Joo mutta kevät myöhästelee :o

kah'ville

Nyt Etelä-suomessa alkaa voikukan kunnollinen kukinta,, kaveri ainakin sanoi, että yleensä Äitienpäivänä jo.
Ja minunhan pitää uskoa kaveria, kun en itse jaksa noin tarkkaan luontoa havannoida :/

Sen olen kyllä laittanut merkille, että aurinko paistelee melko kivasti keväisin :))
Ja sit kun alkaa kesä, niin viimeistään juhannuksena menee taivas pilveen ja vettä satelee päivittäin :P

12

58

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annikoo..

Voi kukkia....siis voikukkia on keltaisenaan....kävelin tänään metsikössä jossa oli sekä sini että valkovuokkojakin vielä.....ja pensaissa on nuput...melkein jo aukeamassa....joku jasmiinin tyylinen valkokukallinen
      Sadetutkan mukaan täällä piti sataa nyt......tänään...eikä juhannuksena

• Itse olen pitänyt kevään merkkinä sitä, että äitienpäivänä on valkovuokkoja. Nyt oli jo hyvissä ajoin. Sini- ja punavuokkoja on runsaasti, käenkaalit kukkivat täyttä päätä, samoin lemmikit. Voikukista puhumattakaan.

• kah'ville

Jep jep!! Mutta punavuokko? onpi punainen sinivuokko :))

Vaahtera lopettelee kukintaansa,, jos sen kukinta nyt on maininnnan arvoinen. Minusta vihreät kukat,, joku mulle kyllä hiljan väitti niitä keltaisiksi :o Minä kyllä luotan omaan värisilmäni enemmän :/

Ja tuomi jysähti eilen täyteen kukkaan.

Täänään ihastelin kuusen kukkia vielä taimen kokoisessa puussa. Kitumisesta johtuen oli suvunjatkamismekanismi lähtenyt käyntiin. Ihan turhaan hermoili. lähistöllä oli runsaasti vanhoja puita kukkimaan :))
        Mutta on nätti kukka,, kirkkaan tummanpunainen ....

• kah'ville kirjoitti:

Jep jep!! Mutta punavuokko? onpi punainen sinivuokko :))

Vaahtera lopettelee kukintaansa,, jos sen kukinta nyt on maininnnan arvoinen. Minusta vihreät kukat,, joku mulle kyllä hiljan väitti niitä keltaisiksi :o Minä kyllä luotan omaan värisilmäni enemmän :/

Ja tuomi jysähti eilen täyteen kukkaan.

Täänään ihastelin kuusen kukkia vielä taimen kokoisessa puussa. Kitumisesta johtuen oli suvunjatkamismekanismi lähtenyt käyntiin. Ihan turhaan hermoili. lähistöllä oli runsaasti vanhoja puita kukkimaan :))
        Mutta on nätti kukka,, kirkkaan tummanpunainen ....

No ei se mikään punavuokko ole nimeltään, mutta arkisessa kielenkäytössä helpompi sanoa kuin sinivuokon määrätynlaisessa maaperässä kasvava värimuunnos.

• johan nuo kukkivat, ja linnut rääkyvät hulluina hyttysten perässä suihkaillessaan ,. otin shortsit tänään käyttöön ja lämpsyttelin tuolla ulkosalla hilijokseen lämmöstä nauttien ,. tuleekohan tästä kuuma kesä?

• Voikukkia oli tossa nurmellakin paljon tänään.
      Lyhyessä varressa olivat kun oli jo kerran ruohonleikkukooneella ajettu.
      Ne on hauskoja kun niiavat vaan kun kone yli ajaa ja sitten sieltä kurkkivat niin kauniin keltaisena. Voikukka on kaunis kukka.

Kieloja on tulossa taas todella paljon.
      Kirsikkapuut on kukassaan tuolla puistossa, erilaisia vaaleanpuna sävyjä eri puissa.
      Tuomikin on alkamassa tai kukkiikin jo.

Mutta asiasta lintuun. Olen hyvin huolissani kun pääskysiä ei ole näkynyt.
      Kyllä niiden kirskujien pitäisi jo lennellä tuolla taivaalla mutta ei. Vain satakieli vetää sataakieltään ja tosi kovalla äänellä.

• No tänään ne pääskyt tuli, kirskuivat mennessään tosta talon yli :)))))

• annikoo..
        tulisilla kirjoitti:

No tänään ne pääskyt tuli, kirskuivat mennessään tosta talon yli :)))))

Oliko ne haarapääskyjä....muistan kun viimekesänä täällä puhuttiin...että eivät oikeita pääskysiä.... Itse en ole vielä nähnyt ...mutta ne kirskuvat ja lentävät yllättävän korkealla....

• annikoo.. kirjoitti:

Oliko ne haarapääskyjä....muistan kun viimekesänä täällä puhuttiin...että eivät oikeita pääskysiä.... Itse en ole vielä nähnyt ...mutta ne kirskuvat ja lentävät yllättävän korkealla....

Wikin mukaan tervapääsky ei olis oikea pääsky, mutta nää kyllä oli haarapääskyjä.
        Kumma kun selkeitä nimiä muuttelevat aina eläimistöstä.

• ingaliina

Täällä yksi räystäspääsky käväisi pari päivää aikaa mutta ei käynyt edes pesässä.
      Olisiko ne siellä olleet Tervapääskyjä kun kirskuvat.

• Kun nyt kuuntelen tuota räystäspääskyä niin lähelle sen ääni menee.
        Mutta kun niillä oli toi haara paljon syvempi.

• kah'ville
        tulisilla kirjoitti:

Kun nyt kuuntelen tuota räystäspääskyä niin lähelle sen ääni menee.
        Mutta kun niillä oli toi haara paljon syvempi.

Eipä paljon täällä tajamassa pääskyset pesi. Maalla sen sijaan vanhan navetan ylisillä useampikin pesä, kuten on vuosikymmenet siellä ollut. Siellä on päädyssä reippaan kokoisia lentoaukkoja, saa täysillä lentää eikä törmää vastaantulijaan :))
        Kun siellä jotain säilyttää, niin pesän lähellä pitä olla peitettynä, kyllä melkoiset ulostekasat syntyy muutamassa vuodessa :/

Yhden törmäpääsky yhdyskunnan tiedän täällä etelässä, vaikka melkoisen monta törmää olen nähnyt. Varmaan siinä pienehkössä sorakuopan reunassa 100 pesäkoloa oli. En pitempään seurannut, oliko kaikki asuttuja :))

Pohjoisempana kait pesii runsaslukuisemmin :o))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      198
      2283
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      39
      1557
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      133
      1213
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      281
      994
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      962
    6. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      896
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      892
    8. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      268
      856
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      765
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe