikkaan tulitikuaskin kokoisiksi paloiksi ja kuivataan. Paloja heitellään sitten vain suoraan teevetten kiehumaan.
        Aiemin sanoin että palat kannattaa säilöä jääkaapissa. Tarkoitin niitä kertaalleen käytettyjä kastuneita paloja. Ne voi käyttää uudestaan, joten kannattaa ottaa ne talteen ja käyttää niin kauan kuin väriä irtoaa.


    • Omega3 pari päivässä. En tiedä onko niistä mitään hyötyä, mutta ainakin vakuuttavasti niin väitetään. Tuskin haittaakaan. Ei ole tiedossa olevia sairauksia paitsi siitepölyallergiaa on jos pitoisuudet on korkeita kuten juuri nyt.

      • Ei voi tietää miten huonona olis ilman niitä :) Mun hyvän kolestrolin arvo oli korkea. Se johtui varmaan omegasta.


      • sxthsens kirjoitti:

        Ei voi tietää miten huonona olis ilman niitä :) Mun hyvän kolestrolin arvo oli korkea. Se johtui varmaan omegasta.

        Joo, sama juttu. Johtuuko omegasta vai ei, mutta tehoaahan lumelääkkeetkin jos niihin uskoo.. 70-luvulla tutkijaa, joka kalanrasvan hyödyllisyyden keksi, pilkattiin huuhaa-tietäjäksi. On ääni kellossa muuttunut.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Joo, sama juttu. Johtuuko omegasta vai ei, mutta tehoaahan lumelääkkeetkin jos niihin uskoo.. 70-luvulla tutkijaa, joka kalanrasvan hyödyllisyyden keksi, pilkattiin huuhaa-tietäjäksi. On ääni kellossa muuttunut.

        Mut aina suomessa on tiedetty: "syö särkeä, se kasvattaa järkeä". Omegan on todettu parantavan tarkkaavaisuuttakin :) Niin ne kellon äänet muuttuvat.


      • sxthsens kirjoitti:

        Mut aina suomessa on tiedetty: "syö särkeä, se kasvattaa järkeä". Omegan on todettu parantavan tarkkaavaisuuttakin :) Niin ne kellon äänet muuttuvat.

        Kaikille ei vaan omegat sovi, on sairauksia joiden tiedetään pahenevan omegan vaikutuksesta. En nyt ala siitä selostaa enempää, mutta näin eräällä lähipiirissä.


      • .
        teevadit kirjoitti:

        Kaikille ei vaan omegat sovi, on sairauksia joiden tiedetään pahenevan omegan vaikutuksesta. En nyt ala siitä selostaa enempää, mutta näin eräällä lähipiirissä.

        Verenmyrkytyksissä ja keuhkosairauksissa ainakin haittaa.


    • 600:sta Buranaa syön jos on tarvis. Samoin mulla on Ketipinor resepti unettomuuteen, eli tarvittaessa otan, mutta en oo sitä käyttäny ku kerran ku olin koko seuraavan päivänkin aivan tokkurassa. Siihen kuulemma elimistö tottuis, mutta emmä nyt ainakaan jaksa totutella. Nukkua kyllä pitäis enemmän.

    • Kyllä sitä menee valitettavasti, siklosporiinia aamuin illoin ja sitten jotakin kuuriluontaista, kuten nyt menee Aireus kerran päivässä.


      Ubikinooni on mun juttu, sitä menee 100 mikrogrammaa aina aamuisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe