Onko 160cm pituinen nainen liian lyhyt pitkälle miehelle?

kiia19

Tämä kysymys on siis erityisesti niille pitkille miehille.
Olen itse 160cm ja arvelen etteivät sellaiset 185-200cm pitkät ja isot miehet ota mielellään minun kokoistani naista..?
Minulla on kauniit kasvot, pitkät tummat hiukset ja ruskeat silmät, vartaloltani olen timmi, siro, muodokas ja sääreni eivät ole lyhyet ja paksut niinkuin lyhyillä yleensä vaan ne ovat pituuteeni nähden pitkät ja hoikat. Ja käytän muutenkin usein reilu 10cm koroja jolloin pituutta tulee noin 170cm, joten onko sillä naisen pituudella oikeasti niin paljon väliä jos muuten on hyvä pakkaus?

39

4250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M183

      Ei ole. Tai siis on sillä väliä, sen verran että ainakin minä pidän tuollaisista taskuveenuksista (aika hölmö sanonta, mutta sanoin sen silti) ja otan sinutkin mielelläni kokoelmiini, vaikka olenkin vain 183cm. Koska tavataan?

    • Ei ole.

    • Tällainen mielipide

      Onhan niitä 170-180cm miehiäkin olemassa, joille aloittajan pituus ei varmastikaan ole mikään ongelma. Miksi siis kurotella korkeuksiin?

      • kiia19

        Siis tottakai ''kelpuuttaisin'' itselleni vaikka senkin pituisen miehen jos vaan tulis sopiva kohdalle, mutta eniten silmä kuitenkin lepää niissä raamikkaissa 195cm miehissä. Joten jos pitäisi valita 175cm ja 195cm miehen välillä niin ottaisin kyllä sen jälkimmäisen, vaikka on mulla aika lyhyitäkin miehiä ollut.
        Se iso mies vaan tuo tietynlaista turvaa mitä en koe ''lyhyiden'' miesten kanssa.


      • kiia19
        kiia19 kirjoitti:

        Siis tottakai ''kelpuuttaisin'' itselleni vaikka senkin pituisen miehen jos vaan tulis sopiva kohdalle, mutta eniten silmä kuitenkin lepää niissä raamikkaissa 195cm miehissä. Joten jos pitäisi valita 175cm ja 195cm miehen välillä niin ottaisin kyllä sen jälkimmäisen, vaikka on mulla aika lyhyitäkin miehiä ollut.
        Se iso mies vaan tuo tietynlaista turvaa mitä en koe ''lyhyiden'' miesten kanssa.

        tulipa monta kertaa tota mies sanaa :D


      • nymfo19
        kiia19 kirjoitti:

        tulipa monta kertaa tota mies sanaa :D

        Siitä puhe mistä puute.


      • ATM=0nussima

        Miksi kyselet tätä kun nimimerkissäsi on vastaus? Ootko vähän yksinkertainen?


      • kiia19

        Voi ressukkaa, yrittäisit edes.


      • rthyqw
        kiia19 kirjoitti:

        Siis tottakai ''kelpuuttaisin'' itselleni vaikka senkin pituisen miehen jos vaan tulis sopiva kohdalle, mutta eniten silmä kuitenkin lepää niissä raamikkaissa 195cm miehissä. Joten jos pitäisi valita 175cm ja 195cm miehen välillä niin ottaisin kyllä sen jälkimmäisen, vaikka on mulla aika lyhyitäkin miehiä ollut.
        Se iso mies vaan tuo tietynlaista turvaa mitä en koe ''lyhyiden'' miesten kanssa.

        Jättiläis köriläs tuo turvaa minkä suhteen? Mitä sinä oikein pelkäät?


      • Taivaalta putoavia
        rthyqw kirjoitti:

        Jättiläis köriläs tuo turvaa minkä suhteen? Mitä sinä oikein pelkäät?

        meteoriitteja tietenkin.


      • 177cm_lyhyehkö mies
        kiia19 kirjoitti:

        Siis tottakai ''kelpuuttaisin'' itselleni vaikka senkin pituisen miehen jos vaan tulis sopiva kohdalle, mutta eniten silmä kuitenkin lepää niissä raamikkaissa 195cm miehissä. Joten jos pitäisi valita 175cm ja 195cm miehen välillä niin ottaisin kyllä sen jälkimmäisen, vaikka on mulla aika lyhyitäkin miehiä ollut.
        Se iso mies vaan tuo tietynlaista turvaa mitä en koe ''lyhyiden'' miesten kanssa.

        Missä viidakossa kuvittelet eläväsi, kun tarvitset miestä tuomaan ennenkaikkea turvaa?? :D Jos voittaisit lotossa, palkkaisit itsellesi luultavasti isokokoisen korston henkivartijaksesi tuomaan turvaa, jotta uskaltaisit liikkua ulkona katutappelujen sävyttämässä Suomessa :D. By the way 173 cm Jason Statham toisi naiselle enemmän ''turvaa'' kuin moni 190 cm korsto, joka ei osaa tapella/käyttää kroppaansa. Ei se koosta oo kiinni vaan skilleistä.


    • Itse olen yli 30cm pidempi kuin ap:n antama oma mitta (eli oon päälle 190cm)... niin se on vaan sanottava et esim. tanssia ajatellen se on heikkous tuo iso pituusero nimittäin. Ja kyllä se on muutenkin vähän este tavallaan kun ajattelee sitä ns. pussauskorkeutta... niin sit joutus kumartuun taikka tekeen jotain muuta kuten istuun.

      Mun mielestä naisen ois hyvä olla päälle 175, niin ei ois hirmu eroa pituudessa. Ainakin näin itse koen.

    • jännä, jännempi

      Itse olen 185cm jäpikkä ja tavoittelen sellaista 170cm nurkilla olevaa tyttöä. 160cm naisten kanssa tulee niskat kipiäksi ku saa tyyliin polvistua suutelemaan - muuten kaikki naiset ovat kivoja pituuteen katsomatta. Jännää miten naisille miehen mitta on niin tärkeää - oikein erikoisjännää...

      • nälkämaan_tienviitta

        Sulla taitaa olla sitten aika huonot niskat :3 koska ainakaan itelläni ei ole 170cm tytön kanssa mitään tollasta ongelmaa ja olen kuitenki mitättömät 196cm. En nyt vittuile mitenkään, kummeksuin vain


      • jännä, jännempi
        nälkämaan_tienviitta kirjoitti:

        Sulla taitaa olla sitten aika huonot niskat :3 koska ainakaan itelläni ei ole 170cm tytön kanssa mitään tollasta ongelmaa ja olen kuitenki mitättömät 196cm. En nyt vittuile mitenkään, kummeksuin vain

        Sehän riippuu aivan siitä kuinka pitkään suutelee.


      • Misu<3

        Sun pääs on n. 20 cm ja sun niska kipeytyy muutaman sentin taivutuksesta... Ootkohan sä koskaan edes suudellut naista, pitkää tai lyhyttä?


      • Jännää miten naisen mitta on miehille näin tärkeää ja miten miehet kehtaavat kuitenkin valittaa että se on useille naisillekin tärkeää.
        Mikä siinä pituudessa on niin merkityksellistä parisuhteen kannalta?


    • hsghsf

      mua kiinostaa et onks pienillä naisilla isot pillut. näinhän sitä monesti sanotaan et olis.
      vitsikkään tarinan mukaanhan jumala loi naisille pillun siten et naisten piti kävellä suuren sirkkeliterän yli ja tietysti se teki lyhempään ihmisen isomman loven. no muistatteko naiset et missä iässä kävelitte tän terän yli??

      sellanen kiva mielikuva mulla on pienistä naisista et niillä ois pieni ja tiukka oravapillu. eräällä suht pienellä exälläni oli paljon parempi pillu ku hieman vanhemmalla/isommalla naisystävälläni.
      eli alottajalle sellane et onko ollu sellasta panoa jonka kyrpä ei tunnu oikeen missään vai onks se niin tiukka et kaikki tuntuu hyvältä

    • PitkäJussi.

      Olen ihan kohtuu pitkä mies (188) ja kerran lähdin sitten baarista erään lyhyen naisen kanssa kotiani kohti. No, oli kesä ja lämmintä ja jossain vaiheessa kävelyä nainen sitten päätti ottaa korkkarit pois jalasta ja kävellä avojaloin. Kauhukseni (olin humalassa) huomasin sitten että nainen on minua varmasti sen 30 senttiä lyhyempi ja siinä sitä sitten käveltiin kahdestaan kadulla ja minä vain ajattelin humalaisessa mielessäni että eihän sitä voi mitään tulla kun olo on kuin lapsen kanssa kävelisi.

      Onneksi kaikki meni kuitenkin ihan putkeen ja ei siitä mitään sen kummempia traumoja jäänyt, mutta tuon jälkeen olen kyllä aina baarissa "tarkistanut" lyhyempien naisten kanssa sen että kuinka suuret korot naisella onkaan käytössä.

      Tuo 30 sentin pituusero alkaa ainakin minusta olemaan jo vähän liikaa, eikä kukaan nyt niitä korkkareita kokoajan jaloissaan pidä, joten niihin on minusta melko turha vedota kompensoivana tekijänä. Itse en mielellään alkaisi seurustelemaan alle 160 senttisen naisen kanssa, vaan etsin n. 170 tai vaikka vähän pidempääkin naista kumppanikseni.

    • Rottweil

      Kyllä aloittaan tavoittelema pituusero alkaa olla monia juttuja hankaloittavaa, vaikka en ole itse sellaista 175 senttisenä kokenut (naisen pitäisi olla 135-150 :D). Pikkujuttujahan ne tietenkin ovat, mutta ajatteleppa vaikka tanssimista, käsi kädessä kävelyä, suutelua, seksiä. Itse tunnen oloni kotoisammaksi suunilleen itseni pituisen naisen kanssa, vaikka kieltämättä taskuvenukset näyttävät usein söpöiltä. Kuitenkin sellainen kumppanuuden ja yhteenkuuluvuuden tunne jää puuttumaan kovin lyhyen naisen kanssa. Ongelmat ne on mullakin :D

      Haet kuitenkin fyysistä turvallisuuden tunnetta. Varmasti fyysinen koko on omiaan luomaan sen. Joudut ehkä tekemään vähän enemmän töitä, saadaksesi kaksimetrisen miehen, mutta mahdollista se on.

    • Kuvottavaa

      Tässä sen kyllä huomaa hyvin, että naiset on paljon pinnallisempia kuin miehet.
      Useimmille miehille naisen pituudella ei ole mitään merkitystä, kun taas naiset vaatii yleensä että mies on ainakin muutaman sentin pidempi. (Jotkut vaatii, jopa 10-20cm pidempää miestä.)

      • Gammaromeo

        Sanoisin että yleisesti ottaen miehille naisen ulkonäkö on tärkeämpi kuin naisille miehen ulkonäkö. Asiassa on kuitenkin se poikkeus, että naisille kumppanin pituus on tärkeämpi kuin miehille. Pitkän miehen koetaan tuovan turvaa ja alitajuntaisesti ehkä tiedostetaan, että pitkän miehen kanssa saisi oletettavasti pidempia lapsia.

        Muistaakseni erään tutkimuksen, oliko jopa suomalaistutkimus, mukaan ne miehet joilla oli lapsia olivat keskimäärin 3 cm pidempiä kuin verrokkiryhmän lapsettomat miehet!


    • anne6

      Jännää, että selvästi monien miesten mielestä n. 15 cm pituusero olisi "sopiva". Siitähän oli tutkimustakin tehty, että 14 cm olisi keskiarvopituusero pareilla :). Eli aika tarkkaan osui tuohon miesten "ihannepituuseroon".
      Olin aiemmin kuvitellut, että kaikkien miesten mielestä sellaiset taskuvenukset on kaikista ihanimpia :).
      Itse olen 176 cm pitkä, ja mieheni on 190 cm. Ja liittyen tuohon turvallisuudentunteeseen ym., minusta hän tuntuu minulle turvalliselta jne., vaikka pituuseromme onkin "vain" tuo 14 cm.Ja minusta tosiaan tuntuu, että hän on selvästi minua pidempi ja isompikokoinen muutenkin. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmeessä miehen pitäisi olla sen 30 cm pidempi kuin naisen?? En minä ainakaan mitään kaksimetristä miestä tavoittele. Onko lyhyemmillä naisilla jokin isompi tarve saada selvästi pidempi mies rinnalleen, kun ovat itse lyhyitä? Tuomaan lisää turvaa tms.?
      Lyhyemmillä naisilla on sekin etu, että heillä on enemmän miehiä valittavana, jotka ovat pidempiä kuin he. Olisi meitä pidempiä naisia ajatellen vaan parempi, että "kelpuuttaisivat" nuo itseään vaikkapa 15 cm pidemmät miehet.
      Tämä nykyinen mieheni muuten on sanonut, että ihanaa, kun olen näin pitkä. Että kai se käytännössä jotenkin se pituuskin vaikuttaa. Ja ilmeisesti seksinkin pitäisi sujua parhaiten, kun pituuseroa ei ole älyttömästi...

    • --------------

      Jos nainen valitsee (nainenhan itselleen miehen valitseen, eikä juuri koskaan toisin päin) itselleen 30cm pidemmän miehen, kannattaa jo hyvissä ajoin tottua muutamaan tosiasiaan: sellainen syö hyyvin paljon enemmän kuin pienikokoinen nainen ja luonnollisesti se sitten jonkin verran enemmän maksaakin jos samassa taloudessa asutaan. Seksikin saattaa olla melko mielenkiintoista jos nainen on merkittävästi pienempi ja kaikki muukin kanssakäyminen.

      Veikkaanpa että näillä pienillä naisilla ei ole juuri koskaan mitään käsitystä siitä, kuinka paljon iso mies syö, ihan vain pysyäkseen samoissa mitoissa. Siinä saa sitten nainen joko ihmetellä kauppalaskua, omia kertyviä kiloja kun yrittää syödä samaa ruokaa ja yhtä paljon tai sitä ettei se massiivinen mies mihinkään turpoa vaikka naiseen verrattuna söisikin kuin hevonen.

      • _Sinkkunelli_

        Siis täh? Naisen tehtäväkö se on alkaa miehen ruuat maksaa? Ja mikä ihmeen sääntö se muka on, että pariskunnan pitäisi syödä yhtä paljon?


    • Just näin

      Ei todellakaan oo mitään merkitystä. Ite oon 190cm pitkä ja mulle kelpais vaikka alle 160cm pitkä nainen.

    • mielipide1713

      Itse olen vain 180cm, mutta 160cm olisi minusta turhan lyhyt nainen minulle. Korkokengät eivät vaikuta asiaan yhtään mitään.

    • ahgosr

      Olen itse 160 cm nainen ja ei ole kukaan mies ainakaan suoraan sanonut etten kelpaisi pituuteni vuoksi... Ihmisten ajatuksista nyt ei ikinä voi tietää, mutta luulenpa että ne miehet jotka ei minusta ole muutoinkaan kiinnostuneita eivät minusta luultavasti kiinnostuisi olisinpa minkä pituinen tahansa...

      Niin ja nykyiseni on pitkähkö mies ja exä oli pitkä. molemmat sanoo/sanoi että olen viehättävä, ihana siro nainen. Leikillään joskus heittäneet pituudestani jotain, mutta ei heitä mun pituus ole häirinnyt/häiritse. Eikä häiritse itseänikään, olen mitä olen :)

    • N163cn

      Meitä on moneen junaan. Sillä minä (163 cm) en kyllä haluaisi yli 185 cm pituista miestä. Pituusero näyttää typerältä enkä halua näyttää kenenkään lapselta koroton rinnalla.

    • ole hyvä

      Suomalaiset naiset ovat keksimäärin 13,5 cm suomalaisia miehiä lyhyempiä, joten sinulle luontaisesti oikean pituinen mies on pituudeltaan 173,5 cm.

    • Ei-jättiläinen

      Olen 181 cm pitkä mies. Haluan vähintään 170 cm pitkän naisen. Korkeilla koroilla naiset eivät minua huijaa.

    • lööääåååoopp

      No ei todellakaan ole koskaan ollut mikään ongelma vielä naisen 160cm pituus, eihän se naiselle vielä mikään varsinainen kääpiöjuttukaan ole. Mutta sellainen lähelle 180 sentin nainen, itselleni n.181cm miehelle, on kyllä hämmentävä juttu, ja en oikeastaan naisena sellaista voi mieltää enkä varsinkaan omaksi naisekseni. Lähelle 180cm nainen, jos vielä hoikka ja pitkäraajainen, näyttää todella pitkältä. Jos siro niin kaunishan se hyvinkin on tavallaan, mutta pitäisihän sitä miehen olla kaikilta ruumiinosiltaan naistaan pidempi.

    • lottamari<3

      Tahdon Tom Cruise pituisen miehen.Pitkän miehen vain siinä tapauksessa, jos hän on spesiaaliluonne.

    • ottajahujoppi

      Otan takaa, mutta en eestä.

      Mikseivät sinulle kelpaa pienemmät ukot?

    • _Sinkkunelli_

      Ihmetyttää kyllä muiden (lyhyiden) naisten pituusfetissi ja pakko kommentoida, ettei miehet taas luule kaikkien naisten ajattelevan samoin.

      Itse tosiaan toivon, että jos joskus vielä parisuhteeseen päädyn, ettei mies olisi liian pitkä. Toki olisi kiva, että korkkarit jalassa ei olisi miestä pidempi, joten n. 10cm pituusero olis toivottava, mutta jos kaikki muu täsmää, niin ei väliä. Ihan oikeesti "olet kaikin puolin minulle täydellinen, mutta voisin olla kanssasi vain, jos olisit 10cm pidempi". Se siitä elämäni rakkaus -ajattelusta..

      Olen sattunut seurustelemaan pääsääntöisesti n. 20 cm pidempien ja jonkun sitäkin pidemmän kanssa ja toki ihastuminen & rakastuminen vievät huomiota liiallisen pituuseron aiheuttamista ongelmista, mutta en ymmärrä miksi joku ehdoin tahdoin haluaa 35-40cm pidemmän miehen. Kyllä se todella vaikeuttaa seksiäkin paljon verrattuna vaikka n. 15cm pituuseroon, mikä olisi ehkä se ihanne. Toisaalta, mikäli "ylipitkä" mies sattuisi olemaan Se oikea, niin eipä pituus silloinkaan olisi ratkaiseva.

    • N161

      Ainoa reilusti minua pitempi (189cm) mies oli lasteni isä. En tiä oliko kyseessä joku biologinen vietti vai miksi se meni niin mutta yleensä en tykkää pitkistä miehistä, hän kuitenkin oli se jonka kanssa halusin lapsia.Se ei kestänyt ja sen jälkeen kaikki on taas ollu vain jotain /-20cm mua pitempiä.

    • 190cm mies

      Itse olen n. 190cm ja tykkään lyhyistä naisista enemmän. Niissä korostuu yleensä tietynlainen söpöys. Yksi exäni oli jopa alle 160cm

    • Tällä tavalla

      Minulla ja tyttöystävällä on 30cm pituuseroa. Hän on muutenkin hoikka niin ainakin makuuhuonehommissa tuntuu joskus että toinen hukkuu sinne jonnekin alle. Hyvin ihmisen luut kumminkin kestää.

    • Ihan varmasti niitä miehiä löytyy myös tuosta pituusluokasta (kuten kaikista pituusluokista) joille naisen pituus ei merkitse mitään (paino ja ulkonäköhän ne keskeisemmät ominaisuudet yleensä on) kuin myös niitä jotka pitävät lyhyistä naisista enemmän kuin pitkistä.

      Mutta miksi miehen tarvitsee olla niin äärimmäisen paljon pidempi? Toki jokainen saa vaatia mitä haluaa, mutta asiassa on sekin puoli että jos miehen ei ole pakko olla noin paljon pidempi, niin on enemmän mahdollisuuksia löytää se joku tietty, jonka kanssa natsaavat sopivasti kaikki ne muut halutut ominaisuudet. Ja ymmärrän että kaikilla on tietyt muita tärkeämmät kriteerit joista ei halua tinkiä, mutta esimerkiksi yli 195 cm pitkät miehet alkavat olla suht harvinaisia ja toisaalta niin moni haluaisi mieluiten juuri sen yli 185 cm olevan miehen. Ja sellaista kun haluaa iso joukko ihan kaikenpituisista naisista, niin ei välttämättä kovin helppo ole löytää.

      Itse olen 174 cm pitkä nainen, ja vaikka myönnän että nykyisin oma vähimmäisvaatimus on että pitää olla mua pidempi niin se hieman pidempikin riittää hyvin, oikeastaan nykyisin tykkään enemmän n. 180 cm tai vähän alle kuin 190 cm pitkistä. Omat eksäni olivat kyllä 184 cm ja 193 cm (kumpikin silkkaa sattumaa, koska olisin ottanut lyhyemmänkin jos olisi sattunut tulemaan vastaan heidän sijastaan), mutta pelkkien partnereideni pituus sitä vastoin on vaihdellut välillä 173-180 cm, ja ensimmäinen suutelu- ja treffikumppanini joskus 18-vuotiaana oli jopa huomattavasti minua lyhempi (arviolta 165 cm, luokkansa lyhin tapaus).
      Tai voisi sanoa pikemminkin niin, että esimerkiksi tuon 173 cm pitkän tapauksessa se pituus ennemminkin unohtui tyypin muiden ominaisuuksien upeuden vuoksi kuin että sitä olisi miettinyt mitenkään tyyliin "okei, voin hyväksyä vielä sittenkin tämän ja tämän pituuden". Uskon, että aika moni on valmis kaikkein tiukimmat pituuskriteerit unohtamaan (ainakin jos mies on muuten kuitenkin edelleen se pidempi osapuoli) siinä vaiheessa, kun eteen kävelee mies joka muuten vaikuttaa aivan liian loistotapaukselta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      79
      1838
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1186
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1064
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      990
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      886
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      267
      864
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      809
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      61
      778
    9. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      211
      761
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      746
    Aihe